Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet meer terug komen na loslaten.

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

niet meer terug komen na loslaten.

Ongelezen bericht door billyboy2 »

Ik heb billy nou ruim 4 maand. Ik heb hem als 2,5 jarige uit het asiel gehaald. Ik heb hem eerst laten helpen en ben 3 week daarna met hem op cursus gegaan. Omdat hij echt helemaal niets kende, maar dan ook echt helemaal niet niets.

De eerste 3 trainingen waren bij mij thuis en gingen heel erg goed, hij pakte alles erg snel op en we zijn de 3e keer zelf met hem het bos in geweest en hebben hem losgelaten, en dit ging heel erg goed. Hij kwam elke keer braaf weer terug als ik hem riep en ook als hij andere honden tegen kwam liep hij weer netjes mee als wij weer verder liepen. Dus ik helemaal blij en ging elke dag met hem naar het bos om lekker met hem te wandelen en breide dit steeds verder uit naar tot hij zelfs los bleef tot aan mijn huis. Maar op de 6e dag van loslopen besloot hij er vandoor te gaan met de bedoeling niet weer terug te komen. Ik werd een half uur later gebeld door mensen die hem hadden gevonden en hem hadden kunnen vangen. Dus heb ik hem opgehaald, en was het gebeurt met het loslopen. Ik was het vertrouwen kwijt.

Tot een aantal dagen geleden, ik was samen met de hond en de kat weer in het bos, en ik dacht. Ik probeer het gewoon. Het ging hartstikke goed en hij bleef netjes naast mij lopen. Maar er waren ook geen andere honden dus ook geen verleiding.

Gister was ik weer in het bos en er waren eerst wel honden dus heb ik had ik hem nog niet los gedaan. Stuk verder gelopen en toen laten zitten. Snoepje geven en los gedaan. Ging hartstikke goed. Tot 1 van die andere honden nog al ver bij zijn baas weg was gegaan en ons dus tegemoet kwam. Op dat moment riep die andere baas zijn hond en ging de andere hond terug, met die van mij erachteraan. Ik kon roepen tot ik een ons woog, maar hij kwam niet weer terug. Wat ik ook deed, hij kwam gewoon niet terug. Dus ik erachteraan. En toen riepen die andere mensen al dat billy bij hen was en dat ze wel even zouden wachten. En ja hoor daar stond die stoere billy tussen 3 enorme jachthonden, zo trots als een pauw. In eerste instantie wou hij niet komen, maar toen een snoepje voor zijn neus hield kwam hij toch wel. Eerst flink belonen, toen lijntje eraan.

Maar ik vertrouw hem nou niet meer. Ik durf hem niet los te laten in de angst dat hij er weer vandoor gaat.

In huis en in de tuin luistert hij perfect. Op cursus en bij mijn moeder in de tuin niet. Maar daar zijn andere honden.

Wat kan ik hier nou mee doen??
Cheryl87
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cheryl87 »

Dit topic ga ik ook volgen want Beetle luistert bijna perfect, bijna dus omdat hij vergeet te luisteren als er andere honden in de buurt zijn...

Dansen, springen, lachen en zingen, ik kan alles doen, ik ben niet meer interessant... Snoepjes zelfs niet meer terwijl hij daar normaal toch echt alles voor doet....

Dus ik volg dit topic!
Afbeelding

Made by Spriet
billyboy2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billyboy2 »

dat mag gerust hoor :)

Laatst had mijn vader billy ook weer eens laten ontsnappen. We waren bij mijn moeder geweest en we zouden weg gaan en moest eerst even wat spullen in de auto leggen. Mijn vader was zo slim de deur open te doen, en weg was billy. En vergeet het maar dat hij weer kwam. Dus mijn zus en ik erachter(dom) en terwijl ik wij erachter aan gingen, hoorde ik mijn hondentrainster in mijn achterhoofd: foei Nicole, nooit achter de hond aan rennen, hij moet achter jou aanrennen. dus ik zeg tegen mijn zus dat we moeten omdraaien dat hij achter ons aan moet lopen . dus wij draaien ons om, billy rent eerst nog verder omdat hij dacht dat wij achter hem aankwamen, kijkt achterom en ziet dus dat wij niet achter hem aankomen. dus draait zich om, rent achter ons aan, maar rent ons ook weer voor bij. niet met de bedoeling zich te laten pakken. Zo ging het een poos door. en ik kon doen wat ik wou, kon op mijn kop gaan staan en hondekoekjes poepen, maar hij kwam niet. Uiteindelijk hebben we hem in de val kunnen lokken, en kon ik hem bij zijn staart pakken. En heeft hij flink op zijn sodemieter gehad.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Hoe jammer ook, ik zou hem voorlopig even niet meer loslaten, tot hij echt goed luistert! Het beste kun je gaan trainen met een lange lijn; 10m. of zo. Geen flexi, het moet een lijn zijn die slap achter hem aan bungelt. Tijdens de wandeling regelmatig roepen en altijd belonen. Als hij bij je komt, even zijn halsband vastpakken (alsof je hem aanlijnt) en dan weer het commando 'vrij'. Ook kun je in huis oefenen; als hij bv in de kamer is, roep jij hem als je in de gang bent, of vice versa. Ook kun je je in huis eens verstoppen; vinden honden vaak een leuk spelletje :wink: .
Daarnaast kun je roepspelletjes doen; ga met iemand anders op een afstand van elkaar staan (met de lange lijn bijv. in het midden aan een paal vast) en roep de hond om de beurt bij je; steeds heel goed belonen als hij komt natuurlijk! Gaat dat vlekkeloos, dan zou er iemand in het midden kunnen gaan staan die je hond probeert bij zich te lokken; bijv met een speeltje wat hij heel leuk vind, of een knisperend zakje met voer. Je roept je hond (alles nog steeds aan de lange lijn) en de 'verleider' doet alles wat mogelijk is om je hond bij zich te krijgen (alleen níet roepen natuurlijk). Zeer waarschijnlijk zal je hond naar de verleider toegaan; die zich dan omdraait, bevriest en het speeltje of snoepjes in zijn zak stopt. Je roept hem dan nog een keer; de hond zal dan die saaie 'verleider' links laten liggen en naar die leuke baas (die snoepjes heeft en lollig doet :mrgreen: ) toegaan :ok:
Oefenen, oefenen dus; en fantasie gebruiken om andere verleidingen te verzinnen; andere honden bijvoorbeeld. Maar begin makkelijk en roep nooit als je het idee hebt dat hij toch niet komt; roep bij twijfel eerst zijn naam en pas als hij jouw richting uit komt, het commando 'hier' of 'kom'.
Want als je vaak het commando gebruikt terwijl hij de andere kant op rent, verliest het snel zijn waarde..
Veel succes :ok:
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”