Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond in restaurant

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik bedoel ontwaren zeker :idea: :smile: :smile: :smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Hier nog iemand die wel eens met honden in een restaurant/eethuis komt.
Meestal in de vakantie of als we onderweg zijn. En in al die jaren heb ik op mijn vraag of honden welkom zijn nog geen een keer 'nee' gehoord. Ook niet in België en Frankrijk.

Het voordeel van af en toe de honden mee te nemen met het 'uit eten gaan' (of het nuttigen van versnaperingen op een leuk terras) is dat ze er aan wennen. Ze liggen heel rustig onder de tafel en het is idd zo dat mensen soms heel verrast reageren als we opstappen en er blijken twee honden bij te zijn.

Overigens is Mac Donalds een erg hondvriendelijke eetgelegenheid (restaurant vind ik te veel eer :mrgreen: ). De keren dat ik er kwam - niet vaak, want steeds maar weer die groenteburger gaat ook tegenstaan - kregen de honden steevast handenvol hondenkoekjes (in hele felle kleuren geel en rood :N: ).
Afbeelding
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

Wij vragen het altijd als we een restraurant in gaan en we hebben de hond mee, of honden zijn toegestaan.
Zo niet prima dan zoeken we wat anders, en zoja dan gaat ze heerlijk onder de tafel liggen en horen we haar totaal niet.

Maar zo als ik al een eerder heb gezegd, wil je zeker weten dat je hond mee mag zonder gezeur... ga dan na Texel want je bent (bijna) overal welkom :mrgreen:
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 08 nov 2007 17:52, 1 keer totaal gewijzigd.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Pak-de-bal schreef:
flatcoat schreef:Moet je wel een auto hebben ........ :denken:
Waarom ben jij - als hondenbezitter - zo'n tegenstander van een opgevoede hond in een restaurant??
een Mac is altijd wel ergens onderweg, dan ben je al met de auto.

opgevoed of niet opgevoed, daar gaat het niet om, het gaat om de hygiene, en hóe andere mensen hier tegenover staan
In Amerika is het totaal verboden, ( net als het roken), waarom maken we hier zo'n punt van? :denken:
Wat een kul ...... in elke min of meer grote stad struikel je over de Macs, heb je echt geen auto voor nodig hoor.
En wat de hygiene betreft, zolang de hond keurig onder de tafel blijft waar ook onze vieze schoenen staan is er m.i. toch niets aan de hand.
Een beetje fatsoenlijk mens zal nooit een restaurantbezoek afleggen met een vieze, stinkende hond ..... in dat geva zal de eigenaar die mensen er heus wel op aanspreken.
Als iedereen rekening moet gaan houden moet hoe iemand ergens tegenover staat kwamen we met zijn allen nergens meer, niet met maar ook niet zonder hond!!
Trouwens jij bent een tegenstander maar ik las net wel ergens dat je hond een keer meemoest omdat het niet anders kon ...... beetje inconsequent.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:[
Hè ja, laten we mensen en honden op 1 niveau stellen
Zitten je honden bij jullie dan ook op een stoel aan tafel?
Ja, met een servet voor en ze eet met mes en vork :smile: :pffff:
Keurig niet stinkende opgevoede hond dus :lekkerpuh:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Pak-de-bal schreef: Hè ja, laten we mensen en honden op 1 niveau stellen

Dat is helemaal de limiet: een hond zetten ze dan wel eens op de stoel naast hun !
en weet je wat ik vies en onhygienisch vind :mrgreen:

die kindjes die met hun modder pootjes gewoon in het winkelwagentje zitten ---dus niet in het daarvoor bestemde zitje :N:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Chub

Ongelezen bericht door Chub »

Pak-de-bal schreef:nou is het in dit geval meer realistischer , dat je bij een Mac meer onopgevoede kinderen binnenkrijgt ,
dan in een duur chique restaurant.

