Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kadaverspeuren

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

fabiola
Actief

kadaverspeuren

Ongelezen bericht door fabiola »

Mijn hond krijgt een cursus kadaverspeuren. Dat vindt ze erg leuk en ik ook. Maar ik woon in bij Breda en de cursus is in Noord Holland. Nu rijd ik nog 1 x per 14 dagen naar Noord Holland, maar als mijn dochter straks echt naar school moet, wordt dat lastiger. Weet iemand waar ik nog meer kan speuren (beetje in de buurt van Breda) op kadaverlucht?

Groetjes,
Fabiola
Afbeelding
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

op elke begaafplaats, dus overal.

hoe komt iemand erbij om dat te gaan doen? zie er het nut niet van in.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

speurneus carola schreef:op elke begaafplaats, dus overal.

hoe komt iemand erbij om dat te gaan doen? zie er het nut niet van in.
:denken:
Wel eens honden aan het werk gezien op een puinhoop na een aardbeving? :19:

Ik weet geen plek in de buurt van Breda @fabiala, sorry
Misschien kan je dat vragen aan de trainer waar je nu traint?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
speurneus carola

dat is geen kadaverspeurhond dat is een reddingshond!

en ja dat heb ik wel eens gedaan ja, hebben inzetbare reddingshond voor het rode kruis opgeleidt en ingezet.

als je het over een reddingshond hebt, ga dan eens kijken op de site van de nrhb nederlandse reddingshonden bond.

een kadaverspeurhond is een hond die zoekt naar lijken! of eigenlijk naar de restjes van lijken...... sketletten en geen slachtoffers van een ramp. dit is dan ook politiewerk.

maar goed staat wel intressant op feestjes, ik heb een kadaverspeurhond. komt beter over dan reddingshond,want daar hebben we er wel duizenden van in nederland met het sportgebeuren
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

@speurneus carola: Zeg, ideetje: misschien vind ze het gewoon leuk om te doen met haar hond? :roll:
Ik heb met Max ook gespeurd, maar echt niet omdat ik van plan was ooit vermiste mensen op te gaan speuren na een ramp. Gewoon omdat ik het leuk vond iets met haar te doen.
@fabiola: Sorry, ik weet het ook niet.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Iedere gek zijn gebrek :mrgreen: maar ik denk dat zolang we niet weten met welk doel de hond opgeleid gaat worden dat je er ook geen oordeel over moet hebben.
Wie weet is het een hond met een missie of is de baas een prive-detective die in opdracht op zoek gaat naar lijken.
Misschien als je wat meer verteld dat er dan ook een antwoord komt op je vragen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
fabiola
Actief

speurneus carola schreef:dat is geen kadaverspeurhond dat is een reddingshond!

en ja dat heb ik wel eens gedaan ja, hebben inzetbare reddingshond voor het rode kruis opgeleidt en ingezet.

als je het over een reddingshond hebt, ga dan eens kijken op de site van de nrhb nederlandse reddingshonden bond.

een kadaverspeurhond is een hond die zoekt naar lijken! of eigenlijk naar de restjes van lijken...... sketletten en geen slachtoffers van een ramp. dit is dan ook politiewerk.

maar goed staat wel intressant op feestjes, ik heb een kadaverspeurhond. komt beter over dan reddingshond,want daar hebben we er wel duizenden van in nederland met het sportgebeuren
wow, wat een aanval! En dat van een speurjuf.Ik had jullie site nog wel apart gezet om info te vragen, maar als dit de sfeer is, bedankt ik toch... Kadaverhonden worden niet altijd via de politie ingezet, maar ook particulier. Het is gewoon een cursus die je kunt doen. Ik ben overgestapt van persoonlijke lucht naar kadaver, omdat het makkelijk oefenen was in je eentje. Voor sporen uitlopen heb je altijd iemand nodig. Voor het opstapexamen is dat nog wel te doen (20 minuten oud), maar voor vervolgcursussen moet een spoor zo'n 2 uur oud zijn. Ga daar maar iemand voor vinden....

