Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Labradoodle

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Labradoodle

Ongelezen bericht door Caro. »

Vanavond kwam ik een pupje tegen, leuk beestje en Puchu lekker gespeeld. Gevraagd wat voor ras het was en ik kreeg te horen 'Labradoodle'. Hé, da's apart, want die had ik nog nooit gezien.
Ik vroeg of ze het hondje uit Australië had, maar nee er schijnen ook twee fokkers in Nederland te zitten.
Wel worden de pups allemaal al gesteriliseerd/gecastreerd voordat ze naar de eigenaar gaan :eek: Dit om het fokken tegen te gaan, werd mij verteld.
Dit schattige pupje van 10 weken, teefje, was dus al op de leeftijd van 7 weken gesteriliseerd. Net zoals alle zusjes en broertjes.

Ik snap best dat ze het zomaar fokken in tegen willen gaan, maar dit vind ik wel heel erg rigoreus :eek:

Hadden jullie dit al gehoord over de Labradoodle, dat de pups die afkomstig zijn van Nederlandse fokker dus allemaal gesteriliseerd/gecastreerd worden? (volgens deze vrouw dus).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Marion.

Re: Labradoodle

Ongelezen bericht door Marion. »

Caro. schreef:Hadden jullie dit al gehoord over de Labradoodle, dat de pups die afkomstig zijn van Nederlandse fokker dus allemaal gesteriliseerd/gecastreerd worden? (volgens deze vrouw dus).
Volgens mij waren die 2 pupjes die hier een tijdje op het forum zaten, ook gecastreerd. Ik meen het zelfs in de hondenmanieren ofzo gelezen te hebben :19:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
Caro. schreef:Hadden jullie dit al gehoord over de Labradoodle, dat de pups die afkomstig zijn van Nederlandse fokker dus allemaal gesteriliseerd/gecastreerd worden? (volgens deze vrouw dus).
Volgens mij waren die 2 pupjes die hier een tijdje op het forum zaten, ook gecastreerd. Ik meen het zelfs in de hondenmanieren ofzo gelezen te hebben :19:
Ik had het nog nooit gehoord :19: en vind het echt bizar op die leeftijd. Alleen al de narcose op die leeftijd, vreselijk! En wat voor invloed dit op alles heeft.... pfff. Ik zou dat dus echt nooit accepteren zo'n voorwaarde.
Afbeelding
A good dog never dies...

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Caro. schreef: Hadden jullie dit al gehoord over de Labradoodle, dat de pups die afkomstig zijn van Nederlandse fokker dus allemaal gesteriliseerd/gecastreerd worden? (volgens deze vrouw dus).
Ja,de dochter van een van de fokkers is hier zelfs lid geweest en vond het niet leuk omdat er ook nogal geageerd werd tegen dat steriliseren.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Caro. schreef:Alleen al de narcose op die leeftijd, vreselijk! En wat voor invloed dit op alles heeft.... pfff. Ik zou dat dus echt nooit accepteren zo'n voorwaarde.
Nee, ik ook niet :wink:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Ik vind het wel goed dat ze hun eigen 'ras' zo laten uitsterven :ok: Van de narcose schijnen ze juist maar minimaal iets te hebben op die jonge leeftijd dus wat mij betreft is er wat voor te zeggen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Rosita Compagner schreef:Ik vind het wel goed dat ze hun eigen 'ras' zo laten uitsterven :ok: Van de narcose schijnen ze juist maar minimaal iets te hebben op die jonge leeftijd dus wat mij betreft is er wat voor te zeggen.
Waarom laten ze dan toch nestjes komen?
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

