Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wel of niet kennismaken?
Moderator: moderatorteam
- roy
- Zeer actief
Wel of niet kennismaken?
Mag jouw hond aan de riem kennismaken met een andere hond an de riem?
En waarom wel, waarom niet?
Mensen reageren namelijk altijd een beetje raar als ik zeg dat ik het met mijn hond niet hebben wil omdat hij aan de riem meestal niet zo vriendelijk is.
groetjes yvonne
En waarom wel, waarom niet?
Mensen reageren namelijk altijd een beetje raar als ik zeg dat ik het met mijn hond niet hebben wil omdat hij aan de riem meestal niet zo vriendelijk is.
groetjes yvonne
- danielle-russel-king
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
- Erelid
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier ligt het helemaal aan wie we tegenkomen. Mijn honden doen niet moeilijk aan de riem. Sterker nog, Sophie is dolletjes op grote, dominante reuen die precies om die laatste eigenschap enkel aan de riem in de buurt worden uitgelaten. Dus als de baas inschat dat het voor zijn hond geen problemen oplevert, dan mogen ze van mij kennismaken. Al gaat Ted meestal gewoon op een afstandje staan toekijken hoe haar zus zich kraaiend van plezier en flieftheid in haar eigen plas rondwentelt...
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Nee.
Behalve op hondenevenementen waar ik met Marouck naartoe ben geweest (clubmatch, nestendagen etc). Als baasjes daar hun hond op Marouck laten afkomen laat ik het maar, aangezien Marouck over het algemeen de slettebak uithangt op die dagen en iedereen (zowel hond als baas) om haar pootje windt.
Bij Marouck is het ook verder geen probleem.
Bij Biène en Nika wel, dus bij hen laat ik het absoluut niet toe.
Behalve op hondenevenementen waar ik met Marouck naartoe ben geweest (clubmatch, nestendagen etc). Als baasjes daar hun hond op Marouck laten afkomen laat ik het maar, aangezien Marouck over het algemeen de slettebak uithangt op die dagen en iedereen (zowel hond als baas) om haar pootje windt.

Bij Biène en Nika wel, dus bij hen laat ik het absoluut niet toe.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
- saffie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Saffie laat ik nooit kennismaken met andere honden als ze aan de riem zit, ze is vreselijk kattig naar andere honden als ze vast zit.
Boy is niet echt anders naar honden aan de riem, dus met hem vind ik het geen probleem. Als ik alleen met Boy loop en we komen een hond tegen die los is ben ik daar vrij makkelijk in.
Boy is niet echt anders naar honden aan de riem, dus met hem vind ik het geen probleem. Als ik alleen met Boy loop en we komen een hond tegen die los is ben ik daar vrij makkelijk in.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee, ze zijn niet zo vriendelijk aan de lijn tegen andere honden....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pinkki
- Actief
- Contacteer:
Nee, omdat ze eigenlijk alleen tijdens wedstrijden etc aan de riem zijn en dan is het zowieso geen speeltijd (behalve met mij).
Die van ons vinden andere honden zowieso niet zo intressant, ze vinden mij belangrijker. Doen dus ook geen uitvallerij, maar ook geen getrek naar die ander honden toe. Met als uitzondering Papu en Jack russels...daar is ze echt verliefd op.
Die van ons vinden andere honden zowieso niet zo intressant, ze vinden mij belangrijker. Doen dus ook geen uitvallerij, maar ook geen getrek naar die ander honden toe. Met als uitzondering Papu en Jack russels...daar is ze echt verliefd op.

- Moos
- Zeer actief
In de praktijk komt het erop neer Saar wel en Moos zelden. Moos snauwt opdringerige reuen heel snel weg als hij aangelijnd is, dus schuif ik altijd direct Saar naar voren als er iemand op ons af komt gelopen met een hond die duidelijk niet bij hem/haar gehouden gaat worden. Saar is aan de riem niet anders dan los; makkelijk.
Met bekende honden mogen beide snuffelen aan de riem, en als de snuffel hond een rustige teef blijkt te zijn geef ik Moos ook meer lijn.
Met bekende honden mogen beide snuffelen aan de riem, en als de snuffel hond een rustige teef blijkt te zijn geef ik Moos ook meer lijn.

