Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandel/speelmaatje gezocht in Veldhoven

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

JML
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door JML »

Ik hou het hier even in de gaten.

Maddy kan heel goed los lopen... maar ik nog niet :roll:
Ben aan het oefenen en tot nog toe gaat het super!
Mijn zakken afgeladen met worstjes en Maddox is de liefste hond van de wereld. Ik heb hem echter nog nooit los gehad met andere honden, vind dat wel spannend. Het is een vrij panisch angstig beest en als hij de paniek krijgt dan is ie foetsie!

Ik hou het dus in de gaten, als het in de buurt is kom ik zeker naar de start en dan zien we wel weer verder! Andere honden die aangelijnd blijven?
johan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door johan »

Mijn ervaring is dat ook honden die niet zo geweldig luisteren juist bij "de groep" blijven tijdens een wandeling.
Normaal gesproken hoef ik die van mij gedurende heel de wandeling niet te roepen. Die rent heel de tijd op en neer achter een andere hond aan. :mrgreen:
JML
Zeer actief

Ja ik denk dat het ook wel los loopt, letterlijk en figuurlijk haha!

Honden blijven dan toch wel goed samen.... Maddox luistert wel, maar is een paniek vogel. Ben bang dat hij de benen neemt als hij bang is of opgejaagd wordt.

Ik denk ook dat ik degene ben die nog niet zo goed los kan lopen :wink:

Ik hou woensdag in elk geval even vrij! hahah, lijkt me gezellig!
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

johan schreef: Oh en Inge? Ik heb al een jaar een koelelement van jou hier liggen................mis je het nog niet? :smile:
Ja, die mis ik steeds meer :mrgreen:

19.00u een optie?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
granny
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door granny »

Als het de Karpendonkse plas wordt, doe ik mee.
Afbeelding
Peace sells, but who is buying?
Baukje2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Baukje2 »

Hoi hoi,

19:00u is voor ons goed hoor! Het wordt toch pas tegen 21:00u echt donker, dan hebben we 2u hihi moet lukken toch? :mrgreen:

Gezellig dat er zoveel mensen mee willen gaan.
Vorige keer waren we in Leende gaan wandelen, maar Karpendonkse plassen is voor ons ook geen probleem..

Groetjes Baukje
johan
Zeer actief

Kan je bij de Karpendonkse plassen wel een uur of anderhalf met een groep honden wandelen? En belangrijk ook; mag je ze daar wel los laten? :denken:
granny
Erelid
Contacteer:

johan schreef:Kan je bij de Karpendonkse plassen wel een uur of anderhalf met een groep honden wandelen? En belangrijk ook; mag je ze daar wel los laten? :denken:
Je gaat me toch niet vertellen dat je er nooit geweest bent he. Grote grasvelden met in het midden een joekel van een meer en omgeven door bosranden. Het is vlakbij het Diaconesse ziekenhuis (nu MMC), dus je kan voor woensdag nog een kijkje nemen. :mrgreen:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

De Karpendonkse plassen ligt voor mij te dicht bij een weg, als jullie daar gaan wandelen ga ik niet mee, ik durf dat niet met Marouck (die wil op groepswandelingen nog weleens een eindje uit zicht gaan)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

granny schreef:
johan schreef:Kan je bij de Karpendonkse plassen wel een uur of anderhalf met een groep honden wandelen? En belangrijk ook; mag je ze daar wel los laten? :denken:
Je gaat me toch niet vertellen dat je er nooit geweest bent he. Grote grasvelden met in het midden een joekel van een meer en omgeven door bosranden. Het is vlakbij het Diaconesse ziekenhuis (nu MMC), dus je kan voor woensdag nog een kijkje nemen. :mrgreen:
Voor zover ik weet, mag je de honden daar niet los laten lopen :denken:

Ik vind de Karpendonkse plassen fijn om zonder hond te wandelen of om met Shib aan het water te zitten. Maar zo in een groep, zie ik dat niet zo zitten. :19:

In Geldrop is ook een mooi losloopgebied met bossen, hei en een zandberg/kuil. Misschien dat dat ook nog een optie is?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Geldrop vind ik prima hoor, wip ik daarna gewoon even bij de IPO aan :mrgreen:
Groetjes Inge
Afbeelding

Baukje2
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Baukje2 »

Voor ons ook goed hoor..
Moet je wel even een goede routebeschrijving geven of een straatnaam ofzo hihi anders wordt t lastig :denken:

Groetjes Baukje
JML
Zeer actief

Geldrop is zeker leuk.. en maddox weet dan zelf de weg naar huis haha!

Karpendonk vind ik ook prima, maar volgens mij mogen ze daar niet los.
granny
Erelid
Contacteer:

Of honden los mogen lopen bij de karpendonkse plas, weet ik eigenlijk niet, zie er wel vaak loslopende honden. Kan er eigenlijk niks over vinden.
Afbeelding
johan
Zeer actief

Ik ken uiteraard de Karpendonkse plassen wel als Eindhovenaar maar er gaan wandelen met een groep loslopende honden lijkt me niet echt heel verstandig. In principe mogen nergens in Eindhoven honden los lopen. Op zich stoor ik me daar nooit aan maar ik ken mijn hond, en die is helemaal doofstom en blind als ze met een groepje kan rennen. Dus dan lijkt me een bos toch beter voor dit soort wandeling. :mrgreen:
Waar maakt mij niet uit, ik weet alleen dinsdag pas of ik 19.00 uur kan gaan redden.
Geldrop lijkt me ook een prima optie, daar ben ik nog nooit geweest om te wandelen.............waar willen we heen gaan, is er een straatnaam oid waar ik me heen kan laten sturen door de routeplanner. :denken:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

johan schreef:Geldrop lijkt me ook een prima optie, daar ben ik nog nooit geweest om te wandelen.............waar willen we heen gaan, is er een straatnaam oid waar ik me heen kan laten sturen door de routeplanner. :denken:
Livingstonestraat in Geldrop. Is een grote parkeerplaats

