Cheryl87 schreef:Het water loopt me in de mond!!
Ziet er heerlijk uit!!
En het gekke is dat ik mijn eigen tomaten veel lekkerder vind dan die van de groentenboer! (Zal wel suggestie zijn...

).
Nina schreef:Ziet er top uit! Die courgettebloemen zijn inderdaad mooi (en eetbaar

)!
Ja! Een 'culinaire' vriendin zei dat ook al, ik moest ze frituren, volgens haar! Maar heb het - nog - niet geprobeerd...
Elmar schreef:Dat groeit goed en ziet er heerlijk uit!
Ja, 't groeit best goed. Vorig jaarnog ietsje beter (die warmte!) dus misschien dat ik ooit een klein kasje neer ga zetten...
bullenmama schreef:
Wat een leuke groentenkwekerij heb je zo ! Courgette wil ik volgend jaar ook, zeker weten. Die bloemen, prachtig.
Dikke pepers heb je zeg, ik heb een ander soort, van die dunne rode pepers.
Paprika is ook leuk om in bakken te hebben, heb je die ook ? (ik niet dit jaar).
Dankjewel!
Nee, paprika's heb ik nu ook niet. Vorig jaar wel maar dat werd niet echt wat (uit zaad gekweekt dus misschien dat het daar aan heeft gelegen).
Die pepers zijn Madame Jeanets en loeiheet! (Ik eet ze niet...

)
Roelfien schreef:Prachtig zeg, al die groentes in pot.
Wat is het formaat/doorsnee van de potten die je gebruikt voor bijvoorbeeld aubergine, courgette en dergelijke?
En wat voor materiaal: plastic of steen?
Volgend jaar wil ik ook meer in potten gaan doen.

Het doet het echt goed in pot, je hebt ook ook minder last van ongedierte dan in de volle grond.
Ik heb grote planten zoals tomaten, aubergines en courgettes in speciekuipen staan. Gaten in de bodem geboord, een laagje met stukken piepschuim er in en dan pas aarde. Beetje mesten (speciale biologische mest voor groente-planten) helpt ook wel mee.
Voordeel van plastic is dat 't water niet zo snel verdampt (in vergelijking met keramische potten) en speciekuipen zijn niet duur. Bij de bouwmarkt iets van een euro of vijf...