Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie heeft advies

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Femke17
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Femke17 »

Ik geloof niet dat de meeste stamboomloze hondjes in een asiel terecht komen. Ik geloof wel dat er meer honden zonder dan met in een asiel terecht komen.
Groetjes van Saskia en knuffel van Femke
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

malinois schreef:
Femke17 schreef:
malinois schreef:
Femke17 schreef: Het lijkt me helder dat ik een vraag stelde aan mensen met fokervaring. Theorieën zijn er genoeg, daar ging het me nou juist even niet om. Ik wilde gewoon even van de ervaren mensen horen of zij tips hebben die niet in de boeken beschreven staat. Martijn zal vast meer theoretische kennis hebben van fokken dan ik. Fijn, maar daar vroeg ik niet om. Ik heb er gewoon niets mee om alleen maar te reageren om even iemand af te pissen. En al helemaal niet als je geen inhoudelijke bijdrage kunt leveren. Hoewel ik de combinatie van afpissen en inhoudelijk reageren ook weinig charmant vind, levert dat wellicht nog íets zinnigs op.
Je opmerking over ongezonde asielhondjes komt op mij een tikje te stellig over, maar laten we de discussie verder maar staken. Het nest komt er niet meer. Of jij dat nou betwijfelt of niet. Maar dat laatste is ook verre van interessant.
waarom zouden alleen mensen die al eens een nestje hebben gehad de wijsheid in pacht hebben, ja hier geloof ik er bij de meesten zeker in maar zo op straat nee, iedere jan lul kan een nestje fokken maar wil nog niet zeggen dat hij er verstand van heeft. Ik heb niet zelf een nestje thuis gehad met m'n teef WEL bij de fokker met mijn teef en ben daar zo ongeveer elke dag in huis geweest en bij de bevalling etc. Ben daar overigens bij diverse nestjes geweest, dus ik heb in jouw ogen geen ervaring want ik ben geen fokker... :19: Beetje kromme beredenering dus... daar heb ik het over.
Ik heb in een reactie eronder al gezet dat ik het knap vond dat je dat doet als je het doet, die andere reactie was al eerder gezet en ik ga geen reacties weghalen dat vind ik onzin.
Wat is er te stellig aan? geen hond is onderzocht dat is toch vragen om ellende? Waarom zijn al die onderzoeken er dan? maar goed, wat je al zei, je gaat haar sterliseren, :ok:
Wat ik te stellig van je vind, is dat je zegt dat hondjes, geboren uit een niet onderzocht ouderdier (dieren) per definitie in het asiel terecht komen en ongezond zijn.
dat is helaas te vaak wel het geval... je ziet er meestal geen dure stamboomhondjes zitten.
er zitten overigens geen chihuahua's in asiels (heb net even gekeken)
Laatst gewijzigd door Essy op 02 sep 2007 03:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Naad schreef:
Femke17 schreef:
Naad schreef:
Sas schreef:Hoe oud is femke eigenlijk?
ja inderdaad hoe oud is ze?
Ik ga toch nog even een paar woordjes aan je vuil maken. Dan maar een beetje inconsequent. Wat mij betreft heb je jezelf nu heel duidelijk laten zien, door je antwoord ( :smile: ) te vervangen door bovenstaande vraag, nadat ik deze al beantwoord had. Schaapachtig gedoe.
Nee hoor kuttekop, ik dacht dat jij Femke heette daarom had ik het veranderd! Snap je het of is dat ook te moeilijk voor je?

En wat zit jij trouwens blablabla te doen over je werk want bij je profiel staat toch echt dat je nog op school zit! Heb je niet geleerd dat je niet mag liegen?
Het is maar wat je onder school verstaat. Er zitten echt wel mensen van 40 bij mij op college :19: En die zullen ook vast niet fulltime studeren.

@ TS: een goede beslissing van je! :ok:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Essy schreef:er zitten overigens geen chihuahua's in asiels (heb net even gekeken)
Nee, nu is het nog een hype. Vrees dat het over een jaar toch wel anders is ......
Afbeelding
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renske »

Ik vind het heel fijn dat je het besluit hebt genomen om haar te te steriliseren. Dit is de meest goede beslissing die je op dit moment voor je hondje kunt maken.
Ik weet niet of je nog voldoende vertrouwen in je eigen dierenarts hebt, maar ga anders naar een dierenarts waar je wel vertrouwen in hebt of misschien dat er mensen op dit forum zijn die een goede dierenkliniek bij jou in de buurt weten? Als je dat wilt weten, dan zou ik daravoor even een nieuw onderwerp aanmaken.

