Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Losloopgebied met omheining in Breda e.o.?
Moderator: moderatorteam
- Geitekaas
- geregistreerd lid
Losloopgebied met omheining in Breda e.o.?
Hallo mensen,
Mijn eerste vraag hier op dit leuke forum, ik hoop dat jullie kunnen helpen:
Ik zoek voor mijn Greyhound, Tito, een losloopveld/gebied. Maar er moet een hoog hek om staan..
Het mag ook in de omgeving zijn. Ik heb een auto en Tito vindt autorijden best leuk.
Tito mag niet los maar wil heel graag rennen. Al is het maar 1 keer per week. Misschien is er een veld of grote tuin ergens. Een boer met een omheind veldje. Ik wil er best voor betalen. Als hij er maar niet over heen kan springen. In Breda is een leuk veld van 50 meter lang maar het hek is maar 1 meter hoog. Hij sprong daar dus over heen.
Hebben jullie een tip?
Ik zoek voor mijn Greyhound, Tito, een losloopveld/gebied. Maar er moet een hoog hek om staan..
Het mag ook in de omgeving zijn. Ik heb een auto en Tito vindt autorijden best leuk.
Tito mag niet los maar wil heel graag rennen. Al is het maar 1 keer per week. Misschien is er een veld of grote tuin ergens. Een boer met een omheind veldje. Ik wil er best voor betalen. Als hij er maar niet over heen kan springen. In Breda is een leuk veld van 50 meter lang maar het hek is maar 1 meter hoog. Hij sprong daar dus over heen.
Hebben jullie een tip?
- Elvira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
komen ze ook terug, die honden?
Dan zou je eventueel het strand kunnen proberen.
De zee, daar kunnen ze niet in en de duinen is ook altijd met een hekje afgeschermd, of prikkeldraad
Maar dan de kant van de kust, dus ik vraag mij af:
kan je zo ook weer terugroepen?
Ik heb ooit eens zo'n hond los zien lopen , heel vroeg in de ochtend , op het strand.
Wat jammer zeg, zulke mooie ren-honden, en je kan ze nergens laten rennen
Kan je geen honden-race-club aanschrijven?
In Den Haag heb je er eentje.
Dan zou je eventueel het strand kunnen proberen.
De zee, daar kunnen ze niet in en de duinen is ook altijd met een hekje afgeschermd, of prikkeldraad
Maar dan de kant van de kust, dus ik vraag mij af:
kan je zo ook weer terugroepen?
Ik heb ooit eens zo'n hond los zien lopen , heel vroeg in de ochtend , op het strand.
Wat jammer zeg, zulke mooie ren-honden, en je kan ze nergens laten rennen
Kan je geen honden-race-club aanschrijven?
In Den Haag heb je er eentje.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
Re: Losloopgebied met omheining in Breda e.o.?
Hoi,Geitekaas schreef:Hallo mensen,
Hebben jullie een tip?
Ik weet helaas geen hoog omheind veld, maar zou je mij evt prive de gegevens van dat door jou bedoelde veld in Breda willen geven? Onze Merlijn kan daar best een poosje lekker spelen dan

Groetjes,
Suzanne
- Geitekaas
- geregistreerd lid
Check over 5 minuetn je PMmetjes maarSuzanne123 schreef:Hoi,Geitekaas schreef:Hallo mensen,
Hebben jullie een tip?
Ik weet helaas geen hoog omheind veld, maar zou je mij evt prive de gegevens van dat door jou bedoelde veld in Breda willen geven? Onze Merlijn kan daar best een poosje lekker spelen dan
Groetjes,
Suzanne
- Geitekaas
- geregistreerd lid
- Geitekaas
- geregistreerd lid
GRAAG!Elvira schreef:Ik weet dat er 1 is in Brasschaat. Ik weet niet of je dat te ver vindt. Het is een tijdje geleden dat ik er geweest ben. Volgens mij reden we door de straat waar de Pfaffs wonen en gingen dan naar links. Je liep een stukje door het bos en dan was je er. Ik kan het anders nog wel na vragen.
- Geitekaas
- geregistreerd lid
"komen ze ook terug, die honden?"
Nog niet. Eerst rent hij als een gek en na een paar minuten komt hij. Maar dan kan er al van alles gebeurd zijn...
"Dan zou je eventueel het strand kunnen proberen.
