Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De dieren na de verhuizing eindelijk op orde, pfieuwwww!

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

De dieren na de verhuizing eindelijk op orde, pfieuwwww!

Ongelezen bericht door laeken »

Eindelijk na veel getimmer en geklus zijn alle hokken klaar op het dakterras. De dieren zitten erin en ze zijn ontzettend blij met de harde arbeid van hun baasje :mrgreen:

De duifjes Yuppie (de vondeling uit Amsterdam) en Pavlova haar lesbische relatie die we in Den Haag gekocht hebben toen we nog dachten dat Yuppie een hij was :roll:
Afbeelding

De Turkjes, allebei vondelingen. Deze duiven maken salto's tijdens het vliegen en zijn wel een hij en een zij samen :ok:
Afbeelding

Het hok waar ik nogal lang over getimmerd heb maar wat wel erg handig in gebruik is en ook duif-vriendelijk dacht ik zo.
Afbeelding

Samen in een koud bad bad op een hete dag is natuurlijk het summum.
Afbeelding

Het hok van het kleine grut en daar zitten dus nu alle kanaries samen in met nog 2 zebravinkjes omdat Martijn die zo leuk vindt. Binnenkort hebben we er meer want binnen 2 dagen hadden ze een nestje gemaakt. De kooi bevalt ze dus wel. :ok:
Afbeelding

En Dapper die maar geen genoeg krijgt van loungen op het dakterras. Heerlijk want het is hond-proof en ze kunnen er dus dag en nacht gaan liggen. Helemaal overdekt maar wel zonnig tot 16:00 uur. Een kenneltje van 8 bij 3 meter dus ook wij hebben de honden in een kennel :N:
Afbeelding
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Dat ziet er prachtig uit hoor en lekker ruim :ok: Wat zijn jullie handig.
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Prachtige hokken. Mooi getimmerd. Je kunt wel eer van je werk hebben :ok:
De dieren kunnen daar goed zitten.

En Martijn heeft gelijk: zebravinkjes zijn leuk.
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leanne »

Dat uitzicht alleen al op de laatste foto....:eek:
Een waar paradijs *zucht* jullie boffen maar :ok:

De hokken zijn prachtig geworden! :ok:
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Kan niet anders zeggen dan dat het allemaal gelikt uitziet, met zorg gebouwd, echt top hoor dat jullie daar zoveel aandacht aan besteed hebben naast alle drukte die jullie al hadden/hebben!
laeken
Zeer actief

Leanne schreef:Dat uitzicht alleen al op de laatste foto....:eek:

Hahaha, het uitzicht hier is inderdaad waanzinnig. Alleen het uitzicht dat de vogeltjes in de voliere al hebben :eek:
Even een kiekje van een rondturende zebravink :mrgreen: . Die beestjes kunnen vanuit hun voliere wel een kilometer over het water en de bosjes kijken.
Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief

bullenmama schreef:Kan niet anders zeggen dan dat het allemaal gelikt uitziet, met zorg gebouwd, echt top hoor dat jullie daar zoveel aandacht aan besteed hebben naast alle drukte die jullie al hadden/hebben!
Moet wel want toen ze allemaal in een soort opslag-methode in kooitjes stonden werd ik echt gek. Doodzielig om duiven in konijnenhokken te zien zitten waar ze net hun vleugels in konden strekken. Dat zet je wel aan tot timmeren hoor, zeker als je aan die beesten gehecht bent :wink:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Gaaf zeg! Heb jij dat allemaal getimmerd? Dat zou ik van een bioloog nou nooit verwachten :mrgreen:
Uitzicht is inderdaad super :ok:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Wat een waanzinnig uitzicht zeg, zo over het water. Wat een plek! En Dapper ziet er werkelijk subliem uit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is toch al een hele zorg minder :ok: t ziet er allemaal goed uit :mrgreen:
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:Gaaf zeg! Heb jij dat allemaal getimmerd? Dat zou ik van een bioloog nou nooit verwachten :mrgreen:
Ik ben voor een bioloog en nicht nogal handig uitgevallen toevallig :pffff: :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Bas Rouge schreef:Wat een waanzinnig uitzicht zeg, zo over het water. Wat een plek! En Dapper ziet er werkelijk subliem uit.
Met Dapper gaat het ook echt heel erg goed, hij ziet er echt niet uit als een 8-jarige hond :neenee: . Hij eet lekker, rent elke dag los rond omdat hij ineens goed luistert :denken: en kan ook elke dag heerlijk zwemmen. Cleo ziet er trouwens ook erg mooi uit nu. Ze zijn helemaal strak geworden en glanzen als gekken. Ook zijn ze veel voller en duidelijk geestelijk meer in balans hier.

