Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mismaakte staffords en pitbulls

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

elbertkeizer schreef:Komen jullie het even proberen dan om een boze herder bij de staart of oren te pakken? SUCCES!!!! :ok: :N:
wie nodig je hiervoor uit?
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

elbertkeizer schreef:Komen jullie het even proberen dan om een boze herder bij de staart of oren te pakken? SUCCES!!!! :ok: :N:
Daarom zijn herders nooit gecoupeerd!!!
Omdat dat bij een boze herder toch niet lukt :E:
:zweep:
elbertkeizer
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door elbertkeizer »

Omdat dat bij een boze herder toch niet lukt
Daar zijn ze te mooi voor!
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

elbertkeizer schreef:
Omdat dat bij een boze herder toch niet lukt
Daar zijn ze te mooi voor!
Misschien zijn de oren nooit gecoupeerd omdat ze al staan?
Eerlijk gezegd vind ik gecoupeerd mooier bij bv de Bouvier, ze krijgen net dat stukkie extra uitstraling! Ook bij de Dober is gecoupeerd mooier...
Ik snap wel dat het niet meer kan deze tijd, maar ergens vind ik dat ze een stuk oorspronkelijke uitstraling missen met die flappers. En voordat iedereen kwaad wordt, nee ik zou nu geen gecoupeerde Bouvier meer nemen als ik nog in staat was om er 1 te handelen :wink:

De bully s waar dit topic mee begon zijn echt wanstaltig! Zonde van zo n mooi ras! Het horen imposante sterke honden te zijn, dit zijn gedrochten....
Afbeelding
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Magic is ook gecoupeerd...

Zelf zou ik eerder gaan voor een AST met gevouwen oortjes. Maar ja deze tuthola is nu eenmaal gecoupeerd en daarom laten we het niet voorbij gaan...
Mijn vriend vind het gecoupeerde wel weer erg mooi maar komt ook omdat magic echt nog een vriendelijk koppie blijft houden en niet meteen er agressief uit ziet...
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

*Jolanda* schreef:Magic is ook gecoupeerd...

Zelf zou ik eerder gaan voor een AST met gevouwen oortjes. Maar ja deze tuthola is nu eenmaal gecoupeerd en daarom laten we het niet voorbij gaan...
Mijn vriend vind het gecoupeerde wel weer erg mooi maar komt ook omdat magic echt nog een vriendelijk koppie blijft houden en niet meteen er agressief uit ziet...
Afbeelding
magic haar koppie komt zeker mooi uit zo.
dat zou bij rochelle ook zijn geweest als ze gecoupeerd zou zijn.
magic is een lekker wijfie om te zien :ok:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Mickie schreef:Vanuit het oude Griekenland werden zware honden, de Molossers, in het Romeinse keizerrijk ingevoerd. Bij de Romeinse legers deden ze niet alleen dienst als waakhond, maar ook als een voorloper van de huidige tank.

Om te voorkomen dat de tegenstanders houvast kregen aan de staart of de oren, werden deze lichaamsdelen er van tevoren afgehaald. In die tijd was couperen een functionele maatregel om de dieren te laten overleven in hun gevaarlijke strijd.
en dan moet IK teruggaan in de tijd van jullie? :smile:

Lijkt wel of jullie zèlf terug WILLEN gaan !!

Dit is allang achterhaald en, niet meer van toepassing:
vraag maar aan de gemiddelde ( oude) Rottweiler eigenaar, die zal alleen maar zeggen:
"ik vind het mooi èn stoer staan !!"

( en daar gaat deze topic toch over? :denken: )
of gaan we naar de Romeeinse arena's :smile2: ?

Dan weet ik nog een paar voorbeelden van honden die daar gevochten hebben, maar daar gaat deze topic niet over, dat wordt tevel geschiedenis. :wink:
little-wolf
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Mickie schreef:Vanuit het oude Griekenland werden zware honden, de Molossers, in het Romeinse keizerrijk ingevoerd. Bij de Romeinse legers deden ze niet alleen dienst als waakhond, maar ook als een voorloper van de huidige tank.