De zee, daar kunnen ze niet in en de duinen is ook altijd met een
hekje afgeschermd, of prikkeldraad"
Het probleem is dat ik van iemand heb gehoord die een windhond had dat het arme beest daar gewoon doorheen loopt, en die was wel goed getraind. Uiteindelijk verloor het beest een poot.. Dat wil ik liever niet meemaken.
"Maar dan de kant van de kust, dus ik vraag mij af:
kan je zo ook weer terugroepen?"
Nog niet dus. We hebben hem pas kort.
"Ik heb ooit eens zo'n hond los zien lopen , heel vroeg in de ochtend,
op het strand."
Zou wel heel gaaf zijn.
"Wat jammer zeg, zulke mooie ren-honden, en je kan ze nergens laten
rennen"
Nou, dat vinden wij dus ook. En hij wil het ook zo graag.
"Kan je geen honden-race-club aanschrijven?
In Den Haag heb je er eentje."
Ergens in Brabant was er eentje. Ik ga dat in ieder geval proberen.
Het moet toch mogelijk zijn?
Nog niet. Eerst rent hij als een gek en na een paar minuten komt hij. Maar dan kan er al van alles gebeurd zijn...
"Dan zou je eventueel het strand kunnen proberen.
De zee, daar kunnen ze niet in en de duinen is ook altijd met een
hekje afgeschermd, of prikkeldraad"
Het probleem is dat ik van iemand heb gehoord die een windhond had dat het arme beest daar gewoon doorheen loopt, en die was wel goed getraind. Uiteindelijk verloor het beest een poot.. Dat wil ik liever niet meemaken.
"Maar dan de kant van de kust, dus ik vraag mij af:
kan je zo ook weer terugroepen?"
Nog niet dus. We hebben hem pas kort.
"Ik heb ooit eens zo'n hond los zien lopen , heel vroeg in de ochtend,
op het strand."
Zou wel heel gaaf zijn.
"Wat jammer zeg, zulke mooie ren-honden, en je kan ze nergens laten
rennen"
Nou, dat vinden wij dus ook. En hij wil het ook zo graag.
"Kan je geen honden-race-club aanschrijven?
In Den Haag heb je er eentje."
Ergens in Brabant was er eentje. Ik ga dat in ieder geval proberen.
wat kan er dan gebeurd zijn?Geitekaas schreef:Nog niet. Eerst rent hij als een gek en na een paar minuten komt hij. Maar dan kan er al van alles gebeurd zijn...
Zijn dit de honden, die eigenlijk nooit los mogen lopen?
Hier op dit forum is dat al eens ter sprake geweest.
als je hem wilt laten rennen, is tòch de ren-sport het beste, en legaal.Ergens in Brabant was er eentje. Ik ga dat in ieder geval proberen.
-
- Actief
Toevallig liep ik gisteren in Breda langs een terrein dat omheind was. Het is in de Talmastraat en de ingang is ongeveer tegenover nr 40. HEt is ook een hondenlosloopzone. Aan de kant van de weg is het in ieder geval hoog omheind. Aan de achterkant weet ik het niet, maar dat zou je even moeten zien voor je zelf.
Ik hoop dat het iets is voor je.
Met de fiets kun je een springer gebruiken. Dan val je ook niet als hij ineens een ruk geeft. En verder lijkt coursing ook een goed plan.
succes
Groetjes,
Fabiola
Met de fiets kun je een springer gebruiken. Dan val je ook niet als hij ineens een ruk geeft. En verder lijkt coursing ook een goed plan.
succes
Groetjes,
Fabiola
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Ik heb hier 5 windhonden, die op 1 na allemaal loslopen, ook in het bos.
Als geitekaas wil kan hij 's hier kijken in de omgeving. Hek is niet al te hoog, maar 't idee is dat als ze met elkaar spelen daar niet naar talen.
Oh en pak de bal, die mogen wel loslopen, het is maar net hoe je de wet interpreteert.
Als geitekaas wil kan hij 's hier kijken in de omgeving. Hek is niet al te hoog, maar 't idee is dat als ze met elkaar spelen daar niet naar talen.
Oh en pak de bal, die mogen wel loslopen, het is maar net hoe je de wet interpreteert.
- Geitekaas
- geregistreerd lid
Maar zit er dan een hek in het bos? Of is dat prive ruimte?Eukalipta schreef:Ik heb hier 5 windhonden, die op 1 na allemaal loslopen, ook in het bos.
Ik ben benieuwd! Laat eens wat weten?
