P!nki schreef:Ik zal wel ff terug pbén.. anders gaan we nog meer offtopicMoon schreef:Hahaha, heel lang geleden zag ik jouw onderschrift en dacht; ooo, een SpinoneP!nki schreef:Bracco's zijn idd ook erg leuk als pupMoon schreef: Ik wou nét een foto van een Spinone gaan zoeken, tot ik jouw post zagDat is (ná Bracco-pups natuurlijk
) ook mijn keus
.. maar ik moest de leukste kiezen na de basset griffon vendéen .. en dan vind ik de Spinone nog net ff leuker dan een bracco pup
...
Spinone's schijnen ook wat makkelijker te trainen te zijn en wat makkelijker te zijn met loslopen dan bijv. bgv's .. dus in dat opzicht.. mag er dan wel ooit een spinone bij komen wat mij betreft.
Het mooiste is nog, dat voordat we Sorbonne hadden, ik ooit een documantaire op animal planet had gezien over de Spinone. Ik vond m geweldig, maar ze zeiden in het filmpje dat ze erggggg energiek waren, en erg veel beweging nodig hadden, en dat ze anders heel moeilijk in huis te houden waren. Op dat moment was ik nog redelijk naief wat betreft honden, en ik dacht dat ik dus minstens 8 uur met zo'n hond door het bos moest sjouwen op een dag...![]()
Dat zag ik mezelf toch niet doen dag in dag uit naast mijn werk... dus toen toch maar afgehaakt. En toen kwam bon langs, en het eerste wat ik riep was 'das een kleine spinone'... whahhaahaha .... oftewel uiteindelijk had ik dus de hond die ik wilde, alleen dan op kortere pootjes *grin*...
Uiteindelijk weet ik wel beter, en ooit, in de toekomst komt er dus ook wel 1... maar dan spreek ik echt over heeeeeeeelllll veeeeeeeeeeeellll Jaren!!
Hoe zijn bracco's eigenlijk met hun jachtgedrag?We hebben bij de raskeuze maandenlang getwijfeld tussen een Bracco en Spinone! De doorslag gaf (eigenlijk een soort ienemienemutte
) dat de Bracco misschien ietsjepietsje makkelijker te trainen zou zijn... Zijn bij beide fokkers en eigenaars gaan kijken. Dus ik heb ook een enorm zwak voor Spinoni
![]()
Door schade en schande is het mij duidelijk geworden dat de Bracco (én Spinone) niet echt de makkelijkst trainbare honden zijn binnen de staande honden. Bij de Bracco bijv. is ooit in het verleden Bloedhond ingefokt en dat is wel te merken bij DanteMaar dat scheelt natuurlijk ook heel erg per individuele hond.. (dat blijkt wel wat je schreef over Sorbonne; bij Dante is er weinig kans dat zijn jachtgedrag erg beïnvloed zou worden door teveel G&G ; was het maar waar:roll:
). Ik ken een Spinone die erg 'Beagle-achtig' gedrag vertoond (in het bos een boek mee want het duurt wel even eer hij terug komt...) maar dat komt bij Dante gelukkig niet voor. Het trainen heeft wel veel voeten in de aarde gehad, en nóg; moet altijd alert blijven en blijven trainen denk ik. Maar gelukkig vind ik het erg leuk om te doen
Verder blijkt dat (bij Dante tenminste) dat hij niet hyper wordt als hij te weinig beweging krijgt (anderhalf jaar maar weinig mógen bewegen) maar er een soort van depressief van wordt.. Ik ben dus een grote voorstander van werken met een werkhond als Bracco en Spinone en ze niet alleen als huishond te houden (mijn mening is dat je ze dan tekort doet!).
Sorry Linda, voor de hele lap off topic tekst :N:
Maar het is Suus haar schuld; zij begon erover en dan kan ík me niet inhouden![]()
![]()
Ik zou het dus leuk vinden om wat meer te horen over de specifieke training van lopende honden. Omdat ik met mijn staande al mijn handen vol had (en heb