-
- Zeer actief
Ligt helemaal aan de hond. Puppy's en teefjes mogen komen snuffen, jonge reuen ook maar volwassen reuen niet. Ik zal zelf niet met Vegas op een aangelijnde hond afstappen (tenzij het een puppy is), als mensen naar me toe komen of de honden even kennis mogen maken dan vraag ik eerst of het een reu of een teef is.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
ligt er aan....
cas zit altijd aan de riem, soms als we in de verte een hond aan zien komen, begint ie al te snuiven haren overeind, dan natuurlijk niet gewoon door lopen en geen ge-etter.
komt er een losse hond aan, die naar hem toe loopt, mag hij wel even snuffelen, tenzij ik van te voren al duidelijk aan zijn gedrag merk dat het niet goed zal gaan
en heeeeel soms komen we een hond tegen waar hij gewoon mee wil spelen, nou dat moet beloond worden en mag hij los
dus hier ligt het er echt aan hoe hij zichzelf gedraagt, en hoe de andere hond zich gedraagt
cas zit altijd aan de riem, soms als we in de verte een hond aan zien komen, begint ie al te snuiven haren overeind, dan natuurlijk niet gewoon door lopen en geen ge-etter.
komt er een losse hond aan, die naar hem toe loopt, mag hij wel even snuffelen, tenzij ik van te voren al duidelijk aan zijn gedrag merk dat het niet goed zal gaan
en heeeeel soms komen we een hond tegen waar hij gewoon mee wil spelen, nou dat moet beloond worden en mag hij los
dus hier ligt het er echt aan hoe hij zichzelf gedraagt, en hoe de andere hond zich gedraagt
- mik
- Vaste gebruiker
Ja en nee.
Finn doet niet moeilijk aan de riem, maar hij kan erg enthousiast zijn richting alles wat ademt
Alleen wanneer ik het goed vind mag hij een keer snuffelen. Dit ligt wel een beetje aan de hond die we tegen komen. Meestal doe ik dit alleen maar bij honden die we echt kennen, van vrienden en familie bijv. Wanneer we op het veld zijn, mag ie gewoon los en zoveel spelen met de andere als ie wil, maar aan de riem heeft hij gewoon naar mij te luisteren en niet naar elke hond te gaan die hij tegenkomt!
Dus vandaar mijn ja en nee.
Groetjes Kim
Finn doet niet moeilijk aan de riem, maar hij kan erg enthousiast zijn richting alles wat ademt

Alleen wanneer ik het goed vind mag hij een keer snuffelen. Dit ligt wel een beetje aan de hond die we tegen komen. Meestal doe ik dit alleen maar bij honden die we echt kennen, van vrienden en familie bijv. Wanneer we op het veld zijn, mag ie gewoon los en zoveel spelen met de andere als ie wil, maar aan de riem heeft hij gewoon naar mij te luisteren en niet naar elke hond te gaan die hij tegenkomt!
Dus vandaar mijn ja en nee.
Groetjes Kim
-
- Zeer actief
- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
Nee, Buffy gaat dan snel los als de andere eigenaar graag wil laten snuffen en Buffy aangeeft ook graag te willen kennis maken . Dat laatste is trouwens alleen bij pups en bij bepaalde honden (kleine witjes en kooikers en wat ontspannen zwaaistaarten), voor de rest is het gewoon doorlopen als ze aangelijnd is. Ze is niet zo vriendelijk aan de lijn en hoe minder gesnauw hoe beter. Bovendien heb ik een vreselijke hekel aan die riemen die in elkaar komen te zitten, daarom knippen we Buffy eigenlijk ook altijd los zodat ze wegkan.
Anne
Anne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zo doe ik het ook ongeveer.starfleet schreef:Nee, Buffy gaat dan snel los als de andere eigenaar graag wil laten snuffen en Buffy aangeeft ook graag te willen kennis maken . Dat laatste is trouwens alleen bij pups en bij bepaalde honden (kleine witjes en kooikers en wat ontspannen zwaaistaarten), voor de rest is het gewoon doorlopen als ze aangelijnd is. Ze is niet zo vriendelijk aan de lijn en hoe minder gesnauw hoe beter. Bovendien heb ik een vreselijke hekel aan die riemen die in elkaar komen te zitten, daarom knippen we Buffy eigenlijk ook altijd los zodat ze wegkan.
Anne
Rana zit alleen aan de riem als dat verplicht is (in de woonwijken).
Dan wil ik geen kennismakerij omdat ik haar niet wil losmaken.
- flatgoldje
- Vaste gebruiker
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Nee hier ook liever niet aan de riem, dan gaat het gewoon eerder fout. Ik wil zoiezo niet zovaak dat mijn hond persee kennis moet maken met anderen als ik alleen aan de wandel ben zie ik daar persoonlijk het nut niet zo van in dan heb ik liever dat mijn hond op mij let. En hier in de buurt kennen we alle honden als dus gaat ze dan zoiezo los bij haar speelmaatjes
- yvette25
- Vaste gebruiker
Delta mag van mij naar elke hond gaan als hij dat wilt....als hij aangelijnd is, mag het ook maar dan wel als de andere eigenaar het goed vind..delta is zo een sulletje dat alle honden leuk, lief, en aardig vind...en als ze hem af knauwen/snauwen (kleine hondjes) vind hij dat alleen maar leuk en ziet hij het als spelen en gaat dan proberen te spelen, hoe harder ze blaffen hoe leuker hij het vind...bij honden die net zo groot zijn als hem en die knauwen/snauwen hem af, heeft hij het wel snel gezien 
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Re: Wel of niet kennismaken?
Dit vind ik trouwens typisch. Volgens mij is wel 50% van de honden niet vriendelijk (in meer of mindere mate) aan de riem.roy schreef:Mensen reageren namelijk altijd een beetje raar als ik zeg dat ik het met mijn hond niet hebben wil omdat hij aan de riem meestal niet zo vriendelijk is.

Linda, Izzie en Bram
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers