Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ipo
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
ipo
kan iemand me vertellen wat ipo precies inhoudt?
datgene wat ik bij het woord ipo voor ogen krijg is pakwerk.
is dit het enige?
en eigenlijk heb ik het idee dat het een vrij ruwe tak van hondensport is. met alleen maar "enge hedders..."haha
klopt dit?of kunnen honden heel goed het verschil zien tussen spel en ernst?
over de briard wordt gezegd dat ze erg geschikt zijn voor ipo omdat ze laat volwassen worden en langs speels blijven.
maar goed, het is voor mij allemaal nieuw en om daar dan als meid met mn langharige modehondje een dagje ipo te komen uit proberen tussen al die doorgewinterde pakwerkers, tja, dan sta ik misschien ook wel een beetje beteuterd te kijken.
welke fanatieke ipo beoefenaar kan me wat meer vertellen over waarom het nu zo leuk is?
datgene wat ik bij het woord ipo voor ogen krijg is pakwerk.
is dit het enige?
en eigenlijk heb ik het idee dat het een vrij ruwe tak van hondensport is. met alleen maar "enge hedders..."haha
klopt dit?of kunnen honden heel goed het verschil zien tussen spel en ernst?
over de briard wordt gezegd dat ze erg geschikt zijn voor ipo omdat ze laat volwassen worden en langs speels blijven.
maar goed, het is voor mij allemaal nieuw en om daar dan als meid met mn langharige modehondje een dagje ipo te komen uit proberen tussen al die doorgewinterde pakwerkers, tja, dan sta ik misschien ook wel een beetje beteuterd te kijken.
welke fanatieke ipo beoefenaar kan me wat meer vertellen over waarom het nu zo leuk is?
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby

- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Ik ben niet doorgewinterd maar heb vroeger ooit eens een VH III examen gedaan met een Duitse herder. Dit is vergelijkbaar met het IPO, met enkel kleine verschillen.
De opleiding (en het examen) bestaat uit 3 gedeeltes: A - speuren. B- appel (gehoorzaamheid) en C- pakwerk (verdediging)
Ook is de opbouw zo, dat je met IPOI begint, het wodt steeds oeilijker en uitgebreider toto IPO III. Wel moet je tegenwoordig eerst je VZH (verkeerszekere hond) halen, voor je op mag voor het IPO-examen. Dit is een gedeelte appel en een stukje praktijk tussen mensen, andere honden en op de weg waar je gepasseerd wordt door een fietser.
De opleiding (en het examen) bestaat uit 3 gedeeltes: A - speuren. B- appel (gehoorzaamheid) en C- pakwerk (verdediging)
Ook is de opbouw zo, dat je met IPOI begint, het wodt steeds oeilijker en uitgebreider toto IPO III. Wel moet je tegenwoordig eerst je VZH (verkeerszekere hond) halen, voor je op mag voor het IPO-examen. Dit is een gedeelte appel en een stukje praktijk tussen mensen, andere honden en op de weg waar je gepasseerd wordt door een fietser.
Hoihoi, ik ben sinds een paar weken met IPO 1 begonnen met mijn Dobermann. Heel veel mensen denken inderdaad dat het er hard aan toegaat, dat je je hond vals maakt etc etc
Niks is minder waar hoor, het is een fantastische sport om met je hond te boefenen. De Briard hoort inderdaad bij de werkhondenrassen en is dus geschikt voor africhting.
Maar het is niet zo dat je daar een keer even IPO uitprobeerd tussen allemaal andere honden hoor haha! Er wordt is gekeken of het karakter van je hond wel geschikt is, of je hond schotvast is e.d.
Ik train zelf bij een Kringgroep, heb eerst VZH gedaan en ben nu dus begonnen met IPO. Je moet inderdaad je VZH examen hebben voor je je IPO examen mag doen, maar je kunt wel IPO trainen als je je VZH examen niet hebt.
Ik ben pas net begonnen, dus het is allemaal nog spel. Met het speuren moet Nando een klein spoor af met worstjes en aan het eind een speeltje. Gehoorzaamheid train ik het VZH parcours nog, met volgen, afliggen etc etc (ook los volgen) . Bij IPO appel moet je hond o.a. ook apporteren over hek en schutting. Met pakwerk begin je met een bijtrol. Er is nog geen sprake van lossen, Nando moet gewoon lekker vasthouden aan de bijtrol dan is die braaf.
Nou waarom ik het leuk vind? Je leert je hond beter kennen, je leert je hond beter trainen, je hond leert dat hij alleen op commando mag bijten, je bent de hele dag lekker onder de honden en eigenaren, je hond kan zijn passie ergens in kwijt.
IPO is best zwaar en vermoeiend en je moet kunnen volhouden met het blijven trainen. Dus niet na een tijdje afhaken, je moet zeker weten dat je er voor wil gaan. Ik train elke zondagochtend van 9 tot 3 smiddags en heb bij elkaar een rijstijd van 2 uur.
Maar je krijgt er zoveel voor terug: je band met je hond wordt verstevigd en jullie leren een team te vormen.
Je krijgt denk ik het beste een beeld ervan als je gewoon bij enkele Kringgroepen en/of verenigingen gaat kijken, dan zie je hoe het in de praktijk gaat. En ja de ene club traint anders dan de andere, het moet net bij jou en je hond passen, ik ben ook niet bij de eerste club gegaan die ik tegenkwam want ik schrok me er een hoedje.
Ik heb een filmpje van Nando en zijn bijtrol, misschien kan ik je die weleens laten zien, dan zie je dat het allemaal best meevalt
Ik heb jou ook even een PB gestuurd!
Niks is minder waar hoor, het is een fantastische sport om met je hond te boefenen. De Briard hoort inderdaad bij de werkhondenrassen en is dus geschikt voor africhting.
Maar het is niet zo dat je daar een keer even IPO uitprobeerd tussen allemaal andere honden hoor haha! Er wordt is gekeken of het karakter van je hond wel geschikt is, of je hond schotvast is e.d.
Ik train zelf bij een Kringgroep, heb eerst VZH gedaan en ben nu dus begonnen met IPO. Je moet inderdaad je VZH examen hebben voor je je IPO examen mag doen, maar je kunt wel IPO trainen als je je VZH examen niet hebt.
Ik ben pas net begonnen, dus het is allemaal nog spel. Met het speuren moet Nando een klein spoor af met worstjes en aan het eind een speeltje. Gehoorzaamheid train ik het VZH parcours nog, met volgen, afliggen etc etc (ook los volgen) . Bij IPO appel moet je hond o.a. ook apporteren over hek en schutting. Met pakwerk begin je met een bijtrol. Er is nog geen sprake van lossen, Nando moet gewoon lekker vasthouden aan de bijtrol dan is die braaf.
Nou waarom ik het leuk vind? Je leert je hond beter kennen, je leert je hond beter trainen, je hond leert dat hij alleen op commando mag bijten, je bent de hele dag lekker onder de honden en eigenaren, je hond kan zijn passie ergens in kwijt.
IPO is best zwaar en vermoeiend en je moet kunnen volhouden met het blijven trainen. Dus niet na een tijdje afhaken, je moet zeker weten dat je er voor wil gaan. Ik train elke zondagochtend van 9 tot 3 smiddags en heb bij elkaar een rijstijd van 2 uur.
Maar je krijgt er zoveel voor terug: je band met je hond wordt verstevigd en jullie leren een team te vormen.
Je krijgt denk ik het beste een beeld ervan als je gewoon bij enkele Kringgroepen en/of verenigingen gaat kijken, dan zie je hoe het in de praktijk gaat. En ja de ene club traint anders dan de andere, het moet net bij jou en je hond passen, ik ben ook niet bij de eerste club gegaan die ik tegenkwam want ik schrok me er een hoedje.
Ik heb een filmpje van Nando en zijn bijtrol, misschien kan ik je die weleens laten zien, dan zie je dat het allemaal best meevalt

Ik heb jou ook even een PB gestuurd!
-
- Zeer actief
ik heb je net wat terug gestuurd
hoe oud moet je hond zijn om er mee te beginnen?

hoe oud moet je hond zijn om er mee te beginnen?

