Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Suzanne123 schreef:Ik laat mij nog EEN keer verleiden tot antwoord...
Volgens haar profiel zit Saskia nog op school.
njah, dat kan op diverse leeftijden natuurlijk.
Verder vind ik het toch wel van enig karakter getuigen Saskia dat je nu niet hard wegholt en je kop in het zand steekt maar toch iets lijkt te doen met de informatie die je hier opdoet. Zijn we tóch niet altijd tegen een blinde muur aan het praten .
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Suzanne123 schreef:Ik laat mij nog EEN keer verleiden tot antwoord...
Volgens haar profiel zit Saskia nog op school.
Meer ga ik er niet over zeggen
Groetjes,
Suzanne
Mijn onuitsprekelijke dank dat hare koninklijke hoogheid Suzanne het zich verwaardigd nog één keer de 37 jarige Saskia te woord te staan. Een antwoord is het overigen niet want in mijn herinnering had ik niets in die strekking gevraagd.
Ik moet zeggen dat ik me verbaas over de vijandigheid van sommige mensen hier. Okay, je vindt dat ik een domme zet heb gedaan, maar moet je dan echt zo sarcastisch en vervelend tekeer gaan en allerlei verdachtmakingen gaan zitten uiten? Eerlijk gezegd begrijp ik daar dus geen bal van. Ik reageer naar jullie toch heel fatsoenlijk lijkt me, dus als je dan zonodig vervelend wilt doen, zoek alsjeblieft iemand anders uit. Bah.
Femke17 schreef:Ik moet zeggen dat ik me verbaas over de vijandigheid van sommige mensen hier. Okay, je vindt dat ik een domme zet heb gedaan, maar moet je dan echt zo sarcastisch en vervelend tekeer gaan en allerlei verdachtmakingen gaan zitten uiten? Eerlijk gezegd begrijp ik daar dus geen bal van. Ik reageer naar jullie toch heel fatsoenlijk lijkt me, dus als je dan zonodig vervelend wilt doen, zoek alsjeblieft iemand anders uit. Bah.
Ik kan me wel voorstellen dat je je daarover verbaasd, maar je moet ook niet vergeten dat hier een aantal mensen zitten die dagelijks op onaangename wijze worden geconfronteerd met het eindproduct van dit soort nestjes. Die worden niet blij van zulke berichten. En mensen die hun uiterste best doen om op een zo verantwoord mogelijke manier proberen om te gaan met fokken ook niet. Daar zul je begrip voor moeten hebben.
Wat je ervaart is pure, en begrijpelijke, frustratie.
Als je niet bijzonder rasgevoelig bent, en op zoek bent naar een hond, is de gang naar een asiel of herplaatsings organisatie te preferen boven het vermeerderen van de populatie vind ik zelf overigens.
Ik hoop echt van harte dat je er nog eens goed over nadenkt
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen. Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ik zei het echt niet om je te pesten hoor, dat er helaas veel ste veel pups (en moeders) al bij de bevalling overlijden
Om een voorbeeldje te noemen: lees maar onderaan deze pagina http://www.crosita.nl/beschikbaar.htm
De chihuahua is een ras die nu megapopulair is en waar een leuk zakcentje mee te verdienen is (helaas), maar de minderen kanten zie je niet op sites zoals marktplaats
Ik draai al een aantal jaren mee in de chihuahuawereld en het zal niet de eerste keer zijn dan er wat mis gaat (zelfs niet bij fokkers die al jaaaaaaaaaaaren met gezond verstand fokken)
Zoiezo jammer dat je zonder stamboom fokt én de nodige onderzoeken
Rabecca schreef:Ik zei het echt niet om je te pesten hoor, dat er helaas veel ste veel pups (en moeders) al bij de bevalling overlijden
Om een voorbeeldje te noemen: lees maar onderaan deze pagina http://www.crosita.nl/beschikbaar.htm
De chihuahua is een ras die nu megapopulair is en waar een leuk zakcentje mee te verdienen is (helaas), maar de minderen kanten zie je niet op sites zoals marktplaats
Ik draai al een aantal jaren mee in de chihuahuawereld en het zal niet de eerste keer zijn dan er wat mis gaat (zelfs niet bij fokkers die al jaaaaaaaaaaaren met gezond verstand fokken)
Al is de kans maar 1%... no way dat ik mijn teef dat risico bewust zou laten lopen.
