Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beste manier om je eigen hond nog levend terug te zien?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Jee, ik weet niet wat ik zou doen.
Ted is 5,4 kilo en echt heel klein. Ik vrees dat als zij serieus gegrepen wordt door een grote hond, met schudden en de hele rimram, ik instinctief mijn ogen en oren dicht zou knijpen en zou hopen dat het snel voorbij was of iemand anders het voor mij op zou lossen. Vrees ik.
En anders. Moeilijk. Ik denk dat ik voor de ogen van de andere hond zou gaan. Dat zag ik laatst bij krokodillen. Een krokodil had een klein aapje gegrepen en vastgeklemd. Dat aapje ging met al zijn krachten recht op de ogen van de krokodil af. Die had het zo druk met ogen dichtknijpen en knipperen dat zijn kaken verzwakten en hij losliet.
Ted is 5,4 kilo en echt heel klein. Ik vrees dat als zij serieus gegrepen wordt door een grote hond, met schudden en de hele rimram, ik instinctief mijn ogen en oren dicht zou knijpen en zou hopen dat het snel voorbij was of iemand anders het voor mij op zou lossen. Vrees ik.
En anders. Moeilijk. Ik denk dat ik voor de ogen van de andere hond zou gaan. Dat zag ik laatst bij krokodillen. Een krokodil had een klein aapje gegrepen en vastgeklemd. Dat aapje ging met al zijn krachten recht op de ogen van de krokodil af. Die had het zo druk met ogen dichtknijpen en knipperen dat zijn kaken verzwakten en hij losliet.
- bowiej
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder!
- Aantal honden: 1
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Je weet het niet vantevoren, maar als ik echt zou denken dat mijn hond doodgebeten zou worden, zou ik denk ik ook voor die ogen gaan. Zwakke plekken. Ogen, of je vingers met kracht diep in die oren. Bij een reu zijn ballen fijnknijpen. Alles om maar los te laten, en vervolgens zien we wel verder.Geer schreef:Jee, ik weet niet wat ik zou doen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Ellendig zoiets. Ik hoop het nooit mee te maken, niet als baasje van het slachtoffer als het baasje van de dader. :N:Hanneke2 schreef:Je weet het niet vantevoren, maar als ik echt zou denken dat mijn hond doodgebeten zou worden, zou ik denk ik ook voor die ogen gaan. Zwakke plekken. Ogen, of je vingers met kracht diep in die oren. Bij een reu zijn ballen fijnknijpen. Alles om maar los te laten, en vervolgens zien we wel verder.Geer schreef:Jee, ik weet niet wat ik zou doen.
jij dóet tenminste nog iets voor jouw hond die aanvalt, maar het probleem meestal is ,Reini schreef: Als Vegas ooit een andere hond vast zou grijpen dan zou ik hem aan zijn achterpoten optillen, ik denk dat dat erg effectief is want er is geen grip meer. Als Vegas en een andere hond om elkaar heen staan uit te vallen zonder elkaar echt vast te pakken dan zou ik ze gewoon zo snel mogelijk uit elkaar halen.
dat er dus NIET wordt ingegrepen door de eigenaren van die honden, of ze staan te wachten op een tè grote afstand.
En daarom deze topic: wat moet je dan doen?
Een hond die echt wil aanvallen, komt wel eens van een afstand aanstormen en dan is er geen eigenaar te zien zelfs !!
Of op het strand, de eigenaar komt na een tijdje pas aanlopen.

Het blijft een vreselijke ervaring van wie dit al hebben moeten meemaken !

er zijn nog wel een aantal methodes die werken..alleen niet bij werkhonden die gewend zijn aan pijnprikkels, denk ik.
pak tussen je duim en vingers zijn strottenhoofd maar vast, flink knijpen en de tegenstander doet niets meer.
moet je wel ervan verzekerd zijn dat de focus ligt bij de hond en niet bij jou..
vlak achter de laaste ribben, (die bij de ruggegraat) zitten de nieren..1 goed gemikte stomp erop en de hond laat ook los..
maak je handen goed plat en ram die op de oren..op de opening..door de luchtdruk knappen de trommelvliezen en laten ze ook los.
druk met beide duimen in zijn/haar ogen..flink hard doordrukken, geen hond die nog vasthoud.
het enige waar je zelf niet bang voor moet zijn is gebeten te worden en je moet kalm blijven..
maar ja, da's makkelijker gezegt dan gedaan..
pak tussen je duim en vingers zijn strottenhoofd maar vast, flink knijpen en de tegenstander doet niets meer.
moet je wel ervan verzekerd zijn dat de focus ligt bij de hond en niet bij jou..
vlak achter de laaste ribben, (die bij de ruggegraat) zitten de nieren..1 goed gemikte stomp erop en de hond laat ook los..
maak je handen goed plat en ram die op de oren..op de opening..door de luchtdruk knappen de trommelvliezen en laten ze ook los.
druk met beide duimen in zijn/haar ogen..flink hard doordrukken, geen hond die nog vasthoud.
het enige waar je zelf niet bang voor moet zijn is gebeten te worden en je moet kalm blijven..
maar ja, da's makkelijker gezegt dan gedaan..