Dapper eet nu farmfood afgewisseld met vers en dat lijkt goed te bevallen. Cleo eet vooral vers maar sinds gister eet ze ineens ook farmfood. :denken:
Laatst gewijzigd door laeken op 03 aug 2007 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Het ziet er mooi uit :ok: Ik wist alleen niet dat een turse salto kon maken,wij hadden een turkse lachduif werd ons gezegd.Ik dacht dat die andere tuimelaars waren.........weer wat geleerd :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Pepie schreef:Het ziet er mooi uit :ok: Ik wist alleen niet dat een turse salto kon maken,wij hadden een turkse lachduif werd ons gezegd.Ik dacht dat die andere tuimelaars waren.........weer wat geleerd :ok:
Lachduiven maken geen salto's :wink: . Dit zijn Turkse Takla's en Takla betekent tuimelaar. Een lachduif is een tortel, een hele andere soort duif. Als ze goed gewend zijn en los kunnen vliegen zal ik wel eens een filmpje maken van hun duikvluchten en salto's :ok:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

MARC_S schreef:
Marion. schreef:Gaaf zeg! Heb jij dat allemaal getimmerd? Dat zou ik van een bioloog nou nooit verwachten :mrgreen:
Ik ben voor een bioloog en nicht nogal handig uitgevallen toevallig :pffff: :wink:
Oh ja, dat ook nog ja :mrgreen:
Maakt het inderdaad extra bijzonder :smile: :smile: :smile:

(ik ben nu naarstig mijn kennissenkring aan het nagaan of ik een handige homo ken....geloof het niet :mrgreen: Wel heel handige lesbiennes, maar da's toch weer een ander vakje :wink: )
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ik vind het echt heel mooi wat je gemaakt hebt. Dat geeft gelukkige beestjes. Lekker hoor. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ze zitten er piekfijn bij :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

ontzettend mooi, marc!

zitten de vogels nou ook tot 16.00 in de zon? of staan ze ergens anders of is dat geen ramp? :denken:

ik vind het fantastisch dat jullie nou zo lekker wonen!

p.s. ursula zegt dat ze ook loungt. lounget, whatever, she lounges, maar dan op een schapenvachtje, en soms zelfs twee op elkaar als ze erg stram is, in het na-vijven-zonnetje in de voortuin. eens per half uur rommelt ze wat door het dichte groen en blaft wat passanten aan achter het hek, en gaat weer liggen dutten. :mrgreen: zo gaat dat, met hondenmajesteitinnetjes.
estelle

Re: De dieren na de verhuizing eindelijk op orde, pfieuwwww!

Ongelezen bericht door estelle »

MARC_S schreef:dus ook wij hebben de honden in een kennel :N:
neeeee!! wat verschrikkelijk!! :wink:

Ziet er allemaal prachtig uit! heb je daar nou veel werk van om allemaal schoon te maken?
laeken
Zeer actief