Je moet je daar dan ook niet gaan ergeren over die rennende kinderen,
want het ìs nou eenmaal een kinder-party-vreettent.
of ergeren aan dat ze "zomaar" een stoel pakken.
Ik was gewoon benieuwd hoe andere hondeneigenaren denken over honden in een restaurant,eetgelegenheid/vreetschuur...hoe je het ook noemen wilt :mrgreen:

En ja ...ik ergerde me aan die Dáme die luidkeels haar zinnen verkondigde en ongevraagd stoelen van ons tafeltje weg nam. Dat vind ik namelijk veel onbeschofter dan een slapende hond onder de tafel.
Die enkele keer dat wij ergens een hapje eten vind ik het wel prettig om m'n hond mee te nemen. Kan ik rustig aan doen en hoef ik me niet te haasten omdat de hond alleen thuis is.
Ik kijk uiteraard wel of er een verboden honden bordje bij de deur is of ik vraag het even na.
En als honden welkom zijn én mijn hond gedraagt zich prima.... dat vind ik dat in dit geval dat de Dáme dus niets te zeuren had.
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

vind dat totaal aan de situatie en de hond liggen
naar de mac zou ik cas best mee nemen, vind dat meer een snackbar (waar ik cas ook mee naar toe neem)
als ik gewoon bewust uit eten ga, neem ik casper niet mee
maar dan niet omdat hij niet welkom zou zijn, maar ik vind het zelf onrustiger eten, en cas verhaard ontzettend, dat vind ik gewoon niet kunnen om een flinke witte plek op de dure donkere vloerbedekking achter te laten in een sjiek restaurant
maar soms is de situatie gewoon even niet anders
zo was ik een tijd terug op het strand, we kregen honger, en zochten een leuke plek op om wat te eten
zag er vrij netjes uit, stoelen hadden mooie bekleding enzo
netjes gevraagd of casper naar binnen mocht, en ja hoor geen probleem
ik stuurde m'n vriend even met een lege milkshake beker naar de toiletten om wat water te halen voor cas, maar voordat hij terugkwam, kwam de serveerster al aan met een emmer water

en ook na een boswandeling ofzo neem ik casper gerust mee (als het mag) naar binnen, daar zijn ze wel wat (vieze) honden gewend

maar goed, bewust vanuit huis casper mee nemen als ik uit eten ga, doe ik niet
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier gaan ze eigenlijk altijd mee. Gaan rustig onder de tafel liggen of in een hoekje. Heeft niemand last van. Mogen de honden er niet in, dan gaan we naar een restaurant waar ze wel welkom zijn.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Weet je wat ze moesten verbieden?
Dat als je ergens in een restaurant of in de MAc zit te eten en er zit iemand op hooraftstand zulke domme onzin uit te kramen. :blah: :blah: :blah:
Echt van die uitspraken vol met vooroordelen, generaliseringen, arogantie, etc waar je dan ongevraagd naar moet luisteren. :blah: :blah: :blah:
Dat moesten ze verbieden in de horeca. :pffff:

En in het openbaar vervoer. :pffff:

En op de tv. :pffff:

Op straat. :pffff:

En op fora.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
maria1968
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maria1968 »

ik vind mijzelf een verantwoordelijke hondenbezitter met een welopgevoede hond, ja ik neem best wel mijn hond mee(nu met 2 nog effe niet) . Ze ligt inderdaad heerlijk rustig onder tafel en is naar mijn idee niemand tot last.

Na een wandeltocht bv als ik ergens een hapje ga eten ofzo en dan laat ik haar liever niet in de auto zitten.

Ik kijk wel even naar de soort gelegenheid en uiteraard zorg ik dat ze rustig AFligt. En ik voorkom dat ze ,na haar slaapje als ik uitgetafeld ben en opsta, zich eens lekker gaat uitschudden en losse haren uitkrabben terwijl tafel naast mij nog heerlijk aan het tafelen is.

Toch heb ik alle begrip voor uitbaters die honden weigeren.
Door ervaring met eigen zaak weet ik dat veel mensen zichzelf wel zien als verantwoordlijk hondenbezitter, maar helaas sommigen daarvan behoorlijk miskleunen.

Het resultaat, "stiekum" markerende reuen (en alle volgende reuen), aangevreten tafel/stoelpoten, honden die veelvuldig scheten laten, enz.