Toen ik bovenstaande tikte dacht ik het volgende. Je wilt er graag een hondje bij. Je teefje is straks geholpen. Kan het misschien een idee zijn om te zijner tijd een reutje van een hele goede fokker aan te schaffen en waarbij de fokker ook aangeeft dat het hondje zeer waarschijnlijk ook een goede rasvertegenwoordiger zal worden? Als je dan een hele mooie chihuahua reu hebt, die gezond is en uit een gezonde lijn, dan heb je best wel kans dat er mensen zijn die een keer een nestje van hém willen hebben. Op die manier kun jij ook een beetje pups hebben, zonder dat je er zelf voor hoeft te zorgen!

Succes en sterkte!
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Hou je ons op de hoogte van hoe het gaat na de sterilisatie?
:pop:
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Branka schreef:
Essy schreef:er zitten overigens geen chihuahua's in asiels (heb net even gekeken)
Nee, nu is het nog een hype. Vrees dat het over een jaar toch wel anders is ......
Ik denk het niet. Ik zie maar heel weinig echte fokkers en geen een ervan heeft pups beschikbaar.
Als ik op marktplaats kijk wat er zoal chihuahua wordt genoemd (kruisingen met JR :smile: enz.) dan denk ik dat een echte chihuahua (met of zonder stamboom) zo snel niet in een asiel beland. Ik weet niet wat de worp grootte van een chihuhua is maar ik ben nog geen nesten van meer dan 3 tegengekomen.
axy
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Sheltie

Ongelezen bericht door axy »

Heel veel sterkte, het is en blijft een spannende operatie.
Afbeelding groetjes M'jo
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ben ik echt de enige die niet gelooft in de geplande sterilisatie? Ik wil echt eerst foto's, dan pas ga ik TS complimenteren met haar keuze.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Marion. schreef:Ben ik echt de enige die niet gelooft in de geplande sterilisatie? Ik wil echt eerst foto's, dan pas ga ik TS complimenteren met haar keuze.
Ik heb ook zo mijn twijfels, maar hoera als het waar is hoor.

En wat betreft risico's van abrotus, honden in buitenlandse asiels worden vaak noodzakelijkerwijs in een heel laat stadium geaborteerd, en die overleven het ook hoor. Een abortus is echt niet riskanter dan een bevalling, integendeel.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Marion.

Hanneke2 schreef:
Marion. schreef:Ben ik echt de enige die niet gelooft in de geplande sterilisatie? Ik wil echt eerst foto's, dan pas ga ik TS complimenteren met haar keuze.
Ik heb ook zo mijn twijfels, maar hoera als het waar is hoor.
Oja, dan hoera ik ook hoor!
Hanneke2 schreef:En wat betreft risico's van abrotus, honden in buitenlandse asiels worden vaak noodzakelijkerwijs in een heel laat stadium geaborteerd, en die overleven het ook hoor. Een abortus is echt niet riskanter dan een bevalling, integendeel.
En zeker niet bij een chi. De bevalling afwachten lijkt me veel risicovoller voor de teef.
Abortus/sterilisatie is gewoon een geplande operatie.
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Essy schreef:Ik weet niet wat de worp grootte van een chihuhua is maar ik ben nog geen nesten van meer dan 3 tegengekomen.
Volgens mij is 3 een beetje het gemiddelde qua nestgrootte. Al komen er ook nestjes voor met 4 of 5 pups. Onze skunky komt bijv. uit een nest van 5 ( en ja met FCI boom :mrgreen: ). Maar 3 zie je volgens mij toch het meest, en minder ook vaak zat.

Ik vroeg me ook zo af wat de chihuahua van de TS weegt. Naast alle andere bezwaren die men al geschreven heeft hier heb ik ook vaak zat van fokkers vernomen dat zij voor het fokken geen heel lichte teefjes gebruiken. Minimaal 2 kilo en liever nog 2,5 kilo zwaar. Dit terwijl veel chihuahua teefjes toch best vaak onder de 2 kilo wegen en die zijn alleen al daardoor dus niet fokgeschikt ivm met de extra risico's dat dit met zich meebrengt voor de pups en moederhond.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Marion. schreef:Ben ik echt de enige die niet gelooft in de geplande sterilisatie?
Nee, hoor. :wink:
keessie
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door keessie »

Ik heb niet terug gelezen maar ik vind wel dat een zwangerschap van je hond een wel overwogen beslissing van jezelf,dus de baas met al haar verantwoording, moet zijn en niet omdat je het leuk vind wegens omstandigheden.
Bij deze wil ik je dan ook veel wijsheid wensen en vooral veel geluk ,door gewoon met je hondje bezig te zijn, op een manier zonder al die toestanden.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Het feit dat je zelf een pup van je hond wil, mag in mijn ogen in elk geval niet de enige reden zijn om je teef te laten dekken.
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Waarom niet?
Waarom zou zij ons willen laten geloven dat ze haar hond steriliseerd, terwijl ze het niet doet? Zo belangrijk is het forum nou ook weer niet :roll:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Naad schreef:
Femke17 schreef:
Naad schreef:
Sas schreef:Hoe oud is femke eigenlijk?
ja inderdaad hoe oud is ze?
Ik ga toch nog even een paar woordjes aan je vuil maken. Dan maar een beetje inconsequent. Wat mij betreft heb je jezelf nu heel duidelijk laten zien, door je antwoord ( :smile: ) te vervangen door bovenstaande vraag, nadat ik deze al beantwoord had. Schaapachtig gedoe.
Nee hoor kuttekop, ik dacht dat jij Femke heette daarom had ik het veranderd! Snap je het of is dat ook te moeilijk voor je?

