Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lieve herder teef om mee te wandelen gezocht....

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

IngridV
Vaste gebruiker

Lieve herder teef om mee te wandelen gezocht....

Ongelezen bericht door IngridV »

Hallo herdereigenaar,

Ik heb een beetje aparte vraag misschien. Maar is dacht waar kan ik het beter vragen dan op het hondenforum.
Je leest best nog wel eens dat er honden niks van herders moeten hebben. Nou ik heb ook zo'n (kooiker)hond. Dit komt misschien omdat hij bijna een keer gebeten is door een Duitse herder of door de manier van lopen en kijken. Ik weet het niet precies waarom.
Ik zou zo graag willen dat Mex (reu) minder fel gaat worden naar herders. Hij kan zich al helemaal druk maken als hij er een in de verte ziet aankomen. Zeker als het een reu is dan wordt hij helemaal niet meer rustig. Mex is 16 maanden en ik wil hem graag tot zijn 2de jaar nog veel positieve dingen laten meemaken. (daarna ook natuurlijk nog).
Ik begrijp dat ik best wel wat vraag, maar ik ken helaas zelf geen mensen met een herder.

Vorige week kwam er iemand met een prachtige jonge oud Duitse herder bij doggydance kijken. Haar heb ik gevraagd of ik bij haar in de buurt wat mocht lopen nadat ik had uitgelegd hoe Mex gaat reageren en waarom ik dat graag wil. Zij vond dit prima en deed haar jonge teef aan de riem. Toen Mex de teef zag ging hij in het begin door het lint (dan loop ik weg en probeer het weer opnieuw), maar later (na 5 minuten) werd hij al rustiger, omdat hij zag dat ze aan de lijn was en geen gevaar voor hem opleverde.
Tot een lichamelijke kennismaking kon het niet komen (dat was te kort), daar hoop ik op dat ik dat ooit eens voor elkaar kan krijgen.

Als er iemand is die mij zou willen helpen, dan zou ik dat heel erg op prijs stellen. Onze wandeling zal waarschijnlijk wel op afstand zijn.
Zelf woon ik in Utrecht, dus een beetje in de buurt van Utrecht (tot ongeveer 30 mintuen van Utrecht) zou ik wel fijn vinden.
Graag zou ik deze wandeling(en) na 20 oktober doen, omdat ik eerst nog enkele keren op vakantie ga.
Dit begint vanaf 27 aug. t/m 9 sept. en van 11 okt. t/m 19 oktober.
Groetjes,Ingrid en Mex.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik heb een bijzonder speels herderteefje :ok: ik heb meerdere forumwandelingen met kooikertjes meegelopen en dat ging uitstekend.
Hier nog een foto :mrgreen:
Afbeelding

Wat bedoel je met onze wandeling zal wel op afstand zijn?
Afbeelding
IngridV
Vaste gebruiker

Hallo Alma,

Leuk dat je al gelijk reageert.
Ik heb inderdaad wel eens met Mex met een hondenforum wandeling mee gelopen waar jij ook meeliep met je herder.

Ik weet dat Mex in het begin toen hij haar zag begon te piepen van onzekerheid, maar aangezien ze niet naar hem toe kwam en Tess ook met deze wandeling mee liep hij niet meer op haar lette.
Maar het is iets anders als het een op een wandelen is, dan is er verder geen afleiding.

Wat ik bedoel met op afstand wandelen is dat er zeker 2 riem lengtes tussen ons zal zitten, omdat Mex anders naar de hond uitvalt totdat hij vertrouwen heeft in haar. Normaal loop je met iemand naast elkaar gezellig te kletsen, nu zit er waarschijnlijk wat afstand tussen.
Groetjes,Ingrid en Mex.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als je wilt, kan ik eerst een keer mee met Bram. Het werkt bij veel Kooikers goed als Bram als eerste op een in hun ogen enge hond afgaat, meestal dimmen ze dan erg in. Kijk maar....

