Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mismaakte staffords en pitbulls
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
mismaakte staffords en pitbulls
Wat ik nu weer tegen kom op een ander forum.....
In Frankrijk zit een kennel met Amstaffs, nou ja, het moet er voor door gaan. Kijk zelf maar, dan zie je wel wat ik bedoel, totaal mismaakt!
http://pageperso.aol.fr/therangerskenn/index.html
Het zelfde, zelfs nog erger in Amerika, een kennel met Pitbulls.
Dit kun je toch geen pitbull meer noemen :N:
Die schouders zitten niet op de plek waar ze horen te zitten, waardoor de poten helemaal naast het lijf staan! Echt onwijs zielig vind ik dit voor die hondjes....
http://www.woodspits.com/
In Frankrijk zit een kennel met Amstaffs, nou ja, het moet er voor door gaan. Kijk zelf maar, dan zie je wel wat ik bedoel, totaal mismaakt!
http://pageperso.aol.fr/therangerskenn/index.html
Het zelfde, zelfs nog erger in Amerika, een kennel met Pitbulls.
Dit kun je toch geen pitbull meer noemen :N:
Die schouders zitten niet op de plek waar ze horen te zitten, waardoor de poten helemaal naast het lijf staan! Echt onwijs zielig vind ik dit voor die hondjes....
http://www.woodspits.com/

-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Nee natuurlijk heeft dit niks meer met het oorspronkelijke ras te maken.
Dit is er gewoon ingefokt omdat de mens het zo mooi (lees: stoer) vindt en of dat beest er nou lichamelijke kwalen en vergroeïngen door krijgt, daar staat men volgens mij niet bij stil. De prioriteiten die zulke fokkers hebben lijken me wel duidelijk.
Dit is er gewoon ingefokt omdat de mens het zo mooi (lees: stoer) vindt en of dat beest er nou lichamelijke kwalen en vergroeïngen door krijgt, daar staat men volgens mij niet bij stil. De prioriteiten die zulke fokkers hebben lijken me wel duidelijk.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Mojuan
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- starfleet
- Erelid
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
kanche
- Zeer actief
- Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
- Contacteer:
-
jidde
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
-
Jipz_Digz
- Vaste gebruiker
-
Pak-de-bal
-
Jipz_Digz
- Vaste gebruiker
Uit de hemel gevallen????Pak-de-bal schreef:ik zie hier , Holland, nog steeds Staffs met afgeknipte oren,
om ze nòg stoerder doen lijken![]()
waar komen die dan vandaan?
Er bestaat zoiets als importeren van honden. Soms komen deze honden uit landen waar couperen van oren en staart nog steeds is toegestaan.
Couperen mag gelukkig allang niet meer in Nederland. Alleen om medische redenen is het toegestaan.
In België mag het meen ik ook niet meer, maar dat weet ik niet 100% zeker.
Gelukkig ben jij helemaal niet bevooroordeeldPak-de-bal schreef: om ze nòg stoerder doen lijken![]()
*edit speciaal voor jou even een ander onderschrift terug gezet

- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
Jipz_Digz
- Vaste gebruiker
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Dat vroeg ik me ook al af... Misschien zodat je kunt zien hoe groot (of waarschijnlijk hoe 'breed'M@ri@nne schreef:Waarom staan die blikjes cola en flessen drank er telkens bij?
-
jidde
Euhhhh dat is net als met sommige jackies zo, die oren staan van zichzelf... Die hond die vermist is heeft zéker geen gecoupeerde oren. Ik weet niet waarom je dat denktPak-de-bal schreef:ik zie hier , in Holland, nog steeds Staffs met afgeknipte oren,
om ze nòg stoerder te doen lijken![]()
en die gestolen is net: ( bij vermist), met hele réchte oren.
waar komen die dan vandaan?
- *Linda*
- Zeer actief
Precies.Nanna schreef:Die honden zijn nog wel honden, alhoewel grote stakkerds.starfleet schreef:Jesses wat een gedrochten. Lekker volk ook met die pooiersloepen voor de deur. En dan die scheepskettingen waar die honden aanliggen![]()
Dat zijn voor mij geen honden meer.
Anne
ZIJ hebben hier ook niet om gevraagd.
Die mensen zijn geen mensen, dat zijn beesten...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat is om te laten zien dat ze de foto niet opgerekt hebben in de breedteRami schreef:Dat vroeg ik me ook al af... Misschien zodat je kunt zien hoe groot (of waarschijnlijk hoe 'breed'M@ri@nne schreef:Waarom staan die blikjes cola en flessen drank er telkens bij?) de hond ik kwestie is? Iedereen weet wel hoe groot een blikje cola of een fles drank is, dus een soort van vergelijkingsmateriaal...
Rek je de foto op dan heeft de hond een bredere kop, meer bone en een breder front. Net wat sommigen in een bull willen zien
-
toller
- Vaste gebruiker
-
Mojuan
- Zeer actief
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
Shit, dus had ik bij Tico ook een blikje drinken op de foto moeten zetten.MARC_S schreef:Dat is om te laten zien dat ze de foto niet opgerekt hebben in de breedteRami schreef:Dat vroeg ik me ook al af... Misschien zodat je kunt zien hoe groot (of waarschijnlijk hoe 'breed'M@ri@nne schreef:Waarom staan die blikjes cola en flessen drank er telkens bij?) de hond ik kwestie is? Iedereen weet wel hoe groot een blikje cola of een fles drank is, dus een soort van vergelijkingsmateriaal...
Dat doen nl nogal veel bullenmensen als ze hun hondjes breder willen laten lijken op internet.
Rek je de foto op dan heeft de hond een bredere kop, meer bone en een breder front. Net wat sommigen in een bull willen zien
Groetjes, Marianne.

-
Mojuan
- Zeer actief
Sterker nog, een pitbull HOORT er zo helemaal niet uit te zien.corason del perro schreef:was die site van die pitts al eens tegen gekomen vond het ook onwijs lelijk haha ben wel blij om te horen dat een pittbull er dus niet zo uit hoeft te zien :N: ( was toen op zoek naar verschillen met een staff was me niet helemaal duidelijk)
Dit valt totaal buiten de rasstandaard.
Over het algemeen hebben de stafford en de pitbull dezelfde uiterlijke kenmerken. Er is vrijwel geen verschil.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Helaas vind ik persoonlijk dat de staff meer en meer een showhondje wordt en dus wel erg anders begint te worden. Breder, logger, een ander kopje, zwaarder en zeker minder athletisch. Het zou niet zo moeten zijn maar ik vind het wel zwaar die kant op gaan. Zeker nu de RAD ingegaan is kan er eigenlijk alleen nog maar met uitmuntende hondjes gefokt worden en helaas is een keurmeester nogal bepalend op sommige punten.Paulala schreef:Sterker nog, een pitbull HOORT er zo helemaal niet uit te zien.corason del perro schreef:was die site van die pitts al eens tegen gekomen vond het ook onwijs lelijk haha ben wel blij om te horen dat een pittbull er dus niet zo uit hoeft te zien :N: ( was toen op zoek naar verschillen met een staff was me niet helemaal duidelijk)
Dit valt totaal buiten de rasstandaard.
Over het algemeen hebben de stafford en de pitbull dezelfde uiterlijke kenmerken. Er is vrijwel geen verschil.
Dit vind ik persoonlijk pitbull terriers. Lekker sportieve niet te logge hondjes.
[img]http://www.vibri.com/bilder/Agilitymästare300.jpg[/img]
De gemiddelde Amstaff van tegenwoordig is veel te breed, te kort in de rug en te zwaar om nog echt sportief te zijn. Uitzonderingen daar gelaten hoor