Femke17 schreef:Ik moet zeggen dat ik me verbaas over de vijandigheid van sommige mensen hier. Okay, je vindt dat ik een domme zet heb gedaan, maar moet je dan echt zo sarcastisch en vervelend tekeer gaan en allerlei verdachtmakingen gaan zitten uiten? Eerlijk gezegd begrijp ik daar dus geen bal van. Ik reageer naar jullie toch heel fatsoenlijk lijkt me, dus als je dan zonodig vervelend wilt doen, zoek alsjeblieft iemand anders uit. Bah.
Je zou de andere topics eens moeten lezen.. mensen kleineren en afblaffen schijnt voor sommige hier heeel normaal te zijn
Nou kan ik me in dit geval van sommige de frustratie wel voorstellen. Het is natuurlijk beter en veel verstandiger om eerst je in te lezen en ervaring op te doen voordat je een nestje gaat fokken. Ook is het belangrijk dat de ouders gezond zijn en vrij van erfelijke aandoeningen. Want het klinkt heel leuk, een nestje. Maar je bent wel verantwoordelijk voor de pupjes die je op de wereld brengt. Je wil toch dat die gezond zijn en een goede toekomst tegemoet gaan. Dat begint niet pas bij hun nieuwe baas, maar bij jou als (aankomend) fokker al.
Dus zorg dat je alle kennis die je nu krijgt en kan vinden opslurpt en er je voordeel mee doet. Misschien is er wel een fokker waar je hondje mag bevallen. Ik heb geen idee, ik ken geen fokkers (persoonlijk dan), maar ik zou zelf de allerbeste zorg voor haar willen vinden en ik denk dat jij dat ook wil.
Femke17 schreef:Ik heb de dierenarts net eindelijk (probeer het al sinds vanmorgen) aan de lijn gehad en die zegt dat zo'n spuit de eerste en derde dag na de dekking moet worden gezet. Daarvoor is het nu te laat. Er is ook nog een ander middel waarmee het langer kan tot zelfs 6 weken, maar dat kon hij me niet aanraden omdat hij daar geen goede ervaringen mee heeft en een hond er doodziek van is geworden. Heb ook de mogelijkheid van een sterellisatie met hem besproken en ook dat zou kunnen hoewel het volgens hem net zo riskant is als een keizersnede. Ik moet er over nadenken want ik voel daar eigenlijk niets voor.
Hoi
Ik heb 't 's doorgelezen allemaal en ik las in het begin dat je sterilisatie beslist niet wilt. Later las ik weer dat je al wel hebt geinformeerd naar de mogelijkheden om dit nest niet geboren te laten worden.
Dat is al een stap in de goede richting, dat je geïnformeerd hebt naar sterelisatie en dat je het overweegt. Beter nu laten stereliseren dan straks spijt hebben, als het mis is gegaan. Mijn teven zijn om medische redenen gesteriliseerd en daarom heb ik ze nog alletwee.
Wil je mijn advies zou ik haar zo snel mogelijk laten helpen, dan kun je nog jaren plezier hebben van je hondje.
Ik heb nu 2 nesten gehad nij verschillende teefjes. Labradors, geen moeilijke bevallers, meestal!
Ik heb 2 x een keizersnede gehad, waarvan bij de eerste de teef kantje boord heeft gelegen!
Bij het 2e nest kwamen maar 2 pups, waarvan na 1 week er 1 bijna dood ging en ik 3 dgn bij de dierenarts heb geleefd om dat beest er weer bovenop te krijgen.
Dus buiten de tijd, het geld (want het kost heeeeeel veel geld) en te weinig slaap bij mezelf, heb ik dus ook nog eens het leven van mijn teefje op het spel gezet.
Ik was zeer goed voorbereid.
Het laten weghalen van pups met plm 4 wkn is natuurlijk niet zonder risico, maar bevallen en evt een keizersnede is nog mee risico. Ik adviseer je om met de dierenartsenpraktijk in Sleeuwijk contact op te nemen, zij zijn expert met dit soort dingen.....
mijn dierenarts heeft erg goede ervaringen met het nieuwe medicijn wat abortus kan opwekken als je wilt kan ik een telefoonnummer en adres geven
je wilde weten hoe je kunt zien of je teefje zwanger is zonder echo? dat is erg moeilijk aangezien ze dezelfde tekenen kan geven als een teefje die schijnzwanger is
klik bovenaan eens op zoeken en type werpkist in dan zie je veel betere voorbeelden voor je pups in de leggen dan een vari kennel
ik hoop ten harte dat je zoiets nooit meer doet aangezien de chihuahua al niet het sterkste ras is..
maarja als je per se door wilt zetten met dit nest dan neem ik aan dat je gewoon je vragen kunt stellen hier zodat dit nest hopelijk zo goed mogelijk verloopt
moet wel toevoegen dat ik het erg teleurstellend vind om te lezen hoe jij je hebt verdiept in het nemen van een nestje, en hoop echt dat je hiervan leert
Femke17 schreef:
Ps ze heeft geen last van patella luxatie want dan had ik dat heus wel gemerkt.
Aha, jij hebt duidelijk kennis van zaken...
En je weet ook of het niet in de lijnen van zowel jouw hond als de reu voorkomt? (Het is namelijk een erfelijke afwijking...)
Femke17 schreef:Maar net doen of ik een of andere domme koe ben gaat wel wat ver.
Nou ja; bijster slim is de manier waarop je aan het fokken geslagen nu ook niet bepaald te noemen... Tel daar de opmerking bij dat je weet dat jouw hondje geen patella luxatie heeft, omdat je dat 'dan heus wel had gemerkt' en ik twijfel nog meer aan je kennis van zaken...
Femke17 schreef:Misschien wil iemand gewoon antwoord geven op de vraag of je al eerder dan vier weken kunt weten of je hond zwanger is? Al dat gezeik is nu toch te laat want ik ga dr dus mooi niet laten sterelliseren. Ik vind jullie vooral erg negatief, maar dat moet je dan zelf maar weten. Geld niet voor iedereen want er zitten ook vriendelijke reacties tussen. Maar net doen of ik een of andere domme koe ben gaat wel wat ver. Dus: herhalin: kan ik eerder dan 4 weken weten of ze zwanger is?
Zoek het zelf lekker uit. Het is informatie die zeer makkelijk te vinden is hoor.
Ik ben niet van plan jou te helpen met je debiele plannetje.
En inderdaad..als je zomaar je teef laat dekken zonder ook maar een begin te maken met iets dat op voorbereiding lijkt ben je een domme koe.
Bedankt voor deze constructieve bijdrage. Ik geloof trouwens niet dat je een hondenfokker bent, dus duidelijk lijkt me dat de vraag niet voor jou bedoeld was. Jij hoeft me dus inderdaad niet te helpen.
Femke17 schreef:
Aha, jij hebt duidelijk kennis van zaken...
En je weet ook of het niet in de lijnen van zowel jouw hond als de reu voorkomt? (Het is namelijk een erfelijke afwijking...)
Nee Scooby, ik heb inderdaad te weinig kennis van zaken, zoveel is me hier wel duidelijk geworden. Ik ben te makkelijk afgegaan op de kennis van de dierenarts.
Valerie schreef:mijn dierenarts heeft erg goede ervaringen met het nieuwe medicijn wat abortus kan opwekken als je wilt kan ik een telefoonnummer en adres geven
je wilde weten hoe je kunt zien of je teefje zwanger is zonder echo? dat is erg moeilijk aangezien ze dezelfde tekenen kan geven als een teefje die schijnzwanger is
klik bovenaan eens op zoeken en type werpkist in dan zie je veel betere voorbeelden voor je pups in de leggen dan een vari kennel
ik hoop ten harte dat je zoiets nooit meer doet aangezien de chihuahua al niet het sterkste ras is..
maarja als je per se door wilt zetten met dit nest dan neem ik aan dat je gewoon je vragen kunt stellen hier zodat dit nest hopelijk zo goed mogelijk verloopt
moet wel toevoegen dat ik het erg teleurstellend vind om te lezen hoe jij je hebt verdiept in het nemen van een nestje, en hoop echt dat je hiervan leert
Bedankt voor je antwoord Valerie. Het middel waarover je het hebt is vermoedelijk het zelfde middel als waarover mijn dierenarts sprak. Na zijn verhaal durf ik dat echt niet aan. Het beste lijkt het me om haar toch te laten sterelliseren en daarvoor zal ik maandag dan ook een afspraak maken. Ik moet er niet aan denken dat ik haar kwijt raak, dus ik ga dat risico nu maximaal beperken. Het is jammer dat ik dit forum niet eerder tegenkwam, want dan was het waarschijnlijk niet tot een dekking gekomen. Iedereen die mij van zinnige adviezen en weblinks heeft voorzien wil ik hierbij hartelijk bedanken. Ik laat jullie weten hoe het verder loopt.
