Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Chihuaha
Moderator: moderatorteam
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik heb een engesle springer die meent dat hij chihuahua is

groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- rina
- Actief
-
Suzan
- Zeer actief
Re: Chihuaha
Ik heb er tien!SuperTyson schreef:ik zie hier nog geen topic over..
hoeveel forummers hebben een chihuahua?
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
-
Suzan
- Zeer actief
Ik vind het ergerlijk die kleertjes voor chihuahua's. Het zijn honden en ik heb het idee dat sommige chihuahuabezitters er een pop van maken. Het is en blijft een hond maar dan wel een kleintje.Sanne!! schreef:flink veel chihuahua`s hier op het forum![]()
Die zijn allemaaldruk met kleren passen dus die hebben geen tijd voor internet
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Favo heeft een hele eigen kledingkast hier hoorSuzan schreef:Ik vind het ergerlijk die kleertjes voor chihuahua's. Het zijn honden en ik heb het idee dat sommige chihuahuabezitters er een pop van maken. Het is en blijft een hond maar dan wel een kleintje.Sanne!! schreef:flink veel chihuahua`s hier op het forum![]()
Die zijn allemaaldruk met kleren passen dus die hebben geen tijd voor internet

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vind ze lief hoor, gewoon omdat ik alles lief vind wat zo piepklein is, maar ik vind het zo triest dat die hersentjes bijna niet meer in dat bolle koppie passen en dat die oogjes ervan gaan uitpuilen...
Heel eerlijk, vind ik het de grens van wat er gefokt zou mogen worden. Dwergpinschers vind ik dan bijvoorbeeld nog echte hondjes, die zijn nog mooi in proportie. Maar chihuahua's... van mij zouden ze verboden mogen worden.
Heel eerlijk, vind ik het de grens van wat er gefokt zou mogen worden. Dwergpinschers vind ik dan bijvoorbeeld nog echte hondjes, die zijn nog mooi in proportie. Maar chihuahua's... van mij zouden ze verboden mogen worden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Jippie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
- Aantal honden: 6
- corinne
- Actief
- Contacteer:
-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja, om op te vreten. Echt, ik vind ze superschattig. Maar ik blijf erbij dat ze te klein zijn. En die van jou valt mee, maar heeft toch ook dat bolle hoofdje, en dat hebben ze *omdat* het echte hondjes zijn met echte hondenhersenen en die kan je niet onbeperkt verkleinen.Jippie schreef:Hier ook een Chihuahua, alles behalve een zielig scharminkel![]()
![]()
Geen uitpuilende ogen, geen extreem bol hoofd, gewoon een echte HOND alleen klein. 3kg, gezond, snel, jager, lief, mini-podenco, en de baas onder de andere honden hier.
Ik geloof gewoon niet dat het voor een hond prettig is om zo extreem klein (of abnormaal groot) te zijn, of om korte kromme pootjes of een misvormde neus of een vacht tot op de grond te hebben. Ik denk dat als een hond zou kunnen kiezen, dat hij zou kiezen voor het standaardontwerp. En hoe meer een ras daarvan afwijkt, hoe meer twijfels ik heb of zo'n ras wel gefokt zou moeten worden.
- Palmuk
- Actief
Ik las laatst ook dat er nog wordt geprobeerd de Chihuahua steeds kleiner te fokken, zelfs tot richting de 1 kilo. Met dezelfde hoeveelheid hersentjes zijn de problemen dan alweer veel erger dan bij 3 kg.
Of het natuurlijk allemaal waar is weet ik niet, maar steeds kleiner fokken is richting mishandeling vind ik.
Jouw hondje in de sneeuw ziet er wel super uit Jippie
.
Of het natuurlijk allemaal waar is weet ik niet, maar steeds kleiner fokken is richting mishandeling vind ik.
Jouw hondje in de sneeuw ziet er wel super uit Jippie
- corinne
- Actief
- Contacteer:
Dat hoor je inderdaad wel vaker, en vooral de broodfokkers doen hier aan mee.
Er worden zelf pups verkocht als zijnde 12 weken, maar later blijkt dan dat de hondjes amper 6 weken oud zijn, afschuwelijk vind ik het!
Isa is geluklig niet zo klein, oke altijd nog wat kleiner dan een grote kat, maar niet zo mini. Als ze goed op gewicht is, weegt ze 3,5 kg, nu is ze ietwat te dik.
Ik vind zelf dat de neusjes ook snel te kort gefokt worden, dit staat wel in de rasbeschrijving (duidelijke stop), maar die van Isa vind ik net iets mooier, meer een echte hondenneus. Je ziet dan ook vaker hondjes met een onderbeet.
Al met al, net als bij ieder ander hondenras, verdiep je er goed in, ga nooit naar een broodfokker maar naar een erkende fokker waar je je goed bij voelt en vergeet niet: een chihuahua is een echte hond en geen assecoire!
Er worden zelf pups verkocht als zijnde 12 weken, maar later blijkt dan dat de hondjes amper 6 weken oud zijn, afschuwelijk vind ik het!
Isa is geluklig niet zo klein, oke altijd nog wat kleiner dan een grote kat, maar niet zo mini. Als ze goed op gewicht is, weegt ze 3,5 kg, nu is ze ietwat te dik.
Ik vind zelf dat de neusjes ook snel te kort gefokt worden, dit staat wel in de rasbeschrijving (duidelijke stop), maar die van Isa vind ik net iets mooier, meer een echte hondenneus. Je ziet dan ook vaker hondjes met een onderbeet.
Al met al, net als bij ieder ander hondenras, verdiep je er goed in, ga nooit naar een broodfokker maar naar een erkende fokker waar je je goed bij voelt en vergeet niet: een chihuahua is een echte hond en geen assecoire!
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!

