Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zit er nu in Cleo?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Wat zit er nu in Cleo?

Ongelezen bericht door laeken »

Wij zien er zelf huskie/podenco andaluz in maar zeker is dat niet. Ergens lijkt er een beetje wolf door te zitten maar die kans is natuurlijk niet zo groot hoewel ze wel gevonden is in een gebied waar wolven zitten in Zuid Spanje, ze wolfachtige platvoeten heeft en diep bruin gekleurde ogen boven de grijzige aftekeningen met zelfs een zweempje bruin erdoor. En ze spreekt hondentaal in een overdreven manier. Ze kan honden iets duidelijk maken op een manier die ik zelden bij andere honden heb gezien, bijna coyote-achtig. Ze kan over de grond kruipen in de laagste houdingen en ze kan ook al springend en kontenduwend borstelend met ontblote tanden een hond op zijn plaats zetten. Vechten zal ze nooit. :neenee:
Verder denk ik zelf dat er podenco andaluz doorheen zit, ook helemaal typisch voor de regio.

Stel je kruist Kiki van Eline met een huskie, dan moet er toch iets van Cleo uitkomen niet? De zwarte kleur kan ik dan alleen niet verklaren en de zilvertan achtige aftekening ook niet want volgens mij moet dat in beiden ouders zitten wil het eruit komen.

Kwa gedrag klopt dat wel. Jagen is haar grootste passie, ze kan werkelijk snoeihard rennen en naast de fiets zijn de eerste 3 km een dodenrit aangezien ze dan ongecontrolleert sleurwerk inzet om te kunnen sprinten. Bij elke opwinding zet ze het op een janken dus die huskie moet er wel haast inzitten. :19:

Foto voor de kleur:
Afbeelding

Haar joelbekkie:
Afbeelding

De vorm:
Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Inge O schreef:die husky en podenco vind ik zowel qua uiterlijk als wat je aan gedrag beschrijft heel aanvaardbaar (kleur ken ik niks van qua overerving).

wolf vind ik dan weer om meerdere redenen zo goed als uitgesloten, al niet in de laatste plaats omdat een eerste-wolfkruising daar zeker niet op handen zal gedragen worden (lees : waarschijnlijk als pup gedood), dus ook geen kans zal krijgen om zich voort te planten.

ik zou er bij wolfkruising ook meer gereserveerd en zelfs angst in verwachten :wink: .
Wij denken ook niet speciaal wolf hoor. Hoewel ze wel echt wat weg heeft van die dunne rode spaanse wolfjes :wink: Wie weet ooit erdoor gegaan. :19:
Afbeelding

Het verhaal van PAWS is dat ze achtergelaten is door een circus :denken: Maargoed, daar kun je dan ook weer helemaal niets mee natuurlijk :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Martijn heeft ooit op een Amerikaanse lijst gevraagd wat ze kon zijn, puur op basis van de kleur waren er 3 honden mogelijk. Doberman, saluki of huskie. We nemen in ieder geval voor het gemak de laatste aan. :mrgreen: Maargoed, doberman kan ik ook niet uitlsuiten met dat kopje.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Vraagje van een leek (die eigenlijk wel iets meer van genetica en vererving zou willen weten :wink: ): zou je bij een kruising husky niet een wat meer langere en vollere vacht verwachten?
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ze lijkt echt op een hond in het pension! Alleen zij heeft husky aftekeningen. Maar der bouw, der vacht, der kop, dat oortje, echt net Cleo!
De pensionhond is net een jaar en errrrgggg druk en aanwezig. ze wilt liefst achter alles aan. In zekere zin is ze sociaal met andere honden, beetje onzeker, maar soms een giga kattenkop :eek: ZIJ wilt aandacht, het speeltje, eten enz.
al met al een drukke actiece spontane jonge hond
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Ze lijkt een beetje op onze oude hond, dit was een kruising Dobberman/D.herder. Misschien is die van jullie wel Dobberman/ Hollandse Herder.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Husky is volgens mij wel zeker.
Ik zie er verder wel wat rottweiler (evt.xlabrador) in, meer als dober. Volgens mij zou huskyxdober nl. een slankere kop geven en zij heeft zo te zien een behoorlijk robuuste knar.

Waar halen jullie die podenco eigenlijk vandaan, daar zie ik niks van terug eerlijk gezegd?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Rami schreef:Vraagje van een leek (die eigenlijk wel iets meer van genetica en vererving zou willen weten :wink: ): zou je bij een kruising husky niet een wat meer langere en vollere vacht verwachten?
Dit is ook een gedachte die bij mij is opgekomen inderdaad. Haar vacht is toch gewoon kortharig, bij een mix met een husky-achtig ras zou je toch langer haar verwachten, of zitten wij fout?
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Dat ligt er maar helemaal aan denk ik,

Ik heb zelf een teefje, Lola, dat vrijwel zeker ook husky in zich heeft en zij heeft een gewone gladde vacht. Ik schat haar 25% husky. Er is niet veel husky nodig om toch heel veel van dat ras terug te vinden.

Ik vermoed dat dat een kwestie is van sterke genen.
laeken
Zeer actief

Wil de hond schreef:Dat ligt er maar helemaal aan denk ik,

Ik heb zelf een teefje, Lola, dat vrijwel zeker ook husky in zich heeft en zij heeft een gewone gladde vacht. Ik schat haar 25% husky. Er is niet veel husky nodig om toch heel veel van dat ras terug te vinden.

Ik vermoed dat dat een kwestie is van sterke genen.
Ik schat Cleo ook 25% huskie. Verder heeft Cleo ook wel een deels stokharige vachte en is ze stiekem minder gladharig dan ze lijkt. Haar vacht ligt wel grotendeels aan maar daaronder zit wel degelijk wol. Ook heeft ze best een dikke staart. :wink:

Een huskie heeft verder ook helemaal geen lang haar, meer stokhaar. Volgens mij is stokhaar keer gladhaar gewoon glad met ondervacht hoewel ik dat niet zeker weet.

En Wil, het zijn niet perse "sterke" genen maar vooral dominante genen. Een huskie heeft veel oergenen die meestal dominant zijn. De mutaties/afwijkingen van het oerplaatje zijn vaak recessief. Denk aan verdunde kleuren, lange haren, platte neuzen etc.
Kruis je honden onbeperkt door kom je meestal op korthaar in zwart en bruin en alles wat daar tussen zit. Middenslag en meestal niet erg zwaar gebouwd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”