Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mismaakte staffords en pitbulls
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
Ze zijn iig deels Terrier.
En de honden op die Amerikaanse site lijken in niets meer op een terrier.
Het zijn gedrochten....
Ik vind dat het echt geen Pitbull terrier meer mag heten, want het heeft er vrij weinig meer mee te maken.
Ze kunnen er beter een andere naam aan geven zoals American Bully's ofzo..
En de honden op die Amerikaanse site lijken in niets meer op een terrier.
Het zijn gedrochten....
Ik vind dat het echt geen Pitbull terrier meer mag heten, want het heeft er vrij weinig meer mee te maken.
Ze kunnen er beter een andere naam aan geven zoals American Bully's ofzo..

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
Mojuan
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- gizmo
- Zeer actief
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Pak-de-bal
de oorzaak is wel anders van het couperen:pablo schreef:De honden worden niet voor niets geboren met een staart
Daar valt zoveel aan af te lezen
bij een Engelse Springer Spaniel móest het wel, omdat hij steeds tijdens de jacht tussen de struiken verstrikt zat.
Die hond kàn namelijk zijn staart niet stil houden
Maar als je het laat coupren voor : laten we maar zeggen: dè stoerheid.
dan vind ik het goed dat het verboden is.
- miemot
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Pak-de-bal schreef: bij een Engelse Springer Spaniel móest het wel, omdat hij steeds tijdens de jacht tussen de struiken verstrikt zat.
Die hond kàn namelijk zijn staart niet stil houden![]()
De mijne kan dat wel hoor.
Maar PdB heeft wel een punt, staarten couperen vind ik iets helemaal anders, toch zeker als het over jachthonden gaat. Dat heeft een duidelijke functie en heeft niks te maken met uiterlijk vertoon of schoonheid.
Wat de oren betreft, bij sommige rassen vind ik het wel passend (dobberman bijvoorbeeld, vind ik maar niks met flappies) en bij andere vind ik het dan weer helemaal niet mooi (AST en consoorten). Maar gelukkig gaat het intussen niet meer over wat hondenliefhebbers al dan niet mooi vinden. Het gaat erom dat het niet 'hondvriendelijk' is en daarom is de wetgeving in Belgie en Nederland gelukkig aangepast.
En ff on-topic: jezes, wat een triestige bedoening met die 'american bully's'.
- little-wolf
- Zeer actief
er is je gevraagd om de foto van oma little te verwijderen uit je posts.Pak-de-bal schreef:de oorzaak is wel anders van het couperen:pablo schreef:De honden worden niet voor niets geboren met een staart
Daar valt zoveel aan af te lezen
bij een Engelse Springer Spaniel móest het wel, omdat hij steeds tijdens de jacht tussen de struiken verstrikt zat.
Maar als je het laat coupren voor : laten we maar zeggen: dè stoerheid.
dan vind ik het goed dat het verboden is.
zou wel netjes zijn als je dat daadwerkelijk zou doen
- little-wolf
- Zeer actief
zoals eerder geschreven had t couperen van staffs en pit ook een functiemiemot schreef:Pak-de-bal schreef: bij een Engelse Springer Spaniel móest het wel, omdat hij steeds tijdens de jacht tussen de struiken verstrikt zat.
De mijne kan dat wel hoor.![]()
Maar PdB heeft wel een punt, staarten couperen vind ik iets helemaal anders, toch zeker als het over jachthonden gaat. Dat heeft een duidelijke functie en heeft niks te maken met uiterlijk vertoon of schoonheid.
Wat de oren betreft, bij sommige rassen vind ik het wel passend (dobberman bijvoorbeeld, vind ik maar niks met flappies) en bij andere vind ik het dan weer helemaal niet mooi (AST en consoorten). Maar gelukkig gaat het intussen niet meer over wat hondenliefhebbers al dan niet mooi vinden. Het gaat erom dat het niet 'hondvriendelijk' is en daarom is de wetgeving in Belgie en Nederland gelukkig aangepast.
En ff on-topic: jezes, wat een triestige bedoening met die 'american bully's'.
- miemot
- Zeer actief
-
Pak-de-bal
Ga maar na:miemot schreef:Had ja, inderdaad. Maar dat is volgens mij al jaren niet meer het geval. Het werd (en wordt in sommige landen) toch vooral voor het uiterlijk gedaan?little-wolf schreef: zoals eerder geschreven had t couperen van staffs en pit ook een functie
een rottweiler als bewakings-hond zònder staart of er eentje mèt ( kwispel)-staart
Wat ziet er nu afschrikwekkender uit?
Ik denk , dat dàt die functie was
- miemot
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
- miemot
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
Nederland heeft ook nog veel te leren over uiterlijk en gezondheid bij veel rassen hoor.miemot schreef:Jup, dat is idd maar de vraag. Daarom dat ik zei: gelukkig heeft de wetgeving voor ons beslist en couperen verboden. Misschien moeten ze daar in Amerika ook maar hun conclusies trekken.
Kijk bijvoorbeeld naar de Engelse Bulldog.
Die honden hebben veel gezondheidsproblemen vanwege hun uiterlijke kenmerken.
En zo zijn er natuurlijk nog veel meer rassen.
Ze zouden eens bij de keurmeesters en rasstandaarden moeten beginnen.
Laten ze de uiterlijke kenmerken eens koppelen aan gezondheid, dan komen we al een heel stuk verder.