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Wat gebeurt er dan als je loslaat? Gaat de aanvallende hond dan niet linea recta terug naar jouw hond? Of richt de aanvallende hond zich tegen jou?sirene schreef:Ik heb verder de discussie ook niet gelezen. Ik grijp altijd de achterpoten of een achterpoot en staart. In één keer grijpen en wegdraaien en omhoogtillen.
Het is altijd goed gegaan. Ook met honden die ik dus niet kon (in het asiel) en die van flinke grootte waren (oa Rottweiler, Dober, Lab en een hele grootte Peruaan) en ik ben zelf geen zwaargewicht. Maar je moet dus niet bang zijn en aarzelen dan gaat het fout. Schoppen of slaan helpt geen moer. De honden raken er alleen heel erg opgefokt van.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Onze vorige hond (nog geen 10 kilo) werd eens gegrepen door een grote hond (formaat Herder) en die had gewoon zijn hele lijfje in de bek
Ik wist niet meer wat ik moest doen en heb die hond keihard aan de staart getrokken...dat bleek te helpen want die hond ging er ineens keihard vandoor.

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Ik weet het dus niet zeker hoor, misschien in zo'n situatie wel...maar nu (met gezond verstand) zou ik het niet kunnenNanna schreef:Als die hond de mijne dusdanig te pakken heeft dat die het leven dreigt te laten, dan net zo makkelijk hoor.Lemuria schreef:Goede tips Brandy, ik denk alleen niet dat ik een hond opzettelijk voor z'n leven zou kunnen verminken door bijvoorbeeld de ogen uit te drukken, z'n trommelvliezen te laten knappen of z'n nieren aan gort te trappen :N:.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik laat pas los als ik hulp heb of als de hond niet opgefokt naar mij (meer) is. Ik heb bij het asiel wel gehad dat een Rottweiler zich omkeerde naar mij, maar door zijn poten hoger op te tillen en weg te draaien lukte dat niet meer. Je moet ook zo hoog mogelijk (ong bij de knieën beetpakken). Ik heb hem pas losgelaten toen hij afgekoeld was. Toen kon ik hem gewoon bij zijn halsband pakken. De meeste honden zullen zich niet tegen jou richten of wel even van de schrik maar als ze zien dat het een mens is verder niet meer.Zoek stok! schreef:Wat gebeurt er dan als je loslaat? Gaat de aanvallende hond dan niet linea recta terug naar jouw hond? Of richt de aanvallende hond zich tegen jou?sirene schreef:Ik heb verder de discussie ook niet gelezen. Ik grijp altijd de achterpoten of een achterpoot en staart. In één keer grijpen en wegdraaien en omhoogtillen.
Het is altijd goed gegaan. Ook met honden die ik dus niet kon (in het asiel) en die van flinke grootte waren (oa Rottweiler, Dober, Lab en een hele grootte Peruaan) en ik ben zelf geen zwaargewicht. Maar je moet dus niet bang zijn en aarzelen dan gaat het fout. Schoppen of slaan helpt geen moer. De honden raken er alleen heel erg opgefokt van.
Als je alleen bent en twee honden vechten allebei even hard en fel dan lukt het niet. Je kunt er dan één stoppen maar de ander blijft er in hangen.
met gezond verstand en als er niets aan de hand is dan doe je het toch zowiezo niet??Lemuria schreef:Ik weet het dus niet zeker hoor, misschien in zo'n situatie wel...maar nu (met gezond verstand) zou ik het niet kunnenNanna schreef:Als die hond de mijne dusdanig te pakken heeft dat die het leven dreigt te laten, dan net zo makkelijk hoor.Lemuria schreef:Goede tips Brandy, ik denk alleen niet dat ik een hond opzettelijk voor z'n leven zou kunnen verminken door bijvoorbeeld de ogen uit te drukken, z'n trommelvliezen te laten knappen of z'n nieren aan gort te trappen :N:..

