Dan voeg ik me maar niet naar de norm ... ik ben veel trotser op Sorbonne als hij uit zich zelf terug komt naar mij, dan dat hij aangelijnd is door vreemde mensen, en ik hem de rest van de boswandeling vast moet houden, omdat ik constant denk 'nee hij kan niet los, want stel je voor dat ie weer gaat jagen, en hij komt die mensen weer tegen'...Roelfien schreef:Daar ben ik het dus echt niet mee eens. Omdat een hond loopt te jagen wil het nog niet zeggen dat het niet heel prettig is dat iemand hem voor je uit het bos plukt. Want voor hetzelfde geld loopt het spoor richting een weg of spoordijk. Zo uitgestrekt zijn de bossen over het algemeen ook niet in Nederland. Ze lopen toch altijd een risico. Dat iemand het risico neemt met zijn honden, dat moet je dan zelf weten. Maar ik blijf zeggen dat de norm moet zijn dat het heel fijn is als andere mensen je hond even voor je beethouden en hem bij je terug brengen.Addy schreef:Flauwekul, alsof mensen wiens honden jagen ze niet voldoende afleiding geven waardoor ze wel moeten jagenRoelfien schreef:Ik vind het toch wel weer bizar dat er ook hier op het forum een aantal mensen het heel normaal vinden dat hun hond er vandoor gaat om te jagen en het eigenlijk maar vervelend vinden als andere mensen zich zorgen maken over een hond die alleen door het bos dwarrelt.![]()
Zo van: tja, dat is het ras he? Nou, ik ken genoeg mensen met soortgelijke of dezelfde rashonden die niet mogen jagen en wel bij het baasje in de buurt moeten blijven en die hebben echt geen slecht leven en komen ook niet over als gefrustreerde honden. Maar ja, wellicht doen die mensen andere leuke dingen met hun honden zodat loslaten om te laten jagen niet nodig is om de hond een goed gevoel te geven.![]()
Mijn honden moeten ook in de buurt blijven maar wel los en ze jagen ook wel eens achter iets aan zonder te vangen en ja ze hebben ook wel eens een konijn gevangen omdat die tussen de roedel doorvloog en toen zat de helft wel aan de riem, voorkomen kan je echt niet alles.
Buiten dat kan je heel goed zien of een hond zijn baasje echt kwijt is of niet, dus als een hond echt loopt te zoeken lijn ik hem wel aan en anders laat ik hem lekker lopen
Echter moet je ook goed lezen, en heb ik ook gezegd dat ik nooit zal laten blijken dat ik er niet blij mee was.. ik zeg altijd bedankt, en dat ik het fijn vind dat ie terug is... ja zo sneak ben ik dan wel ... ik weet precies hoe mensen reageren (zoals jij) als je begint over het jagen van een hond.. en ik weiger gewoon in het bos zulke discussies aan te gaan.