Bedoel je de examens?
Voor VZH moet je hond minimaal 12 maanden oud zijn, voor IPO 1 18 maanden, IPO 2 19 maanden en IPO 3 20 maanden.
Ik geloof niet dat er een minimum leeftijd is waarop je kan beginnen met trainen. Als pup zijnde kan er al op speelse manier wat gedaan worden met bijtrolletjes en dergelijke.
Sommige clubs willen overigens wel dat je eerst EG gaat doen voor je begint met VZH/IPO, maar dat verschilt per club.
Voor VZH moet je hond minimaal 12 maanden oud zijn, voor IPO 1 18 maanden, IPO 2 19 maanden en IPO 3 20 maanden.
Ik geloof niet dat er een minimum leeftijd is waarop je kan beginnen met trainen. Als pup zijnde kan er al op speelse manier wat gedaan worden met bijtrolletjes en dergelijke.
Sommige clubs willen overigens wel dat je eerst EG gaat doen voor je begint met VZH/IPO, maar dat verschilt per club.
-
- Zeer actief
hmm, okeej, bedankt voor de info
heb jij adressen van clubs uit nederland?
hier in almelo zit DTS, maar dat is alleen voor duitse herdershonden, misschien heb jij nog meer adressen voor omgeving twente?

hier in almelo zit DTS, maar dat is alleen voor duitse herdershonden, misschien heb jij nog meer adressen voor omgeving twente?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kom maar eens een kijken op de kNPV club in Rijssen. Als je wilt stuur maar een mailtje info@despeurhond.nlbri schreef:hmm, okeej, bedankt voor de info![]()
wat IPO betreft kun je terecht in Delden, Buurse en Losser
Jan
Jan

-
- Actief
Ik ben ook benieuwd naar mensen die dit al wat langer doen. Ik heb het ook op mijn lijstje staan voor mijn nieuwe hond (zwarte rus). Die moet nog geboren worden, dus duurt allemaal nog wel even, maar ben inderdaad benieuwd naar de ervaringen.
Een hele dag op training! Dat is inderdaad lang. Wel leuk!
Een hele dag op training! Dat is inderdaad lang. Wel leuk!

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik heb zo'n 2 jaar in de IPO getraind met Marouck en ik vond het heel erg leuk om te doen.
Marouck is er niet door veranderd, zij is nog net zo sociaal als voorheen.
Ik ken overigens een briard die IPO getraind heeft (geen idee of hij nog traint)
Ambiorix du monde des Amours
Een paar foto's van hem staan op deze site:
http://users.pandora.be/Witven/ onder het kopje "reuen"
Marouck is er niet door veranderd, zij is nog net zo sociaal als voorheen.
Ik ken overigens een briard die IPO getraind heeft (geen idee of hij nog traint)
Ambiorix du monde des Amours
Een paar foto's van hem staan op deze site:
http://users.pandora.be/Witven/ onder het kopje "reuen"
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- diana25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitseherder
- Aantal honden: 1
een waarschuwing vooraf...het is erg verslavend
ik train nu zo'n 3.5 jaar ipo en vind het gewoon erg leuk .het is leuk om zo met je hond bezig te zijn.
op het moment kan ik niet trainen omdat ik zelf niet kan lopen maar ben 2x per week op de vereniging. en in de weekende vaak op examens of wedstrijden om clubgenoten aan te moedigen.
ik vind wel dat ipo/vh iets is wat je leuk vind of niet
het is ook wel een 'teamsport' je help elkaar, kijk met elkaar mee ,dus even een uurtje ipo trainen is er niet bij je moet er wel tijd insteken 

ik train nu zo'n 3.5 jaar ipo en vind het gewoon erg leuk .het is leuk om zo met je hond bezig te zijn.
op het moment kan ik niet trainen omdat ik zelf niet kan lopen maar ben 2x per week op de vereniging. en in de weekende vaak op examens of wedstrijden om clubgenoten aan te moedigen.
ik vind wel dat ipo/vh iets is wat je leuk vind of niet

