Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een Preso Canario
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Pracht honden vind ik het, maar nee, zou ze absoluut niet aan iedereen mee geven. Hier mensen in de buurt die er een pup van hebben (broodfok pup van de belgische grens dus ook geen stamboom) en ik weet zeker dat als deze hond ooit wat wordt en aan de rasbeschrijving gaat voldoen dat het een van de gevaarlijkste honden uit de buurt gaat worden. Een boxer konden die mensen niet hanteren :N: te druk, te sterk, te eigenzinnig, te lomp e.d. wat moet het worden met zo iets?
- bikkel
- Actief
idd een hoopje zielig iets is ze gewoon maar ach waarom reageren op dat mens!gewoon negerenNaad schreef:Ze moeten jou op de lijst zettenPak-de-bal schreef:eerlijk gezegd, zou ik zèlf bang worden, van zo'n hond.![]()
Als het aan mij ligt mag hij ook zó op die lijst
die oren al, niet toch normaal?tjongejonge wat een achterlijk dom wijf ben jij zeg

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Heb je gelijk inbikkel schreef:idd een hoopje zielig iets is ze gewoon maar ach waarom reageren op dat mens!gewoon negerenNaad schreef:Ze moeten jou op de lijst zettenPak-de-bal schreef:eerlijk gezegd, zou ik zèlf bang worden, van zo'n hond.![]()
die oren al, niet toch normaal?tjongejonge wat een achterlijk dom wijf ben jij zeg

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
- bikkel
- Actief
Naad schreef:Heb je gelijk inbikkel schreef:idd een hoopje zielig iets is ze gewoon maar ach waarom reageren op dat mens!gewoon negerenNaad schreef:Ze moeten jou op de lijst zettenPak-de-bal schreef:eerlijk gezegd, zou ik zèlf bang worden, van zo'n hond.![]()
maar soms kan ik het niet laten

- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ik ben ook een leek hoor maar stel je komt 2mensen tegen met dit soort honden,de 1heeft met gecoupeerde oren en de ander niet,welke zouden ze dan kiezen?de mensen die dit soort honden in beslag nemen bedoel ik.
ik persoonlijk ben er niet bang van als ik ze zo zie maar kan me wel voorstellen dat anderen ze er gevaarlijk uit vinden zien,daar is die hele RAD tenslotte op gebaseerd(volgens mij,echte kennis is er niet vind ik)
groetjes eefje
ik persoonlijk ben er niet bang van als ik ze zo zie maar kan me wel voorstellen dat anderen ze er gevaarlijk uit vinden zien,daar is die hele RAD tenslotte op gebaseerd(volgens mij,echte kennis is er niet vind ik)
groetjes eefje
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Pak-de-bal schreef:eerlijk gezegd, zou ik zèlf bang worden, van zo'n hond.![]()
die oren al, niet toch normaal?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik dacht het jij zegt hetNaad schreef:Ze moeten jou op de lijst zettenPak-de-bal schreef:eerlijk gezegd, zou ik zèlf bang worden, van zo'n hond.![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- little-wolf
- Zeer actief
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
ik vind de oren niet gevaarlijk maar ze stralen wel iets anders uit dan de ongecoupeerde oren,ik zeg niet dat het goed of fout is,die discussie is al uitgemolken.
Ook zeg ik niet dat deze honden gevaarlijker dan andere honden zijn maar als ze gecoupeerd zijn vind ik ze angstaanjagender ogen dan die ongecoupeerde.
Ik weet ook dat de RAD meer moet beoordelen dan de oren maar hoeveel honden zijn er al niet in beslag genomen waarvan een heleboel mensen zeggen dat ze niet eens onder de RAD vallen?
het was meer gewoon een vraag,welke denken jullie dat de RAD eerder mee zal nemen?
ikzelf vind nl de ongecoupeerde honden totaal niet eng ofzo maar zelfs wel een beetje schattig terwijl ik dat van de ongecoupeerde honden echt niet ga zeggen,even puur naar het uiterlijk gekeken nu.
groetjes eefje
Ook zeg ik niet dat deze honden gevaarlijker dan andere honden zijn maar als ze gecoupeerd zijn vind ik ze angstaanjagender ogen dan die ongecoupeerde.
Ik weet ook dat de RAD meer moet beoordelen dan de oren maar hoeveel honden zijn er al niet in beslag genomen waarvan een heleboel mensen zeggen dat ze niet eens onder de RAD vallen?