Valerie schreef:mijn dierenarts heeft erg goede ervaringen met het nieuwe medicijn wat abortus kan opwekken als je wilt kan ik een telefoonnummer en adres geven
Bedankt voor je antwoord Valerie. Het middel waarover je het hebt is vermoedelijk het zelfde middel als waarover mijn dierenarts sprak. Na zijn verhaal durf ik dat echt niet aan. Het beste lijkt het me om haar toch te laten sterelliseren en daarvoor zal ik maandag dan ook een afspraak maken. Ik moet er niet aan denken dat ik haar kwijt raak, dus ik ga dat risico nu maximaal beperken. Het is jammer dat ik dit forum niet eerder tegenkwam, want dan was het waarschijnlijk niet tot een dekking gekomen. Iedereen die mij van zinnige adviezen en weblinks heeft voorzien wil ik hierbij hartelijk bedanken. Ik laat jullie weten hoe het verder loopt.
Dit vind ik heel goed nieuws! Fijn....
enne... daarna is het handig om op gemak veel te lezen over fokken en daar wat constructiefs mee te doen, maar dan wel met honden van een goede fokker, en voorzien van een fikse lading goed advies!
Femke17 schreef:Misschien wil iemand gewoon antwoord geven op de vraag of je al eerder dan vier weken kunt weten of je hond zwanger is? Al dat gezeik is nu toch te laat want ik ga dr dus mooi niet laten sterelliseren. Ik vind jullie vooral erg negatief, maar dat moet je dan zelf maar weten. Geld niet voor iedereen want er zitten ook vriendelijke reacties tussen. Maar net doen of ik een of andere domme koe ben gaat wel wat ver. Dus: herhalin: kan ik eerder dan 4 weken weten of ze zwanger is?
Zoek het zelf lekker uit. Het is informatie die zeer makkelijk te vinden is hoor.
En inderdaad..als je zomaar je teef laat dekken zonder ook maar een begin te maken met iets dat op voorbereiding lijkt ben je een domme koe.
Bedankt voor deze constructieve bijdrage. Ik geloof trouwens niet dat je een hondenfokker bent, dus duidelijk lijkt me dat de vraag niet voor jou bedoeld was. Jij hoeft me dus inderdaad niet te helpen.
ik denk dat menig niet-fokker hier er meer verstand van heeft dan jij toen jij er aan begon hoezo bewust nog meer ongezonde asielhondjes op de wereld zetten? Gewoon dom!
Femke17 schreef:Het beste lijkt het me om haar toch te laten sterelliseren en daarvoor zal ik maandag dan ook een afspraak maken. Ik moet er niet aan denken dat ik haar kwijt raak, dus ik ga dat risico nu maximaal beperken.
dat is een slimme en goede zet ik hoop dat je het ook daadwerkelijk gaat doen, het leven van je hondje is je toch heel veel waard ga ik vanuit. succes!
ik denk dat menig niet-fokker hier er meer verstand van heeft dan jij toen jij er aan begon hoezo bewust nog meer ongezonde asielhondjes op de wereld zetten? Gewoon dom!
Het lijkt me helder dat ik een vraag stelde aan mensen met fokervaring. Theorieën zijn er genoeg, daar ging het me nou juist even niet om. Ik wilde gewoon even van de ervaren mensen horen of zij tips hebben die niet in de boeken beschreven staat. Martijn zal vast meer theoretische kennis hebben van fokken dan ik. Fijn, maar daar vroeg ik niet om. Ik heb er gewoon niets mee om alleen maar te reageren om even iemand af te pissen. En al helemaal niet als je geen inhoudelijke bijdrage kunt leveren. Hoewel ik de combinatie van afpissen en inhoudelijk reageren ook weinig charmant vind, levert dat wellicht nog íets zinnigs op.