Hier in de buurt zijn veel herders, waaronder twee zeer aantrekkelijke dames volgens Bram. Maar die laatste zijn behoorlijke bitches, dat lijkt me dus niet zo verstandig voor Mex :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Saar wil ook wel graag mee met een lieve Herder wandeling. (niet dat een lieve Herder zo'n zeldzaamheid is :mrgreen: , maar Saar is er wel van overtuigd).
Saar valt absoluut niet uit, maar gaat heeel zachtjes piepen en soms wat wegschieten. Wordt dat genegeerd, dan trekt ze vrij snel wel bij. :wink:

Alleen de vraag is dan of het slim is om 2 paniekers bij elkaar te zetten :wink:
Afbeelding
alm@
moderator

Zie maar wat jullie het beste lijkt :wink: Reintje gaat goed met kleine hondjes, wat dat betreft is het echt een lievertje.
Afbeelding
alm@
moderator

Moos schreef:Alleen de vraag is dan of het slim is om 2 paniekers bij elkaar te zetten :wink:
Aan Reina zal het niet liggen, ze zal wat verbaasd kijken wat dat grut allemaal doet maar ze zal er niet op afstuiven. Het is een vrij onderdanig, 'neutraal' (zeg je dat zo?) teefje, afijn Linda kent haar wel.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

alm@ schreef:Zie maar wat jullie het beste lijkt :wink: Reintje gaat goed met kleine hondjes, wat dat betreft is het echt een lievertje.
Volgens mij wonen wij vrij dicht bij elkaar in de buurt. Ik stuur je van de week even een pb-tje anders, is dat goed? :wink:

Dan kan Mex even rustig zijn tijd nemen en wennen enzo, is wel zo prettig denk ik, zeker als Bram het voortouw kan nemen :ok: (daar trekt Saar zich, helaas, toch niks van aan, en die gaat dan ook piepen door uitvallende Mex, en dat jut Mex misschien ook weer op.).
Afbeelding
alm@
moderator

Moos schreef:
alm@ schreef:Zie maar wat jullie het beste lijkt :wink: Reintje gaat goed met kleine hondjes, wat dat betreft is het echt een lievertje.
Volgens mij wonen wij vrij dicht bij elkaar in de buurt. Ik stuur je van de week even een pb-tje anders, is dat goed? :wink:
Prima hoor :wink:
Afbeelding
IngridV
Vaste gebruiker

Hallo Alma, Linda en Moos,

Ik ben erg blij dat ik een lieve herder teef hebt gevonden waar door ik Mex misschien kan laten inzien dat herders echt niet zo eng zijn als hij denkt.
Wat ontzettend aardig van je Linda om mee te willen, zodat Mex eerst wat "rugdekking" heeft. Ik neem je uitnodiging graag aan.
Kunnen we met zijn drieen kijken hoe het gaat en bepalen hoe het beste te handelen.
Ik ga morgen eerst 2 weken op vakantie en daarna zal ik jullie beide enkele data pben.
Kunnen jullie alleen in het weekend of ook op middagen door de week?
Hebben jullie een voorstel waar we dan af kunnen spreken. Waar woon jij Alma. Kijken of we iets kunnen vinden tussen waar jij woont en Utrecht.

Moos, fijn dat jij ook met deze lieve herder teef kan wandelen. Maar zoals je al schrijft lijkt me met Mex, voor zijn voortgang, niet handig om dit samen te doen. Ik zie je graag weer een keer met een grotere forumwandeling.
Groetjes,Ingrid en Mex.
Afbeelding
alm@
moderator

IngridV schreef:Hallo Alma, Linda en Moos,

Ik ben erg blij dat ik een lieve herder teef hebt gevonden waar door ik Mex misschien kan laten inzien dat herders echt niet zo eng zijn als hij denkt.
Wat ontzettend aardig van je Linda om mee te willen, zodat Mex eerst wat "rugdekking" heeft. Ik neem je uitnodiging graag aan.
Kunnen we met zijn drieen kijken hoe het gaat en bepalen hoe het beste te handelen.
Ik ga morgen eerst 2 weken op vakantie en daarna zal ik jullie beide enkele data pben.
Kunnen jullie alleen in het weekend of ook op middagen door de week?
Hebben jullie een voorstel waar we dan af kunnen spreken. Waar woon jij Alma. Kijken of we iets kunnen vinden tussen waar jij woont en Utrecht.

Moos, fijn dat jij ook met deze lieve herder teef kan wandelen. Maar zoals je al schrijft lijkt me met Mex, voor zijn voortgang, niet handig om dit samen te doen. Ik zie je graag weer een keer met een grotere forumwandeling.
Fijne vakantie in elk geval :ok: Ik kan ook op de vrijdagen. We hebben na jouw vakantie eerst nog het forumweekend. Als we een plek tussen Haarlem en Utrecht kunnen vinden zou dat heel mooi zijn. Ik hoor het wel van je.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”