-
Laura W
- Actief
Wij hebben een kruising Chihuahua. We weten niet wat ze precies is, maar Chihuahua zal er waarschijnlijk wel inzitten, misschien met een windhondje. Op de foto zie je het niet zo, maar ze heeft een beetje dat bolle koppie van een Chihuahua, maar dan met lange pootjes en een lange neus als een windhondje. We hebben wel eens gesproken met Chihuahua eigenaren en er waren ook opvallend veel overeenkomsten in karakter. En karakter heeft ze ...

- Hanneke2
- Zeer actief
Oooow, ienemiene podencodingetje Lola...Laura W schreef:Wij hebben een kruising Chihuahua. We weten niet wat ze precies is, maar Chihuahua zal er waarschijnlijk wel inzitten, misschien met een windhondje. Op de foto zie je het niet zo, maar ze heeft een beetje dat bolle koppie van een Chihuahua, maar dan met lange pootjes en een lange neus als een windhondje. We hebben wel eens gesproken met Chihuahua eigenaren en er waren ook opvallend veel overeenkomsten in karakter. En karakter heeft ze ...![]()
- Palmuk
- Actief
-
Rabecca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- corinne
- Actief
- Contacteer:
Hey Rabecca met haar duivelinnetje hihi! Hoe issie?
Met ons is alles goed, moet alleen opletten dat Isa niet te dik wordt, daar heeft ze helaas nogal de neiging toe...
En inderdaad, ze is wel het 'prinsesje' in huis, maar is verder een echte hond haha.
Met ons is alles goed, moet alleen opletten dat Isa niet te dik wordt, daar heeft ze helaas nogal de neiging toe...
En inderdaad, ze is wel het 'prinsesje' in huis, maar is verder een echte hond haha.
Groetjes Corinne.

-
Rabecca
- Zeer actief
Stamboomnaam is Julio Ricardo "Casa del Lissa"SuperTyson schreef:Rabecca schreef:
En de chihuahua waarmee ik show
[\quote]
hey van welke fokker/lijn/stamboomnamen komt deze chi vandaan?
Paps is "Kristy's Pride" Special Edition
Mams is Kylie "Desierto del Perro"
Eigenaren is kennel "Chiwi's Place"
Bekende van je??
-
Rabecca
- Zeer actief
Zeg maar Duivelincorinne schreef:Hey Rabecca met haar duivelinnetje hihi! Hoe issie?
Maar hier alles goed
Ik moet bij Douschka juist oppassen dat ze niet te mager wordt, lijkt me super... een chihuahua die alles wil eten
Mis je op het chihuahuaforum
- corinne
- Actief
- Contacteer:
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
nee vind het een erg mooi hondje vandaarRabecca schreef: Stamboomnaam is Julio Ricardo "Casa del Lissa"
Paps is "Kristy's Pride" Special Edition
Mams is Kylie "Desierto del Perro"
Eigenaren is kennel "Chiwi's Place"![]()
Bekende van je??