- miemot
- Zeer actief
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar allemaal niet zo in thuis ben.
Natuurlijk is het zo dat zowel Nederland (met de RAD-wetgeving) en Belgie (zonder enige vorm van wetgeving op dat gebied) helemaal geen goed voorbeeld vormen, maar ik vind deze amerikaanse bully's erg extreem. Eigenlijk zou de overheid ginds daar toch iets aan moeten doen?
(maar ja, ik kan ook wel weer begrijpen dat er andere prioriteiten zijn).
Is gewoon niet te begrijpen dat iemand ervoor kiest om zo'n hond te nemen, laat staan ermee te fokken.
Natuurlijk is het zo dat zowel Nederland (met de RAD-wetgeving) en Belgie (zonder enige vorm van wetgeving op dat gebied) helemaal geen goed voorbeeld vormen, maar ik vind deze amerikaanse bully's erg extreem. Eigenlijk zou de overheid ginds daar toch iets aan moeten doen?
Is gewoon niet te begrijpen dat iemand ervoor kiest om zo'n hond te nemen, laat staan ermee te fokken.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik kan dat ook niet begrijpen.
Net zo min dat ik kan begrijpen dat mensen hier in Nederland voor een bepaald ras kiezen met veel gezondheidsproblemen.
Zo had ik bijvoorbeeld interesse in de mini bullterrier, maar na informatie inwinnen kwam ik er achter dat bij dat ras ook veel gezondheidsproblemen zijn, dus wil ik zo'n hondje niet.
En bij die hondjes is het op het eerste gezicht niet eens te zien dat er van alles mis is.
Bij die Amerikaanse bully's zie je dat meteen, die honden zien er zeer ongezond uit van bouw.
Net zo min dat ik kan begrijpen dat mensen hier in Nederland voor een bepaald ras kiezen met veel gezondheidsproblemen.
Zo had ik bijvoorbeeld interesse in de mini bullterrier, maar na informatie inwinnen kwam ik er achter dat bij dat ras ook veel gezondheidsproblemen zijn, dus wil ik zo'n hondje niet.
En bij die hondjes is het op het eerste gezicht niet eens te zien dat er van alles mis is.
Bij die Amerikaanse bully's zie je dat meteen, die honden zien er zeer ongezond uit van bouw.