En wat zit jij trouwens blablabla te doen over je werk want bij je profiel staat toch echt dat je nog op school zit! Heb je niet geleerd dat je niet mag liegen?
Hier een fokker!
Wat een respectloze, associale discussie!!!
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Ja Ponne, lekker schelden is voor sommige mensen op het forum heel normaal. Laf he, schelden vanachter je pc.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Essy schreef:
Branka schreef:
Ik denk het niet. Ik zie maar heel weinig echte fokkers en geen een ervan heeft pups beschikbaar.
Als ik op marktplaats kijk wat er zoal chihuahua wordt genoemd (kruisingen met JR :smile: enz.) dan denk ik dat een echte chihuahua (met of zonder stamboom) zo snel niet in een asiel beland. Ik weet niet wat de worp grootte van een chihuhua is maar ik ben nog geen nesten van meer dan 3 tegengekomen.
Je ziet tegenwoordig wel wat meer herplaatsers op MP, maar idd veelal kruizingen. In het asiel zie je ze zelden en als ze er zijn, zijn ze meestal zo geplaatst. :wink:
Ik meen dat de wachtlijst bij een ( goede ) chi fokker zo kan oplopen tot 1 1/2 jr.
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Branka schreef: Nee, nu is het nog een hype. Vrees dat het over een jaar toch wel anders is ......
Oh nee? Heb je al eens goed op straat gekeken?
Sinds Miss Hilton een handtaschihuahua had, is het een enorme hype aan het worden hoor !! :roll:
Ik zie ze hier (zuiden des lands, nabij enige "grote" puppenwinkels) met regelmaat.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

hier idd ook ineens heel veel mensen met kleine honden,niet eens persee chi's maar wel van die onopgevoede enkelhappers omdat ze makkelijk op te tillen zijn en geen km hoeven te lopen.......
iedereen moet tegenwoordig een hond lijkt het wel en of die hond daar nou zo blij mee is telt helemaal niet mee.......en als de mensen het zat zijn dan nemen we zelfs de hond zijn enige zekerheid af en dat is zijn huis,hup zo het asiel in,waar ze niet meer weg komen want ze mankeren wat of zijn niet lief......

ja ik generaliseer maar hij/zij die de schoen past.....

groetjes eefje
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

bullenmama schreef:Ja Ponne, lekker schelden is voor sommige mensen op het forum heel normaal. Laf he, schelden vanachter je pc.
ach ach wat een verschrikkelijk scheldwoord ook zeg :roll: denk dat sommige mensen niks gewend zijn! en geloof me ik verschuil me niet vanachter mijn pc hoor en al helemaal niet laf
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Dus jij bent er aan gewend dat mensen kuttekop tegen je zeggen ?
Ik ben blij dat ik er niet aan gewend ben....
ponne
Zeer actief

bullenmama schreef:Dus jij bent er aan gewend dat mensen kuttekop tegen je zeggen ?
Ik ben blij dat ik er niet aan gewend ben....
Het zegt meer over degene die deze woordenschat gebruikt, dan over degene waarvoor deze "respectloze" opmerking gemaakt is!
ponne
Zeer actief

