Ja dat snap ik. Als Bram eenmaal met z'n neus in een loopse teef zit, heeft roepen geen zin. Vol in de jacht zitten, zal hetzelfde zijn.P!nki schreef:Als ze eenmaal aan het jagen zijn, dan is het inderdaad moeilijk om ze terug te roepen .. en er achteraan rennen is dan ook geen optie.. dus dan wordt het inderdaad lastiger om ze terug te halen ...Zoek stok! schreef:Aha, dan heb ik het inderdaad verkeerd begrepen. Maar is het dan zo lastig om haar terug te roepen als de straal om je heen zo groot wordt dat je haar niet meer ziet? Bram is ook geen hond die dichtbij mij blijft (ook een zelfstandige snuffelaar, ook al is hij geen jachthondnance schreef:Dan heb je het verkeerd begrepen, Loddie is niet op dreef qua jagen, maar naar mensen toegaan....
Loddie is super sociaal en loopt naar mensen toe om geaaid te worden. Nu ze al een paar keer in korte tijd is aangelijnd en voor haar de verkeerde kant mee uit is genomen, begint ze mensen te ontwijken. Loddie is een scharrelaar, een snuffelaar en ja dan snuffelt ze in een straal om mij heen.
Ze jaagt praktisch niet en als ze er een keertje toch achter een konijn aangaat, dan is ze snel terug. Het gaat deze honden puur om het spoor!), maar ik vind het bijzonder onprettig als hij uit zicht is. Dan roep ik hem dus.
En ach ... als het te verwaarlozen is hoe vaak het gebeurt, mag de hond van mij best los lopen
Maar nance schrijft nu toch juist als reactie op mij dat haar hond niet op dreef is met jagen, maar naar mensen toegaat?
Nou ja, laat maar