Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Shadow kan namelijk ook aardig het bloed onder de visite hun nagels vandaan peuteren, omdat hij zichzelf op blijft dringen. Iedereen die hier langs komt krijgt ook steevast te horen dat ze Shadow moeten negeren, en langzamerhand merk ik wel verschil. Ik moet er niet aan denken om hem weg te sluiten. Bachbloesem is op zich ook geen remedie op zichzelf he? Het werkt rustgevend, maar er zullen alsnog regels moeten zijn, zodat hij weet wat hij al en niet kan doen .
Hoe oud is Remy?
Hoe belangrijk mijn honden ook voor mij zijn, ik kan me goed voorstellen dat anderen het lastig of vervelend vinden als ze meekomen. Het is geen probleem ze thuis te laten voor een paar uurtjes of anders regel ik (uitlaat) oppas. Komen er bij ons thuis mensen die problemen hebben met honden, dan wil ik dat best even oplossen door de honden in de bench te doen of ze op de 1e etage te zetten. Daarna zijn zij weer aan de beurt! Kijk, ik kies voor honden maar niet iedereen waardeert dat nietwaar!
Ik kan mijn hondje ook makkelijk een aantal uren alleen laten als ik ergens heenga waar ze liever geen honden hebben. Maar omdat ze al heel lang alleen zit als ik werk (maximaal drie dagen per week, gelukkig), vind ik het niet zo prettig om haar daarnaast ook nog lang alleen te laten. Maar ja, soms kan het niet anders.
Hier thuis komen gelukkig geen mensen die niet van honden houden
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Lemuria schreef:Shadow kan namelijk ook aardig het bloed onder de visite hun nagels vandaan peuteren, omdat hij zichzelf op blijft dringen. Iedereen die hier langs komt krijgt ook steevast te horen dat ze Shadow moeten negeren, en langzamerhand merk ik wel verschil. Ik moet er niet aan denken om hem weg te sluiten. Bachbloesem is op zich ook geen remedie op zichzelf he? Het werkt rustgevend, maar er zullen alsnog regels moeten zijn, zodat hij weet wat hij al en niet kan doen .
Hoe oud is Remy?
Is op weg om 4 jaar te worden.Hij weet wat hij wel en niet mag doen.Af en toe geeft hij daar ff een eigen draai aan maar is een zeer gehoorzame hond.Mijn mening is dat er een verschil is tussen druk zijn en het zichzelf copleet verliezen.Het is gissen maar ik denk dat er niet veel verschil in zijn gedrag zal zijn als ie andere eigenaren had gehad.Remy kan tijdens een traing een half uur tot 3 kwartier meedoen.Daarna is het over.Een hysterische,ongelukkige hond aan je lijntje.Langzaam oprekken heeft als gevolg dat ie steeds eerder doorslaat.Tannetje[onze DA]merkte laatst goed op dat ie meteen de commando s die je hem geeft goed doet maar dat het maar even is.Wij kunnen daar zo n half uur redelijk zitten en dan is het waarschijnlijk te veel stimulie voor hem en raak je hem kwijt.Will-to-please is erg groot maar dit is iets waar hij niks aan kan doen.Mijn schoonzus heeft 3 Hussen.In het begin moet ik overleven maar gaanderweg gaat alles weer zn gangetje.Zeker als het een lang bezoekje is.Remy in omgekeerde volgorde.Begint lekker.Gaat rustig en laag naar kids en naar mate de tijd verstrekt zie je een soort Damian tevoorschijn komen.Hij mag altijd even begroeten,af en toe ff snel een aai halen en dan op zn eigen etage aan een lekker bot knagen.Fijne is dat ik zelf ook niet meer aan een infuus hoef na bezoek.Heb kunnen horen wat mensen zeggen enz.Als onze hond niet zo duidelijk ongelukkig ervan zou worden dan hadden we dat voor lief genomen is ons huis en hadden mensen het maar erbij moeten nemen.Ander verhaal als je op visite gaat.Nu is het prima opgelost.Denk dat ik het toch een minder moment zou vinden als iemand mij had gezegd dat ik zonder hond meer welkom zou zijn.Geheel terecht maar wel pijnlijk.
Ahh ok ik snap het..hij kan zich gewoon niet te lang concentreren/inhouden. Dat is dus voor Remy zelf ook een ramp waarschijnlijk ?.
(3 Hussen en de visite de eerste paar minuten laten overleven, feest van herkenning )