Had er niet aan gedacht dat je er 5 hebtP!nki schreef:Aangezien ik maar 5 honden heb lopen, beperk ik een beetje met welke hond ik wat doe. Puppencursus is een must voor mij. Die heeft mowan dus ook gehad. Hij is heel sociaal met andere honden, en vliegt geen enkele hond aan... hij wil alleen maar spelen met andere honden. Maar als hij dat niet mag, is hij ook prima terug te roepen.
Daarnaast loop ik natuurlijk binnenkort ook puppen met lune, en de ringtraining met lune. Ik wil met Sorbonne misschien ook nog het een en ander blijven doen op hondenschool gebied en daarnaast train ik zelf ook nog met lune in het bos op spoortjes, en met sorbonne ook .Dus ik ben al aardig druk bezig met training.
Kijk als het een must is, vind ik het prima. Maar ik kan het ze ook prima zelf aan leren, en dat zie je ook aan Mowan... Het is absoluut leuk hoor om een basis cursus of zo te doen, maar je moet er wel de tijd voor vinden, en ik wil niet 4 dagen in de week op een hondenschool staan in de avond uren. En zeker niet voor iets waar hij de commando's dus al van kent, zoals hier, zit, af, & opletten. Ok, flat kent ie dan niet, maar daar zie ik ook weinig reden toe..Daar heb ik het gewoon net iets te druk voor

Nou, als Mowan al zo goed luistert nu moet het geen probleem zijn hoor!
En wat voor commando's gebruik je nou bij de behendigheid

Die regel is er waarschijnlijk voornamelijk voor baasjes die een hond hebben, zoiets hebben van "leuk, behendigheid" en dan aankomen met een hond die totaal geen aandacht heeft voor de baas en niet luistert. Dat is als medecursist heel vervelend, aangezien je bent gekomen voor behendigheid, en dat vrijwel onmogelijk is met een hond die er steeds vandoor gaat.
Geef even een seintje als je behendigheid gaat doen, ga ik eens opletten