maar als mijn hond (dodelijk) gegrepen word door een andere hond?
dan denk ik er niet eens over na om die handelingen uit te voeren, ongeacht of ik de aanvaller daardoor voor het leven vermink..of erger

helaas heb ik het al eens in de praktijk moeten uitvoeren dus ik weet dat het werkt..
- Djazz
- Actief
jullie hebben het nu steeds over aanval grote hond naar kleine hond...maar afgelopen najaar heb ik nog een zeer agressieve Westy (die van de vorige overburen notabene) samen met een andere klein formaat hond, van onze Westy Roy af moeten halen...Het was al de 4e keer dat deze Westy Roy aanviel, eenmaal stond mijn zoon in de weg en die kon nog net zijn gezichtje wegdraaien! Tweemaal kon ik er op tijd tussenspringen en de laatste keer bedacht het mannetje dat hij er maar hulp bij moest halen en ging samen met zijn wandelmaatje, uit het niets in de aanval! Roy is van zichzelf zeer rustig en ook niet de jongste meer en die wist totaal niet wat hem overkwam, en hij piepte erover.. Balou (tje, zoals buuf hem noemde
) greep Roy in de nek, de andere hond Roy lager in de rug. het was al snel duidelijk dat Balou de leider was, ik ben er opaf gesprongen, heb Balou bij zijn tuig gepakt en een paar meter weggeslingerd, de andere hond liet direct los met de staart tussen de benen en Balou stond al weer op het punt in de aanval te gaan...Ik heb toen diegene die met de honden wandelde flink uitgefoeterd, dat Balou alweer los liep, na alle verzoeken notabene en ben sávonds een zeer hartig woordje met de eigenares gaan praten..
Roy had behoorlijke wonden en tandafdrukken in zijn nek staan! na deze aanval lukte het zelfs Roy niet meer om Balou te negeren en is daarna steeds zelf in de aanval gegaan wanneer we Balou tegenkwamen (ik had Roy dan wel aan de riem, natuurlijk... de baas (niet bazin) heeft Balou nog steeds los lopen, en trekt zich niets aan van alles wat er gebeurd is..
ik weet niet wat ik de volgende keer zal doen wanneer het nog eens gebeurd...

Roy had behoorlijke wonden en tandafdrukken in zijn nek staan! na deze aanval lukte het zelfs Roy niet meer om Balou te negeren en is daarna steeds zelf in de aanval gegaan wanneer we Balou tegenkwamen (ik had Roy dan wel aan de riem, natuurlijk... de baas (niet bazin) heeft Balou nog steeds los lopen, en trekt zich niets aan van alles wat er gebeurd is..

wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
grtz Nicolet

grtz Nicolet
-
- Zeer actief
Mijn dh is door een westie in de kont gebeten terwijl hij het diertje negeerde en niet benaderde... ik ben toen heel boos geworden, het dier staat hem altijd aan te blaffen.. en mijn hond negeert m.. maar toen ie m in de kont beet werd ik echt boos.. v00r t zelfde geld accepteerd mijn hond dat ook niet en word ie gecorrigeerd, dan heb ik een aggressieve hond...Djazz schreef:jullie hebben het nu steeds over aanval grote hond naar kleine hond...maar afgelopen najaar heb ik nog een zeer agressieve Westy (die van de vorige overburen notabene) samen met een andere klein formaat hond, van onze Westy Roy af moeten halen...Het was al de 4e keer dat deze Westy Roy aanviel, eenmaal stond mijn zoon in de weg en die kon nog net zijn gezichtje wegdraaien! Tweemaal kon ik er op tijd tussenspringen en de laatste keer bedacht het mannetje dat hij er maar hulp bij moest halen en ging samen met zijn wandelmaatje, uit het niets in de aanval! Roy is van zichzelf zeer rustig en ook niet de jongste meer en die wist totaal niet wat hem overkwam, en hij piepte erover.. Balou (tje, zoals buuf hem noemde) greep Roy in de nek, de andere hond Roy lager in de rug. het was al snel duidelijk dat Balou de leider was, ik ben er opaf gesprongen, heb Balou bij zijn tuig gepakt en een paar meter weggeslingerd, de andere hond liet direct los met de staart tussen de benen en Balou stond al weer op het punt in de aanval te gaan...Ik heb toen diegene die met de honden wandelde flink uitgefoeterd, dat Balou alweer los liep, na alle verzoeken notabene en ben sávonds een zeer hartig woordje met de eigenares gaan praten..
Roy had behoorlijke wonden en tandafdrukken in zijn nek staan! na deze aanval lukte het zelfs Roy niet meer om Balou te negeren en is daarna steeds zelf in de aanval gegaan wanneer we Balou tegenkwamen (ik had Roy dan wel aan de riem, natuurlijk... de baas (niet bazin) heeft Balou nog steeds los lopen, en trekt zich niets aan van alles wat er gebeurd is..![]()
Teckeltjes hier, aanblaffen en stormden met zln tweeen op m af.. hij bleef rustig en draaide om en toen damde 1 in de ander een teef werd besnuffeld maar was bang en begon te piepen en belandde in de sloot

