Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Apart zetten, hondensport
Moderator: moderatorteam
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Apart zetten, hondensport
Ben wel benieuwd wat jullie mening is.
Tijdens de agilitywedstrijd-dag heb ik Bram drie kwartier voor een parcours in een bench gezet. Dat gaat tegen mijn hele gevoel in: hem opsluiten in plaats van bij me houden.
Maar in plaats dat hij bekaf was zoals bij een examen als we het tweede parcours lopen, had hij er nu echt zin in, ook het tweede en derde parcours. Verplicht rust leidde er toe dat hij veel frisser was. Dus achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb, ook al voelde ik me ook schuldig (hij lag overigens gewoon te slapen nadat hij me een paar minuten heel triest aangekeken had vanuit de stoffen bench).
Maar hoe ver ga je hierin/mag je hierin gaan? Ik hoor verhalen dat mensen hun hond de hele week voor een wedstrijd opzettelijk nauwelijks aandacht geven. Als ze dan mogen, zijn ze ontzettend 'eager'. Of ze tijden in de kennel laten voor hetzelfde effect.
Tijdens de agilitywedstrijd-dag heb ik Bram drie kwartier voor een parcours in een bench gezet. Dat gaat tegen mijn hele gevoel in: hem opsluiten in plaats van bij me houden.
Maar in plaats dat hij bekaf was zoals bij een examen als we het tweede parcours lopen, had hij er nu echt zin in, ook het tweede en derde parcours. Verplicht rust leidde er toe dat hij veel frisser was. Dus achteraf ben ik blij dat ik het gedaan heb, ook al voelde ik me ook schuldig (hij lag overigens gewoon te slapen nadat hij me een paar minuten heel triest aangekeken had vanuit de stoffen bench).
Maar hoe ver ga je hierin/mag je hierin gaan? Ik hoor verhalen dat mensen hun hond de hele week voor een wedstrijd opzettelijk nauwelijks aandacht geven. Als ze dan mogen, zijn ze ontzettend 'eager'. Of ze tijden in de kennel laten voor hetzelfde effect.

Linda, Izzie en Bram
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
ik train africhting en dat is op zaterdag heel de dag. s'morgens speuren later op de ochtend áppel en s'middags manwerk.
tussendoor ligt mylo in de aanhangwagen puur voor zijn rust.
ik had in het begin ook de neiging om hem bij me te houden omdat ik het sneu vond ,maar dan put je de hond helemaal uit en als hij dan ook nog moet 'werken' is dat niet goed voor de hond en dus ook niet voor de prestatie's.
als ik examen heb doe ik niets anders dan normaal omdat dat ook juist spanning kan opwekken en tegen je kan werken.
tussendoor ligt mylo in de aanhangwagen puur voor zijn rust.
ik had in het begin ook de neiging om hem bij me te houden omdat ik het sneu vond ,maar dan put je de hond helemaal uit en als hij dan ook nog moet 'werken' is dat niet goed voor de hond en dus ook niet voor de prestatie's.
als ik examen heb doe ik niets anders dan normaal omdat dat ook juist spanning kan opwekken en tegen je kan werken.
Een goeie vriendin van mij doet vrij fanatiek Flyball. Morgen moet ze weer naar België. Maar deze hond krijgt ook door de weeks gewoon d'r normale portie aandacht, hoor. Ook moet er flink getraind worden en hebben deze honden het niet nodig om de 'eager' te behouden. Zodra ze het veld opkomen, zitten ze al vol adrenaline en dat duur de hele dag. Ook zij zorgt voor voldoende rust tussen de wedstrijden door. Met zijn allen rustige uitlaatrondes en met zijn allen de honden in van die stoffen benches laten uitrusten. De hond van mijn vriendin kan niet ergens alleen verblijven, zeker niet op zo'n dag. Dus bij haar houden is voor die hond de beste optie.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Toevallig hadden we het daar vanavond over met de jachttraining van Josephine. Ze werkte erg goed vanavond, dit terwijl het een moeilijk te motiveren hondje is normaal gesproken. Inderdaad zitten de dames op dit moment apart omdat er eentje loops is (gedeelde smart enzo). Of het helemaal waar is heb ik hiermee niet bewezen natuurlijk.
Daarbij stel ik me ook dezelfde vraag, hoever ga je hiermee.
Da's denk ik afhankelijk van wat je wil? Ik wil echt graag straks met Fien haar Franse eendenproef doen waarmee ze dan als 1 van de weinige Barbets internationaal kampioen kan worden.
Waarschijnlijk test ik dit dus voor november nog een keertje uit en dan zal ze vlak voor de test een week of 2 in de kennel zitten..... maar da's altijd een keus van de baas en de dingen die hij/zij belangrijk vindt. Fien ligt het liefst languit op de bank. Mijn moeder zie altijd dat 'lieverkoekjes' niet gebakken worden, dat geldt dan ook maar eens voor mijn hondje, mag ze daarna 15 jaar op de bank liggen
Daarbij stel ik me ook dezelfde vraag, hoever ga je hiermee.
Da's denk ik afhankelijk van wat je wil? Ik wil echt graag straks met Fien haar Franse eendenproef doen waarmee ze dan als 1 van de weinige Barbets internationaal kampioen kan worden.
Waarschijnlijk test ik dit dus voor november nog een keertje uit en dan zal ze vlak voor de test een week of 2 in de kennel zitten..... maar da's altijd een keus van de baas en de dingen die hij/zij belangrijk vindt. Fien ligt het liefst languit op de bank. Mijn moeder zie altijd dat 'lieverkoekjes' niet gebakken worden, dat geldt dan ook maar eens voor mijn hondje, mag ze daarna 15 jaar op de bank liggen