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik train IPO. M'n teef heeft inmiddels IPO III en speurhond I, m'n jongste reu heeft VZH en binnenkort IPO I examen.
Onze 3e reu heeft IPO I en binnenkort IPO II examen en onze dober heeft IPO III maar is stilgelegd wegens een blessure. En tenslotte hebben we onze jongste aanwinst, ook een dobertje... die in opleiding voor VZH is op dit moment...
Wij beginnen al zodra de pup bij ons is, meteen mee naar de club, lekker in de kantine, lekker op het veld (aangelijnd) al spelend balletje gooien (de voorloper van het apporteren), op het baasje letten (de voorloper van het volgen) en natuurlijk speuren... meer worstjes dan spoor maar daar gaat het niet om... bijten met een bijtrolletje of lapje... dus ja jong geleerd dus......
Het is inderdaad erg verslavend dus hou daar rekening mee...
Er wordt eerst idd. gekeken of je hond wel geschikt is, je hebt er niks aan als je hond er geen klap aan vind en je hem alles moet dwingen om te doen...
Onze 3e reu heeft IPO I en binnenkort IPO II examen en onze dober heeft IPO III maar is stilgelegd wegens een blessure. En tenslotte hebben we onze jongste aanwinst, ook een dobertje... die in opleiding voor VZH is op dit moment...
Wij beginnen al zodra de pup bij ons is, meteen mee naar de club, lekker in de kantine, lekker op het veld (aangelijnd) al spelend balletje gooien (de voorloper van het apporteren), op het baasje letten (de voorloper van het volgen) en natuurlijk speuren... meer worstjes dan spoor maar daar gaat het niet om... bijten met een bijtrolletje of lapje... dus ja jong geleerd dus......
Het is inderdaad erg verslavend dus hou daar rekening mee...

Er wordt eerst idd. gekeken of je hond wel geschikt is, je hebt er niks aan als je hond er geen klap aan vind en je hem alles moet dwingen om te doen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dat is wel een belangrijk punt eigenlijk.... je bent niet een half uurtje bezig,hond in auto en klaar.... in het weekend kost het je minstens een halve dag, in mijn geval ben ik van 7 tot 19.00 weg. Door de weeks ben je ook een paar uur bezig. Ook bij andere honden kijken, eventueel helpen. Daar leer je heel veel van.diana25 schreef:ik vind wel dat ipo/vh iets is wat je leuk vind of niethet is ook wel een 'teamsport' je help elkaar, kijk met elkaar mee ,dus even een uurtje ipo trainen is er niet bij je moet er wel tijd insteken

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ben een vrouwfabiola schreef:Is het ook iets voor vrouwen? Of is het een echte mannenwereld?

- diana25
- Zeer actief
-
- Zeer actief
dit is dus ook iets waar ik mee zit..ik ben én 24 én ik heb een langharige hond die door veel mensen toch niet echt wordt gezien als de ideale hond voor africhting ed...fabiola schreef:Is het ook iets voor vrouwen? Of is het een echte mannenwereld?
toevallig is er in sept. een briard weekend waar demo's worden gegeven door ervaren ipo-beoefenaars (met dus briards) als het goed is kan ik daar met femke naar toe zodat ze eens gaan kijken of het wat voor dr is..
en dat het verslavend is..tja, ik ben ook verslaafd geraakt aan mijn hond...

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Hier ook een vrouwfabiola schreef:Is het ook iets voor vrouwen? Of is het een echte mannenwereld?

