Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat doe je als je honden niet welkom zijn

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Als ik naar mijn ouders toe ga, dan neem ik ze mee, dat vinden mijn ouders geen probleem. Als ik bij iemand anders op visite ga, waar mijn honden niet welkom zijn, dan blijven ze thuis. Ik ben nooit langer dan 3 of 4 uur op visite, en van te voren laat ik ze goed uit, zodat ze hun energie kwijt kunnen, en gaan slapen als ik weg ben.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Als ze niet mee kunnen, dan regel ik oppas en als dat niet gaat dan ga ik even kort of ik ga niet :wink:
Langer dan 4 uur laat ik ze nooit alleen en nu met Puchu is dat 2 uur.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik neem ze eigenlijk niet veel meer mee, ik doe ze er geen plezier mee en Fangio al helemaal niet, alleen naar mijn ouders want dat vinden ze weer wel leuk en mijn ouders staan erop dat ze meekomen :wink:
Verder regel ik altijd een oppas en kan die niet dan ga ik niet
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Xena ging af en toe wel eens mee, maar aangezien we toch niet vaak op visite gaan gaat ze soms ook naar de oppas. Nu met Scence blijven we thuis. :wink:
Afbeelding
Djazz
Actief

Ongelezen bericht door Djazz »

ligt helemaal aan de tijd die de honden in de afgelopen dagen al alleen hebben doorgebracht..zoals vanmiddag moeten ze even 2 uurtjes alleen zijn (ivm werk), dan is het niet zo dat ze vanavond weer alleen moeten zitten, dus gaan we maar niet..
Ik hou er wel rekening mee, gaan we wel sávonds op visite, dan hou ik een max van 4 uur aan...ik neem ze nooit mee naar andermans huis...andere uitstapjes kunnen ze vaak wel mee...
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
Afbeelding
grtz Nicolet
Joy C
Zeer actief

Re: Wat doe je als je honden niet welkom zijn

Ongelezen bericht door Joy C »

Frenkie schreef:Wat zou je doen als je niet welkom bent met je hond(en)? Mijn schoonouders vinden het prima als wij komen maar de honden zijn niet welkom. Toen we alleen Timo hadden vonden ze het wel oke maar nu we Wieke en dus twee honden hebben mogen we ze niet meer meenemen. Op zich kan ik het wel begrijpen, niet iedereen is net zo gek op honden als wij :mrgreen: maar het resultaat is wel dat mijn vriend vanavond bij zijn ouders is gaan eten (en daarna voetbal heeft gekeken) en ik dus bij de hondjes thuis ben gebleven. Zijn ouders wonen op 45 minuten rijden afstand en in totaal zouden we dan zo'n 6 a 7 uur weg zijn...dit vind ik dus te lang en zeker met een pup in huis.

Wat zou je doen als je honden niet welkom zijn, ga je dan wel of niet op bezoek? Of neem je zowieso je hond(en) nooit mee op bezoek?
Ik neem eigenlijk nooit de honden mee op visite, alleen heel soms naar mijn ouders als het goed weer is om buiten te zitten. Voorderest is het gewoon geen goed plan, omdat de meeste mensen die ik ken ook honden hebben, en dan kan ik ze sowieso maar beter thuislaten. :mrgreen:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer gaat in principe overal mee naartoe met me, tenzij Gio thuis is en als dat niet gaat, dan blijft hij of thuis; ligt aan de tijd die hij al alleen heeft doorgebracht of ik blijf thuis en Gio gaat alleen.

Als hij totaal niet welkom is, ga ik maar heel kort. Dan heb ik ook geen zin om bij hen te zijn.. :pffff:
Gebeurt maar zelden, is vaker dat ik zelf niet zo'n behoefte heb om op visite te gaan.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Op een paar bezoekjes na (familie en hondenvrienden, die echt beledigd zijn als we Sil & Bill thuis laten :wink: ) nemen wij ze niet mee. Vind het ook geen probleem. Niet iedereen zit er nu eenmaal op te wachten dat je met twee grote haarballen aan komt zetten.
Voor een paar uur blijven ze gewoon thuis (ze kunnen zelfs de binnenplaats/erf op) en mocht het langer duren dan blijft een van ons bij de honden.
Afbeelding
Bianca6
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bianca6 »

Als ik naar me zus toe ga, daar eet ik 2x per week dan moet ik zelfs de honden meenemen anders zijn ze boos :mrgreen:

Maar naar een verjaardag of zomaar ff bij vrienden langs dan blijven ze lekker thuis, dat kan best voor 3 a 4 uurtjes.
Maar als ik bijv ergens wordt uitgenodigd met kerst, wat dan meestal wel een hele dag is en ze mogen dan niet mee dan ga ik ook niet.
Groetjes Bianca!