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Rust is beter dan staan te draaien en wiebelen tot het weer je beurt is.
Bij een oefening veldwerk had ik Rana ook in de auto tot ze weer aan de beurt was voor het volgende veld.
Werkt idd veel beter
Een of twee weken in een kennel gaat mij wat te ver, ook omdat mijn hond daar eerder slechter van zou gaan werken dan beter.
Ik denk dat iedereen dat voor zijn eigen hond uit moet vinden.
Bij een oefening veldwerk had ik Rana ook in de auto tot ze weer aan de beurt was voor het volgende veld.
Werkt idd veel beter

Een of twee weken in een kennel gaat mij wat te ver, ook omdat mijn hond daar eerder slechter van zou gaan werken dan beter.
Ik denk dat iedereen dat voor zijn eigen hond uit moet vinden.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik train IPO en hier liggen ze met trainen in het weekend van half 7 tot een uur of 6 's avonds in de auto
Speuren, appel en daarna pakwerk tussendoor lekker rust, even bijkomen, zich weer opladen voor het volgende onderdeel....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Ook hier liggen ze tussendoor in de auto voor hun benodigde rust. Verder zijn ze thuis altijd in de kennel. Na een intensieve oefendag merk je, ondanks rust tussendoor, dat ze moe zijn...dan komen ze hun nachthok bijna niet uit.
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
yep hier ook... je hebt er geen hond meer aan na een dagje trainenSelena schreef:Ook hier liggen ze tussendoor in de auto voor hun benodigde rust. Verder zijn ze thuis altijd in de kennel. Na een intensieve oefendag merk je, ondanks rust tussendoor, dat ze moe zijn...dan komen ze hun nachthok bijna niet uit.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- doggyfun
- Erelid
- Mijn ras(sen): border collies, whippet, middenslag kees, chihuahua langhaar
Hoi,
Ik loop zelf behendigheid, doggy-dance en rally-o.
Als ik op wedstrijd ben, liggen mijn honden tussendoor gewoon in de bench.
Dit voor hun rust (en de mijne ook
).
Ik merk dan als ik ze eruit haal voor de spieren warm en los te maken, dat ze al lekker blij zijn, met alle gevolgen vandien.
Voor mijn honden zweer ik hierbij (3 border collie, een middenslag kees en een oud kruisinkje dat veteraantjes loopt)
Groetjes,
corina
Ik loop zelf behendigheid, doggy-dance en rally-o.
Als ik op wedstrijd ben, liggen mijn honden tussendoor gewoon in de bench.
Dit voor hun rust (en de mijne ook

