Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond & Veiligheid

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Toen ik Max uitkoos heb ik er niet bij na gedacht. Maar als ik haar, als jong meisje, om 12 uur 's nachts ga uitlaten, denk ik wel na over wat Max zou doen als iemand mij zou aanvallen. En dan vind ik het ook een veilig idee dat ze me zou beschermen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Nanna schreef:Een busje pepperspray doet ook wonderen wat dat aangaat.
Dit is dus strafbaar, een flesje spuit- deodorant of haarlak mag wel.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

niet maar ik ben wel blij dat ze heel allert is vooral savonds en aanslaat als je iets verdachts ziet of hoort. Al weet ik zelf dat ze de eerste zal zijn die weg is als er daad werkelijk iets gebeurt. Over een tijd hoop ik er een enge hedder reu bij te nemen :wink: en hopelijk wordt die iets meer dapper als jola op het moment is.

Ik heb helaas wel genoeg slechte ervaringen, niet dat ik met angst over straat moet maar het kan wel erg fijn zijn als je weet dat je van je hond op aankan zou het nodig zijn (hopelijk nooit dus)
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Ik ging op zoek naar een hond minimaal knie hoogte en kwam thuis met een cairnterrier. Daan schrikt niet af maar hij zal wel in iemands broekpijp gaan hangen als ze verkeerd willen. Maar of ze daarvan onder de indruk zijn, 9 kilo hond. Als ik op een landgoedje aan het passen ben mis ik toch wel een hond die indruk maakt. Het is afgelegen en ik kom er weleens mensen tegen waarvan ik me afvraag wat ze daar doen. Met 2 labs waarvan er 1 mee sjokt en een lab die iedereen lief vind voel ik me niet altijd veilig. Met name niet dat als ze 's avonds bij de laatste plasronde op de oprijlaan iets horen en hard naar huis terugrennen en mij laten staan. Daan beschermd me dan wel, die staat grommend voor me.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

marye schreef:Niet, Caja ziet er totaal niet afschrikwekkend uit :mrgreen:
Samen met Bram kan ze toch erg afschrikwekkend grommen en blaffen :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:
marye schreef:Niet, Caja ziet er totaal niet afschrikwekkend uit :mrgreen:
Samen met Bram kan ze toch erg afschrikwekkend grommen en blaffen :mrgreen:
Ah, terwijl ze de verkeerde kant op staat te kijken :mrgreen:
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Zenda schreef:
Nanna schreef:Een busje pepperspray doet ook wonderen wat dat aangaat.
Dit is dus strafbaar, een flesje spuit- deodorant of haarlak mag wel.
idd, in nederland valt pepperspray onder wapens, en dan ben jij dus degene die gewapend z'n hond een plasje laat doen... :denken: wordt niet echt soepeltjes op gereageerd door de gemiddelde rechter :mrgreen:

wat wel legaal schijnt te zijn (heb ik gehoord hier in de wandelgangen :wink:) is zo'n busje met haarlakachtig spul, wat ook nog eens een blauwe kleur afgeeft die 3 dagen blijft zitten.
als je dus een beschrijving moet geven van bijv. de enge kerel die je van je fiets trok, zeg je gewoon "ik weet niet hoe hij eruit zág, maar hij is blauw" :mrgreen:

persoonlijk ga ik voor de haarlak. ben liever "het meisje dat ijdel haar hondje laat plassen" dan "het meisje dat gewapend haar hondje laat plassen" :pffff:
Afbeelding
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Niet.

Al moet ik zeggen dat ik diverse meteropnemers, krantkerstkaartverkopers, loodgieters en pleeonstoppers met Frolicjes naar boven heb moeten lokken. Sophie blaft amper, maar als ik alleen thuis ben, er wordt aangebeld en het blijkt een heerschap te zijn gaat het alarm af. En dan klinkt ze niet als 15 kilo schuddebillende Basset, maar als 75 kilo Killer. En ik moet zeggen dat ik dat niet heel erg vind.
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

nee, niet over nagedacht toen we de honden kochten.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Nooit bij stil gestaan toen ik Shadow kocht...maar Huskies schrikken wel aardig af :wink:.
Ik vind het bij de keuze voor een ras ook totaal een vereiste dat hij/zij me kan beschermen, liever let ik op andere eigenschappen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Jacky schreef:nee, niet over nagedacht toen we de honden kochten.
Hier idem. Toevallig ingerold. Toch moet ik bekennen dat als ik alleen het laatste uitlaatrondje doe het toch wel prettig vind dat wildvreemden met een boogje om de herders lopen :wink:
Afbeelding
fabiola
Actief

Ongelezen bericht door fabiola »

Ik heb daar zeker over nagedacht. Ik loop heel vaak alleen in het bos en in de winter ook in het donker. Als vrouw is dat niet altijd erg prettig. Je hoeft maar 1 gek tegen te komen, he...

Mijn Miepje is een held op sokken, dus daar heb ik niks aan. Dus mijn volgende hond moest veel lieve kenmerken hebben (goed met kinderen, lief met andere mensen) maar wel mij kunnen helpen in geval van nood.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Niet, zou ook echt wel één van de laatste redenen voor mij zijn om voor een grote hond te kiezen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

De veiligheid heeft bij ons absoluut geen rol gespeeld, we houden gewoon van hondjes die niet al te groot en makkelijk te houden zijn als het nodig is. Als een duitse dog een keer achter een vogel of kat aan wilt gaan als ik of mijn ouders de lijn vast hebben dan worden we voortgesleept over de weg. Dat is ook een soort van veiligheid voor jou en de hond, weten dat je hem altijd 'aan kan' als het nodig is. :wink:
Afbeelding
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Voor mij is dat een van de redenen geweest voor een beauceron te kiezen. Ik geniet intens van lange wandelingen in mijn eentje en ben veel alleen in de auto onderweg. Een hond die afschrikt en die als de nood aan de man is ook in kan grijpen vind ik heel plezierig. Ook Rein is nu hij volwassen is best waaks geworden, al mist hij de kalme waaksheid en overtuiging van Barousse. Barousse maakt geen onnodige stampij maar is gewoon altijd opmerkzaam en in mijn buurt.
Dibbes
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dibbes »

Toen ik op zoek was naar een ras dat bij mij paste, vond ik veel herderrassen al leuk. Dat ze een afschrikkend effect hebben vond ik wel een prettig idee, maar het is voor mij niet de hoofdreden geweest om voor een herder te gaan.
Afbeelding
Anselmo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anselmo »

Elis is zeker niet gekocht omdat ze groot en, volgens de alledaagse normen, afschrikwekkend is. Meer omdat de karaktereigenschappen ons erg aanstonden. Maar dat het vroeger een waak- en verdedigingshond is geweest dat is wel nog te merken. Ik weet pertinent zeker (ik heb de situatie al eens op dit forum verteld) dat Elis me, indien ik bedreigd wordt, zal beschermen. Dat geeft een veilig gevoel als ik door het park loop en de zoveelste ongure dealer zie passeren.

Wel grappig, dat mensen zo bang zijn van de hond die ik het best ken als enthousiast achter een balletje aanhollen en degene die ooit één keertje naar me gesnapt heeft, daarvoor op z'n neus gekregen heeft en nu altijd likjes zit te geven.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

ik heb mijn DH omdat ik van kinds af aan al een zwak had voor herders, mn de duitsers..deze kwam op me pad en is me eerste hond, niet aangeschaft om me een veiliger gevoel te geven, gewoon omdat ik gek was op de hond en ach t is gewoon me beestje..
Ik heb me hond niet nodig om van me af te bijten, zal hem ook niet bewust inschakelen in geval van nood..dat los ik zelf wel op .. wil niet dat ik mijn hond mij laat verdedigen met gevolgen van dien... :wink:
nee ik heb mijn hond niet om stoer over straat te gaan of om me veiliger te voelen.. ik ben juist meer allert dat ie niet op bepaalde provovaties of prikkels ingaat.. als ik echt in gevaar zou zijn dan staat ie er heus wel voor me maar zonder hond moest ik ook me hachje redden, dus waarom zou ik nu ik een grotere hond heb daarop gaan leunen en denken wie doet me wat? dat is geen verhouding voor baas hond mi..
nicole12
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door nicole12 »

hoi mayla,ik heb daar zeker niet op uitgezocht,ze zagen er stuk voor stuk aaibaar en lief uit.
De enige die men nog weleens afschrikwekkend vindt is die duitse dog.
Ik voel me wel veilig met mijn zetje,vooral s avonds :wink:
Lex en Noa zijn dan erg bij de pinken in het donker,en ben dan ook absoluut niet bang :ok:
Dusty de york heeft een hoog blafgehalte en de rest staat dan startklaar,dus bang ben ik niet :smile:
Als de nood aan de man of vrouw zou zijn staan ze er voor me,zelfs die york,die is dan vermomd als erggggggggg groot,zo voed ze zich ook meestal hoor :wink: :ok:
Afbeelding
Lex (DD) Noa(GR) Dusty (YT)
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

we hebben geen grote honden om ons veilig te voelen , dat laten we aan de kleintjes over :N:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Niet van te voren over nagedacht maar een prettige bijkomstigheid :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”