moderatorteam
Site Moderator

Geplaatst: Vr Feb 23, 2007 11:23 pm Onderwerp: De forumregels gebundeld

--------------------------------------------------------------------------------

· Gedraag je volgens de normale fatsoensregels die ook in het dagelijkse leven gelden. Dit houdt o.a. in: niet schelden, vloeken, beledigen, pesten, discriminerende of seksistische opmerkingen plaatsen *
· Vraag en aanbod van dieren is niet toegestaan.
(herplaatsbare honden en asielhonden kunnen aangemeld worden bij Cloris ).
. Berichten waarin reu/teef gevraagd/aangeboden wordt ter dekking zijn niet toegestaan. Hierbij wordt géén onderscheid gemaakt tussen ras of rasloze honden.
· Privé berichten evenals privé mails mogen niet openbaar gemaakt worden zonder toestemming van de auteur. Bulkmails of mails die algemene informatie over honden of een ras bevatten mogen in principe wèl openbaar. Hierbij houdt het mod.team het recht voorbehouden om per situatie te bekijken of het toegestaan is.
. Registreren om alléén een homepage aan te bevelen of het plaatsen van advertenties en/of homepages met een commercieel doel is niet toegestaan.
. Spam, zowel op het forum als via privé berichten, is niet toegestaan op dit forum. Vaste leden mogen wel een éénmalige openbare oproep doen voor bv stemmen voor een fotowedstrijd of voor hun website
. De laatste tijd worden we zeer regelmatig geconfronteerd met topics waarin andere fora worden gepromoot. Na overleg hebben we besloten dit niet meer toe te staan.
Een link in je onderschrift of onder je "www-knop" mag uiteraard wel, maar aparte topics over andere fora worden door ons zonder verder tegenbericht verwijderd.
· Oproepen voor acties alleen in overleg met het team. Wij behouden te allen tijde het recht om deze te weigeren.
· Het ongefundamenteerd zwartmaken van personen, instellingen, organisaties en internetsites is niet toegestaan.
· Er mogen geen zaken van andere fora of sites hier geplaatst worden zonder toestemming van de auteur. Andersom mogen teksten van dit forum niet gekopieerd worden naar andere fora/sites zonder toestemming van de auteur.
· Plaats niet hetzelfde bericht in meerdere onderwerpen.
· Geen bewegende avatars en onderschriften plaatsen. Dit maakt het forum langzaam.
Kijk voor uitgebreide informatie over afmetingen en maximale kb's van de foto's en plaatjes in de rubriek Inside Information.
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=18814

*Algemene opmerking:
In sommige discussies kunnen de gemoederen hoog oplopen. Hierbij beslist de moderator of een onderwerp al dan niet gesloten cq. verwijderd moet worden. Indien mogelijk zal hieraan vooraf altijd een openbare waarschuwing in het onderwerp zelf geplaatst worden. Wordt zo'n waarschuwing genegeerd is de moderator gerechtigd het onderwerp te sluiten cq te verwijderen.

** Deze voorwaarden gelden overal op het forum, aangezien u ze diende te accepteren voordat u actief mee kon schrijven.

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=77073

- De sancties bij een overtreding hebben wij in principe als volgt vastgesteld:
Marion.

ponne schreef:· Gedraag je volgens de normale fatsoensregels die ook in het dagelijkse leven gelden. Dit houdt o.a. in: niet schelden, vloeken, beledigen, pesten, discriminerende of seksistische opmerkingen plaatsen *
Maak je niet zo druk mens! Of bedoel je dit juist voor topicstarter, die begon met haar mafkees-gedoe :roll:
Femke17 schreef:Mens stel je niet zo aan, zit je om aandacht verlegen ofzo? Ga lekker auditie doen bij GTST, want het is me duidelijk dat je gewoon een ding zit te doen om jezelf een beetje interessant neer te zetten. Ik kom op sommige hier dan stom over, ,mag. Maar jij moet eerst maar eens naar jezelf kijken, mafkees.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Maxiem schreef:
Waarom niet?
Waarom zou zij ons willen laten geloven dat ze haar hond steriliseerd, terwijl ze het niet doet? Zo belangrijk is het forum nou ook weer niet :roll:
Nee, daarom juist!
ponne
Zeer actief

Marion. schreef:
ponne schreef:· Gedraag je volgens de normale fatsoensregels die ook in het dagelijkse leven gelden. Dit houdt o.a. in: niet schelden, vloeken, beledigen, pesten, discriminerende of seksistische opmerkingen plaatsen *
Maak je niet zo druk mens! Of bedoel je dit juist voor topicstarter, die begon met haar mafkees-gedoe :roll:
Femke17 schreef:Mens stel je niet zo aan, zit je om aandacht verlegen ofzo? Ga lekker auditie doen bij GTST, want het is me duidelijk dat je gewoon een ding zit te doen om jezelf een beetje interessant neer te zetten. Ik kom op sommige hier dan stom over, ,mag. Maar jij moet eerst maar eens naar jezelf kijken, mafkees.

Ik bedoelde benadering van mensen naar elkaar toe hier in het algemeen.
Maar, schrap mij maar, hier van dit aggressieve forum!
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

ponne schreef:

Ik bedoelde benadering van mensen naar elkaar toe hier in het algemeen.
Maar, schrap mij maar, hier van dit aggressieve forum!
Omdat 1 van de bijna 6000 gebruikers in 1 van de tienduizenden onderwerpen een scheldwoord gebruikt? :denken:

Overigens staat het gebruik van vette letters altijd een beetje schreeuwerig, vind ik.

Als je daadwerkelijk je lidmaatschap ongedaan wilt maken heeft het trouwens heel weinig zin dat in een willekeurig topic te melden. :19:
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”