Om te voorkomen dat de tegenstanders houvast kregen aan de staart of de oren, werden deze lichaamsdelen er van tevoren afgehaald. In die tijd was couperen een functionele maatregel om de dieren te laten overleven in hun gevaarlijke strijd.

vraag maar aan de gemiddelde ( oude) Rottweiler eigenaar, die zal alleen maar zeggen:

Dan weet ik nog een paar voorbeelden van honden die daar gevochten hebben, maar daar gaat deze topic niet over, dat wordt tevel geschiedenis. :wink:
t topic ging NIET over gecoupeerde oren en al helemaal NIET over dat t stoer zou zijn. maar blijf vooral selctief lezen :roll:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

little-wolf schreef:t topic ging NIET over gecoupeerde oren en al helemaal NIET over dat t stoer zou zijn. maar blijf vooral selctief lezen :roll:
en helemaal NIET over de Romeinse keizers met hun honden !

Die functie is dus allang achterhaald
( puur omdat we geen arena's meer hebben) :wink:
Mojuan
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

Jij wilt toch graag weten waarom er gecoupeerd wordt?
Dus leggen wij jou uit waarom het oorspronkelijk gebeurde, en dat het nu nog steeds gebeurt is een overblijfsel van die tijden.
En niemand ontkent dat het tegenwoordig alleen nog maar is omdat mensen het mooi vinden.

Dit topic gaat daar helemaal niet over. Ik heb het gestart en het gaat over misfokte Pitbulls in Amerika.

Heb je moeite met geschiedenis?
Alles dat nu gebeurt en gedaan wordt heeft een geschiedenis.
Zonder deze geschiedenis (over het couperen) zouden honden helemaal nooit gecoupeerd geweest zijn, vroeger had het allemaal een functie.
Maar dat schijnt voor jou erg moeilijk te begrijpen te zijn.
Want jij wilt het liefst dat wij precies zeggen wat jij wilt horen.
Jij leeft met oogkleppen op.
Mojuan
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
en helemaal NIET over de Romeinse keizers met hun honden !

Die functie is dus allang achterhaald
( puur omdat we geen arena's meer hebben) :wink:
Het is niet meer van toepassing in deze tijd.
Dat betekent heel iets anders dan dat het achterhaald zou zijn, want dat zou betekenen dat het NIET WAAR IS.
Moeilijk he, Nederlandse taal :roll:
little-wolf
Zeer actief

lama paula, mens spoort niet op zn zachts gezecht.
Mojuan
Zeer actief

little-wolf schreef:lama paula, mens spoort niet op zn zachts gezecht.
Ja idd, lama hahahaha :smile:
Ik dacht al, ik hoor een lama schijten Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Pak-de-bal schreef:ik zie hier , in Holland, nog steeds Staffs met afgeknipte oren,
om ze nòg stoerder te doen lijken :roll:

en die gestolen is net: ( bij vermist), met hele réchte oren.

waar komen die dan vandaan? :19:
Die komen uit het oostblok denk aan polen en hongerije
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

pablo schreef:
Pak-de-bal schreef:ik zie hier , in Holland, nog steeds Staffs met afgeknipte oren,
om ze nòg stoerder te doen lijken :roll:

en die gestolen is net: ( bij vermist), met hele réchte oren.

waar komen die dan vandaan? :19:
Die komen uit het oostblok denk aan polen en hongerije
:denken: er worden ook gewoon hele mooie goede honden geimporteerd hoor voor nieuw bloed enz en ja sommige zijn idd gecoupeerd als dat in het land van herkomst nog mag.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pak de Bal, ik denk dat jij dan het best nooit in Italie moet gaan lopen, daar heb je namelijk Allemaal enge dobermanns en Rottweilers met Gecoupeerde staarten :N: En er liggen Staffords voor winkels :N:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

dragonsstarr schreef:Oma Little is op de foto lief maar in het echt ook :I: Ze is een voorbeeld staffie :cheer:
Het is mijn mening dat ik gecoupeerde oren lelijk vindt en ben blij dat het hier verboden is. Of trap ik nu weer iemand op zijn ziel?
Waarom zou je iemand op zn ziel trappen, iedereen heeft een eigen mening, dingen die jij mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden en andersom ook niet !
Ze heeft een lieve uitstraling en ook nog eens een schitterende naam :ok:
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Wanstaltig, die pitbulls en staffies. Heeft ook niks meer met het oorspronkelijke ras te maken, om kort te gaan: Ik ben het eens met mijn voorgangers.

Ik vind trouwens dat jullie wel weer met z'n allen op PdB duiken. Ze heeft misschien (ok, niet misschien) wat merkwaardige meningen, maar ik zie haar niks heel vreemds of schokkends zeggen hier. Het is alleen omdat ze Pak-de-bal is dat jullie zo reageren. En dat zeg ik niet omdat ik de haar nu zo leuk of aardig vind, of omdat ik haar per se wil verdedigen, maar gewoon omdat ik dit oneerlijk en gemeen vind.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Inderdaad, niet bepaald mooi meer.

