tura schreef:yamie schreef:Jeanet Stehouwer schreef:Jaimy* schreef:

Ik zou alles eens rustig lezen eerst.
En aangepraat? Ze heeft gelukkig het beste voor met haar hondje, ik wou dat meerdere haar voorbeeld volgde ipv aan zichzelf te denken en het "oh zo leuke, vol risico's nestje van hun teefje".
Een sterilisatie is altijd een behoorlijk risico voor zo`n hondje!
ze was al gedekt, dus leed was al geschiet, ik had het nestje gewoon laten komen, toch meestal met een keizersnede, dus daarna gelijk laten steriliseren.
vreselijk idee, een ``zwanger`` hondje laten helpen

een hondje van nog geen 2 kilo een bevalling of dus wellicht een keizersnede laten ondergaan is een veel groter risico, daarnaast zouden er dan pups geweest zijn, van ongeteste ouderdieren, met alle risico's vandien.
ik vind dat ze de juiste keuze heeft gemaakt, ze vond het ook moeilijk en ik vind het walgelijk dat jij nu achteraf nog even moet komen preken en janken hoe vreselijk het wel niet is.
Hoe denk je dat dit teefje is geboren

ook hondjes van nog geen 2 kilo kunnen werpen, anders liepen er niet zoveel van rond....en het ging er hier niet om dat
dit hondje moet werpen, maar dit zou haar ook aangepraat zijn als ze een Duitse Dog had

het ging er hier bij een aantal om waarom zij in vredesnaam een nestje wilde hebben, zonder stamboom
Ik ben geen voorstander van stamboomloos fokken, maar vind het wel van de zotte, omdat hier mensen zijn die dat maar niks vinden, het een labiel persoon aanpraten dan maar een algehele castratie (incl pups) te laten doen

Dat vind ik te ver gaan.....

weleens de statistieken gehoord? er gaat veel vaker iets mis met een bevalling/keizersnede ( dat laatste is zelfs nog gevaarlijk in combi met een heel licht hondje, eventuele weeën en narcose) plus het sterfte cijfer van chi pupjes,dan met een sterilisatie, zeker in een eerste week van een eventuele dracht, was het later geweest? had IK het ook zeker niet aangeraden, ik snap best je vraagtekens hoor, maar in dit geval is het kiezen uit twee kwaden en imo ( zeker ook door ervaring) is de keuze die Femke17 uiteindelijk
zelf gemaakt heeft de beste.
ze had een ondoordachte keuze gemaakt, iets wat op alle vlakken een groot risico met zich mee bracht, zowel voor teefje als pups, dat ook een sterilisatie een risico is? ja tuurlijk, ook dat heb ik geschreven, het 1 of het ander, beide scenario's met risico, dat was de consequentie van haar ondoordachte keuze, ik sta nog steeds achter het advies en de uiteindelijke afloop nu.
zoals ik het nu lees, gaat het goed met femke en hoop ik dat de ts gewoon nog vele jaren ongestoord van haar kan genieten