alm@ schreef:
Rosita Compagner schreef:Ik vind het wel goed dat ze hun eigen 'ras' zo laten uitsterven :ok: Van de narcose schijnen ze juist maar minimaal iets te hebben op die jonge leeftijd dus wat mij betreft is er wat voor te zeggen.
Ik denk dat ze zelf in de gaten willen houden met wie ze fokken en niet willen dat mensen zelf labradoodles gaan fokken en duur verkopen.
Ik zou het idd ook niet eens zijn met die voorwaarden.
In Amerika worden alle pups en kittens in asielen ook gester/gecastr. voor ze naar een nieuwe baas gaan.
Mijn dierenarts zegt ook dat hier in nederland ook al meerdere dierenartsen zijn die al op zeer jonge leeftijd dieren laten helpen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

alm@ schreef:
Volgens mij heeft het te maken met het feit dat een labradoodle uit een raszuivere labrador en een raszuivere poedel voortkomt. Als je met een labradoodle gaat fokken krijg je een 'tweede generatie' en misschien komen daar niet de gewenste eigenschappen uit voort?

Voor de gene die het interessant vinden:
http://www.dogbreedinfo.com/designerdog ... generation
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Carma schreef:
alm@ schreef:
Volgens mij heeft het te maken met het feit dat een labradoodle uit een raszuivere labrador en een raszuivere poedel voortkomt. Als je met een labradoodle gaat fokken krijg je een 'tweede generatie' en misschien komen daar niet de gewenste eigenschappen uit voort?

De vrouw die ik gister tegenkwam, zei dat haar pup voortkwam uit echte Labradoodles en dat dit de derde generatie was :19:
Afbeelding
A good dog never dies...

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Caro. schreef:
Hadden jullie dit al gehoord over de Labradoodle, dat de pups die afkomstig zijn van Nederlandse fokker dus allemaal gesteriliseerd/gecastreerd worden? (volgens deze vrouw dus).
Voor zover ik weet worden ook alle pups van Australische fokkers zo jong gecastreerd.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Caro. schreef:
Carma schreef:
alm@ schreef: Waarom laten ze dan toch nestjes komen?

De vrouw die ik gister tegenkwam, zei dat haar pup voortkwam uit echte Labradoodles en dat dit de derde generatie was :19:
Een echte labradoodle is een F1 kruising uit een labrador en een poedel. Alleen dan krijg je het correcte fenotype van een labradoodle (voor zover er zo iets is).
Ik geloof je best hoor, maar deze vrouw zei dus vol trots dat dit 'al de derde generatie was, dat opa en oma van de pup dus ook al een Labradoodle was' :19:
Nederlandse fokker dus, ik weet de plaatsnaam, maar niet de naam van de fokker. Opa en Oma kwamen wel uit Australië.
Afbeelding
A good dog never dies...

Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
Caro. schreef:
Voor zover ik weet worden ook alle pups van Australische fokkers zo jong gecastreerd.
Dat zei zij ook.
Maar dan snap ik het hele verhaal dus niet, want als de 'echte' Labradoodle niet voort moet komen uit Labradoodles, maar uit kruisingen, dan begrijp ik het verhaal van castratie.
Echter, ze zei dus dat dit de derde generatie was (vol trots) en met castratie van alle pups laat je de lijn dan toch uitsterven? :denken:
Afbeelding
A good dog never dies...

alm@
moderator

Martijn schreef: pups die de fokker zelf houdt worden natuurlijk niet gecastreerd.
Honden castreren omdat er niet mee gefokt mag worden vindt ik trouwens sowieso lulkoek.
Kies dan voor een sterielmakende ingreep. Zeker bij jonge pups.
Is een sterielmakende ingreep anders dan castreren?
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Caro. schreef:
Moos schreef:
Caro. schreef:
Dat zei zij ook.
Maar dan snap ik het hele verhaal dus niet, want als de 'echte' Labradoodle niet voort moet komen uit Labradoodles, maar uit kruisingen, dan begrijp ik het verhaal van castratie.
Echter, ze zei dus dat dit de derde generatie was (vol trots) en met castratie van alle pups laat je de lijn dan toch uitsterven? :denken:
Ben je mal. De pups die de fokker zelf houdt worden natuurlijk niet gecastreerd.
Honden castreren omdat er niet mee gefokt mag worden vindt ik trouwens sowieso lulkoek.
Kies dan voor een sterielmakende ingreep. Zeker bij jonge pups.
Daar heb je gelijk in: fokker wil dus zoveel mogelijk het alleenrecht behouden (en waarom denk ik daarbij nu niet alleen aan de gedachte 'behoud van het ras' hierbij? :wink: ).
Afbeelding
A good dog never dies...

Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Heb wel eens op websites van die fokkers gekeken,vind het belachelijk,volgens mij is er nog ergens hier op t forum een topic over?
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Alle pups laten castreren heeft dan ook geen nut. Als ik vandaag een labrador en een poedel ga kopen en ik fok ermee, dan heb ik ook labradoodles :wink: Wel niet van de 3de generatie, maar daar kunnen we snel voor zorgen.

http://www.dogbreedinfo.com/americancan ... idclub.htm

Al die designer "rassen" :19:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik ken iemand die een labradoedel heeft,en zij moest ondertekenen(,omdat ze niet wilde dat haar hond geholpen werd )dat ze geen nestje zou nemen met deze teef.
Afbeelding
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

Ik heb er wel eens van gehoord, toevallig laatst nog bij ons op de hondenschool.
De gedacht van deze kruising komt bij de blindegeleiden stichting vandaan.
labradors worden vaak als hulphond ingezet, maar helaas zijn er nog altijd hulpbehoevende mensen die allergies zijn voor honden.
Waardoor deze geen hulphond kunnen krijgen terwijl ze die wel nodig zouden hebben.
Nu blijkt uit onderzoek dat mensen die allergie's zijn voor honden, niet allergie's zijn voor poedels? (waarom weet ik niet precies)

Door een poedel en een labrador te kruisen proberen ze een hond te "creeren" die ook schikt zou zijn als hulphond voor mensen met een allergie voor honden.

Ik dacht eerst dat ze een grapje maakten, maar het schijnt dus echt waar te zijn....
Dobervrouw

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

lor1_1984 schreef:
Poedels verharen niet, die niet allergische reactie geldt dus alleen voor mensen die allergisch zijn voor hondenhaar, ipv huidschilfers.
Experts, correct me if I'm wrong! ;)
Klopt als een bus :ok:
schumax
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door schumax »

Mijn schoonzus uit Australie was in juni over en toen zij over de labradoodle begon hebben wij haar vreselijk uitgelachen (niet wetende hoe serieus zij was). Deze kruizing werd in de eerste instantie getest als blindegeleidehond en dat werd het niet echt, door de vacht (geen allergieen en hondenharen) werd de hond al snel razendpopulair in Australie, iedereen wilde zo'n hond want ja geen haren was uiteraard perfect, deze honden zijn op een gegeven moment zo doorgefokt door de broodfokkers dat het ras al snel naar de knoppen was. Nu zijn er alleen nog speciale fokprogramma's voor deze hond met de enige echte originele labradoodles. Ik vind en vond het een apart verhaal maar het zijn wel leuke honden om te zien. Alleen het idee dat je een kruizing labrador poedel heb vind ik persoonlijk een vreemde combinatie.
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

Afbeelding
alm@
moderator

Heeft iemand eigenlijk een foto van een dergelijke kruising. Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet!
Afbeelding
schumax
Actief

Martijn schreef:
schumax schreef:Nu zijn er alleen nog speciale fokprogramma's voor deze hond met de enige echte originele labradoodles.