Paar weken later laat ze de twee wee op m afrennenen al grommend en blaffend, toen werd ik echt boos.. ik zei tegen de mevrouw.. dit moeten ze dus echt niet doen

mijn hond negeert ze en nu lkomen ze provocerend aandenderen.. als hij nu erop ingaat moet ik mijn hond corrigeren terwijl jouw hondjes het uitlokken.. dat vind ik niet eerlijk.. ze lijnde ze toen aan .. maar toch
Twee jr s hier ook altijd aanblaffen en grommen.. mijn hond kijkt niet eens naar ze... vandaag was ie t ook effe zat.. en rende het pad af..
Jr koos het hazepad.. en ik kon volstaan met een simpel nee.. hij mag er gewoon niet achteraan.. maar ik word er soms zo moe van..
- Djazz
- Actief
Lullig he? Roy negeert normaliter ook alle honden, of ze nu willen spelen of agressief gaan lopen blaffen...alleen wanner ze rustig zijn snuffelt-ie een keer, na deze 4 incidenten met dezelfde Westy, had Roy het ook gehad..gelukkig wonen we niet meer in die buurt, dus is de confrontatie er ook niet steeds...maar ik neem het vooral de bazen kwalijk, gezien zij dondersgoed wisten dat hun westy uitermate agressief is (waren bezig met chemische castratie en wanneer dat niet zou helpen volledige castratie, maar denken aan een GT of gewoon een flinke gedragcursus, ho maar, te veel werk...grrr), en dan nog het beestje onaangelijnd door de buurt met kids en andere honden laten lopenblondie schreef:Mijn dh is door een westie in de kont gebeten terwijl hij het diertje negeerde en niet benaderde... ik ben toen heel boos geworden, het dier staat hem altijd aan te blaffen.. en mijn hond negeert m.. maar toen ie m in de kont beet werd ik echt boos.. v00r t zelfde geld accepteerd mijn hond dat ook niet en word ie gecorrigeerd, dan heb ik een aggressieve hond...Djazz schreef:jullie hebben het nu steeds over aanval grote hond naar kleine hond...maar afgelopen najaar heb ik nog een zeer agressieve Westy (die van de vorige overburen notabene) samen met een andere klein formaat hond, van onze Westy Roy af moeten halen...Het was al de 4e keer dat deze Westy Roy aanviel, eenmaal stond mijn zoon in de weg en die kon nog net zijn gezichtje wegdraaien! Tweemaal kon ik er op tijd tussenspringen en de laatste keer bedacht het mannetje dat hij er maar hulp bij moest halen en ging samen met zijn wandelmaatje, uit het niets in de aanval! Roy is van zichzelf zeer rustig en ook niet de jongste meer en die wist totaal niet wat hem overkwam, en hij piepte erover.. Balou (tje, zoals buuf hem noemde) greep Roy in de nek, de andere hond Roy lager in de rug. het was al snel duidelijk dat Balou de leider was, ik ben er opaf gesprongen, heb Balou bij zijn tuig gepakt en een paar meter weggeslingerd, de andere hond liet direct los met de staart tussen de benen en Balou stond al weer op het punt in de aanval te gaan...Ik heb toen diegene die met de honden wandelde flink uitgefoeterd, dat Balou alweer los liep, na alle verzoeken notabene en ben sávonds een zeer hartig woordje met de eigenares gaan praten..
Roy had behoorlijke wonden en tandafdrukken in zijn nek staan! na deze aanval lukte het zelfs Roy niet meer om Balou te negeren en is daarna steeds zelf in de aanval gegaan wanneer we Balou tegenkwamen (ik had Roy dan wel aan de riem, natuurlijk... de baas (niet bazin) heeft Balou nog steeds los lopen, en trekt zich niets aan van alles wat er gebeurd is..![]()
Teckeltjes hier, aanblaffen en stormden met zln tweeen op m af.. hij bleef rustig en draaide om en toen damde 1 in de ander een teef werd besnuffeld maar was bang en begon te piepen en belandde in de sloot![]()
Paar weken later laat ze de twee wee op m afrennenen al grommend en blaffend, toen werd ik echt boos.. ik zei tegen de mevrouw.. dit moeten ze dus echt niet doen![]()
mijn hond negeert ze en nu lkomen ze provocerend aandenderen.. als hij nu erop ingaat moet ik mijn hond corrigeren terwijl jouw hondjes het uitlokken.. dat vind ik niet eerlijk.. ze lijnde ze toen aan .. maar toch
Twee jr s hier ook altijd aanblaffen en grommen.. mijn hond kijkt niet eens naar ze... vandaag was ie t ook effe zat.. en rende het pad af..
Jr koos het hazepad.. en ik kon volstaan met een simpel nee.. hij mag er gewoon niet achteraan.. maar ik word er soms zo moe van..

