Ik zag ook nog slierten in het water drijven. Duidt het opdrogen op de stranden er op dat de blauwalg aan het verdwijnen is?
Lijkt me in ieder geval nog niet gezond. Dus was je van plan om binnenkort naar de Gravenbol te gaan, dan weet je ervan.
Moderator: moderatorteam
Ik vond het ook raar omdat er normaal altijd een bord staat met een waarschuwing voor blauwalg. Heb nog een paar mensen gevraagd die er ook liepen en die dachten allemaal dat het wel blauwalg was. Dus ik ben maar bij het water weggebleven.alm@ schreef:Is blauwalg niet meer olieachtig (met een blauwe 'waas') en op het water drijvend? Dit lijkt mij meer een gewone alg. Ik dacht ook dat de overheid meteen waarschuwingsbordjes plaatste als er blauwalg is geconstateerd. Ik kan er ook helemaal naast zitten hoor, maar ik heb hier in de duinmeertjes vaak blauwalg gezien en dat ziet er heel anders uit.
Ik ga op jouw foto af en voor mij ziet dat er groen uit en blauwalg heeft ook geen slierten. Ik vind het ook momenteel helemaal geen temperatuur voor blauwalg. Ik ga wel even googelenZoek stok! schreef:Ik vond het ook raar omdat er normaal altijd een bord staat met een waarschuwing voor blauwalg. Heb nog een paar mensen gevraagd die er ook liepen en die dachten allemaal dat het wel blauwalg was. Dus ik ben maar bij het water weggebleven.alm@ schreef:Is blauwalg niet meer olieachtig (met een blauwe 'waas') en op het water drijvend? Dit lijkt mij meer een gewone alg. Ik dacht ook dat de overheid meteen waarschuwingsbordjes plaatste als er blauwalg is geconstateerd. Ik kan er ook helemaal naast zitten hoor, maar ik heb hier in de duinmeertjes vaak blauwalg gezien en dat ziet er heel anders uit.
Het zag er wel raar uit hoor. Op een ander strandje lagen stenen en die waren van onderen ook helemaal blauw/groen geworden. Volgens mij is gewone alg groener. Of niet?