Ik merk dan als ik ze eruit haal voor de spieren warm en los te maken, dat ze al lekker blij zijn, met alle gevolgen vandien.
Voor mijn honden zweer ik hierbij (3 border collie, een middenslag kees en een oud kruisinkje dat veteraantjes loopt)
Groetjes,
corina
http://www.treibball.nl,http://www.kvv-zevenaar.nl: ruim assortiment kvv, barfprodukten, snacks
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik vind het praktischer omdat het minder zwaar tillen isJacksel schreef:Even tussendoor, is zo'n stoffen bench praktischer dan een gewone? Ik heb in september mn eerste wedstrijd (behendigheid) en wilde inderdaad een bench mee, maar wilde eigenlijk gewoon mn metalen bench meenemen voor Jamey...

Heb hem alleen voor evenementen enzo en niet voor in huis en dan vind ik het wel prettig dat hij niet te zwaar is.

- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Nog even over het onderwerp.
Hoe je het op de wedstrijd hebt gedaan vond ik het een prima idee.
We zaten immers ook vlak voor de bench en je kon echt merken dat het hem goed deed, ondanks dat hij het er eerst niet mee eens was.
En hij heeft tussendoor nog een aantal lekkere wandelingetjes gehad, wat de meeste honden ook nauwelijks kregen.
Maar een hond dagen voor een wedstrijd geen aandacht geven, vind ik niet kunnen.
Ik vind dat een hond dat gewoon dagelijks nodig heeft.
We zaten immers ook vlak voor de bench en je kon echt merken dat het hem goed deed, ondanks dat hij het er eerst niet mee eens was.
En hij heeft tussendoor nog een aantal lekkere wandelingetjes gehad, wat de meeste honden ook nauwelijks kregen.
Maar een hond dagen voor een wedstrijd geen aandacht geven, vind ik niet kunnen.

- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Lekker in de bench leggen.
Een hond heeft ook zijn rust nodig en krijgt dit bijna niet als je hem niet ergens neerlegt waar niet te veel prikkels zijn.
Merk dat ook aan Pardoes. Hij is dit jaar veel feller in parcoursen. Leg hem ook pas sinds dit jaar in de bench tussen de parcoursen door.
Een hond heeft ook zijn rust nodig en krijgt dit bijna niet als je hem niet ergens neerlegt waar niet te veel prikkels zijn.
Merk dat ook aan Pardoes. Hij is dit jaar veel feller in parcoursen. Leg hem ook pas sinds dit jaar in de bench tussen de parcoursen door.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

Chica en Hera liggen ook tijdens trainingsdagen gewoon in hun kenneltje in de auto. Op zondag is dat van half 8 tot een uur of 14:00 uur.
Voor het 'frisser' zijn doe ik het niet, Hera wil altijd en overal wel werken, energie meer dan genoeg. Maar ik vind het dus niet handig, om haar altijd overal bij te hebben op zo'n dag. Je zit eens in de kantine, je loopt eens op het veld om anderen te helpen e.d.
Ik heb het weleens om me heen gehoord van africhters 'leg die maar eens 2 weken in de kennel, geen aandacht' dan wil die wel.
Ze krijgen hier gewoon elke dag hun aandacht en hun beweging.
Voor het 'frisser' zijn doe ik het niet, Hera wil altijd en overal wel werken, energie meer dan genoeg. Maar ik vind het dus niet handig, om haar altijd overal bij te hebben op zo'n dag. Je zit eens in de kantine, je loopt eens op het veld om anderen te helpen e.d.
Ik heb het weleens om me heen gehoord van africhters 'leg die maar eens 2 weken in de kennel, geen aandacht' dan wil die wel.