ps...we hebben het toch niet over dezelfde westy hoop ik?

wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
grtz Nicolet

grtz Nicolet
- vedim
- Actief
- boemerang
- Zeer actief
-
- Zeer actief
De tips van Brandy ga ik echt de volgende keer uitproberen, ik lees die nu pas helaas. Gisteren is Max gepakt door 2 rotweilers, we hebben ze niet eens zien aankomen. Ze sloten Max in, hij kon niet weg omdat hij de auto achter zich had en een slootje aan de andere kant. Toen hij ze angstig weg probeerde te grommen, doken ze erop. De baasjes deden niks, ja na een poosje de honden roepen die daar niet op reageerden. Ik kreeg er wel eentje een beetje op een afstand maar niet alletwee tegelijk. Uiteindelijk hielden ze op en gingen naar de baasjes die er gauw vandoor gingen. Helaas heb ik geen kenteken kunnen opschrijven. Ze vroegen niet eens of Max wat had. In eerste instantie zag ik het niet goed omdat hij vies was geworden, maar hij had gelukkig aleen een "knoopsgat"op z'n dij.
- Anselmo
- Vaste gebruiker
Toen Elis klein was is ze aangevallen door een herder. Nu spijt me dat maar ik heb er instinctief op geschopt, daarvan jankte de andere hond (ik draag legerlaarzen) en toen ze losliet heb ik haar (de herder) opgetild en een paar meter verder gesmeten. De eigenaar wilde toen nog trammelant komen maken maar toen hij mijn gezicht zag en een (lichtjes) bloedende Elis maakte hij benen als een volleerde sprinter.
Ik weet dat het niet orthodox was, maar toen ik Elis' lijfje tussen die kaken geklemd zag dacht ik niet echt meer na en zette ik gewoon mijn fysieke kracht in.
Stom hé?
Ik weet dat het niet orthodox was, maar toen ik Elis' lijfje tussen die kaken geklemd zag dacht ik niet echt meer na en zette ik gewoon mijn fysieke kracht in.
Stom hé?

