Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel aparte en vreemde honden (voor de meeste van ons) Maar hoe speek je de meeste namen nu eigenlijk uit.
Schrijf maar neer welke je weet. En dan heb ik het dus niet over de rassen die we allemaal wel weten zoals de Golden, duitse herder, labrador enz,enz. Hoewel ik iemand ken die een Labrador een laabraaader noemt
Heeft niet direct met de uitspraak van de naam te maken, maar toch.
Iemand in mijn omgeving blijft stug volhouden dat een Bulldog bull genoemd word omdat ze allemaal zo dik zijn.
Als ik hem tegenkom en hij hoofdschudden zegt “ach gossie daar heb je die dikke bull weer”
Dan roep ik steevast, “Jaa wat is i vet cool hé “
Suzanne123 schreef:Bij de sheltie gaat het vaak fout met de namen van de kleur.
Sable .. wordt soms sabel (zoals het wapen).
De Engelse uitspraak is goed.
Tri-color wordt 'die zwarte'
En bluemerle wordt 'die heb ik nog nooit gezien'
In schrijftaal vaak bluemerrel of bluemarrel. Uitspraak trouwens ook vaak bluemerrel/bluemerril. Het is overigens blue = bloe merle = 'murl'
Ik heb lang zelf in de knoop gelegen met de vastagospets.. zie je.. ik ben niet eens zeker van de juiste spelling... ;-( Pas toen ik dacht dat 'spets' wel zou kunnen staan voor 'spits'.... kwam ik op het idee om de klemtoon op de TA te leggen Klopt dat??
poeh.... kan zo geen andere voorbeelden bedenken.. ze zijn er vast wel...
Groetjes,
suzanne
als je het zo uit gaat spreken, dan doe je het erg fout hahha, het is nl, Västgötaspets (west-jeuta-spets, maak ik er iig altijd van, heb wel eens met een fokker gepraat en geloof dat zij ze ook zo noemde )
De eerste keer dat er een Ca de Bou op mijn beeldscherm tevoorschijn kwam dacht ik dat je het als Sja de Boe uitsprak terwijl het dus gewoon als Ka de Bo uitspreekt. Veel mensen zeggen ook Ka de Boe
In schrijftaal vaak bluemerrel of bluemarrel. Uitspraak trouwens ook vaak bluemerrel/bluemerril. Het is overigens blue = bloe merle = 'murl'
Ik heb lang zelf in de knoop gelegen met de vastagospets.. zie je.. ik ben niet eens zeker van de juiste spelling... ;-( Pas toen ik dacht dat 'spets' wel zou kunnen staan voor 'spits'.... kwam ik op het idee om de klemtoon op de TA te leggen Klopt dat??
Groetjes,
suzanne
als je het zo uit gaat spreken, dan doe je het erg fout hahha, het is nl, Västgötaspets (west-jeuta-spets, maak ik er iig altijd van, heb wel eens met een fokker gepraat en geloof dat zij ze ook zo noemde )
zo spreek je het idd uit
jack russell spreken ze wel eens uit als sjek russell :N: en het is djack russell
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Groetjes,
suzanne
zo spreek je het idd uit
jack russell spreken ze wel eens uit als sjek russell :N: en het is djack russell
Groetjes,
suzanne
zo spreek je het idd uit
Ik kort mijn honden altijd af tot fila's wat ook weer tot verwarring kan leiden want een kennis van Jan zei dat hij een hele rijke vriendin had met niet 1 maar twee villa's
Zo hoorde ik eens iemand die het had over een Béaagle.
En dat dus gewoon uit spreken hoe je het leest he.
Dat ging dus over een Beagle.
En niet alleen hondenrassen, maar ook voermerken worden raar uitgesproken.
Zo heeft een kennis van mij het altijd over Pédiegree.
Daarmee bedoelt ze Pedigree.
Brigitte schreef:De eerste keer dat er een Ca de Bou op mijn beeldscherm tevoorschijn kwam dacht ik dat je het als Sja de Boe uitsprak terwijl het dus gewoon als Ka de Bo uitspreekt. Veel mensen zeggen ook Ka de Boe
Haha ik heb jou ooit gevraagd hoe je het uitspreekt.
Paulala schreef:
En niet alleen hondenrassen, maar ook voermerken worden raar uitgesproken.
Zo heeft een kennis van mij het altijd over Pédiegree.
Daarmee bedoelt ze Pedigree.
Wat dacht je van Eukaneuka?
hahahaha, dat meen je toch niet serieus?
Zijn er mensen die het zo noemen?
"Dogs feel very strongly that they should always go with you in the car, in case the need should arise for them to bark violently at nothing right in your ear." - Dave Barry
Leuk topic zo hihi.
Leer je veel van. Zo wist ik b.v. ook niet hoe je Ca de Bou uitsprak, dus weer wat geleerd en net als marion heb ik ook heel lang gedacht dat het Keen corso was
De Västgötaspets wist ik hoe je dat uit sprak omdat dat een keer in de hondenmanieren had gestaan toen het ras van de maand was
Maar hoe spreek je nou b.v. het laatste deel van Harzer Fuchs uit? fuks fusj, of is het foeg of toch anders??