Kadaverhonden heb je ook particulier in Nederland. Maar ik doe het omdat ik en mijn hond het leuk vinden om iets te zoeken. Narcotica of explosieven is ook iets wat tot de mogelijkheden had behoord, maar dat wordt inderdaad meer door politie gedaan en mijn instructeur gaf die cursus niet.

Reddingshonden is ook een optie. Maar waar ik toen woonde was dat ook niet in de buurt.

Dus Carola, ik weet niet waar ik die aanval aan te danken had, maar ik heb het idee dat dat probleem meer bij jou dan bij mij ligt....
Afbeelding
speurneus carola

kadaverhonden worden echt niet particulier ingezet, zelfs reddingshonden particulier inzetten is al aardig aan banden de laatste tijd en gezien de wildgroei heeft de overheid maar besloten om dit ook in eigen hand te gaan nemen. ook explosieven of narcotica kan je als eenzame particulier zelden met je hond gaan beoefenen. op de markt in amsterdam een beetje wiet halen en daar je hond op trainen maakt van je hond nog geen inzetbare narcoticaspeurhond! en bommen zoeken..... geen idee wat dat inhoudt zeker, welke verantwoordelijkheid je dan op je schouders hebt alsspeurhondengeleider of trainer daarvan. als jouw hond die ene bom mist kost dat miss wel honderden mensen het leven.... dusse ga dat maar ff doen dan met je hond.... hoop dat je nog kan slapen dan met dat geweten.

ten eerste ben ik geen speurjuf! maar zoek met mijn honden als mijn beroep.

kadaverhonden zoeken naar lijken, weet niet of je enig idee hebt wat een lijk is?????? dat is een dood persoon in 99% van de gevallen door een misdijf. als iedereen maar ff met zijn zogenaamde kadaverhond een lijk gaat zoeken verziek je dus bewijsmateriaal, vandaar dat de overheid helemaal niet blij is met particuliere beunhazen die roepen dat ze een kadaverhond hebben.

ga lekker reddingshondensport beoefen dan doe je niemand kwaad en kan je lekker met je hondje bezig zijn. en wie weet als je heeeeeeeel errug goed bent met je examens wordt je wel eens gevraagd om je hond in te zetten bij een ramp. maar die kans is zooooo vreselijk klein daar wel al aardig wat reddingshonden hebben in nederland die daarvoor in aanmerking zouden kunnen komen.

als je bij een leuke reddingshonden groep aangesloten bent ben je al aardig wat uurtjes in de week als groep aan het trainen. en er zijn genoeg verenigingen in nederland die deze tak van sport aanbieden. immer reddingshond moet ook een appel hebben en ook een soort behendigheidsbaan kunnen afwerken. dus ook in je andere uurtjes kan zonder groep lekker bezig zijn want er is genoeg te trainen buiten de groepstraining.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

speurneus carola schreef: kadaverhonden zoeken naar lijken, weet niet of je enig idee hebt wat een lijk is?????? dat is een dood persoon in 99% van de gevallen door een misdijf. als iedereen maar ff met zijn zogenaamde kadaverhond een lijk gaat zoeken verziek je dus bewijsmateriaal, vandaar dat de overheid helemaal niet blij is met particuliere beunhazen die roepen dat ze een kadaverhond hebben.
Ik snapte je felheid niet totdat ik dit las. Het lijkt me idd niet handig dat er in allerlei bossen geursporen van lijken liggen. Aan de andere kant: die geursporen zijn toch ook snel weer verwaaid? Ze leggen toch niet ergens een lijk neer voor de leuk? :denken:

Overigens gaan er wel degelijk honden getraind op lijkengeur mee naar rampgebieden, dus niet alleen honden getraind om te zoeken naar overlevenden.