Afbeelding
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

we nemen max alleen mee naar familie maar als we een avond uit willen gaat het ook prima ik laat max van tevoren uit en als we terug komen geen bepaalde tijd ofzo
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik neem Bowie alleen mee naar mijn zus en schoonzus omdat die het graag willen, maar ik ga meestal gewoon zonder hond, ik kan me best voorstellen dat niet iedereen het fijn vind als je met 2 honden aan komt zetten.
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Abby gaat bijna nooit ergens mee naar toe, simpelweg omdat, als er ergens een andere hond is of het ruikt naar andere hond, zij even moet markeren. :roll: Buiten vind ik dat geen probleem, maar binnen vind ik het erg vervelend :boos:
Zo heeft ze de wachtkamer van de dierenarts al 2x bepist, en ook de bank van mn schoonouders :oeps:
Ze gaat nu wel eens mee naar mn schoonouders, maar dan blijft ze in de achtertuin spelen met de andere honden.

Iemand trouwens tips om haar dat af te leren?
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus gaat naar mijn schoonouders wel altijd mee, aangezien wij niet welkom zijn zonder janus :wink:
Verder laten we hem eigenlijk altijd thuis omdat ik als ik op visite ben even geen 'zin' heb dat het hele bezoek om janus draait.
We plannen visites wel altijd zo in dat we gaan op een dag dat janus weinig alleen is geweest of als 1 van ons de hele dag vrij is geweest.
Als we allebei die dag hebben gewerkt en janus dan al 3-4 uur alleen heeft gezeten, regelen we oppas.
faya
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door faya »

gewoon niet gaan, tuurlijk heb ik wel eens dat ik bepaalde dingen ga doen met familie of vrienden waar de hond niet bij mee kan maar verder moet iemand mij echt niet verbieden om de hond mee te nemen.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tirsa kan gelukkig bijna overal mee naar toe, maar madammeke vindt het na 'n uurtje meestal wel genoeg en gaat dan waar dan ook demonstratief voor de deur naar buiten staan. Dus tenzij het voor 'n kort bezoek is of bij m'n moeder of zus, blijft ze lekker thuis. Ik heb wel 1 regel, doordeweeks moet ze mee kunnen, anders gaan we niet want de avonden zijn voor Tirsa. Enne ook 'n goede smoes om afspraken af te zeggen!
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

wat ik doe? ligt eraan hoe lang ze alleen is geweest
of dat ik een oppas kan regelen
is ze alleen geweest dan ga ik niet, anders ga ik gewoon
Marion.

Re: Wat doe je als je honden niet welkom zijn

Ongelezen bericht door Marion. »

Frenkie schreef:Wat zou je doen als je honden niet welkom zijn, ga je dan wel of niet op bezoek? Of neem je zowieso je hond(en) nooit mee op bezoek?
Mijn schone zus wil sinds haar nieuwe huis ook niet meer dat we de honden meenemen (want ze is zuinig op haar nieuwe spulletjes). Haar goed recht natuurlijk, maar aangezien het ons 3,5 uur reistijd kost betekent dat óf korte bezoekjes óf maar 1 van ons gaat erheen.

Vreemd vind ik wel dat zij sinds haar regel naar ons toe toch nog steeds haar hond meeneemt. En Saar en Miep hebben bij haar nog nooit iets stuk gemaakt, maar als Robin hier is geweest moeten wij wel weer diverse gaten in de tuin dichten en kunnen er tig speeltjes van de honden in de kliko. Dat graven deed hij overigens ook toen onze tuin net nieuw aangelegd was, in ons splinternieuwe huis. Toen stond ze daar heel schaterend bij te lachen, ze vond dat erg grappig blijkbaar.
Dat steekt me dus wel, maar ik ga haar daarom niet verbieden om Robin mee te nemen. Zij hebben namelijk ook die 3,5 uur reistijd en dan zou Robin dus net zo lang alleen zijn.
Babs73

Ongelezen bericht door Babs73 »

Als we hier met zijn allen weggaan dan gaat die mee :mrgreen: Maar als ik alleen wegga dan is er toch iemand thuis

En als die niet welkom is dan blijven we gewoon met zijn allen thuis heel simpel :mrgreen:
Marion.

faya schreef:maar verder moet iemand mij echt niet verbieden om de hond mee te nemen.
Huh, wat een rare uitspraak. Als iemand gewoon jouw hond niet in zijn huis wil, mag hij dat toch gewoon zeggen? Zal lekker zijn zeg :denken:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan gaat in principe altijd mee, ik combineer bezoekjes altijd met andere dingen. Gelukkig is Daan bijna overal welkom. Ik vraag het wel van te voren en Daan vind het overal gezellig.
Alleen mijn zus heeft een probleem met Daan gehad, hij was niet meer welkom. Het zou niet gaan met de katten, Daan negeert katten. En zijn modderpoten ed, ze hebben een noorse boskat die even groot is als Daan en even grote modderpoten overal achterlaat. Ik heb toen gezegt dat ik dan niet meer kom. Haar kinderen zijn dol op Daan en Daan is nu weer welkom, hij mag alleen niet naar boven. Ik ga niet naar verjaardagen bij haar dan is het te druk dus dan ga ik een dag eerder.