Ze krijgen hier gewoon elke dag hun aandacht en hun beweging.
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Je hond moet de stoffen bench wel heel laten en niet open makenmarye schreef:Ik vind het praktischer omdat het minder zwaar tillen isJacksel schreef:Even tussendoor, is zo'n stoffen bench praktischer dan een gewone? Ik heb in september mn eerste wedstrijd (behendigheid) en wilde inderdaad een bench mee, maar wilde eigenlijk gewoon mn metalen bench meenemen voor Jamey...![]()
Heb hem alleen voor evenementen enzo en niet voor in huis en dan vind ik het wel prettig dat hij niet te zwaar is.

Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Hoewel ik me er wel een beetje schuldig over voelde, ga ik het de volgende wedstrijd weer zo doen. Het is echt het verschil tussen een tweede parcours niet meer vooruit te branden zijn en nog enigszins fris zijn.marye schreef:Nog even over het onderwerp.
Tijdens de trainingsdagen vrij-ma neem ik de stoffen bench overigens ook mee, anders houdt Bram het nooit vol die vier dagen

Linda, Izzie en Bram
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Ik weet van iemand met 1 of meer Australian Cattledogs die in de Agility zit die zijn honden tussen de wedstrijden door altijd in benches heeft.
En naar wat ik gehoord heb zitten zijn honden thuis ook voornamelijk in een kennel of bench zodat ze inderdaad heel erg eager zijn.
Te eager naar mijn mening maar goed, dat blijft natuurlijk persoonlijk
En naar wat ik gehoord heb zitten zijn honden thuis ook voornamelijk in een kennel of bench zodat ze inderdaad heel erg eager zijn.
Te eager naar mijn mening maar goed, dat blijft natuurlijk persoonlijk

Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

-
- Zeer actief
Met training van behendigheid waren de honden altijd aangelijnt op het veld, ik begon met behendigheid toen ik me hond pas had.. was best wel vermoeiend, want continue moest je opletten niet te dicht bij elkaar in de buurt te staan.. nu raakte mijn hond ook nog eens geiiriteerd door een eagere border die blaft om te laten weten dat ie zo graag wilde.. dus mijne viel inene uit omdat hij dat geblaf zat was
Daarna ben ik naar zijn oude sport gaan kijken en werd ik aangestoken, daar mochten de honden dus niet op het veld maar in de kennel of in de bench in de auto.. in het begin vond ik dat vervelend.. en nou ja nu ben ik eigenlijk gestopt om medische redenen, maar de hond had geen last ervan en was enthousiast en uitgerust als we het veld op gingen..
En de redenen om de hond meer werklustiger te maken en ze daarom alleen in de kennel te plaatsen en voor wandelen, fietsen en trainen alleen te "houden" dat zou kunnen, maar dat zal niet mijn insteek zijn..
Mijn hond is ook mijn kameraad waar ik leuke dingen mee wil ondernemen..

Daarna ben ik naar zijn oude sport gaan kijken en werd ik aangestoken, daar mochten de honden dus niet op het veld maar in de kennel of in de bench in de auto.. in het begin vond ik dat vervelend.. en nou ja nu ben ik eigenlijk gestopt om medische redenen, maar de hond had geen last ervan en was enthousiast en uitgerust als we het veld op gingen..
En de redenen om de hond meer werklustiger te maken en ze daarom alleen in de kennel te plaatsen en voor wandelen, fietsen en trainen alleen te "houden" dat zou kunnen, maar dat zal niet mijn insteek zijn..
Mijn hond is ook mijn kameraad waar ik leuke dingen mee wil ondernemen..
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
hij moet er ook aan wennen, ik vind het dus wel een slim idee om ook tijdens de training de bench mee te nemen dan hoort het er gewoon bij voor hem.Zoek stok! schreef:....
Hoewel ik me er wel een beetje schuldig over voelde, ga ik het de volgende wedstrijd weer zo doen. Het is echt het verschil tussen een tweede parcours niet meer vooruit te branden zijn en nog enigszins fris zijn.
Tijdens de trainingsdagen vrij-ma neem ik de stoffen bench overigens ook mee, anders houdt Bram het nooit vol die vier dagen
- marye
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik neem hem tijdens de trainingsdagen ook mee hoor.Zoek stok! schreef:Hoewel ik me er wel een beetje schuldig over voelde, ga ik het de volgende wedstrijd weer zo doen. Het is echt het verschil tussen een tweede parcours niet meer vooruit te branden zijn en nog enigszins fris zijn.marye schreef:Nog even over het onderwerp.
Ze moeten tussendoor toch even bijkomen denk ik.

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had Floor nooit in de bench met flyballwedstrijden. Wij waren ook het enige team die zonder benches kwam. Floor lag gewoon lekker op schoot en ging daar lekker slapen. Maar zij had daar veel meer rust dan in een bench dus dat scheelt ook.
Bij Jip ben ik er nog niet helemaal uit. Ze kent de bench wel echt maar ik vraag me af of ze er echt in zal gaan slapen. Anders wordt het ook gewoon weer lekker op schoot. Vind ik eigenlijk veel gezelliger
Dagen van te voren al in een kennel zetten of minder aandacht geven gaat me te ver. Ik doe het voor de lol en voor de lol van mijn hond. En als ze het leuk vinden gaan ze er toch wel voor. Floor stond in ieder geval altijd al strak als ze door had waar we heen gingen, geen gebrek aan motivatie dus. En dan had ze 's nachts gewoon lekker bij mij op bed geslapen
Ik deed de dag voor de wedstrijd wel rustig aan, dus geen lange wandeling ofzo.
Bij Jip ben ik er nog niet helemaal uit. Ze kent de bench wel echt maar ik vraag me af of ze er echt in zal gaan slapen. Anders wordt het ook gewoon weer lekker op schoot. Vind ik eigenlijk veel gezelliger

Dagen van te voren al in een kennel zetten of minder aandacht geven gaat me te ver. Ik doe het voor de lol en voor de lol van mijn hond. En als ze het leuk vinden gaan ze er toch wel voor. Floor stond in ieder geval altijd al strak als ze door had waar we heen gingen, geen gebrek aan motivatie dus. En dan had ze 's nachts gewoon lekker bij mij op bed geslapen

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Contacteer:
Een hond de hele dag en de dagen voor de wedstrijd negeren vind ik dus echt te ver gaan. Leuk voor je hond
Jessy & Rakker zitten tussen de parcoursen door wel grotendeels in de (stoffen) bench. Als ik ze de hele tijd uit de bench houd, rusten ze niet en zijn ze aan het eind van de dag bekaf. Ik ging eerst altijd ruim van te voren al bij de ring staan, nu heb ik ontdekt dat het voor mijn honden beter werkt als ik op het laatste moment aan kom lopen. Maar dan heb ik ze vaak bij de tent al wel uit de bench. Ik doe dat alleen omdat er veel mensen zijn die hun hond niet bij zich houden. Rakker houd er niet van als honden aan haar gaan snuffelen, dus gromt dan en dan is ze even van slag. Als ik op het laatste moment aan kom lopen is de kans daarop dus kleiner.
Ik heb een stoffen bench voor wedstrijden, omdat ik zo'n metalen bench een onding vind om mee te slepen. Bijkomend voordeel van de stoffen bench is, dat Rakker wel gaat slapen, omdat hij niet open is. Met een metalen bench moest ik er vaak een kleedje overheen gooien.