Ik snap dat jij je honden ergens voor wilt trainen waarbij ze ook echt ingezet kunnen worden. Maar net zoals er mensen zijn die agility trainen zonder wedstrijden te doen, zijn er ook mensen die met hun hond speuren zonder dat ze er in de praktijk iets mee willen doen. Wat is daar mis mee?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

speurneus carola schreef:
kadaverhonden zoeken naar lijken, weet niet of je enig idee hebt wat een lijk is?????? dat is een dood persoon in 99% van de gevallen door een misdijf. als iedereen maar ff met zijn zogenaamde kadaverhond een lijk gaat zoeken verziek je dus bewijsmateriaal, vandaar dat de overheid helemaal niet blij is met particuliere beunhazen die roepen dat ze een kadaverhond hebben.
Maar ik neem toch niet aan dat ze in een bos gaat staan en dan haar hond maar willekeurig laat zoeken naar eventuele lijken? :denken:
En als er al een lijk gevonden is, dan kunnen daar echt niet zomaar mensen met hun hond komen :wink:
Ik snap je kritiek niet echt. Ik denk ook niet dat ze daar met haar hond en een dood mensen over haar schouder aankomt en dan maar speuren.

En nog eens: waarom moet je per se een nuttige sport doen? Iets waar je iets mee kunt. Ik denk dat voor de meeste mensen die gaan speuren (of een andere sport) het doel gewoon is om leuk bezig te zijn met hun hond.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
fabiola
Actief

Jongens, maak jullie niet zo druk. Ik speur gewoon graag, dat doe ik in groepsverband, daar ben ik inderdaad wat uurtjes mee bezig, maar ben niet van plan om inzetbaar te zijn. Ik doe het voor de LOL! (ken jij dat, Carola?). Mijn instructeur werkt nauw samen met de politie en als je zijn diploma hebt (die ik niet heb, overigens...), ben je ook inzetbaar (hij is ook weer aangesloten bij allerlei speurverenigingen). Nogmaals, dat ben ik niet van plan. Daarom had het ook een andere lucht kunnen zijn, zoals narcotica of explosieven (maar in de praktijk wat bommen in je huis leggen als oefening lijkt me inderdaad geen goed idee :smile: ), maar ook sigaretten (maar ik rook soms zelf, dus dan blijft mijn hond mijn sigaretten aangeven.... :smile:, ook niet handig).

Maar ik snap echt niet waarom jij zo aanvalt Carola. Blijkbaar ben je heel fanatiek in wat je doet. En dat siert je. Maar die felheid zonder te vragen wat iemand eigenlijk doet...tja, dat is dan toch jammer.....
Afbeelding
fabiola
Actief

O ja, en waarom ik dus verder wil met die kadaverlucht, is omdat ik mijn hond niet steeds nieuwe luchten onder zijn neus wil houden. Ze kent dit nu goed, dus waarom iets anders nemen?
Afbeelding
speurneus carola

ja hoor kadaverhonden mee op inzetten naar aardbevingen. wanneer er sprake zou zijn dat deze honden hun werk kunnen doen, is het hele team al ten onder aan de cholera en difterie. dan kunnen honden echt hun werk niet doen, evenals hun geleiders, daar kleven veels te veel risico's aan.

zoals ik al zei, wij hebben een inzetbare reddingshond die ingezet werd voor/door het rode kruis, dus weet hoe dat werkt.

ken je het boekje over speuren???? van de reeks over dieren? die herder op de voorplaat is onze rico. zit er iets verder in dan jij denkt.

en blijkbaar heb je geen flauw idee hoe honden met hun neus werken of hoe je met de geuren omgaat, dat bedoel ik nou, je doet iets of je weet wat je doet???? gezien je vraagstelling in je start denk het niet namelijk.

ik loop echt niet met bommen in me huis of over straat, of met kilo's coke in me zak.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

speurneus carola schreef:ja hoor kadaverhonden mee op inzetten naar aardbevingen. wanneer er sprake zou zijn dat deze honden hun werk kunnen doen, is het hele team al ten onder aan de cholera en difterie. dan kunnen honden echt hun werk niet doen, evenals hun geleiders, daar kleven veels te veel risico's aan.

zoals ik al zei, wij hebben een inzetbare reddingshond die ingezet werd voor/door het rode kruis, dus weet hoe dat werkt.