Je opmerking over ongezonde asielhondjes komt op mij een tikje te stellig over, maar laten we de discussie verder maar staken. Het nest komt er niet meer. Of jij dat nou betwijfelt of niet. Maar dat laatste is ook verre van interessant.
fijn Saskia ook de sterilisatie is natuurlijk een ingreep met een risico, maar weegt in mijn ogen in dit geval niet op tegen het risico wat je neemt met een nest laten komen, zowel voor pups als moeder.
sterkte met Femke en ik hoop dat je hier nog wel blijft hangen , en eventueel in de toekomst wel met een fokwaardig hondje ervaringen kunnen wisselen
Martijn schreef:
Het lijkt me helder dat ik een vraag stelde aan mensen met fokervaring. Theorieën zijn er genoeg, daar ging het me nou juist even niet om. Ik wilde gewoon even van de ervaren mensen horen of zij tips hebben die niet in de boeken beschreven staat. Martijn zal vast meer theoretische kennis hebben van fokken dan ik. Fijn, maar daar vroeg ik niet om. Ik heb er gewoon niets mee om alleen maar te reageren om even iemand af te pissen. En al helemaal niet als je geen inhoudelijke bijdrage kunt leveren. Hoewel ik de combinatie van afpissen en inhoudelijk reageren ook weinig charmant vind, levert dat wellicht nog íets zinnigs op.
Je opmerking over ongezonde asielhondjes komt op mij een tikje te stellig over, maar laten we de discussie verder maar staken. Het nest komt er niet meer. Of jij dat nou betwijfelt of niet. Maar dat laatste is ook verre van interessant.
waarom zouden alleen mensen die al eens een nestje hebben gehad de wijsheid in pacht hebben, ja hier geloof ik er bij de meesten zeker in maar zo op straat nee, iedere jan lul kan een nestje fokken maar wil nog niet zeggen dat hij er verstand van heeft. Ik heb niet zelf een nestje thuis gehad met m'n teef WEL bij de fokker met mijn teef en ben daar zo ongeveer elke dag in huis geweest en bij de bevalling etc. Ben daar overigens bij diverse nestjes geweest, dus ik heb in jouw ogen geen ervaring want ik ben geen fokker... Beetje kromme beredenering dus... daar heb ik het over.
Ik heb in een reactie eronder al gezet dat ik het knap vond dat je dat doet als je het doet, die andere reactie was al eerder gezet en ik ga geen reacties weghalen dat vind ik onzin.
Wat is er te stellig aan? geen hond is onderzocht dat is toch vragen om ellende? Waarom zijn al die onderzoeken er dan? maar goed, wat je al zei, je gaat haar sterliseren,
yamie schreef:fijn Saskia ook de sterilisatie is natuurlijk een ingreep met een risico, maar weegt in mijn ogen in dit geval niet op tegen het risico wat je neemt met een nest laten komen, zowel voor pups als moeder.
sterkte met Femke en ik hoop dat je hier nog wel blijft hangen , en eventueel in de toekomst wel met een fokwaardig hondje ervaringen kunnen wisselen
Dank je Yamie!
Ik weet het eerlijk gezegd nog niet zo. Ik wil toch eigenlijk een chi erbij en nu het geen pup van Femke wordt, zal ik toch gaan uitkijken naar een ander pupje. Maar nu ik alles gelezen heb over de problemen die spelen, denk ik niet dat ik hiervoor wel geschikt ben (fokken met een chi). Misschien een ander ras met minder problemen, maar ik ga niet "overlopen" naar een ander ras, alleen maar om te kunnen fokken. Snap je? Ik zie wel, eerst maar de komende week door zien te komen, want ik zie er wel erg tegenop. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets fout gaat...
Femke17 schreef:
waarom zouden alleen mensen die al eens een nestje hebben gehad de wijsheid in pacht hebben, ja hier geloof ik er bij de meesten zeker in maar zo op straat nee, iedere jan lul kan een nestje fokken maar wil nog niet zeggen dat hij er verstand van heeft. Ik heb niet zelf een nestje thuis gehad met m'n teef WEL bij de fokker met mijn teef en ben daar zo ongeveer elke dag in huis geweest en bij de bevalling etc. Ben daar overigens bij diverse nestjes geweest, dus ik heb in jouw ogen geen ervaring want ik ben geen fokker... Beetje kromme beredenering dus... daar heb ik het over.