-
- Zeer actief
Hier ook 1 die inderdaad niet lost als er fysiek geweld wordt gebruikt..ook door training..tot nu toe nog nooit bij een vechtpartij gemene wonden gelukkig.. voor zover je t kan noemen "eerlijke"gevechten dus..vedim schreef:mijn hond is zo getraind dat als hij geschopt word dat hij alleen maar harder bijt![]()
goddank is hij ook zo getraind dat hij los laat met een resolute verbale FOEI ! LOS!! NU!!!
-
- Zeer actief
Als ik een pup had die zo gegrepen werd weet ik ook niet wat ik zou doen.. tot nu toe sta ik te kijken hoe twee grote honden een gevecht ingaan als ik t niet kan voorkomen.. maar op twee grote honden inschoppen.. tsja.. nee dat zie ik niet gebeuren.. die rollen maar over elkaar heen en raken alleen maar opgefokter door geschreeuw en gebleer van de bazen.. maar na enkele akefietjes zie je meestal dat t een hoop gegrom gegrouw en geblaf is en heftig in en om elkaar heeen grouwt.. maar zodra duidelijk is dat 1 ook echt de overhand heeft.. is het gevecht ook klaar..duurt vaak korter dan we denken..Anselmo schreef:Toen Elis klein was is ze aangevallen door een herder. Nu spijt me dat maar ik heb er instinctief op geschopt, daarvan jankte de andere hond (ik draag legerlaarzen) en toen ze losliet heb ik haar (de herder) opgetild en een paar meter verder gesmeten. De eigenaar wilde toen nog trammelant komen maken maar toen hij mijn gezicht zag en een (lichtjes) bloedende Elis maakte hij benen als een volleerde sprinter.
Stom hé?
Anders vind ik het als het een ongelijke strijd is.. een veel kleiner hondje die inene uit het niets gegrepen wordt kan ik met me hoofd niet bij..
Begrijp me niet verkeerd.. voorkomen is beter dan genezen.. maar na de zoveelste keer heb ik zoiets van verdorie! Let dan op!
Ook mensen met kleinere hondjes.. gewoon opletten hoe andere honden ook reageren, hoe je eigen hond reageert.. daaraan is vaak al een voorbode.. zie je die voorbode dan grijp je bij voorbaat al in.. zelf dus tegenwoordig om voor een ander bij mijn hond is een schrikeffect te geven.. zal niet altijd helpen als een andere hond echt aggressief is ook naar mensen toe..maar goed.. al doende leert men

Femke is 1 keer gegrepen door een labrador die ook meteen met haar begon te schudden. Die dus echt voor de kill ging. Ik was er overigens niet bij, maar mijn man. Die stond wel te brullen en rende er al heen om iets te doen (wat wist hij niet) maar Femke heeft het zelf opgelost. Ze liet zich helemaal slap hangen en liet alles lopen. Zo sneu. Arm meissie. Maar het hielp want Rob kon de hond toen door brullen wegkrijgen, voor de hond was er blijkbaar geen reden meer om door te gaan.
- Palmuk
- Actief
Eigenlijk heel theoretisch omdat je het op het moment dat je nodig hebt nooit zo kan doen, maar ik zat te denken of een handje peper in de ogen van de aanvaller ook niet kan helpen. Dit zal normaal zoveel pijn doen dat de aanvaller stopt (als het geen getrainde vechthond is), maar het verblind hem ook gelijk, wat de aanvaller ook ervan weerhoud nog iets uit te halen. Oh ja, en het geeft volgens mij normaal geen permanente schade, wat op dat moment geen zorg is, maar later misschien wel.
Blijft het natuurlijk zo dat je nooit een busje peper op dat moment op zak hebt, dus erg zinvol was deze gedachte niet
.
Blijft het natuurlijk zo dat je nooit een busje peper op dat moment op zak hebt, dus erg zinvol was deze gedachte niet

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
Ben is en tijdje geleden gepakt door een flacoatretriever. Baasje deed ook niets en ik heb ingegrepen toen de andere hond aan Ben z'n nek begon te schudden. Ik draag meestal een leeg colablikje met steentjes erin bij me als duidelijke straf voor Ben als hij niet direct komt of als hij achter de fazanten aan wil gaan. Ik heb toen dat blikje naar de kop van de flatcoat gegooidf en die schrok zo dat Ben snel naar mij toe kon komen en de hond de andere kant op ging naar zijn eigenaar (die overigens niets zei en niet vroeg hoe het met Ben was)
Dat blikje helpt best goed tegen lastige honden (gewoon zeggen oeps sorry mis gegooid, was voor mijn eigen hond bedoeld
) waarvan de baasjes totaal niets doen.....
groetjes Nicole
Dat blikje helpt best goed tegen lastige honden (gewoon zeggen oeps sorry mis gegooid, was voor mijn eigen hond bedoeld

