Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond doodgebeten door een Stafford

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mixertje
Vaste gebruiker

Mijn hond doodgebeten door een Stafford

Ongelezen bericht door mixertje »

Ik wil graag mijn verhaal vertellen over wat mijn hond(Mixer) en mij overkomen is. Ik ben er nog beroerd van. Mijn hond is een kruising van:GoldenRetrieverxLabrador en MaltheserxJack Russell). Het nest was een ongelukje. Mixer was mijn gelukje!
In maart liep ik met Mixer te wandelen in een uitlaatgebied voor honden. In de verte zag ik een mevrouw aankomen met een Stafford hond. de hond liep los evenals mijn hond. Ik liep expres een stukje om omdat Mixer een hekel heeft aan dit soort honden. Op een afstand van ongeveer 100 meter kwam de Stafford keihard aangerend en dook boven op mijn hond zonder enkele waarschuwing. Hij pakte Mixer in zijn nek grommend en later schuddend en liet niet meer los. De eigenaar van de Stafford zat ernaast en gilde en schreeuwde dat haar hond mijn hond moest loslaten. Ze probeerde zijn bek los te krijgen. Inmiddels aangekomen omstanders zeiden dat ik de achterpoten van de Stafford omhoog en uit elkaar moest trekken. Maar dat hielp niet. Toen zei iemand dat ik de honden in het water moest gooien(sloot was vlakbij). Maar dat hielp ook niet en de paniek bij mijn hond werd er nog erger van. Ik met mijn bouwvakschoenen op de rug van de Stafford maar het leek wel beton hij gaf geen krimp. Ik dacht wel ik trap hem in zijn buik maar iets weerhield me om hem misschien wel dood te schoppen. Ik raakte in paniek toen de Stafford mijn hond begon te schudden want ik dacht nu gaat mijn hond dood. Ik liep huiilend en overstuur weg. Toen weer terug want ik dacht ik wil bij mijn hond zijn als hij dood gaat. Toen kwamen er mensen uit de omstanders. een kneep de neus dicht van de Stafford,een trok zijn achterpoten omhoog en uit elkaar en ik hing hem op aan een riem die ernaast lag. Toen liet de Stafford los. Dit heeft ongeveer 15 a 20 minuten geduurd. Ik volkomen overstuur met Mixer in mijn armen weggelopen, iemand liep met me mee.
Naar de dierenarts voor behandeling. Toen heeft mijn hond nog 6 weken veel pijn gehad, allerlei pijstilling, Prednison, in toenemende mate uitvalsverschijnselen en heb ik hem op 22 april laten euthanaseren.
De eigenaar van de Stafford zegt dat het de schuld van Mixer is. Mixer had ruim een week ervoor een keer een snauw gegeven naar hun hond. en volgens haar nam haar Stafford nu zijn kans waar. Gevolg is dat hun WA verzekering niet uitkeert omdat zij het hele verhaal ontkennen. Ik heb nog van alles uitgezocht om te zien of ik hier nog iets mee kan. Het geld kan me niet schelen maar het principe. Maar een advokaat inschakelen is dermate duur en ook emotioneel belastend dat dat niet relevant is.
Naast het verdriet over onze overleden Mixer ook dus veel woede, ongeloof over de mentaliteit van deze mensen. Ik ben nog 2 keer bij ze langsgeweest om erover te praten maar ze ontkennen het gewoon.
Ze waren boos op mij omdat ik aangifte had gedaan bij de politie. De politie grijpt pas in als het een tweede keer gebeurt.
Mixer had al wel een vorm van artrose en was misschien niet gezegend met een heel lang leven. maar het was verschrikkelijk om hem zo in paniek te zien hangen in de bek van een andere hond en niets te kunnen doen. en dan daarna dat hij zoveel pijn had. gelukkig was hij tot het einde aan toe blij als ik bij hem was! Altijd likjes en kwispelen.
We hebben hem in de tuin begraven met allerlei ritueel, ook voor onze kinderen. Dat heeft hun erg geholpen. Mijn lieve Mixer is dood, het was de leukste en liefste hond die je je kunt voorstellen. Als hij maar bij mij was dan was hij gelukkig. Hij was echt een maatje van mij. Ik deed allerlei trainingen met hem, eerst puppy, toen gehoorzaamheid en later behendigheid. Hij kreeg altijd complimenten van iedereen omdat hij zo goed luisterde. Zelfs mensen die niet van honden hielden vonden Mixer leuk en lief.
Ik hield en hou heel erg veel van hem! Hij is veel te vroeg overleden(4 jaar en 3 maanden) maar we hebben het heel goed gehad samen!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat een verschrikkelijk verhaal :jank:
Daarom ben ik dus ook als de dood voor mensen met een hond die ze nooit of te nimmer onder controle kunnen krijgen.
Bij ons voor de deur is een jaar geleden een foxterrier doodgebeten door een rottweiler. Die hond was ook niet te stoppen door zijn baas en omstanders. Toen wij buiten kwamen was de fox al bijna dood en helaas later ook dood gegaan.