Roelfien schreef:Ik vind het echt heel mooi wat je gemaakt hebt. Dat geeft gelukkige beestjes. Lekker hoor. :wink:
Dat was ook het doel. Als de beestjes er lekker bijzitten kan ik ook van ze genieten. Als ik het gevoel heb dat ze nog iets nodig hebben dan moet ik het direct regelen of ik kan niet meer naar ze kijken :N: :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

estelle schreef:Ziet er allemaal prachtig uit! heb je daar nou veel werk van om allemaal schoon te maken?
Het gaat. De kleine vogels is een kwestie van eens in de week de houtsnippers doorharken en eens in de maand of 2 maanden verversen. De poepjes vallen op de snippers omdat ik de stokken zo heb gehangen dat ze niet op de wanden poepen :mrgreen:

Elke dag vers water en voer en met de ochtendwandeling met Cleo pluk ik een bos graszaden, vogelmuur, wilgentakjes en paardenbloem en dat gooi ik in de voliere als groenvoer en gewoon voor de lekker. 2 keer in de week een halve appel en dat was het wel eigenlijk.

Juist nu ze allemaal samen in 1 hok zitten is het veel minder werk dan 5 drinkbakjes en 5 voerbakjes op een dag. :wink:

De duiven minimaal 1 a 2 keer in de week poepkrabben met een plamuurmes en het hok uitspoelen met heet water. Die schijten nogal en ik wil geen stank of gore duiven :neenee: :mrgreen:

Maar gemiddeld 5 minuutjes per dag schat ik dus erg weinig.
Afbeelding
Leanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita

Ongelezen bericht door Leanne »

MARC_S schreef:
Leanne schreef:Dat uitzicht alleen al op de laatste foto....:eek:

Hahaha, het uitzicht hier is inderdaad waanzinnig. Alleen het uitzicht dat de vogeltjes in de voliere al hebben :eek:
Even een kiekje van een rondturende zebravink :mrgreen: . Die beestjes kunnen vanuit hun voliere wel een kilometer over het water en de bosjes kijken.
Afbeelding
Echt prachtig!...wat een geweldige plek :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

linlin schreef:ontzettend mooi, marc!

zitten de vogels nou ook tot 16.00 in de zon? of staan ze ergens anders of is dat geen ramp? :denken:
Het hok loopt tot onder de overkapping dus alleen de onderste gedeeltes zitten in de zon. Daar gaan ze zonnen en zijn ze dat beu dan vliegen ze onder het afdak :wink:
ik vind het fantastisch dat jullie nou zo lekker wonen!

Wij ook wel :mrgreen: Geniet er elke dag van en mijn leven thuis voelt nu als een grote vakantie.
p.s. ursula zegt dat ze ook loungt. lounget, whatever, she lounges, maar dan op een schapenvachtje, en soms zelfs twee op elkaar als ze erg stram is, in het na-vijven-zonnetje in de voortuin. eens per half uur rommelt ze wat door het dichte groen en blaft wat passanten aan achter het hek, en gaat weer liggen dutten. :mrgreen: zo gaat dat, met hondenmajesteitinnetjes.
Hahaha, precies! Hier is het ook chillen in de zon, even verliggen naar een schaduwplekje en af en toe helemaal uit je plaat als een hond van de overburen langsrent :ok: Die lopen nl zelf wel eens rondjes om de plas en dat mag niet van D&C :neenee:
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

MARC_S schreef: Wij ook wel :mrgreen: Geniet er elke dag van en mijn leven thuis voelt nu als een grote vakantie.

goed zo!
Hahaha, precies! Hier is het ook chillen in de zon, even verliggen naar een schaduwplekje en af en toe helemaal uit je plaat als een hond van de overburen langsrent :ok: Die lopen nl zelf wel eens rondjes om de plas en dat mag niet van D&C :neenee:
wat? honden van overburen? maar daarvoor zijn ze niet in de natuur komen wonen! dat kan echt niet! :mrgreen:

honden die langs ons minuscule erfje lopen worden ook aangeblaft, maar meestal is het pure goedaardige blafferigheid (daar ben je, daar ben je, ik weet wie je bent, ik zie je ook nog heel goed langs mijn erf lopen, lin kom kijken blafblaf) ter herkenning want eigenlijk kunnen ze wel goed met de buurthondjes. behalve de volle reutjes, daar flipt kakaboeboe van. :mrgreen:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