- Geitekaas
- geregistreerd lid
Ik ga gelijk vandaag kijken!fabiola schreef:Toevallig liep ik gisteren in Breda langs een terrein dat omheind was. Het is in de Talmastraat en de ingang is ongeveer tegenover nr 40. HEt is ook een hondenlosloopzone. Aan de kant van de weg is het in ieder geval hoog omheind. Aan de achterkant weet ik het niet, maar dat zou je even moeten zien voor je zelf.
succes
Groetjes,
Fabiola
Fietsen ga ik pas doen als ik hem wat meer onder controle heb. Iedere dag oefen ik in de tuin met 10 minuten (een paar keer per dag) ZIT-KOM, ZIT-Ik weglopen en dan KOM. En na afloop een boterham als beloning. Hij is daar verzot op. Hij doet die oefeningen welhaast perfect.
Buiten kort houden. Braaf zeggen en vooral laten volgen.. Niet gemakkelijk als er een hond in de buurt is:-)
En dan nu de stomme vraag: COURSING? Is dat cursus maar dan in het engels? Of mis ik iets?
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
't is een afgezet stukje dijk langs het WilhelminakanaalGeitekaas schreef:Maar zit er dan een hek in het bos? Of is dat prive ruimte?Eukalipta schreef:Ik heb hier 5 windhonden, die op 1 na allemaal loslopen, ook in het bos.
Ik ben benieuwd! Laat eens wat weten?

En in het bos lopen mijn hondjes gewoon helemaal los.

- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
- Geitekaas
- geregistreerd lid
Aha! Dat laatste lijkt me gaaf! Daar zal hier op het forum wel iets over te vinden zijn. Dat zal Tito en wij echt leuk vinden:-)Eukalipta schreef:Coursing is rennen op de baan In Oss zit een renbaan.Geitekaas schreef:
En dan nu de stomme vraag: COURSING? Is dat cursus maar dan in het engels? Of mis ik iets?
Dan heb je ook nog Lure-coursing, waarbij ze een geurspoor uitzetten voor de hond.
Maar kun je gewoon zo een renbaan bellen en vragen of je daar mag laten rennen? Ook al doet hij niet mee aan wedstrijden en ben ik nergens lid van?
Misschien zitten er kosten aan?
Als je iets weet, lijkt me dat best prettig voordat ik daar naar ga bellen?
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
Van Rotterdam weet ik dat de stamboomloze honden op zaterdag de trainingen mee mogen doen.
Osse Windhonden Renvereniging, only coursings
Secretariaat/coursingsecretariaat:
Mevr. J.F. Tieleman, Kwakkel 27, 4543 PV ZAAMSLAG tel. 0115-431563
Dit is het adres van Oss.
Alleen de rashonden mogen meedoen aan de wedstrijden.
http://www.coursing-owrv-haasje.nl/
Osse Windhonden Renvereniging, only coursings
Secretariaat/coursingsecretariaat:
Mevr. J.F. Tieleman, Kwakkel 27, 4543 PV ZAAMSLAG tel. 0115-431563
Dit is het adres van Oss.
Alleen de rashonden mogen meedoen aan de wedstrijden.
http://www.coursing-owrv-haasje.nl/
- Geitekaas
- geregistreerd lid
[/quote]'t is een afgezet stukje dijk langs het Wilhelminakanaal 
[/quote]
Hier in Breda? huh?
Waar is dat dan?
Ik ben benieuwd?
Bedankt voor je info over de clubs. daar kan ik iets mee, dat weet ik zeker.
Ik wacht denk ik wel eerst tot ik Tito een paar maanden heb. Ik wil dat hij komt als ik roep en zo ver ben ik nog niet.
Heel veel dank voor je moeite

Hier in Breda? huh?
Waar is dat dan?
Ik ben benieuwd?
Bedankt voor je info over de clubs. daar kan ik iets mee, dat weet ik zeker.
Ik wacht denk ik wel eerst tot ik Tito een paar maanden heb. Ik wil dat hij komt als ik roep en zo ver ben ik nog niet.
Heel veel dank voor je moeite
- Geitekaas
- geregistreerd lid
Ook jij bent geweldig! Wat een goede tip.fabiola schreef:Toevallig liep ik gisteren in Breda langs een terrein dat omheind was. Het is in de Talmastraat en de ingang is ongeveer tegenover nr 40. HEt is ook een hondenlosloopzone. Aan de kant van de weg is het in ieder geval hoog omheind. Aan de achterkant weet ik het niet, maar dat zou je even moeten zien voor je zelf.
succes
Groetjes,
Fabiola
Ik kom er net vandaan. Het is heel groot. Vanaf de straat is het volledig omheind met een hek en beplanting. Aan de achterkant ligt een kleine dijk met een sloot. Maar het terrein is zo groot dat je hond echt een goede afstand moet afleggen om daar te komen. Ik probeer hem bezig te houden zodat hij daar niet naar toe wil.