Ook hier alles ontkennen tot en met dat de hond niet van hun was :eek: Hij was van iemand anders en die zij weer dat hij van weer iemand anders was.
Ik heb omdat hij de fox niet los liet de politie gebeld. De fox was van een oud dametje met een rollator en zij stond met het riempje in de handen te huilen terwijl haar hondje ter plekke doodgeschud werd.
De hond is toen in beslag genomen omdat hij ook iemand in het gezicht gebeten had. Om de hond terug te krijgen moest de eigenaar zich melden maar die waren dus te laf om hun hond te claimen. Ik heb de mevrouw van de fox nog gesproken en zij heeft niets vergoed gekregen wat DA kosten betreft omdat de rottweiler ineens geen eigenaar meer had terwijl die er dus wel gewoon bij was toen het gebeurde. :boos:

Kan me voorstellen dat je hier goed ziek van bent geworden :(:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ben er stil van :jank: kan je alleen maar sterkte wensen..........
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

bah..................

sterkte.

kan mij goed voorstellen dat je hier heel erg kapot van bent
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Mijn God; hoe kom je hier ooit overheen :eek:.... . Absolute horror zo'n ervaring, zijn gewoon geen woorden voor.
En de baasjes van die andere hond; helemaal geen woorden voor.... Het moet nóg meer verdriet doen dat je geen erkenning krijgt. Heel goed dat je aangifte gedaan hebt; je eigen hond krijg je er niet mee terug maar je voorkomt misschien meerdere slachtoffers.
Ik hoop dat het verdriet een beetje zal slijten bij jullie in de loop van de tijd en misschien helpt het om je verhaal te doen.. heel veel sterkte toegewenst!
Gr. Marijke
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Dit is echt je ergste nachtmerrie... Ik heb er geen woorden voor.
Sterkte met het verlies.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Wat vreselijk om dit mee te moeten maken. Ik heb hier geen woorden voor en kan je alleen maar heel veel sterkte wensen om het verlies van Mixer de komende jaren een plaatsje te geven.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

wat een afschuwelijk verhaal !!!! :eek: :eek: :jank:

Je had al geen geluk bij het uitzoeken van je ( nieuwe) pup,
(ik heb het allemaal gelezen), maar dit had je dus al ervoor meegemaakt.

Lijkt mij ècht het ergste wat je kan overkomen met je hond. :jank:
vooral hoe ze dan ( weer) reageren! :roll:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

:N: Wat een eng verhaal zeg.Sterkte en vooral vertrouwen gewenst.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Vreselijk............, de rillingen lopen over m'n rug.
En dan die beelden, die zal je nog lang op je netvlies zien staan. Ik kan me voorstellen dat je hier een gigantisch trauma aan over hebt gehouden.

Heel veel sterkte en kracht met dit grote verlies.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat verschrikkelijk voor jullie! En ongelofelijk jammer dat die mensen ontkennen, zeker als je zelf al uitweek..je hond, je maatje krijg je er niet mee terug maar het had gevoelsmatig denk "beter"geweest als die mensen ook hun verantwoording nemen..
Ik ril van je verhaal, heel veel sterkte met dit verlies..
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Echt afschuwelijk ;-( Het maakt dit topic (http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=) wel erg reëel.

Sterkte!
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

vreselijk! en de manier waarop..
Heel veel sterkte de komende tijd... verschrikkelijk.
Afbeelding
Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ireen »

Gadverdamme, wat een kakkerlakken lopen er toch ook rond...

afschuwelijk lijkt me dit om mee te maken.
Sterkte....
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat vreselijk :jank: Echt afgrijselijk om te zien hoe je hond zo afgeslacht wordt. En dan ook nog zo'n nare nasleep hebben.

Een civiele procedure is inderdaad mogelijk, maar ik kan me goed voorstellen dat je daar vanaf ziet.

Dit is mijn grootste angst mbt mijn eigen hond. Heel veel sterkte.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Bientje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bientje »

Wat een akelig verhaal. Kan me voorstellen dat je daar nu nog mee zit.

In dit geval heb je volgens mij geen advocaat nodig.
Volgens mij moet je ze een brief schrijven met je dierenartskosten en andere kosten die je wil claimen en ze manen voor een bepaalde datum te betalen.
Dat zullen ze niet doen.
Daarna kun je naar de kantonrechter voor een civiele procedure (mist de kosten niet hoger zijn dan 5000 euro). Daar heb je geen advocaat nodig. Je kunt claimen dat de tegenpartij de kosten van de procedure moet betalen als jij wint. De kosten van de procedure hangen af van het bedrag wat je claimt.
Met het vonnis van de kantonrechter kun je een deurwaarder inschakelen.