MARC_S schreef:
estelle schreef:Ziet er allemaal prachtig uit! heb je daar nou veel werk van om allemaal schoon te maken?
Het gaat. De kleine vogels is een kwestie van eens in de week de houtsnippers doorharken en eens in de maand of 2 maanden verversen. De poepjes vallen op de snippers omdat ik de stokken zo heb gehangen dat ze niet op de wanden poepen :mrgreen:

Elke dag vers water en voer en met de ochtendwandeling met Cleo pluk ik een bos graszaden, vogelmuur, wilgentakjes en paardenbloem en dat gooi ik in de voliere als groenvoer en gewoon voor de lekker. 2 keer in de week een halve appel en dat was het wel eigenlijk.

Juist nu ze allemaal samen in 1 hok zitten is het veel minder werk dan 5 drinkbakjes en 5 voerbakjes op een dag. :wink:

De duiven minimaal 1 a 2 keer in de week poepkrabben met een plamuurmes en het hok uitspoelen met heet water. Die schijten nogal en ik wil geen stank of gore duiven :neenee: :mrgreen:

Maar gemiddeld 5 minuutjes per dag schat ik dus erg weinig.
ohhh dat is niet veel. Ik dacht dat je elke dag die hokken schoon moest maken.
De duiven is dus het meeste werk.

Bij ons op de club zit iemand die postduiven heeft. En die stond laatst te vertellen dat hij vrijwel nooit zn hokken schoonmaakt ofzo. Hij had daar een heel verhaal over waarom niet e.d. Hij zei dat er pas beestjes bij zaten en toen heeft hij het wel weggehaald omdat hij dat te vies vond worden. Ik vond dat nogal merkwaardig klinken.
laeken
Zeer actief

estelle schreef:Bij ons op de club zit iemand die postduiven heeft. En die stond laatst te vertellen dat hij vrijwel nooit zn hokken schoonmaakt ofzo. Hij had daar een heel verhaal over waarom niet e.d. Hij zei dat er pas beestjes bij zaten en toen heeft hij het wel weggehaald omdat hij dat te vies vond worden. Ik vond dat nogal merkwaardig klinken.
Dat vind ik ook merkwaardig klinken aangezien die duiven dan echt op een dikke laag stront lopen. :jank: Er zijn mensen die het elke dag doen en dat schijnt niet goed voor de weerstand te zijn, maar nooit........:kotz:

Arme duiven zullen dat zijn. Ben er niet jaloers op en die beestjes komen natuurlijk ook ergens vandaan. Als ik een maand niet zou schoonmaken lopen er maden in de stront :19:
Afbeelding
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Het is plaatsvervangend genieten geblazen Marc :ok: Wat een super stek!
laeken
Zeer actief

linlin schreef:wat? honden van overburen? maar daarvoor zijn ze niet in de natuur komen wonen! dat kan echt niet! :mrgreen:
Aan de overkant van de plas in de bosjes staat een grote oude boerderij die gekraakt is. Ontzettend aardige mensen alleen hebben ze minstens 10 honden :eek: Allemaal kruisingen tussen rottweiler en staff en ik heb ook 2 amstaffs/pitbulls zien lopen. Ook hebben ze een huskie, een paar wat gangbaardere miksjes en een hoop visite met een hoop honden :mrgreen:

Maar ik klaag niet hoor want Cleo jaagt ze allemaal weg en Dapper loopt langs het water waar je ze op een kilometer afstand ziet aankomen. Soms rent een roedel rond ons huis en tja, dat mag niet van Dapper en Cleo. Dan zijn ze overigens ook niet aardig en het is zeker geen hallo buurtjes blaffen :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Marco# schreef:Het is plaatsvervangend genieten geblazen Marc :ok: Wat een super stek!
Mooi he? Binnenkort gaan we duiken en dan zal ik wat onderwater-foto's plaatsen :wink:
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Echt prachtig. :ok:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”