ik vind van de windhonden beide geslachten redelijk vredelievend(de honden die ik dan heb meegemaakt) dus dan zou het me echt worst wezen of er wel of niet iets onder hangt geloof ik....
maar ja we zijn niet allemaal hetzelfde
groetjes eefje
Moderator: moderatorteam
Héhé, ik hou niet van boerse honden. En het is me geen wurst (zo schrijf je dat in het DuitsNanna schreef:Mensen die van windhonden houden zijn meestal (opletten Marion) esthetici![]()
Mensen die van meer boerse honden houden is het meestal wurscht of daar wel of niet een klokkenspel onder bungelt
*proest*Nanna schreef:Dat is kinderlijk simpel ;-)Een Whippet (of een Saluki) is een elegante windhond. Mensen die zo'n hond zoeken waarderen die sierlijkheid. De teefjes zijn in dit ras natuurlijk nóg sierlijker en de buikbelijning (een essentieel onderdeel van een windhond) wordt niet "ontsierd" door een storende :N: piemel.Inge O schreef:daar snap ik nou niks van - wat heeft geslacht nu met ras te makenMir@n schreef:Ik herken jouw verhaal wel hoor Jacqueline, stom en vreemd, maar ook in de galgo's en grey's is er bijna geen vraag naar reuen.Nanna schreef: Ik zit feitelijk een beetje met hetzelfde: mijn Whippet kan ook een nest vol met reuen krijgen. En Whippetreuen, daar is weinig tot geen vraag naar.![]()
? en al helemaal in een ras waar je minder af te rekenen krijgt met vervelend reutjes-machogedrag
?
Bij Ierse Wolfshonden bijvoorbeeld werkt het precies omgekeerd. Dat is een stevig, groot en imposant ras en de reuen zijn daar natuurlijk het grootst. Dát zoeken de mensen dus in dat ras hebben reuen de voorkeur.
Nee, lijkt mij nietNanna schreef:Maar goed, nou zit ik weer heel Sirene haar topic te verkloten (hoe een toepasselijk woord in dit verband, overigens).
Daarom een algemene vraag: als je nou op zoek bent naar een naakthond, neem je dan ook genoegen met de behaarde variant? Onder het mom van: het is toch hetzelfde ras. Of zou je écht voor de bloterik gaan?
Ik vind de behaarde variant een stuk mooier.Nanna schreef:Daarom een algemene vraag: als je nou op zoek bent naar een naakthond, neem je dan ook genoegen met de behaarde variant? Onder het mom van: het is toch hetzelfde ras. Of zou je écht voor de bloterik gaan?

Wat een onzin.Nanna schreef:Mensen die van windhonden houden zijn meestal (opletten Marion) esthetici![]()
Mensen die van meer boerse honden houden is het meestal wurscht of daar wel of niet een klokkenspel onder bungelt
Staat er bij die statistieken ook dat dit komt door de vele esthetici onder de windhonden eigenaren?!Nanna schreef:De statistieken geven mij anders gelijkScooby schreef:Wat een onzin.Nanna schreef:Mensen die van windhonden houden zijn meestal (opletten Marion) esthetici![]()
Er is bar weinig vraag naar windhondreuen.
Ik zou dan toch wel graag een naakte willen als ik daar speciaal dat ras voor zou uitkiezen. Dan wil ik geen behaarde.Nanna schreef:Maar goed, nou zit ik weer heel Sirene haar topic te verkloten (hoe een toepasselijk woord in dit verband, overigens).
Daarom een algemene vraag: als je nou op zoek bent naar een naakthond, neem je dan ook genoegen met de behaarde variant? Onder het mom van: het is toch hetzelfde ras. Of zou je écht voor de bloterik gaan?
ik vind ze leuk hoorNanna schreef:De statistieken geven mij anders gelijkScooby schreef:Wat een onzin.Nanna schreef:Mensen die van windhonden houden zijn meestal (opletten Marion) esthetici![]()
Er is bar weinig vraag naar windhondreuen.
Is er een geschreven regel die aangeeft dat de teef nog geen 5 jaar mag zijn?sirene schreef: Heb inmiddels wel dispensatie aangevraagd bij de RV omdat ze voor
1 december haar nestje zou moeten hebben gehad omdat ze dan 5 jr wordt.
Ik denk zelf dat je wel gelijk hebt dat esthetiek een rol speelt bij het nemen van whippets. Wat ik ook denk is dat veel mensen meerdere whippets hebben en het type mens met whippets denkt al snel dat meerdere teven de beste combi is, ook om geen pups te krijgen. Volgens mij doen whippetteefjes het ook gewoon heel goed onderling of zit ik er naast?Nanna schreef:Het is nu eenmaal een feit dat windhondmensen vaak een gevoel hebben voor schoonheid, smáák hebben zo u wilt.In de kunstwereld is de homosexuele medemens veel te vinden, vanwege datzelfde gevoel voor esthetiek, vaak. In de windhondenwereld is het al niet anders
En in zo'n fraai lijnenspel, dat de windhond biedt, is een grote piemel een storende factor, zeg nou zelluf
hier ben ik het wel mee eensMARC_S schreef: Zelf zou ik liever een reu hebben als ik een whippet nam :N: Een reu zit zwaarder in de spieren en ik vind juist die dijen en voorhand heel mooi in combinatie met de ruglijn. De buiklijn blijft voor mij mooi als hij strak is ondanks dat daar dan een piemel hangt.![]()
SollyMartijn schreef:Nanna schreef: Het is nu eenmaal een feit dat windhondmensen vaak een gevoel hebben voor schoonheid, smáák hebben zo u wilt.In de kunstwereld is de homosexuele medemens veel te vinden, vanwege datzelfde gevoel voor esthetiek, vaak. In de windhondenwereld is het al niet anders
En in zo'n fraai lijnenspel, dat de windhond biedt, is een grote piemel een storende factor, zeg nou zelluf
Kul.
Ik denk dat het komt omdat mensen die om een esthetische hond vragen graag ook een makkelijke hond willen en zelfs bij een whippet is een teef vaker makkelijk dan een reu.
Homosexuelen hebben doorgaans geen problemen met piemels.
Ik vind die piemel ook absoluut niet storend, maar ja... voor mij hoeft een hond zeker niet 'alleen maar mooi te zijn' en mogen ze heerlijk in de bagger rolleneefje+huig schreef:hier ben ik het wel mee eensMARC_S schreef: Zelf zou ik liever een reu hebben als ik een whippet nam :N: Een reu zit zwaarder in de spieren en ik vind juist die dijen en voorhand heel mooi in combinatie met de ruglijn. De buiklijn blijft voor mij mooi als hij strak is ondanks dat daar dan een piemel hangt.![]()
![]()
en daarbij snap ik het ook gewoon niet,dat hoort er nou eenmaal bij toch,de hondjes zijn er toch niet alleen maar om mooi te zijn?
maar goed dat zal zijn omdat ik me er normaal niet mee bezig houd,ik zie hier diverse soorten windhonden aan het strand en ik vind ze echt allemaal prachtig,reu of teef maakt me niet uit,ze hebben gewoon iets,en ik vind ze heel zacht,zo zullen ze vast niet allemaal zijn maar de honden die ik ken zijn gewoon lief,altijd.![]()
groetjes eefje
gelukkig maarMartijn schreef:
Kul.
Homosexuelen hebben doorgaans geen problemen met piemels.
Een vriendin van me heeft een Whippet en ik vind haar alles behalve een estheticus (haar man ook niet trouwens).Nanna schreef:Het is nu eenmaal een feit dat windhondmensen vaak een gevoel hebben voor schoonheid, smáák hebben zo u wiltScooby schreef:Staat er bij die statistieken ook dat dit komt door de vele esthetici onder de windhonden eigenaren?!Nanna schreef:De statistieken geven mij anders gelijkScooby schreef: Wat een onzin.
Er is bar weinig vraag naar windhondreuen..In de kunstwereld is de homosexuele medemens veel te vinden, vanwege datzelfde gevoel voor esthetiek, vaak. In de windhondenwereld is het al niet anders
Martijn schreef:Homosexuelen hebben doorgaans geen problemen met piemels.
Ja, dat is nu eenmaal het verschil tussen een reu en een teef en dat zie je bij een kortharig ras in alle opzichter beter. Het lijkt me eerder een probleem als dat verschil niet meer te herkennen is...Nanna schreef:De teef is veel sierlijker en eleganter dan de reu; heeft schitterende lijnen.
De reu is ook mooi maar wat grover, langer en heeft, jawel, een piemel die, hoe je het ook wendt of keert, de onderbelijning verstoort.
ik heb trouwens al veel argumenten gehoord van pupkopers/pupgeintresseerden betreft het nemen van een teef boven een reu , maar nog nooit dat de piemel de onderbelijning stoortScooby schreef:Ja, dat is nu eenmaal het verschil tussen een reu en een teef en dat zie je bij een kortharig ras in alle opzichter beter. Het lijkt me eerder een probleem als dat verschil niet meer te herkennen is...Nanna schreef:De teef is veel sierlijker en eleganter dan de reu; heeft schitterende lijnen.
De reu is ook mooi maar wat grover, langer en heeft, jawel, een piemel die, hoe je het ook wendt of keert, de onderbelijning verstoort.
Het gaat er niet om dat ik niet zou geloven dat er meer vraag is naar Whippet teven dan naar de reuen. Het gaat er om dat ik me niet kan voorstellen dat de esthetische reden daar de oorzaak van is.Nanna schreef:Het gaat er ook niet om of je het verschil wel of niet ziet, het gaat er om wat je prefereert. Bij sommige rassen die een macho-uitstraling hebben zullen reuen wellicht beter liggen; die laten nóg meer dat imposante uiterlijk zien. Bij Whippets liggen de teven nu eenmaal, al lopen er 100 homostellen met reuen, 100x beter in de markt. En dat weet ik van de pupbemiddeling. Die zullen het toch wel weten...Scooby schreef:Ja, dat is nu eenmaal het verschil tussen een reu en een teef en dat zie je bij een kortharig ras in alle opzichter beter. Het lijkt me eerder een probleem als dat verschil niet meer te herkennen is...Nanna schreef:De teef is veel sierlijker en eleganter dan de reu; heeft schitterende lijnen.
Volgens mij bungelen ze vooral bij rassen met los vel als de basset, doggen en andere honden met veel lip en grote hangorenPodenji schreef:ik heb trouwens al veel argumenten gehoord van pupkopers/pupgeintresseerden betreft het nemen van een teef boven een reu , maar nog nooit dat de piemel de onderbelijning stoortScooby schreef:Ja, dat is nu eenmaal het verschil tussen een reu en een teef en dat zie je bij een kortharig ras in alle opzichter beter. Het lijkt me eerder een probleem als dat verschil niet meer te herkennen is...Nanna schreef:De teef is veel sierlijker en eleganter dan de reu; heeft schitterende lijnen.
De reu is ook mooi maar wat grover, langer en heeft, jawel, een piemel die, hoe je het ook wendt of keert, de onderbelijning verstoort.![]()
als iemand dat trouwens als enigste argument aan zou dragen om geen reu te nemen dan krijg ik toch een beetje naar gevoel bij die mensen, het gevoel van dat als ze na 5 jaar hun huisinrichting herindelen en de bank krijgt een ander kleurtje dat de hond ook vervangen gaat worden bv.
ik snap dat mensen het geen fijn gezicht vinden, ik hou er zelf ook niet van als je bij sommige honden de ballen ziet bungelen maar goed daat zou voor mij nog geen reden zijn om geen reu te nemen
Bij Bono bungelt er veel (oren, lippen), maar hij heeft een keurig klein piemeltje en hele mooie, strak aangesloten balletjes, dus daar bungelt bij hem niets aan!MARC_S schreef:Volgens mij bungelen ze vooral bij rassen met los vel als de basset, doggen en andere honden met veel lip en grote hangoren![]()
Liggen? Wil je een foto van onderaf dan?!Nanna schreef:Eerst een foto ,dan gelovenScooby schreef:Bij Bono bungelt er veel (oren, lippen), maar hij heeft een keurig klein piemeltje en hele mooie, strak aangesloten balletjes, dus daar bungelt bij hem niets aan!MARC_S schreef:Volgens mij bungelen ze vooral bij rassen met los vel als de basset, doggen en andere honden met veel lip en grote hangoren![]()
Ga er dus maar even voor liggen.
wij hadden eerder een D.staande draadhaar en die had ze behoorlijk bungelen :N: hij had er ook last van bij het liggen enzoMARC_S schreef:Volgens mij bungelen ze vooral bij rassen met los vel als de basset, doggen en andere honden met veel lip en grote hangoren![]()
Bij bv terriers bungelen ze nooit en ik neem aan dat een windhond ook niet snel bungelt toch?![]()
Bij Dapper en ook bij herders zit er een mooi vachtje op en zie je er eigenlijk niks van tot hij in de split op zijn rug gaat liggen, dan wordt het een ander verhaal :N:
had die hond er zelf geen last van? lijkt me dus echt niet prettig he voor de hond zelf, zoals ik al zei, die draadhaar die we hadden was ook nogal eh bungelig en die had er veel last van :N:Inge O schreef:bij een broer van vlammetje bungelden ze zo hard dat hij er bijna touwtje kon in springen :N: . gelukkig was hij langharig - bij een korthaar zou het echt geen zicht zijn geweest - net een stierPodenji schreef:maar soms bungelt het bij honden zo dat het gewoon aandacht trekt.

Oerhonden kunnen ook zo oud worden, die zijn dus met een jaar of 8 nog lang niet 'op', en dan vind ik een eerste nest met 5 jaar niet onverstandig ofzo. Met een ras dat 'in gevangenschap' amper de 10 jaar haalt is het iets anders.tura schreef:Nou, geen 5 jaar in ieder geval, anders zouden ze allang uitgestorven zijn......als je ziet wat de levensverwachting is van een wolf in het wild...sirene schreef: Hoe lang denk je dat het duurt voordat een hond/wolf uiteindelijk Alphateef wordt ?
Wolven kunnen vijftien tot twintig jaar oud worden in gevangenschap, maar worden in het wild niet zo oud; iets van 5 tot 10 jaar.
Je ziet wel eens van die reuen lopen waarbij er zo'n grote haarloze zak tegen hun knieën loopt te klotsen, en ik vind het ook altijd wat onsmakelijk hoor.Inge O schreef:bij een broer van vlammetje bungelden ze zo hard dat hij er bijna touwtje kon in springen :N: . gelukkig was hij langharig - bij een korthaar zou het echt geen zicht zijn geweest - net een stierPodenji schreef:maar soms bungelt het bij honden zo dat het gewoon aandacht trekt.