D enige echte labradoodle is een directe kruising tussen een grote poedel en een labrador. Daar is niets zeldzaams of exclusiefs aan. Leuke honden voor wie er van houdt en van mij mag het allemaal maar het is niet bijzonder of zo.
Helemaal mee eens maar voor de liefhebber schijnbaar een superras, zie beschrijving:

L ichaamsgeurvrij!!!
A llergievriendelijke vacht!!!
B ijzonder intelligent en leergierig
R uien niet!!!!
A llemansvriend
D oen je graag een plezier
O ntzettend lief
O ntzettend vrolijk
D ol op spelen
L eergierig
E chte gezinshond!!!
S portief

Afbeelding
Hier een puppetje

Afbeelding

En hier een gezinnetje, google maar even bij labradoodle op afbeeldingen, ze zijn er in zoveel kleuren en maten.[/code]

Afbeelding
alm@
moderator

Martijn schreef:
schumax schreef:
Martijn schreef:
schumax schreef:Nu zijn er alleen nog speciale fokprogramma's voor deze hond met de enige echte originele labradoodles.

D enige echte labradoodle is een directe kruising tussen een grote poedel en een labrador. Daar is niets zeldzaams of exclusiefs aan. Leuke honden voor wie er van houdt en van mij mag het allemaal maar het is niet bijzonder of zo.
Helemaal mee eens maar voor de liefhebber schijnbaar een superras, zie beschrijving:

L ichaamsgeurvrij!!!
A llergievriendelijke vacht!!!
B ijzonder intelligent en leergierig
R uien niet!!!!
A llemansvriend
D oen je graag een plezier
O ntzettend lief
O ntzettend vrolijk
D ol op spelen
L eergierig
E chte gezinshond!!!
S portief

Afbeelding
Hier een puppetje

Afbeelding

En hier een gezinnetje, google maar even bij labradoodle op afbeeldingen, ze zijn er in zoveel kleuren en maten.[/code]
Wat heeft het een in vredesnaam met het andere te maken? Ik reageer op je opmerking over speciale fokprogramma's.

Het is trouwens geen ras maar een kruising.
Misschien heeft ze per ongeluk de verkeerde gequote. Ik vroeg naar een foto.
Afbeelding
schumax
Actief

Klopt brilletje niet op :mrgreen: en ik zie het ook niet als een ras maar de liefhebbers wsl wel!

Afbeelding
alm@
moderator

schumax schreef:Klopt brilletje niet op :mrgreen: en ik zie het ook niet als een ras maar de liefhebbers wsl wel!
Dank voor de foto's :wink:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

schumax schreef:Mijn schoonzus uit Australie was in juni over en toen zij over de labradoodle begon hebben wij haar vreselijk uitgelachen (niet wetende hoe serieus zij was). Deze kruizing werd in de eerste instantie getest als blindegeleidehond en dat werd het niet echt, door de vacht (geen allergieen en hondenharen) werd de hond al snel razendpopulair in Australie, iedereen wilde zo'n hond want ja geen haren was uiteraard perfect, deze honden zijn op een gegeven moment zo doorgefokt door de broodfokkers dat het ras al snel naar de knoppen was. Nu zijn er alleen nog speciale fokprogramma's voor deze hond met de enige echte originele labradoodles. Ik vind en vond het een apart verhaal maar het zijn wel leuke honden om te zien. Alleen het idee dat je een kruizing labrador poedel heb vind ik persoonlijk een vreemde combinatie.
Jaja, ze bedenken wat om de prijs hoog te houden hoor ;-) Qua marketing doen ze het best goed en ben ik jaloers :roll: .

Er bestaat toch al een hele rij rassen die 'niet' verharen.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding
Hier een puppetje
Deze is ruwharig en verhaart. :N:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Rosita Compagner schreef:
Deze is ruwharig en verhaart. :N:
Dit is een pup die bezig is om zijn definitieve vacht te krijgen :wink:
Beslist niet ruwharig. Ik heb ze ook zo gezien op de puppycursus.

Overigens is het (nog) niet zo dat elke Labradoodle niet verhaart.
Het hangt er maar vanaf of de vacht van de poedel of van de Labrador overheerst. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Nou Ranetje, ik ga het niet met je eens zijn. Na 25 jaar fulltime hondentrimmen denk ik wel een vachtstructuur van de foto te kunnen herkennen. Deze is ruwharig. Labradoodle of niet :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”