Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Toch uitvallen, wat dan?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Als ze uitvallen, krijgen ze flink op hun donder :boos: Tuana moet altijd afliggen als er andere honden aankomen, Nanni valt nog zelden uit. Maar als ze bv naar een scooter uitvallen, krijgen ze beide op hun donder. Ik geef een ruk aan de riem en als ze echt uit hun plaat gaan, moeten ze af.
ik heb echt zooo een hekel aan uitvallende honden :19:
Laatst een schapendoes geval die echt de hele buurt bij elkaar blafte. Mijn honden keken ernaar en deden niets terug. 2 straten verderop hoorde ik dat best nog blaffen. Echt, mijn handen kriebelen om dat beest dan niet een keer een spreekwoordelijke schop onder zijn hol te verkopen! Het is toch van de zotte dat ik 2 straten verder nog die hond tekeer hoor gaan :boos:
Frederique
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frederique »

Bij Devlin mopper ik alleen wat vocaal (zij valt niet zo heel vaak uit).
Verder probeer ik haar meestal af te leiden zodat ze niet uit zal vallen.

Mijn vorige hond Dayka draaide ik dan meestal op de rug (maar die viel ook vrij vaak uit).

Met Vinou hoop ik dat ik haar ook af kan leiden zodat het uitvallen tot het minimum beperkt zal worden.
Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie :I:
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Bonnie wil nog wel eens bléren.
Ik vraag haar of ze normaal is, en of ze dr kop wil houden. :mrgreen:
negen van de tien keer doet ze dat, en die ene keer dat ze hetniet doet krijgt ze een correctie in de vorm van een schrepe; NEE, KLAAR NU! (waarop ik een heel lelijk gezichtje naar me toe gedraaid krijg :mrgreen: :mrgreen: )
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Tja...heb niet van die uitvallers. Behalve Hope...maar denk dat dat na een tijdje ook over is. Probeer het te voorkomen (zitten/kijken/belonen) maar vanmiddag een keer uitgevallen ri. een fietser.
Dan zeg ik wel Nee. En dan houdt het ook op, en daarna geef ik gelijk aan wat ze dan WEL moet doen (aandacht), en dan uiteraard belonen voor het goede gedrag. Corrigeren vind ik weinig nut hebben op dat moment, het is toch al gebeurt dus je bent te laat en verpest je alleen het baas/hond relatie.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”