Toch ben ik altijd blij als ik met hond een gelegenheid binnen mag en kan laten zien dat er ook opgevoede honden en baasjes zijn.
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

M@ri@nne schreef:Weet je wat ze moesten verbieden?
Dat als je ergens in een restaurant of in de MAc zit te eten en er zit iemand op hooraftstand zulke domme onzin uit te kramen. :blah: :blah: :blah:
Echt van die uitspraken vol met vooroordelen, generaliseringen, arogantie, etc waar je dan ongevraagd naar moet luisteren. :blah: :blah: :blah:
Dat moesten ze verbieden in de horeca. :pffff:

En in het openbaar vervoer. :pffff:

En op de tv. :pffff:

Op straat. :pffff:

En op fora.
Amen! :E:
Rabecca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Rabecca »

Bij de Mac heb ik er zeeeker geen probleem mee. Daar ga je niet "gezellig" uit eten, om daarna een paar uur te blijven drinken en kletsen.
Bij van die sjieke restaurants zou ik er persoonlijk geen moeite mee hebben, maar snap wel dat er mensen zijn die er wel moeite mee hebben.
Je betaald er een hoop, dus daar kan je dan ook wel wat voor terug verwachten toch ;)
Niet alle honden zijn zo netjes opgevoed dat ze onder/bij de tafel blijven liggen..dus als je je alleen maar loopt te ergeren terwijl je eigelijk je duurbetaalde eten op wil eten, is ook geen succes :wink:
Nee, mijn hondjes gaan niet mee in een sjiek restaurant, maar dat is dan wel vooral voor mijn eigen gevoel.
Als iemand anders zn hond wel meeneemt, voor mij geen probleem
Hummer
Actief

Ongelezen bericht door Hummer »

Onze Hummer is inmiddels 11 weken oud en we hebben hem bewust al een keer of 8 mee uiteten genomen. Ik vind dat een hond gewoon mee moet kunnen naar een restaurant. Ik bedoel hier niet een 5 sterren restuarant mee, maar een doorsnee restaurant moet kunnen. Hummer krijgt 30 cm lijn, een kluifje en een flostouw en hij gaat meestal na 5 minuten slapen.
Een hond is leuk, maar een Welsh corgi cardigan is het einde!!
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Nanna schreef:
xSuzannex schreef:vind dat totaal aan de situatie en de hond liggen
naar de mac zou ik cas best mee nemen, vind dat meer een snackbar (waar ik cas ook mee naar toe neem)
als ik gewoon bewust uit eten ga, neem ik casper niet mee
Ga je ook weleens onbewust uit eten dan? :wink:
met bewust bedoel ik geplanned ;)
beetje foute woordkeuze
maria1968
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maria1968 »

Hummer schreef:Onze Hummer is inmiddels 11 weken oud en we hebben hem bewust al een keer of 8 mee uiteten genomen. Ik vind dat een hond gewoon mee moet kunnen naar een restaurant. Ik bedoel hier niet een 5 sterren restuarant mee, maar een doorsnee restaurant moet kunnen. Hummer krijgt 30 cm lijn, een kluifje en een flostouw en hij gaat meestal na 5 minuten slapen.
:ok: zo leren ze goede restaurantgasten zijn
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Jaap* schreef:
reem schreef:Haha,kijk dat is toch anders en als de tanden dan ook nog zijn gepoetst lijkt me dat je iemand niet kan weigeren.Tenzij die Brut op heeft.....
of "oude kolonje" zoals mijn moeder steevast placht te zeggen (maar dan ook nog op z'n Fries) :wink:
8511.
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Wij hadden een paar weken geleden ook een nieuwe collega. In de vergadering vroeg ze me wat ik op had, en toen ik een paar dagen later voor haar uit liep in de gang zei ze me weer dat ik zo heerlijk rook.
Ik werd daar een beetje onzeker van, en vroeg dus "hoe erg ik rook naar de Georgio". Want als ik ietssssssssss erg vind, dan is het wel de walm.

Nou ja, ze zei dat het geen walm was, maar sindsdien parfumeer ik toch minder :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

als ik na een strandwandeling een hapje wil eten kan ik dat met mijn hond idd doen, dan gaat ie ook rustig liggen ik ga niet bewust hem meenemen maar als t opkomt en je wilt lekker ergens naar binnen voor een drankje en een hapje dan kan hij dat en is gewoon rustig en wacht tot we klaar zijn, wel heb ik als ik bij voorbaat weet dat ik ergens ga eten of een drankje op een terras ga doen wat honden happies bij me, een pensstaafje of zo.. puur om m zo nu en dan effe wat lekkers te geven en hem belonen voor zijn goede gedrag..
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wij trekken er dus regelmatig een dag op uit. Grote wandeling, en halverwege een "koffiekopje". Als het weer het toelaat gaan we buiten zitten (als men buiten nog wil bedienen :mrgreen: ), en anders binnen.

Dames gaan onder tafel liggen. Zijn nog nooit vies aangekeken door restaurant-genoten. Ze stinken ook niet (ze krijgen goed voer, en ze worden onderhouden), en ze zijn niemand tot last.

Wij zijn nog nooit een restaurant uitgekeken, of er van tevoren al uit geweerd :19:
Anselmo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anselmo »

Elis gaat meestal gewoon naast me liggen en is niemand tot last maar toch neem ik haar niet meer mee naar een duur restaurant. Ze gedraagt zich wel goed maar na vijf minuten valt ze in slaap en ze snurkt enorm luid. Ik kan me wel voorstellen dat mensen daardoor erg geïrriteerd raken, ik zou m'n gesprek ook niet onderbroken willen zien door een constant gesnurk met het volume van een gemiddeld rockconcert.
Afbeelding
Chub

Ongelezen bericht door Chub »

In mijn eerste bericht schreef ik dat ik het me érgens wel kan voorstellen dat mensen een hond in een restaurant vervelend vinden. (De manier waarop de dame dat duidelijk maakte natuurlijk niet)

Ik heb bv ouders die zó vies van honden zijn dat ze hier niets willen eten. Stel je voor dat ik net de hond geaaid heb en dan aan het eten heb gezeten :wink:
Of dat de hond langs hun nette kleding loopt en haren achter laat.
Lang leve de poedel die niet haart :mrgreen:

Maar honden horen nu eenmaal bij het leven en bij mensen.
Mensen die er niet van houden kunnen de keus maken een restaurant uit te kiezen waar geen honden mogen komen.
Net zoals ik er eentje zoek waar ze wel mogen komen !
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

fenneke schreef:
Pak-de-bal schreef: Hè ja, laten we mensen en honden op 1 niveau stellen

Dat is helemaal de limiet: een hond zetten ze dan wel eens op de stoel naast hun !
en weet je wat ik vies en onhygienisch vind :mrgreen:

die kindjes die met hun modder pootjes gewoon in het winkelwagentje zitten ---dus niet in het daarvoor bestemde zitje :N:
Dat vind ik ook van de hondjes in hetelfde wagentje :mrgreen:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Het ligt aan de hond. Een kennis van me is vorig jaar lelijk gevallen over een Ierse wolfshond die half op het pad lag, niet te zien in het donker, dat lijkt me dan niet verstandig om die mee te nemen. Ik zie niet in waarom een goed opgevoede hond die niet blaft niet gewoon mee zou mogen en onder de tafel of in een hoekje zou mogen liggen. Alleen een echte zeurpiet kan daar last van hebben.

Ik laat Buffy liever thuis, tenzij we buiten op een terras eten en zij uit de gooi kan liggen.

Anne
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik neem mijn honden niet mee een restaurant in en ook niet mee in een Mac...vind ik zelf niet prettig.
Ik heb totaal geen bezwaar tegen mensen die hun honden wel meeenemen mits ze goed zijn opgevoed.
En over dat hygiene...zolang de hond niet in de keuken komt maar braaf onder de tafel blijft is er niets aan de hand hoor... trouwens hier lopen d ehonden ook gewoon in de keuken en is er nog nooit iemand ziek geworden dus je kan het ook overdrijven.

Jacqueline
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

jacq1970 schreef: trouwens hier lopen d ehonden ook gewoon in de keuken en is er nog nooit iemand ziek geworden dus je kan het ook overdrijven.

Jacqueline
Ja, ik vroeg mij ook af als iemand zo vies van honden is waarom ie dan zelf een hond heeft en hoe ie dit dan thuis doet??
Trouwens vele keukens in restaurants zijn veel onhygienischer dan die enkele hond in het restaurant :pffff:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

jacq1970 schreef:En over dat hygiene...zolang de hond niet in de keuken komt maar braaf onder de tafel blijft is er niets aan de hand hoor...
"honden niet in de keuken" gaat als een rode draad hier, maar ik vraag mij dan af:

Waarom zijn die honden dan NIET aangelijnd??? :eek: ( dat is toch de eerste vereiste? :denken: )

Of nemen die honden dan de eigenaar méé de keuken in , of de tafel mee, waar ze aan vast zitten?? :smile:

jullie kunnen ook wel overdrijven , hoor. :wink:
Jaap*
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
jacq1970 schreef:En over dat hygiene...zolang de hond niet in de keuken komt maar braaf onder de tafel blijft is er niets aan de hand hoor...
"honden niet in de keuken" gaat als een rode draad hier, maar ik vraag mij dan af:

Waarom zijn die honden dan NIET aangelijnd??? :eek: ( dat is toch de eerste vereiste? :denken: )

Of nemen die honden dan de eigenaar méé de keuken in , of de tafel mee, waar ze aan vast zitten?? :smile:

jullie kunnen ook wel overdrijven , hoor. :wink:
Hoe kom je er nu weer bij dat de hond niet aangelijnd is?
Ik begrijp meestal echt helemaal niet waar je het over hebt, echt niet :19:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Chub schreef:Maar honden horen nu eenmaal bij het leven en bij mensen.
Mensen die er niet van houden kunnen de keus maken een restaurant uit te kiezen waar geen honden mogen komen.
dan kunnen ze lang zoeken, want het staat maar heel zelden op de deur , dat honden niet naar binnen mogen.
Terwijl het toch een kleine moeite is, om honden niet mee te nemen,
ik snap echt niet , dat het een móeten is, om je hond mee te nemen.

Heeft hij problemen dan, als hij eventjes niet mee mag? :denken:
Jaap*
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Chub schreef:Maar honden horen nu eenmaal bij het leven en bij mensen.
dan kunnen ze lang zoeken, want het staat maar heel zelden op de deur , dat honden niet naar binnen mogen.
Terwijl het toch een kleine moeite is, om honden niet mee te nemen,
ik snap echt niet , dat het een móeten is, om je hond mee te nemen.

Heeft hij problemen dan, als hij eventjes niet mee mag? :denken:
Het is een nog kleinere moeite om even een sticker op de deur te plakken met de mededeling dat de hond er niet in mag :19: Dan weet iedereen waar ze aan toe zijn.
Sommige mensen leven een heel eigenaardig leven Marjolein , die zijn bijvoorbeeld op doorreis of wandelen wel eens zo lang dat ze onderweg iets willen eten :eek:
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik neem mijn hond wel eens mee naar een restaurant, maar eigenlijk alleen op vakantie of als ik ergens ga eten als ik met een stel vriendinnen een stuk met de honden heb gewandeld. Eerder uit praktische overweging dan dat ik 'gezellig' de hond meeneem. Indien mogelijk ga ik dan buiten zitten met de hond en anders zoek een rustig (hoek) tafeltje uit. Luka is vervolgens erg braaf en gaat netjes liggen. Ik vind dat dit moet kunnen, ik zorg er immers voor dat niemand last van hem heeft. persoonlijk erger ik mij groen en geel aan onopgevoede kinderen die door het restaurant heen rennen, maar ik begrijp ook wel dat je die ook niet wilt/kunt verbieden. Iets meer acceptatie naar elkaar toe op deze wereld zou fijn zijn,.... :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”