Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tijgerteckel, oude kleur.
Moderator: moderatorteam
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-
Mojuan
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- gizmo
- Zeer actief
-
boxersien
-
Ari@ne
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik vind het heel erg dat er toch mensen zijn die dat doen.
Maar dit soort problemen zie je niet alleen bij honden hoor.
even off-topic: bij cavia's heb je bijvoorbeeld de kleurvariant schimmel, als je een schimmel met schimmel verpaart, krijg je te maken met de lethale factor, en kun je dode, te kleine, misvormde of blinde jongen krijgen.
Dat is één van de redenen, dat ik vind dat iemand nooit zomaar voor de leuk een nestje dieren moet fokken. Dit soort dingen komen nml bij elke diersoort wel voor.
even off-topic: bij cavia's heb je bijvoorbeeld de kleurvariant schimmel, als je een schimmel met schimmel verpaart, krijg je te maken met de lethale factor, en kun je dode, te kleine, misvormde of blinde jongen krijgen.
Dat is één van de redenen, dat ik vind dat iemand nooit zomaar voor de leuk een nestje dieren moet fokken. Dit soort dingen komen nml bij elke diersoort wel voor.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat je sub-lethaal bedoeld. Als het lethaal is hebben ze helemaal nergens last van, want dan zijn ze er niet (die sterven).Paulala schreef:Ik vind het heel erg dat er toch mensen zijn die dat doen.
Dubbel merle is bv sub-lethaal
Dubbel naakt is lethaal (die worden geresorbeerd in de baarmoeder).
-
Mojuan
- Zeer actief
sirene schreef:Ik denk dat je sub-lethaal bedoeld. Als het lethaal is hebben ze helemaal nergens last van, want dan zijn ze er niet (die sterven).Paulala schreef:Ik vind het heel erg dat er toch mensen zijn die dat doen.
Dubbel merle is bv sub-lethaal
Dubbel naakt is lethaal (die worden geresorbeerd in de baarmoeder).
Oeps foutje :N:
Ik bedoelde idd sub-lethaal.....
Ik maak die fout wel vaker omdat op vele sites over cavia's die fout ook wordt gemaakt.

-
Ari@ne
Als ik dit alles zo lees en nu weet wat ik nog niet wist toen ik Jagger kreeg, en natuurlijk ook na het stuk wat jij me gisteren stuurde, mag ik wel heel erg blij zijn dat Jagger gezond is.....Nanna schreef:De tijgerkleur is even oud als het ras zelf. Maar zou het erg zijn als het van buiten het ras kwam?Martijn schreef:Ik mag hopen dat het gen er altijd in heeft gezeten anders komt het dus van buiten het ras.
Persoonlijk heb ik een hekel aan kleuren en varieteiten die ellende als bijproduct hebben.
De tijgerkleur veroorzaakt geen ellende; tijgers zijn net zo gezond als anders gekleurde teckels. Je moet alleen niet tijger x tijger doen, that's all.
Maar dat geldt voor alle merle honden.