ken je het boekje over speuren???? van de reeks over dieren? die herder op de voorplaat is onze rico. zit er iets verder in dan jij denkt.
ik snap deels je kritiek hoor, maar kom op......fabiola zegt zelf al, ze doet het puur voor de lol, voor het doen, niet om ingezet te worden, waarom ben je zo kritisch en negatief?
chrico
Zeer actief

speurneus carola schreef:

Weet je, op zich begrijp ik deze redenatie wel maar, even jouw cijfers verder rekenen :wink:
99% misdrijf waarvan een heel groot aantal verstopt ligt in bossen of op andere goede verstopplekken. Van deze "lijken" worden er een heel groot aantal gevonden door nietsvermoedende wandelaars met hun honden omdat die juist op plaatsen komen waar een gewone wandelaar niet komt.
Dan hoor je de overheid ook niet klagen over die wandelaar die het lijk heeft gevonden, want als hij/zij het niet tegen gekomen was dan had de persoon er nu nog gelegen.
Bijna alle verborgen lijken worden per ongeluk ontdekt door nietsvermoedende ongetrainde mensen veelal tijdens wandelingen met hun hond.

Zelf heb ik zoiets van laat gaan, als ze er lol in hebben wat maakt het uit. Voordeel is dat als ze een keer een lijkvinden, weten dat ze ook wat te doen. Mijn hond zou gaan graven en er een zooitje van maken net zolang tot er wat zichtbaar word. Daarna zal hij aangeven van hee baas, er ligt hier wat en het klopt niet erg bij wijze van spreken. Als de politie die ik dan zou bellen het in hun kop haalt om te gaan zeggen van mevrouw, verdorrie hij heeft het bewijsmateriaal vernietigd dan zou ik zoiets hebben van tsssssssssss, je heb je lijk nu toch en tja dat het nu wat moeilijker is so be it maar als mijn hond dit niet gevonden had wie weet of het ooit gevonden was.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Maar, ik begrijp het niet helemaal? Weet er weinig van maar ik dacht altijd dat het gaat om het 'kunstje' van het speuren? Dus als de hond dat eenmaal weet dat hij eigenlijk op alle geuren kan leren speuren/zoeken? Is het dan echt zo belangrijk dat hij weer op kadavers gaat speuren? Ik bedoel; dan is je keus toch groter?
Ik heb met mijn hond twee cursussen speuren (meer zoeken) gedaan (toevallig bij iemand die de trainerscursus bij Carola heeft gedaan :mrgreen: )
Gr. Marijke
Afbeelding
fabiola
Actief

eh...nou Carola, zoals jij het nut niet inziet van het kadaverspeuren, zie ik het nut van deze agressieve reactie niet in. Ik ben blij dat jij in ieder geval alles weet, want wat moest de wereld zonder jou.

:denken:

Maar goed, om op mijn vraag terug te komen: als iemand weet waar ik in Brabant lessen kan volgen, dan hoor ik het graag.
Afbeelding
fabiola
Actief

ik loop echt niet met bommen in me huis of over straat, of met kilo's coke in me zak.[/quote]

En dit was maar een grapje hoor. Relax! Ieder zijn ding! Ik kan ook op bananen gaan zoeken, als jij je daar beter bij voelt. :wink:
Afbeelding
fabiola
Actief

Moon schreef:Maar, ik begrijp het niet helemaal? Weet er weinig van maar ik dacht altijd dat het gaat om het 'kunstje' van het speuren? Dus als de hond dat eenmaal weet dat hij eigenlijk op alle geuren kan leren speuren/zoeken? Is het dan echt zo belangrijk dat hij weer op kadavers gaat speuren? Ik bedoel; dan is je keus toch groter?
Ik heb met mijn hond twee cursussen speuren (meer zoeken) gedaan (toevallig bij iemand die de trainerscursus bij Carola heeft gedaan :mrgreen: )
Ik weet het ook niet hoor. Ik heb alle spullen voor kadaverzoeken in huis, dus wel zo makkelijk. Maar ik zal vast ook op iets anders kunnen speuren. Mijn instructeur is daar niet zo weg van (zeker niet als een hond al verder is in de cursus), maar goed. Ook niet zo belangrijk.

En een cursus bij Carola durf ik nu niet meer.... :mrgreen:
Afbeelding
speurneus carola

cursussen geven wij al lang niet meer, gewoon door tijdgebrek omdat wij met onze eigen honden veeeeeeels te veel werk hebben o.a. voor de overheid en dat gaat voor.

en de explohonden dan? die zoeken op ca 16 stoffen, en op hun eigen speeltje.

narcoticaspeurhonden zoeken op 8 stoffen en hun eigen speeltje, het is zelfs zo dat wij een immigrationdog (verstekelingen) over gaan schakelen op narcotica, dus die zal mensen, zijn speeltje en zijn 8 basisstoffen gaan zoeken.

voor een hond is dat geen probleem, zijn wereld is in de geuren. immers zo kan ie herkennen wie buurhond links en wie buurhond rechts is, het herkennen van zijn geur, dus in dit geval zijn het er al 2 andere geurtjes die je hond er al bij kent.

dus als jou instructeur daarover twijfelt..... twijfel ik over je instructeur.

en inderdaad moon, wanneer de hond de juiste basis heeft, is het aanleren van een geurtje in nog geen dag gedaan, en dan komt de ervaring opdoen, van bv de omstandigheden daarom heen.
Zoek stok!
Zeer actief

speurneus carola schreef:ja hoor kadaverhonden mee op inzetten naar aardbevingen. wanneer er sprake zou zijn dat deze honden hun werk kunnen doen, is het hele team al ten onder aan de cholera en difterie. dan kunnen honden echt hun werk niet doen, evenals hun geleiders, daar kleven veels te veel risico's aan.

en blijkbaar heb je geen flauw idee hoe honden met hun neus werken of hoe je met de geuren omgaat, dat bedoel ik nou, je doet iets of je weet wat je doet???? gezien je vraagstelling in je start denk het niet namelijk.

ik loop echt niet met bommen in me huis of over straat, of met kilo's coke in me zak.
Ik heb het nog even nagevraagd en je hebt gelijk: er worden inderdaad geen lijkhonden ingezet in rampgebieden. Niet omdat het gevaarlijk is overigens, maar omdat de volledige focus ligt op het zoeken naar overlevenden. De lijken komen in de fase daarna ‘vanzelf’ naar boven tijdens het opruimen van de puinhopen.

Overigens begrijp ik je felheid nog steeds niet. Als je zoveel kennis hebt van iets, dan wil je dat toch juist graag overbrengen? Waarom iemand zo aanvallen? Je bereikt volgens mij alleen het omgekeerde.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

fabiola schreef:
Maar goed, om op mijn vraag terug te komen: als iemand weet waar ik in Brabant lessen kan volgen, dan hoor ik het graag.
Heb je al eens 'gegoogled' op 'zoeken' of 'speuren'? Ik heb de cursus gedaan bij een gewone hondenschool waar een van de trainers de speciale trainerscursus had gedaan. Misschien zijn die ook in Brabant te vinden?
Gr. Marijke
Afbeelding
speurneus carola

en voor degene die vinden dan ik kritisch ben.

omdat ik dagelijks te maken krijg met mensen met huishondjes die denken dat ze het truckje beheersen.

die 1x per week een uurtje in de bossen gaan spelen met een chemisch geurtje uit een potje (waarvan wij uit de praktijk weten dat het gebruik daarvan niet het gewenste resultaat heeft, wanneer je met de echte geuren werkt)(en ingeval van een vermiste zich bij de familie opdringen dat hun hond het wel kan vinden, zeg niet dat dit bij topicstarter het geval is maar in de praktijk gebeurt dit dagelijks hoor) die terwijl mensen die dit voor hun werk doen, uren aan het trainen zijn om hun hond(en) in alle omstandigheden hun werk te kunnen doen. daarvoor de benodigde vergunningen in huis hebben, die bijvoorbeeld 3x per jaar naar amerika gaan met hond(en), alleen maar om kennis en ervaring te vergaren zodat ze nog beter met hun hond aan de slag kunnen.

nee daar zakt mijn broek heel erg van af.

waarom wij gestopt zijn met reddingshonden werk? o.a. omdat er hier krantenberichten kwamen van mensen die voor de "lol" een keertje een commerciele lawinehondencurus (op basisnivo) gedaan hadden en dat die het idee hadden dat wanneer er in oostenrijk een lawine was, dat ze dan met een helicopter hier in nederland opgehaald werden om met hun hond daar te zoeken.

en dit is dan 1 van de trieste voorbeelden hoor, kan er een boek over schrijven, maar wij vonden het leuker om een boek te schrijven over hoe alle honden zoeken.

en over lol hebben met je hond, heb ik 24 uur per dag, ik ben 24 met mijn honden bezig, ten alle tijden, is het niet als ik met ze aan het werk ben dan is het wel met de verzorging van mijn 9 pupjes hier. weet dat meniggeen jaloers is op me, want ik doe wat maar weinig mensen kunnen zeggen, van mijn hobby mijn werk maken. en zonder lol steek je er niet zoveel energie en tijd in. echt niet.
Zoek stok!
Zeer actief

speurneus carola schreef:en voor degene die vinden dan ik kritisch ben.

omdat ik dagelijks te maken krijg met mensen met huishondjes die denken dat ze het truckje beheersen.

die 1x per week een uurtje in de bossen gaan spelen met een chemisch geurtje uit een potje (waarvan wij uit de praktijk weten dat het gebruik daarvan niet het gewenste resultaat heeft, wanneer je met de echte geuren werkt)(en ingeval van een vermiste zich bij de familie opdringen dat hun hond het wel kan vinden, zeg niet dat dit bij topicstarter het geval is maar in de praktijk gebeurt dit dagelijks hoor) die terwijl mensen die dit voor hun werk doen, uren aan het trainen zijn om hun hond(en) in alle omstandigheden hun werk te kunnen doen. daarvoor de benodigde vergunningen in huis hebben, die bijvoorbeeld 3x per jaar naar amerika gaan met hond(en), alleen maar om kennis en ervaring te vergaren zodat ze nog beter met hun hond aan de slag kunnen.

nee daar zakt mijn broek heel erg van af.
Ik snap je ergernis wel, maar ik denk toch dat het merendeel van de mensen die gaat speuren dat echt alleen voor de lol doet. En niet naar vermiste familieleden gaat zoeken. Uitzonderingen heb je altijd :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
fabiola
Actief

bedankt voor je input, Carola. je boodschap is duidelijk....
Afbeelding
speurneus carola

miss nog wel een leuke gewoon ff tussendoor dit is een van de voorbeelden over hoe ver kan je gaan met je sport, je kennis en je medemens, deze mensen waar heel verdrietig dat hun kat weg was en kregen weer een beetje hoop, waren daar zelfs bereidt voor om daar (veel) geld voor te betalen.

iemand is zijn kat kwijt, al en week of 4 in hoog zomer tijd, dus bloedheet. een speurhondengeleider biedt zich aan met zijn hond om het spoor van die kat te volgen nadat ie aan de slaapplaats van de kat heeft genuffeld. hond zou diverse speurdiploma's hebben. geleider vraagt 1000! euro voor dit grapje. geleider gaat op weg, hond volgt een denkbeeldig spoor, door het dorp, door weilanden zelfs over een camping in de buurt, gaat over het midden van slagboom aan de andere kant de camping af, gaat zelfs een drukke provinciale weg over, gewoon bij de stoplichten en het zebrapad. komt op gegeven ogenblik na 3 uur speuren (terwijl het omstreeks 30 graden is.....) bij een snelweg aan, speurt daar nog een paar honderd meterover het asfalt en ineens gaat de hond liggen.
de uitleg van de geleider is... de kat is waarschijnlijk hier meegenomen in een auto.

broodje aap??? weet het wel zeker. een hond met 30 graden laten speuren, de politie heeft maar een paar specialisten die over asfalt en over de straat en spoor kunnen volgen, maar niet een spoor van 4 weken oud, en zeker geen 3 a 4 uur lang dit vol kunnen houden. katten zoeken stoplichten en zebrapaden? tuurlijk.

zo wordt je werk dus naar zijn grootje geholpen.
chrico
Zeer actief

Jouw tekst is wel behoorlijk over een kam scherend hoor Carola. Ik heb het idee dat je TS kent of via via iets gehoord heb over TS want anders is jouw reactie gewoon niet te verklaren.