Ik heb in een reactie eronder al gezet dat ik het knap vond dat je dat doet als je het doet, die andere reactie was al eerder gezet en ik ga geen reacties weghalen dat vind ik onzin.
Wat is er te stellig aan? geen hond is onderzocht dat is toch vragen om ellende? Waarom zijn al die onderzoeken er dan? maar goed, wat je al zei, je gaat haar sterliseren,
Wat ik te stellig van je vind, is dat je zegt dat hondjes, geboren uit een niet onderzocht ouderdier (dieren) per definitie in het asiel terecht komen en ongezond zijn.
yamie schreef:fijn Saskia ook de sterilisatie is natuurlijk een ingreep met een risico, maar weegt in mijn ogen in dit geval niet op tegen het risico wat je neemt met een nest laten komen, zowel voor pups als moeder.
Dank je Yamie!
Ik weet het eerlijk gezegd nog niet zo. Ik wil toch eigenlijk een chi erbij en nu het geen pup van Femke wordt, zal ik toch gaan uitkijken naar een ander pupje. Maar nu ik alles gelezen heb over de problemen die spelen, denk ik niet dat ik hiervoor wel geschikt ben (fokken met een chi). Misschien een ander ras met minder problemen, maar ik ga niet "overlopen" naar een ander ras, alleen maar om te kunnen fokken. Snap je? Ik zie wel, eerst maar de komende week door zien te komen, want ik zie er wel erg tegenop. Ik zou het mezelf nooit vergeven als er iets fout gaat...
snap ik, en als je een chi een leuke hond vind? gewoon daar bij blijven, fokken is ook geen must, maar ook als je zelf een tweede aan wilt schaffen, ga dan iig ook naar een goede fokker
wat betreft de ingreep? ga iig naar een DA die er genoeg ervaring mee heeft, er zijn hier vast mensen die adresjes weten
malinois schreef:
Wat ik te stellig van je vind, is dat je zegt dat hondjes, geboren uit een niet onderzocht ouderdier (dieren) per definitie in het asiel terecht komen en ongezond zijn.
dat is helaas te vaak wel het geval... je ziet er meestal geen dure stamboomhondjes zitten.
Ik ga toch nog even een paar woordjes aan je vuil maken. Dan maar een beetje inconsequent. Wat mij betreft heb je jezelf nu heel duidelijk laten zien, door je antwoord ( ) te vervangen door bovenstaande vraag, nadat ik deze al beantwoord had. Schaapachtig gedoe.
Nee hoor kuttekop, ik dacht dat jij Femke heette daarom had ik het veranderd! Snap je het of is dat ook te moeilijk voor je?
En wat zit jij trouwens blablabla te doen over je werk want bij je profiel staat toch echt dat je nog op school zit! Heb je niet geleerd dat je niet mag liegen?
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
malinois schreef:dat is helaas te vaak wel het geval... je ziet er meestal geen dure stamboomhondjes zitten.
Dat is de omgekeerde stelling die neem ik sneller aan dan je eerste. Het feit dat asiels volzitten met stamboomloze hondjes impliceert niet dat alle stamboomloze hondjes in het asiel terecht komen of ongezond zijn.
malinois schreef:dat is helaas te vaak wel het geval... je ziet er meestal geen dure stamboomhondjes zitten.
Dat is de omgekeerde stelling die neem ik sneller aan dan je eerste. Het feit dat asiels volzitten met stamboomloze hondjes impliceert niet dat alle stamboomloze hondjes in het asiel terecht komen of ongezond zijn.
de meeste wel, want dat zijn mensen die niet te lang na denken over de aanschaf van een pup, niet al te veel geld kwijt zijn en dus makkelijk de hond naar een asiel doen.... ongezond ja kan, omdat jij blijkbaar aan de buitenkant kan zien dat ze geen patella hebben... wij niet... dergelijke hondjes worden niet onderzocht omdat het niet hoeft zoals bij de pups van een erkende fokker wel de ouderdieren onderzocht worden.