Jessy & Rakker zitten tussen de parcoursen door wel grotendeels in de (stoffen) bench. Als ik ze de hele tijd uit de bench houd, rusten ze niet en zijn ze aan het eind van de dag bekaf. Ik ging eerst altijd ruim van te voren al bij de ring staan, nu heb ik ontdekt dat het voor mijn honden beter werkt als ik op het laatste moment aan kom lopen. Maar dan heb ik ze vaak bij de tent al wel uit de bench. Ik doe dat alleen omdat er veel mensen zijn die hun hond niet bij zich houden. Rakker houd er niet van als honden aan haar gaan snuffelen, dus gromt dan en dan is ze even van slag. Als ik op het laatste moment aan kom lopen is de kans daarop dus kleiner.
Ik heb een stoffen bench voor wedstrijden, omdat ik zo'n metalen bench een onding vind om mee te slepen. Bijkomend voordeel van de stoffen bench is, dat Rakker wel gaat slapen, omdat hij niet open is. Met een metalen bench moest ik er vaak een kleedje overheen gooien.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
ik trainde vroeger 4 keer per week behendigheid en flyball, deed wedstrijden
ze stonden op een avond 2 uur op het veld en kregen hun wandelingen van een uur.
een dag voor de wedstrijd deed ik de normale wandelingen en kregen ze de helft van hun voer.
ze stonden de dag van de wedstrijd scherper en deden alles voor een beloning.
tussendoor lagen ze ook een hele dag in de bench en kwamen er enkel uit om op te warmen en hun ding te doen.
savonds waren ze ook nog eens bekaf
ze stonden op een avond 2 uur op het veld en kregen hun wandelingen van een uur.
een dag voor de wedstrijd deed ik de normale wandelingen en kregen ze de helft van hun voer.
ze stonden de dag van de wedstrijd scherper en deden alles voor een beloning.
tussendoor lagen ze ook een hele dag in de bench en kwamen er enkel uit om op te warmen en hun ding te doen.
savonds waren ze ook nog eens bekaf
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik ben met Reina ook het grootste gedeelte van de zondag bezig. Tussen de onderdelen ligt ze in een (gehuurde) kennel in een uithoekje onder bomen op het veld en dat bevalt prima. Zij haar rust en ik kan even koffiedrinken, iets eten of op het veld helpen. In de auto zetten vind ik niet prettig, er zijn geen bomen om je auto onder te zetten, ik ben dan bang dat het snel te warm wordt.
Laatst gewijzigd door alm@ op 31 jul 2007 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

- vedim
- Actief
boedha traint niet ( mag niet) werkt niet meer. en sinds enkele maanden slaapt hij niet meer in de kennel. maar gewoon in huis.
als hij nu nog een uurtje in de kennel "moet"
als je hem er daarna uit haal is hij zo bruut enthousiast .. hij weet niet hoe strak naast hij moet zitten, doldriest enthousiast, and willing to do anything!!!!
nou ik kan je wel vertellen als hij al voor je opstaat uit zijn mand naast de bank vandaan .... dan is hij niet vooruit te branden !!!!
in zijn kennel heeft hij rust , en in zijn mand heeft hij rust ....
waar het aan ligt ?....
als hij nu nog een uurtje in de kennel "moet"
als je hem er daarna uit haal is hij zo bruut enthousiast .. hij weet niet hoe strak naast hij moet zitten, doldriest enthousiast, and willing to do anything!!!!
nou ik kan je wel vertellen als hij al voor je opstaat uit zijn mand naast de bank vandaan .... dan is hij niet vooruit te branden !!!!
in zijn kennel heeft hij rust , en in zijn mand heeft hij rust ....
waar het aan ligt ?....

-
- Zeer actief
Tijdens de VPG training zit hij in de auto in de bench, dan let hij tijdens appèl beter op en verpest niet al zijn energie met andere honden bekijken. Tijdens THS (soort breitensport) heb ik hem wel bij me, hij is dan zo ontzettend op die hindernissen gericht dat hij zodra hij mag ook als een speer eroverheen gaat. de eerste keer is hij meestal wat langzamer, maar na een rondje over de baan gaat hij echt enorm snel, dus het ligt er maar net aan.

