Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ipo

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

malinois schreef:
alm@ schreef:Ben niet zo van after-biertjes hijsen-stoere praatjes :mrgreen:
ohhh jawel.... :N: :mrgreen: daarom zijn de doordeweekse trainingen ook altijd zo laat bij mij :smile: Vind dat erg gezelli de after-training zeg maar... :mrgreen:
:mrgreen: Tuurlijk is dat erg gezellie :ok: maar dan moet je wel je juiste kerels treffen, dat had ik niet :N:
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

janinca2002 schreef:Bij deDuitse herders mogen geen andere rassen mee trainen en examens doen
Bij ons traint bij behendigheid wel een kruising Golden-nog iets mee, maar van dat examen is zo.
Overigens zie ik bij het puppen-klasje ook allerlei rassen, maar dat is bedoeld om herderpuppen met allerlei soorten honden kennis te laten maken.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hier ook IPO vrouw die erg van het après gebeuren houdt :mann:

en van het appèl gedeelte ook :mrgreen:
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Bij deDuitse herders mogen geen andere rassen mee trainen en examens doen
Ik heb met mijn kruising herder getraind bij een kring groep voor belgische herders. Trainen kon daar wel, voor de examens moest ik naar een NBG club.
Afbeelding
Groetjes Marja
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

bri schreef:
fabiola schreef:Is het ook iets voor vrouwen? Of is het een echte mannenwereld?
dit is dus ook iets waar ik mee zit..ik ben én 24 én ik heb een langharige hond die door veel mensen toch niet echt wordt gezien als de ideale hond voor africhting ed...
toevallig is er in sept. een briard weekend waar demo's worden gegeven door ervaren ipo-beoefenaars (met dus briards) als het goed is kan ik daar met femke naar toe zodat ze eens gaan kijken of het wat voor dr is..
en dat het verslavend is..tja, ik ben ook verslaafd geraakt aan mijn hond...
Ik ben en vrouw en 26 en ik heb een kruising mechel met labrador, die dus geschikt is. Geen problemen met vrouw zijn en ik ben beslist niet de enige vrouw, wel het enige jonkie in onze club, maar ik was bij de behendigheid ook de jongste.... Helaas heeft hij een rugblessure en durf ik geen pakwerk meer met hem te doen. KNPV heb ik vroeger met hem gedaan, maar dat vond ik minder geschikt. Ze werkte daar met de verdedigingsdrift en ik vond mijn hondje veranderen, hij is ook niet echt hard of zo. IPO wordt getrained met buitdrift en dat was dus een leuk spelletje voor de meeste honden.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

In Haarle (achter Nijverdal) zit wel een vereniging van de Nederlandse bond voor gebruikshonden. Deze trainen volgens mij oko voor IPO.
Link van de hoofdsite van de NBG: http://www.nbg-hondensport.nl/
enkele gegevens:
GHSV Sprengenberg
GHSV Sprengenberg Dhr. Fikken, J.
Almeloseweg Noetselerweg 21a
7448 RM 7441 CA
Haarle Nijverdal
06-21287185
j21.fikken@home.nl
Trainingstijd: Donderdag en Zaterdag
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

Dobervrouw schreef:Haha, ik ben ook pas 21 jaar oud en ben ook een vrouw. Sterker nog: ik heb een roze riem voor Nando, die ik dus ook gewoon voor training gebruik. Ik wordt dan ook elke week weer uitgelachen door de pakwerker :smile:

Weet je zeker dat het alleen voor herdershonden is daar in Almelo?
En ik hoor van anderen dat er een Dobermann Kringgroep is, weet niemeer waar, waar de herders het zowat ''overgenomen'' hebben. Er zijn daar meer herders dan Dobers, terwijl het een Dobermann Kringgroep is officieel.

Dus bij veel Kringgroepen van een bepaald ras, zijn andere rassen ook welkom.

Hier geef ik je in ieder geval de link naar alle Dobermann Kringgroepen van Nederland:

http://hondensport.multiforum.nl/viewto ... ondensport

Ik heb nog even gezocht naar Kringgroepen van de Briard, maar die kan ik niet vinden. Misschien kun je de rasvereniging van de Briard eens mailen? Hun hebben vast wel adresjes voor je. Dit is hun site:

http://www.briard.nl/

Er bestaan overigens ook hondensportverenigingen waar IPO getraind wordt.

Ik heb hier misschien een goede vereniging voor je. Deze vereniging zit in Kampen. Deze club is niet specifiek op 1 ras gericht, maar op alle werkhondenrassen (waar de Briard dus ook onder valt) en ik zie er zelfs een plaatje met rasbeschrijving van de Briard bij staan :cheer:

http://www.vhvdeijsselmond.nl/component ... /Itemid,1/

Laat je even weten of het wat is?
bedankt voor de tips!zal zeker eens gaan kijken hier en daar, want ik heb werkelijk geen idee waar ik het moet zoeken...hahaha
maar: wie zoekt,zal vinden

ik ben trouwens zelf lid van de nederlandse briard club. en heb dezelfde vraag over ipo ook op het briard forum gesteld.
in het 2e weekend van september wordt er een briard weekend georganiseerd waarin van alles te doen is.
zo wordt er ook een demo ipo gegeven.
de vrouwen die dat deel organiseren hebben mij al aangegeven dat er dat weekend de mogelijkheid is dat een pakwerker gaat kijken of jou briard geschikt is voor ipo.
daar gaan we dus zeker gebruik van maken!! :wink:

voor de rest vind ik het erg leuk te lezen dat er zoveel vrouwen zijn die die ook aan ipo doen!
ik ga zeker eens verder zoeken!
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”