Het beest heeft zich rot gelopen vandaag. Hij ligt nu in croma op mijn bank te snurken van inspanning HAHAHA!
Dank en laten we vooral blijven posten waar goede renveldjes zijn hier!
Ik ga ze zo veel mogelijk bekijken. Neem foto's en zal ze posten hier op deze draad, oke?
- starfleet
- Erelid
Durf je je Sheltie dan niet los te laten lopen? Een windhond dat begrijp ik, maar een Sheltie is nu net als een kooikertje, toch een hondje dat prima los kan leren lopen toch? Buffy speelt en racet heel vaak met Shelties in de losloopgebieden hier. In het algemeen zijn dat net zo'n baasklevers als Buffy is. Of ben je bang dat hij zin hormonen achterna gaat.Suzanne123 schreef:
Hoi,
Groetjes,
Suzanne
Anne
-
- Actief
Ben blij dat het goed uitpakte. Lekker voor je hond ook. Ben wel benieuwd naar je windhondje. MIsschien dat we er een keer kunnen afspreken. Mijn Miep is ook erg snel (maar geen windhond natuurlijk), dus ik benieuwd wat ze vindt van een hond die sneller is dan zij!Geitekaas schreef:Ook jij bent geweldig! Wat een goede tip.fabiola schreef:Toevallig liep ik gisteren in Breda langs een terrein dat omheind was. Het is in de Talmastraat en de ingang is ongeveer tegenover nr 40. HEt is ook een hondenlosloopzone. Aan de kant van de weg is het in ieder geval hoog omheind. Aan de achterkant weet ik het niet, maar dat zou je even moeten zien voor je zelf.
succes
Groetjes,
Fabiola
Ik kom er net vandaan. Het is heel groot. Vanaf de straat is het volledig omheind met een hek en beplanting. Aan de achterkant ligt een kleine dijk met een sloot. Maar het terrein is zo groot dat je hond echt een goede afstand moet afleggen om daar te komen. Ik probeer hem bezig te houden zodat hij daar niet naar toe wil.
Het beest heeft zich rot gelopen vandaag. Hij ligt nu in croma op mijn bank te snurken van inspanning HAHAHA!
Dank en laten we vooral blijven posten waar goede renveldjes zijn hier!
Ik ga ze zo veel mogelijk bekijken. Neem foto's en zal ze posten hier op deze draad, oke?
Groetjes,
Fabiola
- Geitekaas
- geregistreerd lid
Het is een greyhound. Nu weet ik (nog) niet of dat een verschil is?
Hij is ook erg ongetraind. Erg ongedurig.
Waarschijnlijk zal ik hem er vandaag. ergens in de middag, ook nog even laten rennen. Hij vindt het geweldig. Let wel op dat je bij het hek blijft zodat je het dicht kunt houden. Ik fungeer dan even als portier zodat hij niet alsnog de benen neemt!
In mijn werk/woon/leef schema is het altijd moeilijk afspraken te maken. Maar het lijkt me zeker leuk!
We houden elkaar op de hoogte?
Hij is ook erg ongetraind. Erg ongedurig.
Waarschijnlijk zal ik hem er vandaag. ergens in de middag, ook nog even laten rennen. Hij vindt het geweldig. Let wel op dat je bij het hek blijft zodat je het dicht kunt houden. Ik fungeer dan even als portier zodat hij niet alsnog de benen neemt!
In mijn werk/woon/leef schema is het altijd moeilijk afspraken te maken. Maar het lijkt me zeker leuk!
We houden elkaar op de hoogte?
- M@ri@nne
- Zeer actief
Wij hebben geluk dat Tico gewoon los kan n het bos. (mits er niet teveel wild zit)
Maar kijk ook eens naar recreatieplassen.
Die zijn vaak omheind, overzichtelijk en weinig kans op wild.
Vandaag hebben we ook weer een rondje Mookerplas gemaakt en Tico heeft heerlijk kunnen rennen.
Maar kijk ook eens naar recreatieplassen.
Die zijn vaak omheind, overzichtelijk en weinig kans op wild.
Vandaag hebben we ook weer een rondje Mookerplas gemaakt en Tico heeft heerlijk kunnen rennen.
Groetjes, Marianne.