Het is achterin Geldrop Als je de bossen helemaal doorloopt kom je in Mierlo uit :wink:
Als je op een routeplanner kijkt is het aan de linkerkant van de A67(vanuit Eindhoven gezien). Dat hele stuk is losloopgebied. :ok:

Er loopt heel af en toe een keer een paard. Schapen zijn er ook, maar die zitten in een omheind gebied.

Voor de kijkers van de fotohoek, het is vlak bij Nanna's achtertuin :wink: :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

meschien dat ik er dan ook wel bij ben met de 2 teckels
maar dat laat ik morgen nog wel ff weten ff aan de agenda vragen of wij dan nix te doen hebben

dokus die zal het wel helemaal geweldig vinden
maar swiebertje wat minder in het begin maar na een half uurtje is die ook helemaal los
Afbeelding
JML
Zeer actief

Ok Geldrop dus... leuk!
Wij komen ook!
granny
Erelid
Contacteer:

Ik beloof niks, maar als het meezit............. kom ik ook. Loetje kan trouwens vrijwel niet los, heeft een heel grote jachtpassie, dus ff kijken hoe het gaat.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

granny schreef:Ik beloof niks, maar als het meezit............. kom ik ook. Loetje kan trouwens vrijwel niet los, heeft een heel grote jachtpassie, dus ff kijken hoe het gaat.
Als ik Biène meeneem (weet ik nog niet zeker) hou ik haar in het begin ook ff vast hoor, gewoon om eerst haar reactie op de andere honden in de gaten te houden.
Groetjes Inge
Afbeelding

granny
Erelid
Contacteer:

Inge schreef:
granny schreef:Ik beloof niks, maar als het meezit............. kom ik ook. Loetje kan trouwens vrijwel niet los, heeft een heel grote jachtpassie, dus ff kijken hoe het gaat.
Als ik Biène meeneem (weet ik nog niet zeker) hou ik haar in het begin ook ff vast hoor, gewoon om eerst haar reactie op de andere honden in de gaten te houden.
Loetje doet niet lelijk tegen honden of zo, ze kan wel behoorlijk opdringerig en bulldozerachtig over komen. Zelfs de boomers hier in de buurt gaan voor haar op de loop. :N: Ze is gewoon lomp en heeft ook nog eens geen opvoeding gehad. (geen keffer overigens) De ellende met haar is dat ze overal achteraan gaat, dus loopt ze hier altijd aan een flex.
Alleen op afgebakend terrein mag ze los. Ik heb in Bergen op Zoom eens meegemaakt dat ze terug rende naar een stel honden die ze heel erg leuk vond en die was ik een paar kilometer terug gepasseerd. Heb haar toen behoorlijk moeten zoeken hoor. (waren 2 ieren en een beagle) Angel is eigenlijk ook heel vriendelijk tegen andere honden. Hij speelt heel graag ook al is hij nu 12 jaar. Dominante honden vind hij niet echt leuk en eigenlijk ook een beetje eng. Nu Vos er niet meer is, heb ik niet overal ogen en oren meer nodig, maar er zijn hier in de buurt eigenlijk weinig honden die willen spelen of juist die bang zijn. Wel jammer.
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

Hier in de buurt is ook het Eckhartse bos, zal volgende week eens zien of honden daar los mogen lopen, ziet er op de kaart in elk geval groot uit.
Afbeelding
kawa2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckels

Ongelezen bericht door kawa2 »

wij kunnen vanavond helaas niet komen
veel plezier iid geval
Afbeelding
granny
Erelid
Contacteer:

kawa2 schreef:wij kunnen vanavond helaas niet komen
veel plezier iid geval
Vnavond? Morgenavond toch?
Afbeelding
JML
Zeer actief

Ik ga ook uit van morgen hoor!

Moet alleen even checken met het voetbal :boos: Manlief wil waarschijnlijk het engelse team zien.... dan moet ik hem even naar de kroeg brengen :P
granny
Erelid
Contacteer:

JML schreef:Ik ga ook uit van morgen hoor!

Moet alleen even checken met het voetbal :boos: Manlief wil waarschijnlijk het engelse team zien.... dan moet ik hem even naar de kroeg brengen :P
Hij gaat maar lopen. Zo groot is Geldrop niet. :smile: :smile:
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Morgen inderdaad :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

granny
Erelid
Contacteer:

Inge schreef:Morgen inderdaad :wink:
Pfffffffffffffffff, schrok al. Nou nog hopen dat ik een auto heb.
Afbeelding
johan
Zeer actief

Ik kan niet zeggen of het mij morgen gaat lukken om er om 19.00 uur te zijn. Mocht het wel lukken dan zien jullie me wel daar, zo niet; een hele fijne wandeling gewenst! :ok:
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Voor degenen die morgen gaan wandelen: Een hele fijne wandeling! Het is daar een erg mooi gebied. Ik heb er tot vorig jaar ook vrij regelmatig gelopen met de honden. Of tenminste: ik liep er dan en de honden zaten achter de konijnen aan :)

Groetjes Petra
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”