http://www.dhav.nl/
De site van mijn oude club

Groetjes Inge

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- diana25
- Zeer actief
ik was 23 toen ik begon met de africhtingsport en hoe de hond er uitziet is ook niet belangrijk als de hond maar werkaanleg heeft.bri schreef:dit is dus ook iets waar ik mee zit..ik ben én 24 én ik heb een langharige hond die door veel mensen toch niet echt wordt gezien als de ideale hond voor africhting ed...fabiola schreef:Is het ook iets voor vrouwen? Of is het een echte mannenwereld?
toevallig is er in sept. een briard weekend waar demo's worden gegeven door ervaren ipo-beoefenaars (met dus briards) als het goed is kan ik daar met femke naar toe zodat ze eens gaan kijken of het wat voor dr is..
en dat het verslavend is..tja, ik ben ook verslaafd geraakt aan mijn hond...
het enige waar je rekening mee moet houden is dat in de winter je hond heel vies en nat kan worden en dan kan langhaar erg nadelig zijn voor je hond.
-
- Zeer actief
tja, dat mijn hond erg nat en vies kan worden wsit ik toen ik er aan begon..
bovendien heb ik ook nog eens zo'n ondeugende hond die zich regelmatig heel vies en nat maakt....hahaha
dan droogt ze gewoon even in de bijkeuken of bench

bovendien heb ik ook nog eens zo'n ondeugende hond die zich regelmatig heel vies en nat maakt....hahaha

dan droogt ze gewoon even in de bijkeuken of bench

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daar moet ik helemaal niet aan denken :N: zoveel vrouwen bij elkaar kan nooit goed gaan :N:alm@ schreef:Hihi bij de kringgroep waar ik met Reina train zijn overwegend vrouwen.fabiola schreef:Is het ook iets voor vrouwen? Of is het een echte mannenwereld?

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ik ken een Briard waar KNPV mee getraind wordt. Zoek gewoon een club waar ze open staan voor andere rassen.
Ik train zelf geen IPO (meer) maar KNPV. Ik heb eerst PH1 getraind, en na het behalen van het certificaat train ik nu bij een andere club voor het KNPV basiscertificaat.
Op de eerste KNPV club 3 vrouwen tegen 4 mannen. Op de club waar ik nu train is het nog erger, 4 vrouwen tegen 1 man :N:
Oja ik ben zelf vrouw
Ik train zelf geen IPO (meer) maar KNPV. Ik heb eerst PH1 getraind, en na het behalen van het certificaat train ik nu bij een andere club voor het KNPV basiscertificaat.
Op de eerste KNPV club 3 vrouwen tegen 4 mannen. Op de club waar ik nu train is het nog erger, 4 vrouwen tegen 1 man :N:
Oja ik ben zelf vrouw

Groetjes Marja
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Bij appél zijn we (toevallig) alleen met vrouwen, wordt ook gegeven door een vrouw. Tis echt geen klepkluppie hoor, we zijn bloedserieus bezigmalinois schreef:daar moet ik helemaal niet aan denken :N: zoveel vrouwen bij elkaar kan nooit goed gaan :N:alm@ schreef:Hihi bij de kringgroep waar ik met Reina train zijn overwegend vrouwen.fabiola schreef:Is het ook iets voor vrouwen? Of is het een echte mannenwereld?![]()
Nee, bij ons wel meer mannen maar ook vrouwen zo'n 70/30 verdeling denk ik....

Behendigheid en manwerk wordt wel begeleid door (overwegend) mannen. Speuren trouwens ook alleen vrouwen

In het verleden trainde ik met Rock bij een andere club met vrijwel alleen mannen, vond ik persoonlijk wat minder. Ben niet zo van after-biertjes hijsen-stoere praatjes