"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
- starfleet
- Erelid
In de bench leggen af en toe tijdens zo'n dag vind ik heel goed als je hond het prima accepteert. Ik kan me helemaal voorstellen dat je een hond hebt die zich zo opjut dat het voor hemz zelf ook niet goed is, dat hij zich er helemaal niet prettig bij voelt. Dagen van de voren in een bench en maar heel weinig beweging vind ik bespottelijk. Erg egoïstisch en streberig dat je je hond zijn plezier ontzegt omdat je zo nodig dat prijsje moet winnen.
Anne
Anne
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Ik snap dat het tegen je gevoel in ging. Dat hadden wij ook met een bench.
Zoals je weet hebben wij met Bente wel shows gelopen en op zo´n dag moest ze in een bench. Niet zo´n heel goed gevoel bij, maar ach, ze sliep wel.
Op een gegeven moment gingen we met haar naar de clubmatch van de kooikervereniging. Daar zijn geen benches
dus kon ze heerlijk op een kleedje .................................................................................. dacht ik
Mevrouw wilde anders. Ze zag de bench van haar kleindochter (Myrthe) die even uit de bench was en ging daarin liggen. Ze was er eigenlijk met geen mogelijkheid uit te krijgen, zo fijn vond ze het om daarin te liggen.
Volgens mij komt dat doordat een hond van nature oplet. Continue. Behalve in een bench. Een bench wordt gezien als veilig (bij mijn hond dan) en dan hoeft ze verder niet op te letten. Heerlijk rustig dus!
Wat wij wel altijd deden was een dag voor de show haar lekker laten rusten en geen rare dingen waardoor ze de volgende dag moe zou zijn.
Linda, luister naar je gevoel en kijk naar Bram en het gaat echt helemaal goed komen
!
Zoals je weet hebben wij met Bente wel shows gelopen en op zo´n dag moest ze in een bench. Niet zo´n heel goed gevoel bij, maar ach, ze sliep wel.
Op een gegeven moment gingen we met haar naar de clubmatch van de kooikervereniging. Daar zijn geen benches

Mevrouw wilde anders. Ze zag de bench van haar kleindochter (Myrthe) die even uit de bench was en ging daarin liggen. Ze was er eigenlijk met geen mogelijkheid uit te krijgen, zo fijn vond ze het om daarin te liggen.
Volgens mij komt dat doordat een hond van nature oplet. Continue. Behalve in een bench. Een bench wordt gezien als veilig (bij mijn hond dan) en dan hoeft ze verder niet op te letten. Heerlijk rustig dus!
Wat wij wel altijd deden was een dag voor de show haar lekker laten rusten en geen rare dingen waardoor ze de volgende dag moe zou zijn.
Linda, luister naar je gevoel en kijk naar Bram en het gaat echt helemaal goed komen

- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Wij lopen heel veel behendigheidswedstrijden en tussendoor gaan de honden in de benchjes. Anders worden ze gewoon helemaal dol, nu doen ze ook een beetje rusten, ze vinden de bench ook gewoon leuk, ik heb in de kamer drie staan die gewoon open zijn overdag en er ligt altijd wat in. Verder heb ik alle honden dus gewoon thuis, maar nooit geen motivatieproblemen, ze willen altijd wel.
Tijdens de training (behendigheid) is het in bench doen niet zo handig, je moet toch in beweging blijven anders kom je in de knoei met je warming ups etc. Wel met een workshop dat je ze even tussen twee blokken in de bench doet! Zo'n stoffen bench is een leuek uitvinding...alleen die van mij komen er dwars door heen (terwijl ze in een metalen bench gewoon normaal doen...).
Tijdens de training (behendigheid) is het in bench doen niet zo handig, je moet toch in beweging blijven anders kom je in de knoei met je warming ups etc. Wel met een workshop dat je ze even tussen twee blokken in de bench doet! Zo'n stoffen bench is een leuek uitvinding...alleen die van mij komen er dwars door heen (terwijl ze in een metalen bench gewoon normaal doen...).