Dat je dagelijks te maken krijgt met mensen die denken de truckjes te beheren lijkt mij juist dat je dan anders zou reageren dan nu. Ook jij bent ooit ergens begonnen al was het als kind zijnde dat je dacht dat het een missie was. Zo heeft ieder voor zich een rede om ergens aan te beginnen.
Ik denk ook dat de meeste mensen zich niet zullen opdringen aan familieleden, dat zal een klein groepje zijn die in het normale leven ook in de belangstelling willen staan.
Daarbij denk ik ook dat familieleden hulp zoeken vanuit alle hoeken als het gebeurd dus misschien wel iemand benaderen waarvan ze via via hebben gehoord dat enz enz.

Ik snap ook de link in je verhaal niet zo waarom je gestopt bent met reddingswerk, alleen omdat er mensen zijn met veel bla bla, dat zal je je hele leven houden dus ontkomen daaraan is niet mogelijk. Ook wij hebben dat om ons heen en weet je hoe wij dat noemen, mickey mouse mensen, bij het eerste probleem rennen ze hard weg.

Ook mensen met een huishond kunnen 24 uur per dag bezig zijn en er een hoop lol aan beleven. maar het lijkt me niet dat dat de bedoeling is want zowel jij als je hond hebben ook rust nodig van minimaal 6 uur slaap bijv.
Waarom zou menigeen jaloers op je zijn?? Ben jij dat ook op mij dan??
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
speurneus carola

even voor de duidelijkheid ts ken ik niet, nog nooit iets over gehoord, totaal niet
fabiola
Actief

Ik weet ook niet wat TS is. Is dat ook een speurhondenschool? Of ben ik dat? :wink:

Ben de draad van het verhaal kwijt geraakt. En dat omdat ik kadaverspeuren doe! :mrgreen:
Afbeelding
fabiola
Actief

speurneus carola schreef:miss nog wel een leuke gewoon ff tussendoor dit is een van de voorbeelden over hoe ver kan je gaan met je sport, je kennis en je medemens, deze mensen waar heel verdrietig dat hun kat weg was en kregen weer een beetje hoop, waren daar zelfs bereidt voor om daar (veel) geld voor te betalen.

iemand is zijn kat kwijt, al en week of 4 in hoog zomer tijd, dus bloedheet. een speurhondengeleider biedt zich aan met zijn hond om het spoor van die kat te volgen nadat ie aan de slaapplaats van de kat heeft genuffeld. hond zou diverse speurdiploma's hebben. geleider vraagt 1000! euro voor dit grapje. geleider gaat op weg, hond volgt een denkbeeldig spoor, door het dorp, door weilanden zelfs over een camping in de buurt, gaat over het midden van slagboom aan de andere kant de camping af, gaat zelfs een drukke provinciale weg over, gewoon bij de stoplichten en het zebrapad. komt op gegeven ogenblik na 3 uur speuren (terwijl het omstreeks 30 graden is.....) bij een snelweg aan, speurt daar nog een paar honderd meterover het asfalt en ineens gaat de hond liggen.
de uitleg van de geleider is... de kat is waarschijnlijk hier meegenomen in een auto.

broodje aap??? weet het wel zeker. een hond met 30 graden laten speuren, de politie heeft maar een paar specialisten die over asfalt en over de straat en spoor kunnen volgen, maar niet een spoor van 4 weken oud, en zeker geen 3 a 4 uur lang dit vol kunnen houden. katten zoeken stoplichten en zebrapaden? tuurlijk.

zo wordt je werk dus naar zijn grootje geholpen.
Dit is inderdaad nog eens een verhaal!

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Ik snap dat je je hier aan ergert! Maar je moet toch ook toegeven dat het humor is! Kat is hier meegenomen! Ik hoop dat die mensen die 1000 in hun zak hebben gehouden!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”