-
- Actief
Haha, ik ben ook pas 21 jaar oud en ben ook een vrouw. Sterker nog: ik heb een roze riem voor Nando, die ik dus ook gewoon voor training gebruik. Ik wordt dan ook elke week weer uitgelachen door de pakwerker
Weet je zeker dat het alleen voor herdershonden is daar in Almelo? Ik bedoel, ik train ook bij een Dobermann Kringgroep, maar bij ons is elk werkhondenras welkom. Er trainen bijv. ook een paar Duitse Herders, een Rottweiler en een Boxer. En die worden echt nie anders behandeld dan de Dobers die er trainen. Mijn trainster heeft naast haar 2 Dobermanns zelfs een Jack-Russell. Maar die mag pakwerk op een mier trainen
En ik hoor van anderen dat er een Dobermann Kringgroep is, weet niemeer waar, waar de herders het zowat ''overgenomen'' hebben. Er zijn daar meer herders dan Dobers, terwijl het een Dobermann Kringgroep is officieel.
Dus bij veel Kringgroepen van een bepaald ras, zijn andere rassen ook welkom.
Hier geef ik je in ieder geval de link naar alle Dobermann Kringgroepen van Nederland:
http://hondensport.multiforum.nl/viewto ... ondensport
Ik heb nog even gezocht naar Kringgroepen van de Briard, maar die kan ik niet vinden. Misschien kun je de rasvereniging van de Briard eens mailen? Hun hebben vast wel adresjes voor je. Dit is hun site:
http://www.briard.nl/
Er bestaan overigens ook hondensportverenigingen waar IPO getraind wordt.
Ik heb hier misschien een goede vereniging voor je. Deze vereniging zit in Kampen. Deze club is niet specifiek op 1 ras gericht, maar op alle werkhondenrassen (waar de Briard dus ook onder valt) en ik zie er zelfs een plaatje met rasbeschrijving van de Briard bij staan
http://www.vhvdeijsselmond.nl/component ... /Itemid,1/
Laat je even weten of het wat is?
Weet je zeker dat het alleen voor herdershonden is daar in Almelo? Ik bedoel, ik train ook bij een Dobermann Kringgroep, maar bij ons is elk werkhondenras welkom. Er trainen bijv. ook een paar Duitse Herders, een Rottweiler en een Boxer. En die worden echt nie anders behandeld dan de Dobers die er trainen. Mijn trainster heeft naast haar 2 Dobermanns zelfs een Jack-Russell. Maar die mag pakwerk op een mier trainen

En ik hoor van anderen dat er een Dobermann Kringgroep is, weet niemeer waar, waar de herders het zowat ''overgenomen'' hebben. Er zijn daar meer herders dan Dobers, terwijl het een Dobermann Kringgroep is officieel.
Hier geef ik je in ieder geval de link naar alle Dobermann Kringgroepen van Nederland:
Ik heb nog even gezocht naar Kringgroepen van de Briard, maar die kan ik niet vinden. Misschien kun je de rasvereniging van de Briard eens mailen? Hun hebben vast wel adresjes voor je. Dit is hun site:
Ik heb hier misschien een goede vereniging voor je. Deze vereniging zit in Kampen. Deze club is niet specifiek op 1 ras gericht, maar op alle werkhondenrassen (waar de Briard dus ook onder valt) en ik zie er zelfs een plaatje met rasbeschrijving van de Briard bij staan

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ohhh jawel.... :N:alm@ schreef:Ben niet zo van after-biertjes hijsen-stoere praatjes

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Bij deDuitse herders mogen geen andere rassen mee trainen en examens doenDobervrouw schreef:Haha, ik ben ook pas 21 jaar oud en ben ook een vrouw. Sterker nog: ik heb een roze riem voor Nando, die ik dus ook gewoon voor training gebruik. Ik wordt dan ook elke week weer uitgelachen door de pakwerker![]()
Ik heb hier misschien een goede vereniging voor je. Deze vereniging zit in Kampen. Deze club is niet specifiek op 1 ras gericht, maar op alle werkhondenrassen (waar de Briard dus ook onder valt) en ik zie er zelfs een plaatje met rasbeschrijving van de Briard bij staan![]()
Jan

geldt dat voor alle duitse herder kringgroepen of alleen die ?janinca2002 schreef: Bij deDuitse herders mogen geen andere rassen mee trainen en examens doen
bij dobermann kringgroepen is het geen probleem, er kwamen in het voorjaar ook mensen met een duitse herder en een boxer examen doen die er niet eens trainden
@ bri: als je de africhting in wil, dan kun je idd kiezen uit ipo of knpv. maar je hebt ook sph, maar dat bestaat alleen uit speuren.
ipo is meer de sport en knpv meer de praktijk, schijnt het, ik heb zelf alleen ervaring met ipo
Laatst gewijzigd door Dobervrouw op 23 aug 2007 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.