Dat hun WA verzekering niet wil betalen en dat jouw hond misschien de week ervoor gesnauwd heeft tegen hun hond doet in dit geval niet terzake. Zij zijn verantwoordelijk voor hun hond en die heeft jou schade berokkend. Probeer getuigenverklaringen te krijgen van de mensen die er bij waren, dan sta je sterker. En de dierenartsrekeningen zijn natuurlijk ook belangrijk.

Kun je niet bij een rechtswinkel advies vragen? Of bij de jurofoon? Die kunnen je de procedure uitleggen. Kijk anders ook eens bij het juridisch loket.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat en drama zeg. Heel veel sterkte nog met het verlies :jank:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Wat een vreselijk verhaal. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat ik zelf na zoiets nog ooit een hond zou durven hebben onder de 60 centimeter of zo.

Het is dan echt helemaal erg dat die mevrouw alles ontkent en een rare verklaring uit haar duim zuigt. Als zo'n mevrouw gewoon toegeeft dat het haar schuld is en de verzekering betaalt dan snap ik wel dat je je hond niet terug hebt en niet de akelige beelden kwijt, maar het geeft wel een ander gevoel, minder machteloos en boos. Ik snap zulke mensen niet. Een hond loslaten die ze niet onder controie hebben, je maakt mij niet wijs dat dit de eerste keer was dat de hond een andere hond beet, en dan ook nog zo slecht zijn om de schuld bij het slachtoffer te leggen.

Ik heb altijd maar de hoop dat zulke mensen hun trekken thuis krijgen, op wat voor manier dan ook.

Anne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wat een afschuwelijk verhaal zeg. Die beelden zul jij nooit van je leven kwijtraken. En dan ook nog eens van die leugenaars treffen, veel erger kan het niet worden.

Ik zou zelf in dit geval de ellende van zo'n extra nasleep helemaal niet kunnen hebben, dus ik zou het zelf hierbij laten. Voor mijn eigen verwerking.

Pfff, heel veel sterkte. Dag Mixertje. Je zult altijd een heel groot gemis blijven.
Lupo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lupo »

Vreselijk. Heel veel sterkte... :(:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vooral het liegen achteraf lijkt me nog het allerergst.

Sterkte!!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Wat een vreselijk verhaal :eek:
Arme Mixer,arme jullie.Wat zul je het hiermee te kwaad hebben zeg!Gewoon de manier waarop alles is gegaan plús de liegende eigenares...
Heb je geen van de getuigen kunnen achterhalen?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vreselijk, wat een drama...
Ontzettend veel sterkte ermee.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat verschrikkelijk... een regelrechte nachtmerrie :jank:
De reactie van die mensen vind ik ronduit schandalig....
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Vreselijk.... :jank:
elbertkeizer
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door elbertkeizer »

Ik krijg de tranen in mijn ogen. Ik zou de bijtende hond zeker een paar flinke trappen gegeven hebben tot hij loslaat, maar dat jij dat niet kan begrijp ik. Heel veel sterkte en ik hoop dat die aso`s ervoor zullen boeten.
Spike en Seeta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Spike en Seeta »

Wat erg, heel veel sterkte toegewenst.
Groetjes Astrid
Afbeelding
mixertje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mixertje »

Nou dat was toch wel een goed plan om mijn Mixer verhaal op dit forum te zetten. Ik heb hier 2 maanden over nagedacht :denken: . jullie reacties doen mij zooooooooooooooooooooooo goed :cheer:.
Het helpt om er nog eens over te praten en mijn ervaringen te kunnen delen met mensen die het begrijpen. Heel erg bedankt daarvoor! :ok:
Ik ben al een uur aan het proberen om foto's van Mixer op deze site te krijgen maar nu heb ik er hoofdpijn van en het is nog steeds niet gelukt. Ik ga het morgen weer proberen. Nogmaals heel erg bedankt voor jullie lieve en warme steun!

Groetjes,
Cokkie(Mixertje).
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Wat vreselijk :jank: Ik zie het bijna voor mij. Wat zal jij je onmachtig hebben gevoeld :jank: En dan ook nog die liegende eigenaren; daar kan ik met mijn pet niet bij :devil:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

elbertkeizer schreef:Ik krijg de tranen in mijn ogen. Ik zou de bijtende hond zeker een paar flinke trappen gegeven hebben tot hij loslaat, maar dat jij dat niet kan begrijp ik. Heel veel sterkte en ik hoop dat die aso`s ervoor zullen boeten.
lees maar eens het topic "hoe kan het best mijn hond leven terug zien" oid bij discussies
ook een tip voor de topicstarter :wink:
wat afschuwelijk zeg om je hond op zo een manier te verliezen :jank: volgens mij wel een van de ergste nachtmerries van hondeneigenaren
jammer dat de eigenaar van de "staffordhond" niet ingreep, gelukkig een omstander wel
jammer genoeg heeft het niet mogen baten :jank:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”