het was meer gewoon een vraag,welke denken jullie dat de RAD eerder mee zal nemen?
ikzelf vind nl de ongecoupeerde honden totaal niet eng ofzo maar zelfs wel een beetje schattig terwijl ik dat van de ongecoupeerde honden echt niet ga zeggen,even puur naar het uiterlijk gekeken nu.
groetjes eefje
- vedim
- Actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Die onderste is mijn gevaarlijke, rasloze asielkruising hoor, geen presa, maar lijkt wel heAddy schreef:Ik vind ze impossant, schitterende uitstralingCarmen schreef:Heeeeeeeeee kijk eens, fotootje van little wolf
Mijn Bassie
Dat lijkt toch wel een beetje he...en gelukkig voor mij met ongevraalijke oren![]()
Ik lach er maar om, maar dat soort mensen dat is pas echt gevaarlijk![]()
maar ja die oren he![]()
![]()
![]()
![]()

Perro is niks anders dan spaans voor hond, en presa is letterlijk vertaald greep of houdgreep, oftewel niet loslaten.Hier kom ik die honden bijna nooit tegen, in spanje wel, in de stad vooral, en wat mij dan opvalt is hoe braaf die honden zijn.Paulala schreef:Vroeger werd het ras perro de presa canario genoemd.
Omdat perro de presa iets dergelijks betekent als bijten, heet het ras nu Dogo Canario.
- little-wolf
- Zeer actief
t ras zou vertaald idd grijphond van de canarische eilanden heten.Daan schreef:Perro is niks anders dan spaans voor hond, en presa is letterlijk vertaald greep of houdgreep, oftewel niet loslaten.Hier kom ik die honden bijna nooit tegen, in spanje wel, in de stad vooral, en wat mij dan opvalt is hoe braaf die honden zijn.Paulala schreef:Vroeger werd het ras perro de presa canario genoemd.
Omdat perro de presa iets dergelijks betekent als bijten, heet het ras nu Dogo Canario.
maar de fci vond dat geen strak plan en heeft er dogo canario van gemaakt en ze vonden t ook nodig om de kleur zwart niet te erkennen.
ik zou best es naar de canarische eilanden willen om te zien hoe de honden daar zijn.
- yuki
- Zeer actief
Spanje heeft nog wel meer mooie rassen hoor!little-wolf schreef:t ras zou vertaald idd grijphond van de canarische eilanden heten.Daan schreef:Perro is niks anders dan spaans voor hond, en presa is letterlijk vertaald greep of houdgreep, oftewel niet loslaten.Hier kom ik die honden bijna nooit tegen, in spanje wel, in de stad vooral, en wat mij dan opvalt is hoe braaf die honden zijn.Paulala schreef:Vroeger werd het ras perro de presa canario genoemd.
maar de fci vond dat geen strak plan en heeft er dogo canario van gemaakt en ze vonden t ook nodig om de kleur zwart niet te erkennen.
ik zou best es naar de canarische eilanden willen om te zien hoe de honden daar zijn.

Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- little-wolf
- Zeer actief
ja de alanoyuki schreef:Spanje heeft nog wel meer mooie rassen hoor!little-wolf schreef:t ras zou vertaald idd grijphond van de canarische eilanden heten.Daan schreef:Perro is niks anders dan spaans voor hond, en presa is letterlijk vertaald greep of houdgreep, oftewel niet loslaten.Hier kom ik die honden bijna nooit tegen, in spanje wel, in de stad vooral, en wat mij dan opvalt is hoe braaf die honden zijn.Paulala schreef:Vroeger werd het ras perro de presa canario genoemd.

- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
heel anders dan de makke schapen die ze hier fokken hahahahalittle-wolf schreef:t ras zou vertaald idd grijphond van de canarische eilanden heten.Daan schreef:Perro is niks anders dan spaans voor hond, en presa is letterlijk vertaald greep of houdgreep, oftewel niet loslaten.Hier kom ik die honden bijna nooit tegen, in spanje wel, in de stad vooral, en wat mij dan opvalt is hoe braaf die honden zijn.Paulala schreef:Vroeger werd het ras perro de presa canario genoemd.
ik snap dat ze die in twee willen delen de dogo en de presa.
de dogo die hier zijn zijn ook meestal veel zwaarder en logger, slomer dan de presa die sneller feller en slanker is terwijl het het zelfde ras is
koda mijn reu is een dogo kwa bouw zonder log te zijnen sloom is hij zeker niet hij is ook behoorlijk fel maar weer niet hond gericht ten zei het n teef is {reu eigen natuurlijk}.
hij zal nooit beginnen als een hond hem niets doet is hij super.
de zwarte zijn overig in spanje wel veel die zijn vaak ook veel feller.
in malorca waar mijn tante woont zitten ze op het dak ze bewaken daar de huizen
zo hoord een dogo canario te zijn beheerst, maar niet afwachtend, waaks maar niet agressief
-
- Vaste gebruiker
- little-wolf
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker
Ja dat klopt maar had nog nooit een foto gezien waarop je zo duidelijk de overeenkomsten zietlittle-wolf schreef:Elles34 schreef:
hmm lijkt Barca toch ook wel een beetje op, hij is smaller omdat er waarschijnlijk ook windhond in zit
jou hond was toch een mix van de majorero?
dat ras is weer een voorouder van de canario