Zelf vind ik de ranke en gespierde staffs het mooist :ok:
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

ff om weer on topic te komen vind die honden afschuwlijk met die zielige kromme spinnepoten!!!bah gewoon walgelijk.Tis weer de mens he die het ras zonodig weer moet gaan verpesten.En ff weer off topic :mrgreen: vind gecoupeerde oren ook niet mooi alleen ook omdat de mens het mooi vind moeten die oortjes maar ff bij geknipt worden :denken:
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Mickie schreef:
Maxiem schreef:Ik vind trouwens dat jullie wel weer met z'n allen op PdB duiken. Ze heeft misschien (ok, niet misschien) wat merkwaardige meningen, maar ik zie haar niks heel vreemds of schokkends zeggen hier. Het is alleen omdat ze Pak-de-bal is dat jullie zo reageren. En dat zeg ik niet omdat ik de haar nu zo leuk of aardig vind, of omdat ik haar per se wil verdedigen, maar gewoon omdat ik dit oneerlijk en gemeen vind.
Wie zijn 'met zijn allen'? Volgens mij duik ik hier nergens. Ik geef een normale reactie, en dan krijg ik onzin terug. Gezien haar reacties (in dit topic alleen al) vind ik het niet vreemd dat er de draak mee wordt gestoken.
Jouw eerste reactie is over de functie van couperen, PdB denkt dat het anders is, en voor ze de kans krijgt op jouw feiten te reageren wordt er al een pagina lang belachelijk gemaakt :19: Dat hoef je niet te doen.
Maar goed, ik ga geen hele discussie over PdB voeren (en jij ook niet denk ik :mrgreen: )
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

Addy schreef:
dragonsstarr schreef:Oma Little is op de foto lief maar in het echt ook :I: Ze is een voorbeeld staffie :cheer:
Het is mijn mening dat ik gecoupeerde oren lelijk vindt en ben blij dat het hier verboden is. Of trap ik nu weer iemand op zijn ziel?
Waarom zou je iemand op zn ziel trappen, iedereen heeft een eigen mening, dingen die jij mooi vind hoeft een ander niet mooi te vinden en andersom ook niet !
Ze heeft een lieve uitstraling en ook nog eens een schitterende naam :ok:
Dankje :cheer:

@ pak de bal, er is al eerder gevraagd om de foto van little te verwijderen, die hoort niet in dit topic thuis ! zie dat ie er nog steeds in staat !
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

dragonsstarr schreef:
@ pak de bal, er is al eerder gevraagd om de foto van little te verwijderen, die hoort niet in dit topic thuis ! zie dat ie er nog steeds in staat !
hoewel ik het ook schandalig vind dat aan een zo eenvoudig verzoek nog altijd niet is voldaan, kún je als je het graag wilt ook zelf zorgen dat de foto hier verdwijnt: zo te zien verwijst de link van PdB namelijk naar een site van jezelf. Als je daar de naam van de foto verandert is ie hier gelijk weg.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jelle schreef:
dragonsstarr schreef:
hoewel ik het ook schandalig vind dat aan een zo eenvoudig verzoek nog altijd niet is voldaan, kún je als je het graag wilt ook zelf zorgen dat de foto hier verdwijnt: zo te zien verwijst de link van PdB namelijk naar een site van jezelf. Als je daar de naam van de foto verandert is ie hier gelijk weg.
ja kom zeg.... je hoeft toch niet je eigen site aan te passen omdat iemand ILLEGAAL je foto gebruikt/misbruikt :denken:
Zij plaatst hem, moet ze hem maar als de donder verwijderen... 't is maar goed dat het geen hond van mij is.... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mojuan
Zeer actief

Misschien maar even contact opnemen met de modjes?
Dan kunnen zij het wel voor je verwijderen, want PdB gaat het duidelijk niet doen.
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

malinois schreef:
jelle schreef:
dragonsstarr schreef:
ja kom zeg.... je hoeft toch niet je eigen site aan te passen omdat iemand ILLEGAAL je foto gebruikt/misbruikt :denken:
Zij plaatst hem, moet ze hem maar als de donder verwijderen... 't is maar goed dat het geen hond van mij is.... :roll:
vind ik ook, alleen als het liefste wat ze wil is dat die foto hier weg is is dit wel de snelste manier om het voor elkaar te krijgen.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”