Bij een oom en tante van mij mag Daan alleen in de keuken en garage komen ivm de allergie van mijn oom. Aangezien mijn tante dan alleen nog maar bij Daan zit mag hij tegenwoordig gewoon in de woonkamer. Door zijn plukvacht heeft mijn oom weinig last van hem.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ik neem Eebje bijna altijd mee. Alleen als ik naar een vriendin ga die twee ouwe katten heeft, laat ik haar thuis.
Ik vind het niet leuk om zonder hondje te gaan. Ze zit al lang alleen als ik werk: ik wil niet dat ze daarnaast ook nog vaak alleen zit. Al blijft ze makkelijk urenlang alleen: het kost míj veel moeite :wink:

Dus: als ze niet welkom is, ga ik óf heel kort, óf helemaal niet :pffff:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Iedereen is baas over z'n eigen huis, dus als de hond niet welkom is maar wij willen er wel naartoe, dan blijft ie thuis.
Ik moet er wel bij zeggen dat mensen die liever geen hond in huis hebben omdat het zo'n troep geeft of een andere reden opgeven die niet meteen van levensbedreigende aard is niet op heel erg veel sympathie mijnerzijds moeten rekenen. Dat is mijn type mens niet zo erg :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marion.

Jaap* schreef:Iedereen is baas over z'n eigen huis, dus als de hond niet welkom is maar wij willen er wel naartoe, dan blijft ie thuis.
Ik moet er wel bij zeggen dat mensen die liever geen hond in huis hebben omdat het zo'n troep geeft of een andere reden opgeven die niet meteen van levensbedreigende aard is niet op heel erg veel sympathie mijnerzijds moeten rekenen. Dat is mijn type mens niet zo erg :mrgreen:
Dat geldt voor mij ook. Overigens ook voor mensen die hun vent verplichten om te gaan douchen voordat hij de kinderen welterusten wenst, omdat hij bij ons heeft gezeten en onder de hondenharen zit :mrgreen:
faya
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door faya »

Marion. schreef:
faya schreef:maar verder moet iemand mij echt niet verbieden om de hond mee te nemen.
Huh, wat een rare uitspraak. Als iemand gewoon jouw hond niet in zijn huis wil, mag hij dat toch gewoon zeggen? Zal lekker zijn zeg :denken:

natuurlijk maar wat ik daarvoor al zij dan kom ik gewoon niet :neenee: ik ga mijn hond echt niet alleen thuis laten als het niet hoeft hoor hij gaat altijd over mee naartoe behalve werk dan, en dat weten mensen van mij.
ik ken eigelijk zoiezo niemand waarbij het niet mag :19:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Het is eigenlijk nog nooit voorgekomen dat ze niet mee mogen/kunnen op visite. Mensen die ik ken zijn eerder verontwaardigd als ik ze bij uitzondering eens niet mee neem.

Mogen ze niet mee, wat ik prima zou kunnen begrijpen verder, dan kan ik geen hele dag blijven. Als het mogelijk is regel ik oppas.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Ze gaan altijd mee naar onze ouders en twee van mijn vriendinnen en als het een keer niet uitkomt blijven ze thuis of regelen we een oppas.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
fabiola
Actief

Ongelezen bericht door fabiola »

Mia gaat overal mee. Ik heb nog nergens commentaar gehad en ik vraag ook niet of ze welkom zijn. Als iemand vraagt of ik langs kom, meld ik dat mijn hond (en kind) wel mee komen. Ik hoop ik januari een pup erbij te krijgen. Dan gaat dat eigenlijk hetzelfde. Als het echt lastig is (ik heb ook wel hele drukke feestjes gehad, waar de hond niet echt blij van wordt) dan gaat ze naar mijn ouders.
Afbeelding
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Neeltje schreef:Tirsa kan gelukkig bijna overal mee naar toe, maar madammeke vindt het na 'n uurtje meestal wel genoeg en gaat dan waar dan ook demonstratief voor de deur naar buiten staan.
Volgens mij is dat Bulldog eigen of niet? Franse bully van een vriendin van mij deed dat ook altijd of ze ging met dr rug naar je toe zitten echt zo leuk om te zien...
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Assie »

Tip gaat eigenlijk overal wel mee naar toe. Tenzij het iets is waar ik hem geen plezier mee doe (een groot feest met veel muziek, of een langdradig etentje). Hij gaat meestal gewoon onder de tafel/bank/mijn benen liggen, en je merkt niet dat hij er is. Dus hij mag in principe ook altijd mee.

Zouden mensen een hekel aan mijn hond hebben en hem daarom niet binnen accepteren, dan zou ik me denk ik toch gekwetst/beledigd voelen, en meteen veel minder vaak langskomen, zonder Tippie, dat wel. :mrgreen: .

Als Tip niet mee gaat, dan regel ik of oppas, of de buurmeiden die hem uitlaten, of ik ga minder lang. Er is altijd wel een mouw aan te passen. Ook al omdat Tip een erg makkelijk hondje is.
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Toen Q een tijd alleen was, namen we hem wel mee waar hij welkom was. Sinds Queen erbij is nemen we ze niet meer mee. Voor zowel ons onhandig als het ontvangend bezoek :wink:

Zo vaak gaan we niet weg. De enkele keer dat het voor komt zijn ze nooit langer alleen dan een uurtje of 6.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”