groetjes Nicole
Buck heeft ooit gevochten emt een boxer, die de hele tijd op hem wilde rijden en die zich niet weg liet sturen en zeker 5 minuten met ons meeliep. Baasje liep al ver,ver weg.
Toen werd Buck kwaad op de boxer, en snauwde tegen de boxer. De boxer knalde er gelijk bovenop, en Buck lag onderop. Toen heb ik met al mijn hondenriemen, een klap op de kop van de boxer gegeven, met de musketonhaak. Want hij bleef bijten in Buck. Toen hij die klap kreeg, leek het niet dat hij onder de indruk was van de pijn, de boxer was meer eventjes verbaasd van "wat gebeurt er", terwijl ik toch wel heel hard sloeg.
En toen hij heel even verbaasd om zich heen keek en Buck losliet, dat was voor mij het moment om een brul te geven, waardoor hij een meter achteruit liep, en ik voor Buck ging staan, toen hij weer naar Buck toe wilde lopen. Toen was het baasje ook eindelijk bij ons, die schold nog tegen mij ook.
Toen werd Buck kwaad op de boxer, en snauwde tegen de boxer. De boxer knalde er gelijk bovenop, en Buck lag onderop. Toen heb ik met al mijn hondenriemen, een klap op de kop van de boxer gegeven, met de musketonhaak. Want hij bleef bijten in Buck. Toen hij die klap kreeg, leek het niet dat hij onder de indruk was van de pijn, de boxer was meer eventjes verbaasd van "wat gebeurt er", terwijl ik toch wel heel hard sloeg.
En toen hij heel even verbaasd om zich heen keek en Buck losliet, dat was voor mij het moment om een brul te geven, waardoor hij een meter achteruit liep, en ik voor Buck ging staan, toen hij weer naar Buck toe wilde lopen. Toen was het baasje ook eindelijk bij ons, die schold nog tegen mij ook.

Soms lijkt het me toch echt het best als iedereen zijn hond vast houd. Ik heb al zo veel vreemde dingen gehoord en gezien b.v. een los lopende hond die onze, aangelijnde, chow-chow aanviel en waarvan eigenaar zei "ja dan moet jij jouw hond ook los laten dan kan ze terug vechten" Ik heb tegen die man gezegt "als jij die hond van jou nou ook gewoon aanlijnd dan hoeft er helemaal niet gevochten te worden".
Ons chow had er overigens geen last van, die liet die herder maar aan haar nek schudden en keek eens op zij met een blik van "nou jochie als je klaar ben dan hoor ik het wel, dan kan ik verder lopen".
Jammer dat deze reden meespeelt in mijn besluit om maar weer een chow te nemen. Ook dus met de reden dat je die zich niet zo snel opfokken en gewond raken. Onze huidige vriend (Bo) is een duitse staander die redelijk kwetsbaar is mbt wondjes en krabbels etc. en die ook snel een stemming heeft (angstig, boos, zenuwachtig) Een chow daarentegen is nogal gelijkmatig en kalm.
Maar wat doe je als er inderdaad een hond onderweg is naar jouw hond toe waarvan je al denkt "oei dat word niks"? Roepen naar eigenaar heeft meestal weinig zin want (het spijt me) maar het merendeel staat wat stompzinnig voor zich uit te staren of ze zeggen "hij doet niks". Nee maar de mijne wel als zo'n drukteschopper op hem afvliegt. Iets naar die hond toe gooien werkt wel, ook al neemt die eigenaar je dat niet in dank af. Ik ken ook mensen die standaard met een stok gaan wandelen, alleen om evt. aanvallende honden een optater te geven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de loop van de tijd een hekel begint te krijgen aan mensen die maar klakkeloos vinden dat hun hond los moet kunnen lopen. Soms hebben ze niet eens een riem bij. Ik vind dat dus behoorlijk arrogant en egoistisch ook al luisteren die beesten nog zo goed.
Ons chow had er overigens geen last van, die liet die herder maar aan haar nek schudden en keek eens op zij met een blik van "nou jochie als je klaar ben dan hoor ik het wel, dan kan ik verder lopen".
Jammer dat deze reden meespeelt in mijn besluit om maar weer een chow te nemen. Ook dus met de reden dat je die zich niet zo snel opfokken en gewond raken. Onze huidige vriend (Bo) is een duitse staander die redelijk kwetsbaar is mbt wondjes en krabbels etc. en die ook snel een stemming heeft (angstig, boos, zenuwachtig) Een chow daarentegen is nogal gelijkmatig en kalm.
Maar wat doe je als er inderdaad een hond onderweg is naar jouw hond toe waarvan je al denkt "oei dat word niks"? Roepen naar eigenaar heeft meestal weinig zin want (het spijt me) maar het merendeel staat wat stompzinnig voor zich uit te staren of ze zeggen "hij doet niks". Nee maar de mijne wel als zo'n drukteschopper op hem afvliegt. Iets naar die hond toe gooien werkt wel, ook al neemt die eigenaar je dat niet in dank af. Ik ken ook mensen die standaard met een stok gaan wandelen, alleen om evt. aanvallende honden een optater te geven.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik in de loop van de tijd een hekel begint te krijgen aan mensen die maar klakkeloos vinden dat hun hond los moet kunnen lopen. Soms hebben ze niet eens een riem bij. Ik vind dat dus behoorlijk arrogant en egoistisch ook al luisteren die beesten nog zo goed.
- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wij waren pasgeleden bij vrienden, zaten lekker binnen om de tafel met de buitendeur open, Joy lag lekker onder de tafel te slapen.
Ineens komt er een hond binnenlopen, vanuit onze ooghoeken gezien was het hun Berner Sennen (huishond) dus niemand besteedde daar verder aandacht aan. Joy wordt wakker staat op om de hond te begroeten en de hond vliegt haar onder tafel aan! :N: Blijkt het hun waakhond te zijn die had weten te ontsnappen, en wetende wat voor schade hij aan kan richten was het ineens dikke paniek natuurlijk.
Ik haalde al uit om hem tegen zijn kop te schoppen, maar het risico dat ik Joy zou raken was veel en veel te groot. Degene die naast me zat is toen, uit reflex, met haar hakken (geen stilleto's hoor!
) in gaan trappen op de waakhond. Gelukkig liet hij toen los en koos het hazenpad.
Gelukkig is Joy er met wat schrammetjes en een zeiknat oor vanaf gekomen, maar wij hadden de schrik flink te pakken! (de waakhond heeft aan de trappen overigens ook niets overgehouden)
Toevallig had ik een dag vantevoren dit topic gelezen, maar op het moment dat het gebeurde kon ik me niets meer herinneren van alle tips..
Het lijkt overigens wel "mode" momenteel om Joy aan te vallen, vorige week kwam er een JR een huis uit scheuren (ook ontsnapt), hij vliegt op Joy af, snuffelt en vliegt haar naar de strot! Joy blijft dan echt stokstijf staan
en na een flinke brul van mijn kant liet de JR haar ook weer los (geen schade, lang leve de dikke vacht!
). Maar hij loopt dus 1,5m weg en draait om om zijn kunstje nog eens te herhalen wellicht? Ik heb mezelf "groot gemaakt" en heb hem met een boze blik en wijzende vinger weggestuurd, wat helaas niet echt lukte, hij liep wel elke keer even weg om weer om te draaien en te proberen langs me heen te glippen. Gelukkig kwam het vrouwtje, welke hem optilde waarop hij zo fel naar haar begon uit te halen dat ik bang was dat hij in haar gezicht zou bijten. Pffff, typisch gevalletje "schoothondje JR", zo heerlijk gemakkelijk klein.
Wanneer gaan sommige mensen nu eens snappen dat een JR een kleine hond met een groot karakter is??
Ineens komt er een hond binnenlopen, vanuit onze ooghoeken gezien was het hun Berner Sennen (huishond) dus niemand besteedde daar verder aandacht aan. Joy wordt wakker staat op om de hond te begroeten en de hond vliegt haar onder tafel aan! :N: Blijkt het hun waakhond te zijn die had weten te ontsnappen, en wetende wat voor schade hij aan kan richten was het ineens dikke paniek natuurlijk.
Ik haalde al uit om hem tegen zijn kop te schoppen, maar het risico dat ik Joy zou raken was veel en veel te groot. Degene die naast me zat is toen, uit reflex, met haar hakken (geen stilleto's hoor!

Gelukkig is Joy er met wat schrammetjes en een zeiknat oor vanaf gekomen, maar wij hadden de schrik flink te pakken! (de waakhond heeft aan de trappen overigens ook niets overgehouden)
Toevallig had ik een dag vantevoren dit topic gelezen, maar op het moment dat het gebeurde kon ik me niets meer herinneren van alle tips..
Het lijkt overigens wel "mode" momenteel om Joy aan te vallen, vorige week kwam er een JR een huis uit scheuren (ook ontsnapt), hij vliegt op Joy af, snuffelt en vliegt haar naar de strot! Joy blijft dan echt stokstijf staan

Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
denk dat het bij mijn reuen weinig tot niets zal uithalenBabs73 schreef:Bah wat een naar onderwerp :N: Maar goed ik heb het gelukkig nog nooit meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken![]()
Maar als het zou gebeuren en de aanvaller is een reu dan denk ik dat een trap een goeie trap tegen de ballen wel werkt hoop ik

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi