Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De eersten zijn er!!!! blz 14

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

De eersten zijn er!!!! blz 14

Ongelezen bericht door sirene »

Kreeg de laatste tijd (en daarstraks weer) al van een paar mensen een pb hoe het met het nestje van Kori is.
Op mijn site staat nog steeds dat we september een nestje verwachten maar ik heb dat gewoon nog niet geupdate.
Hier alvast dan de update;o)

Kori is nog niet loops geworden.
Voor ons maakt het niet zo uit want we hebben het druk zat met het nieuwe huis bewoonbaar maken, en we genieten volop van Atoq en Qhilla en de andere hondjes.
Heb inmiddels wel dispensatie aangevraagd bij de RV omdat ze voor
1 december haar nestje zou moeten hebben gehad omdat ze dan 5 jr wordt. Heb nog niets gehoord maar ik neem aan dat het geen probleem is.
Ben wel benieuwd.
Tis wel heel typisch Kori om lekker zelf uit te maken wanneer er een nestje komt :mrgreen:
Laatst gewijzigd door sirene op 01 dec 2007 07:25, 8 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Brrr, mens! Ben je zelf nog niet aan het bijkomen van je laatste nestje? Heb je wel pupkopers al dan? Vorige keer ben je ze toch ook niet allemaal "kwijt geraakt"?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Brrr, mens! Ben je zelf nog niet aan het bijkomen van je laatste nestje? Heb je wel pupkopers al dan? Vorige keer ben je ze toch ook niet allemaal "kwijt geraakt"?
Ja, ik ben nog aan het bijkomen en het is inderdaad niet ideaal. Maar vanwege haar leeftijd moet het wel nu hè. We houden zelf niets aan uit dit nestje.
Geïnteresseerden zijn er wel genoeg. Alleen voor behaarde hondjes weer niet maar die komen wel als ze geboren zijn.
Vorige keer waren ze allemaal gewoon voor 8 weken vergeven hoor en allemaal aan mensen die al voor het nest er was waren wezen kijken. Behalve Caroline en Pieter dan. :wink:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marion.

sirene schreef:
Marion. schreef:Brrr, mens! Ben je zelf nog niet aan het bijkomen van je laatste nestje? Heb je wel pupkopers al dan? Vorige keer ben je ze toch ook niet allemaal "kwijt geraakt"?
Ja, ik ben nog aan het bijkomen en het is inderdaad niet ideaal. Maar vanwege haar leeftijd moet het wel nu hè. We houden zelf niets aan uit dit nestje.
Geïnteresseerden zijn er wel genoeg. Alleen voor behaarde hondjes weer niet maar die komen wel als ze geboren zijn.
Vorige keer waren ze allemaal gewoon voor 8 weken vergeven hoor en allemaal aan mensen die al voor het nest er was waren wezen kijken. Behalve Caroline en Pieter dan. :wink:
Je bent toch ook met een nakerd "blijven zitten"? En nu dan door omstandigheden ook weer met een behaarde. Maar die kans loop je straks weer. Toch?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Tis trouwens een andere maat hè Marion. Dus een heel ander publiek. Mensen die een grote Peruaan zoeken willen geen middelmaat en andersom.
Zowel Kori als Bacardi zijn nieuw bloed in Europa dus vanuit fokkers is er zowieso veel interesse. Maar ik wil eerst eens kijken wat er in het nestje zit.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
sirene schreef:
Je bent toch ook met een nakerd "blijven zitten"? En nu dan door omstandigheden ook weer met een behaarde. Maar die kans loop je straks weer. Toch?
We zijn niet met een nakerd blijven zitten. Ik wilde Atoq niet verkopen omdat hij me veel te speciaal was. Daarom zouden we afwachten hoe hij uit zou groeien en dan beslissen of we hem zouden houden.
De kans dat er een hond terugkomt of geen baas vindt is er altijd. Daar vinden we dan wel weer een oplossing op hoor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Het feit dat je ook behaarde pups kunt hebben zou ik wel eng vinden. Kijk, ik heb ook black and tans en tijgers in één nest, maar die raak ik makkelijk kwijt, voor allebei zijn liefhebbers.
Maar als je toch overwegend behaarden hebt in je nest, brrr.....mensen zien dat toch snel als "bastaards" want zo zien ze er ook wel een beetje uit.
Maar goed, als je niks waagt win je helemaal niks :wink:
Tja, dat kan. Toen ik op een naakte pup wachtte werd er een nest met alleen 4 behaarde honden geboren.
Maar 99,9 % van alle honden op de wereld zijn behaard en daar zijn meer liefhebbers voor dan voor mijn naakte honden. Het zal dan dus ook wel goedkomen. Voor veel mensen maakt het ras niet uit en wie er dan een leuke, sportieve, mooie hond zoekt boft dan met een Peruaan :pffff:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Ik geloof niet dat Sonja onverantwoord bezig is en al helemaal niet met Kori, die haar zo dierbaar is.

Dat er behaarde honden in een nest nakers zitten is een fait accompli en daar zal ze ook beslist rekening mee hebben gehouden. En er zijn genoeg mensen die graag een oerhondje willen. Net als bij Nanna er mensen komen voor de getijgerde én de black-and-tans.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Nog niks op komst hier hoor.

Ongelezen bericht door tura »

sirene schreef:Heb inmiddels wel dispensatie aangevraagd bij de RV omdat ze voor
1 december haar nestje zou moeten hebben gehad omdat ze dan 5 jr wordt. Heb nog niets gehoord maar ik neem aan dat het geen probleem is.
Ben wel benieuwd.
Vind je dat dan zelf ook niet te laat voor een eerste nest, na haar 5e verjaardag nog, die grens is er toch niet voor niks? Ik ben zelf met mijn beide teven ook pas laat begonnen, Nica met net 4 jaar haar eerste en tevens laatste nest en Tura haar eerste nest met 4,5 jaar.....bij een volgende teef wacht ik niet meer zolang, omdat ik dat toch eigenlijk al wel erg laat vind, voor een 1e nest....

Ik vind dispensatie om dit soort redenen ook eigenlijk niet gepasd, je gaat de regels aan passen aan je fokgebeuren, terwijl dit andersom dient te zijn, je plant jouw fokgebeuren aan de hand van de regels.......

Je wist toch allang dat ze dit jaar op 1 december 5 jaar word :wink:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Mir@n schreef:Ik geloof niet dat Sonja onverantwoord bezig is en al helemaal niet met Kori, die haar zo dierbaar is.

Dat er behaarde honden in een nest nakers zitten is een fait accompli en daar zal ze ook beslist rekening mee hebben gehouden. En er zijn genoeg mensen die graag een oerhondje willen. Net als bij Nanna er mensen komen voor de getijgerde én de black-and-tans.
Dankjewel hoor Miranda :wink:
Ik begrijp wel dat mensen het snel vinden. De pups van Icha zijn pas
7 mnd. Maar dat is echt niet het tempo dat we door willen gaan met fokken hoor. Als we nu geen nestje met Kori doen wordt ze echt te oud en dat risico voor haar gezondheid wil ik niet nemen. Plus dat het ook ontzettend zonde zou zijn om met een hondje als Kori niet te fokken. Zulke middelmaatjes zijn er maar een paar van. We doen ook maar 1 of hooguit twee nesten met een teefje meer voegt op zo'n kleine populatie en met maar een beperkt aantal liefhebbers ook weinig toe.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

tura schreef:
sirene schreef:Heb inmiddels wel dispensatie aangevraagd bij de RV omdat ze voor
Ben wel benieuwd.
Vind je dat dan zelf ook niet te laat voor een eerste nest, na haar 5e verjaardag nog, die grens is er toch niet voor niks? Ik ben zelf met mijn beide teven ook pas laat begonnen, Nica met net 4 jaar haar eerste en tevens laatste nest en Tura haar eerste nest met 4,5 jaar.....bij een volgende teef wacht ik niet meer zolang, omdat ik dat toch eigenlijk al wel erg laat vind, voor een 1e nest....

Ik vind dispensatie om dit soort redenen ook eigenlijk niet gepasd, je gaat de regels aan passen aan je fokgebeuren, terwijl dit andersom dient te zijn, je plant jouw fokgebeuren aan de hand van de regels.......

We hebben haar sinds mei 2006. Icha kwam tegelijk met haar en is een half jaar ouder. Met haar hebben we dus eerst een nestje gedaan. Icha was dus ook 4,5 jr toen ze haar eerste nest kreeg.
Daarbij weet ik dat er regels moeten zijn maar voor een gezonde teef van een normaal gesproken makkelijk bevallend ras lijkt het me geen probleem.
Ik vind dat ze eerder strengere regels voor de minimum leeftijd moeten gaan hanteren.

Daarbij denk ik niet dat de natuur nu meteen onderscheid maakt tussen 59 mnd en 61 mnd.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

zoals je weet ik zou juist wel vallen voor de behaarde :wink:

t is erg jammer dat hier maar 1 hond kan anders wist ik het wel-dan ging ik voor de herplaatser
Fenneke en Baloe
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

tura schreef:
Ben wel benieuwd.

Ik denk dat je met een rottweiler van 4 al verder tegen de grens zit dan met een middelmaat oerhondje van 5 en in mijn ogen is dat dus totaal niet te vergelijken. Als de grens 5 jaar is en je wacht op de komende loopsheid dan kunnen die paar maanden er ook nog wel bij. :ok:
Afbeelding
tura
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef:
tura schreef:
Ben wel benieuwd.

We hebben haar sinds mei 2006. Icha kwam tegelijk met haar en is een half jaar ouder. Met haar hebben we dus eerst een nestje gedaan. Icha was dus ook 4,5 jr toen ze haar eerste nest kreeg.
Daarbij weet ik dat er regels moeten zijn maar voor een gezonde teef van een normaal gesproken makkelijk bevallend ras lijkt het me geen probleem.
Ik vind dat ze eerder strengere regels voor de minimum leeftijd moeten gaan hanteren.

Daarbij denk ik niet dat de natuur nu meteen onderscheid maakt tussen 59 mnd en 61 mnd.
Ik denk dat juist in de natuur er niet pas gewacht wordt tot de alfateef 5 jaar is voor een eerste nest.......
sirene
Zeer actief
Contacteer:

tura schreef:
sirene schreef:
Ik denk dat juist in de natuur er niet pas gewacht wordt tot de alfateef 5 jaar is voor een eerste nest.......
Hoe lang denk je dat het duurt voordat een hond/wolf uiteindelijk Alphateef wordt ?

Het maakt verder niet uit. Ik zie er geen probleem in. Zoals Marc zegt, die paar maandjes zullen het verschil niet maken.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

assiejaja schreef:Kori wacht misschien even tot je niet zo druk bent? :wink:
Ik hoop voor je dat je de dispensatie krijgt en ze dan nog binnenkort een mooi nestje op de wereld kan zetten.
Je hebt een prachtig stel honden en de liefde spat er altijd van af.
Wat mij betreft doe je het gewoon goed met je hondjes.
Bedankt voor je lieve berichtje :wink:
Ja, misschien wacht ze wel gewoon, ik weet het niet.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

fenneke schreef:zoals je weet ik zou juist wel vallen voor de behaarde :wink:

t is erg jammer dat hier maar 1 hond kan anders wist ik het wel-dan ging ik voor de herplaatser
Ja, van jou weet ik dat wel :wink: En er zijn best meer mensen op dit forum die ze heel leuk vinden. Het is ook meer de onbekendheid van ze dat het moeilijk maakt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

heb je ook foto s van kleine harige ze lijken mij ook erg leuk de grote harige ook hoor
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ooo gezien op je site wie vald hier nu niet voor
Afbeelding
Afbeelding
tura
Zeer actief
Contacteer:

sirene schreef: Hoe lang denk je dat het duurt voordat een hond/wolf uiteindelijk Alphateef wordt ?
Nou, geen 5 jaar in ieder geval, anders zouden ze allang uitgestorven zijn......als je ziet wat de levensverwachting is van een wolf in het wild...
Wolven kunnen vijftien tot twintig jaar oud worden in gevangenschap, maar worden in het wild niet zo oud; iets van 5 tot 10 jaar.

Maar t is jouw hond en niet de mijne :wink: snap alleen niet waar de fokreglementen dan voor dienen als we die gaan wijzigen naar 'onze' fokplannen....
Laatst gewijzigd door tura op 10 sep 2007 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Simone
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone »

Geweldig dat er regels zijn, maar het lijkt mij beter dat die ondergeschikt zijn aan de ervaring van de fokker. Ook ik hoop dus dat je dispensatie krijgt! :ok:
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Ik weet weinig tot niets van fokken, maar ik heb Sonja een paar keer ontmoet en kan me niet voorstellen dat ze niet doordacht hiermee bezig is en "onverstandige" dingen zou doen.
Dus ook ik duim :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tura schreef:
sirene schreef: Hoe lang denk je dat het duurt voordat een hond/wolf uiteindelijk Alphateef wordt ?
Nou, geen 5 jaar in ieder geval, anders zouden ze allang uitgestorven zijn......als je ziet wat de levensverwachting is van een wolf in het wild...
Wolven kunnen vijftien tot twintig jaar oud worden in gevangenschap, maar worden in het wild niet zo oud; iets van 5 tot 10 jaar.

Maar t is jouw hond en niet de mijne :wink: snap alleen niet waar de fokreglementen dan voor dienen als we die gaan wijzigen naar 'onze' fokplannen....
regels zijn er ook om aangepast te worden... die paar maanden zal een teef echt niet wakker van liggen, als het jaren zijn dan is het wat anders... Mijn teef heeft ook met 4,5 een 1e nest gehad maar ze had haar eerste nest ook nu pas kunnen hebben hoor met 6... in haar lichamelijke gezondheid en conditie is nog totaal niets veranderd. :19:

Ik hoop ook dat je dispensatie krijgt en dat het weer prachtige pups worden :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor de lieve en positieve reacties :ok:
(Tura ook hoor, kan me je reactie wel voorstellen maar ik zie echt het probleem niet in die paar maandjes. Zeker niet omdat het een algemene regel is van onze RV en dat het nogal een verschil maakt of je het over een moeilijk bevallend ras hebt die ook bij onze RV horen dan over een oertype hondje die makkelijk bevallen en met 5 jr in de bloei van hun leven zijn)

Ik hoop ook dat alles weer voorspoedig verloopt en het gezonde en mooie pups worden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

sirene schreef:
fenneke schreef:zoals je weet ik zou juist wel vallen voor de behaarde :wink:

Ja, van jou weet ik dat wel :wink: En er zijn best meer mensen op dit forum die ze heel leuk vinden. Het is ook meer de onbekendheid van ze dat het moeilijk maakt.
Dat denk ik ook :wink:
Bij ons was het ook puur toeval: jij op dit forum, ik op dit forum en toevallig een behaard reutje.
Als jij niet op dit forum geschreven had, had ik waarschijnlijk niet eens van de Peruaan afgeweten, laat staan van een behaarde Peruaan.
Dus hoeveel mensen zullen dit ras kennen en dan ook nog weten dat er behaarde van zijn? Ik ben er i.i.g. nog geen één tegengekomen als ik voor de 1000ste keer uit moet leggen welk ras Puchu is :mrgreen:

Het zijn echt ontzettend leuke honden :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Nanna schreef:Ik denk dat mensen die kiezen voor een Naakthond ook een naakte hond willen hebben en niet de behaarde variant daarvan. Stel dat je een heel nest behaarden krijgt.....
Zelf zou ik heel schrikachtig zijn om er mee te fokken.

Ik zit feitelijk een beetje met hetzelfde: mijn Whippet kan ook een nest vol met reuen krijgen. En Whippetreuen, daar is weinig tot geen vraag naar. Als fokker moet je dan over een lange adem en veel ruimte beschikken want de laatste reu kon weleens pas met 6 á 7 maanden het pand verlaten. Ik krijg er de laatste tijd echt nachtmerries over...
Ik heb daarom besloten niet met Topsi te fokken; ik durf het niet aan.
Hoe leuk ik het ook zou vinden.

Ik bewonder dus jouw moed om tóch te kiezen voor dit risico (in jouw geval al dan niet vacht; geslacht zal wel geen probleem zijn). :ok:
waarom raak je reuen moeilijk kwijt??
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Nanna schreef: Ik zit feitelijk een beetje met hetzelfde: mijn Whippet kan ook een nest vol met reuen krijgen. En Whippetreuen, daar is weinig tot geen vraag naar.
Ik herken jouw verhaal wel hoor Jacqueline, stom en vreemd, maar ook in de galgo's en grey's is er bijna geen vraag naar reuen. :19:
Nanna schreef: Als fokker moet je dan over een lange adem en veel ruimte beschikken want de laatste reu kon weleens pas met 6 á 7 maanden het pand verlaten. Ik krijg er de laatste tijd echt nachtmerries over...
Ik heb daarom besloten niet met Topsi te fokken; ik durf het niet aan.
Hoe leuk ik het ook zou vinden.
Jammer, maar misschien wel verstandig.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge O schreef:
Mir@n schreef:
Nanna schreef: Ik zit feitelijk een beetje met hetzelfde: mijn Whippet kan ook een nest vol met reuen krijgen. En Whippetreuen, daar is weinig tot geen vraag naar.
Ik herken jouw verhaal wel hoor Jacqueline, stom en vreemd, maar ook in de galgo's en grey's is er bijna geen vraag naar reuen. :19:
daar snap ik nou niks van - wat heeft geslacht nu met ras te maken :denken: ? en al helemaal in een ras waar je minder af te rekenen krijgt met vervelend reutjes-machogedrag :denken: ?
bij de mechelaars is er juist voornamelijk vraag naar reutjes... maar een fokker zal niet snel met alle teven blijven zitten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Inge O schreef:
Mir@n schreef:
daar snap ik nou niks van - wat heeft geslacht nu met ras te maken :denken: ? en al helemaal in een ras waar je minder af te rekenen krijgt met vervelend reutjes-machogedrag :denken: ?
bij de mechelaars is er juist voornamelijk vraag naar reutjes... maar een fokker zal niet snel met alle teven blijven zitten.
idd vnl vraag naar reuen,
maar teven lopen ook wel, de laatste tijd veel fokkers met verhoudingsgewijs (en in aantallen) veel teven gezien en ook die gaan zonder problemen tijdig t nest uit....

maar hoor wel meer bij rassen waar minder mee gewerkt en meer mee geshowd wordt dat men liever teven heeft...(overigens Nanna weet niet voor welk type jij zou fokken hoor, maar dacht niet dat je aktief werkte met Topsi, toch, dus meer huis/show hond waar toch vaak meer vraag naar teven is is mijn ervaring)
Marion.

Nanna schreef:Dat is kinderlijk simpel ;-)Een Whippet (of een Saluki) is een elegante windhond. Mensen die zo'n hond zoeken waarderen die sierlijkheid. De teefjes zijn in dit ras natuurlijk nóg sierlijker en de buikbelijning (een essentieel onderdeel van een windhond) wordt niet "ontsierd" door een storende :N: piemel.
Bij Ierse Wolfshonden bijvoorbeeld werkt het precies omgekeerd. Dat is een stevig, groot en imposant ras en de reuen zijn daar natuurlijk het grootst. Dát zoeken de mensen dus in dat ras hebben reuen de voorkeur. :19:
Klinkt mij in elk geval als een heel logische verklaring. Ikzelf heb niet veel met kortharige honden, maar die bellen tussen die achterpoten vind ik ronduit lelijk :19:
Bij een Golden vind ik de reuen mooier dan de meeste teven. Daar zit tenminste kop op.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”