- little-wolf
- Zeer actief
klopt. maar dat geld voor de dober net zomiemot schreef:Had ja, inderdaad. Maar dat is volgens mij al jaren niet meer het geval. Het werd (en wordt in sommige landen) toch vooral voor het uiterlijk gedaan?little-wolf schreef: zoals eerder geschreven had t couperen van staffs en pit ook een functie
er zijn niet veel gecoupeerde rassen, en al helemaal niet in nl, die nog hun oorspronkelijke functie uitoefenem.
-
Pak-de-bal
dat denk ik niet:Mickie schreef:Nee. Voor bewaking werden honden ook gecoupeerd voor hun eigen veiligheid. Geen staart en geen oren betekent geen handvatten om de hond aan vast te houden.
durf jij een Duitse Herder, in de bewaking mèt staart !!!!! , ècht bij zijn staart dan te pakken??
Denk dat je dan gelijk maar het ziekenhuis moet gaan bellen, en dàt weten ze , dus doen ze dat niet.
Nee, hoor, de functie was echt wat ik al schreef voor de bewaking.
-
Mojuan
- Zeer actief
Dit heb ik ook al eens gelezen in een boek, maar had geen zin om er op in te gaan, want PdB weet zelf alles toch beter.Mickie schreef:Pak-de-bal schreef:dat denk ik niet:Mickie schreef:Nee. Voor bewaking werden honden ook gecoupeerd voor hun eigen veiligheid. Geen staart en geen oren betekent geen handvatten om de hond aan vast te houden.
durf jij een Duitse Herder, in de bewaking mèt staart !!!!! , ècht bij zijn staart dan te pakken??
Denk dat je dan gelijk maar het ziekenhuis moet gaan bellen, en dàt weten ze , dus doen ze dat niet.
Nee, hoor, de functie was echt wat ik al schreef voor de bewaking.Vanuit het oude Griekenland werden zware honden, de Molossers, in het Romeinse keizerrijk ingevoerd. Bij de Romeinse legers deden ze niet alleen dienst als waakhond, maar ook als een voorloper van de huidige tank.
Om te voorkomen dat de tegenstanders houvast kregen aan de staart of de oren, werden deze lichaamsdelen er van tevoren afgehaald. In die tijd was couperen een functionele maatregel om de dieren te laten overleven in hun gevaarlijke strijd.
Bron
Zij presteert het telkens weer om haar ideen en mening hier neer te zetten als een feit.

-
Mojuan
- Zeer actief
Voor PdB is dit geen hard bewijs hoor, ik denk dat je haar dan mee moet nemen terug in die tijd, zodat ze het met eigen ogen kan zien en mee kan maken.Mickie schreef:Daarom kom ik nu ook met Harde BewijzenPaulala schreef:Dit heb ik ook al eens gelezen in een boek, maar had geen zin om er op in te gaan, want PdB weet zelf alles toch beter.
Zij presteert het telkens weer om haar ideen en mening hier neer te zetten als een feit.

-
Marion.
-
Mojuan
- Zeer actief
Marion. schreef:Och hellup. Nog meer terug in de tijd? Ze is al zo blijven steken ergens in de jaren 50 :N:Paulala schreef:Voor PdB is dit geen hard bewijs hoor, ik denk dat je haar dan mee moet nemen terug in die tijd, zodat ze het met eigen ogen kan zien en mee kan maken.
Van mij mag ze blijven

- Valerie
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
doe dur ff trug nemen in de tijd dat ze nog vloeibaar was....Paulala schreef:Voor PdB is dit geen hard bewijs hoor, ik denk dat je haar dan mee moet nemen terug in die tijd, zodat ze het met eigen ogen kan zien en mee kan maken.Mickie schreef:Daarom kom ik nu ook met Harde BewijzenPaulala schreef:Dit heb ik ook al eens gelezen in een boek, maar had geen zin om er op in te gaan, want PdB weet zelf alles toch beter.
-
elbertkeizer
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief