Ook hier idem.LongFields schreef:Ik zie bij goed opgevoede en rustige honden het probleem niet eerlijk gezegd. Ik neem, zeker op vakantie, de honden ook mee als we uit eten gaan. Bij voorkeur buiten op een terras maar als het daar geen weer voor is binnen. Ik vraag altijd of ze er bezwaar tegen hebben als de honden meekomen en zo ja zoek ik een ander plekje uit om te eten. Ik zit wel altijd het liefst ergens in een hoekje, niet in een looppad en ook niet in het midden van een restaurant. Dat vinden de honden minder prettig, die hebben graag een muur o.i.d. aan 1 kant dan zijn ze rustiger.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond in restaurant
Moderator: moderatorteam
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Groetjes,
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
Hanneke.
When you are over the hill, you pick up speed.
er stond ergens:Ari@ne schreef:Ik heb het hele topic nog eens doorgelezen, maar waar staat dit dan?Pak-de-bal schreef:
als je het verder gelezen had, zou je dit gelezen hebben:
ik voelde mij heel erg bezwaard , omdat er, bij het naar een tafeltje lopen, al 2 mensen een opmerking hadden geplaatst dat ik een hond mee nam !!
En de 3de zei dat , terijl we gingen zitten.
dat ik toen ik langs een tafeltje liep te horen kreeg, net luid genoeg:
honden naar buiten
en naast ons, dat is nieuw, dit had ik nog niet geschrven:
Bauke lag pal achter zijn stoel en dan waarschuw ik altijd, dat ze niet naar achteren ineens moeten gaan schuiven, de meesten reageren goed, maar hij zei gelijk:
een hond? Als hij maar niet aan mijn eten zit ! Ik heb hier dus last van !
Waarop ik dus zei tegen hem:
\ja, en ik heb last van je rook van je sigaretten.

Dus we stan nu quitte
( hij heeft de hele avond niets meer gezegd en keurig steeds naar Bauke gekeken.)

( bauke kan absoluut niet onder de tafel liggen , maar ernaast, met kleine tafeltjes is dat ook onhandig , een hond steeds voor je schoenen, vooral als je gaat eten met een man met lange benen )
oké , als je mijn privéleven zo graag wilt weten , even een uitleg:Mickie schreef:@PdB, als je zelf al zo pertinent tegen honden in een restaurant bent, dan vraag je toch tenminste toestemming. En als er dan bezwaren van klanten komen (3 maar liefst!) dan neem je, juist omdat jij dat zo goed begrijpt, toch de beslissing om naar een ander eettentje te gaan? Zó bezwaard voelde je je kennelijk niet. Je meet met 2 maten![]()
Een vriend van mij heeft een boot liggen bij Vlaardingen in de buurt en we gingen een dagej varen,
Bauke voor het eerst in zijn leven op een boot !
Hij vond het helmaal super en ook weer niets , want nadat we ergens hadden aangelegd,
wilde hij niet meer mee aan boord, maar we konden hem daar op dat weiland niet achterlaten , dus hup, de boot weer in.
Was hevig aan het hijgen, dus wat angstig, ben wel benieuwd hoe hij zich gedraagt , de volgende keer.
Bij de haven was het wel leuk, maar de kantine was al dicht , dus we besloten maar naar Vlaardingen zelf te gaan,
want mijn vriend gaat daar wel meer eten , in een plaatselijke eetcafé.
Zo gezegd zo gedaan, wij erheen.
Was zondagavond en heel druk, dus gingen we eerst maar buiten zitten, maar al snel ging de zon onder en wij dus naar binnen,
omdat we tòch wel ipv een wijntje wat besloten daar te gaan eten.
Er waren wel meer honden op het terras buiten ,
maar aangezien mijn vriend zéker naar binnen wlde gaan , moest Bauke dus ook mee naar binnen, omdat hij niet buiten kon blijven , natuurlijk.
We kregen eerst een tafeltje aangeboden in het midden van het café, en natruulijk is dat met een hond heel onhandig, iedreen zou erover struikelen,
dus ik vroeg een tafeltje aan het raam, want daar gingen net 2 mensen weg.
En dan neem ik altijd de hoek-zijkant, omdat Bauke dus niet ònder een tafel kan liggen.
Maar het café was nogal kleinbehuisd en we zaten dus wat dicht op elkaars lip , wat die rokende jongen betrof.
Ik , noch mijn vriend, wisten dus geen andere plek om daar ergens een sateetje te eten, dus daarom wilden we niet verder gaan zoeken in een vreemde stad.
Het was trouwens al laat geworden.
En aangezien er buiten al meerdere honden waren, hoefde ik het dus ook niet meer te vragen.
Als je slim bent, zie je het ook altijd al aan de drinkbakken, die klaar staan !! Dan mag het helemaal !
Genoeg zo?
Wat bedoel je?Ben nu erg nieuwsgierig hoe je dat thuis doet als je gaat eten.
Ik eet gewoon , net als iedreen, niets bijzonders, hoor !

wil je nòg meer weten?
- Gonny
- Zeer actief
- Aantal honden: 3

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Pak-de-bal schreef:want mijn vriend gaat daar wel meer eten , in een plaatselijke eetcafé.
Zo gezegd zo gedaan, wij erheen.
Was zondagavond en heel druk, dus gingen we eerst maar buiten zitten, maar al snel ging de zon onder en wij dus naar binnen,
omdat we tòch wel ipv een wijntje wat besloten daar te gaan eten.
Er waren wel meer honden op het terras buiten ,
maar aangezien mijn vriend zéker naar binnen wlde gaan , moest Bauke dus ook mee naar binnen, omdat hij niet buiten kon blijven , natuurlijk.
We kregen eerst een tafeltje aangeboden in het midden van het café, en natruulijk is dat met een hond heel onhandig, iedreen zou erover struikelen,
dus ik vroeg een tafeltje aan het raam, want daar gingen net 2 mensen weg.
En dan neem ik altijd de hoek-zijkant, omdat Bauke dus niet ònder een tafel kan liggen.
Maar het café was nogal kleinbehuisd en we zaten dus wat dicht op elkaars lip , wat die rokende jongen betrof.
Ik , noch mijn vriend, wisten dus geen andere plek om daar ergens een sateetje te eten, dus daarom wilden we niet verder gaan zoeken in een vreemde stad.
Het was trouwens al laat geworden.
Een eetcafé schaar ik niet onder de echte restaurants dus daar zou ik - na een vraag of hij naar binnen mocht- mijn hond rustig mee naar binnen nemen.
Maar waarom kan Bauke niet onder een tafel liggen?Daar is toch meestal ruimte genoeg?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Over honden en hygiëne gesproken, bij een onderzoek naar vaatdoekjes werden (na één dag gebruik) meer bacteriën gevonden dan op een hondentong. Namelijk zo'n 3.2 miljard en en dat is ruim 400.000 keer zo veel als een hondentong.
Dusse... ik heb liever een hond onder mijn tafeltje dan een ijverige ober die met een vaatdoekje mijn tafeltje schoonmaakt.
Dusse... ik heb liever een hond onder mijn tafeltje dan een ijverige ober die met een vaatdoekje mijn tafeltje schoonmaakt.

ja, natuurlijk had ik dit gelezen, maar ik ga er expres niet op in, want je zit wéér te stoken, Mickie of Angelique !!Mickie schreef:Léés je wel eens iets? Voor de derde keer:Mickie schreef:Hoe doe jij dat thuis dan? Moet Bauke op het balkon als jij gaat eten? Stofzuig je en maak je alles nog even schoon vlak voor de maaltijd? Ik zou zeggen dat het in een restaurant dan toch veel hygiënischer is dan thuis

dan heb je het moraal niet gesnapt, ik voelde mij dus erg bezwaard en doe dit ook nooit meer !Mickie schreef:Met andere woorden: je wilt zelf pertinent niet naast honden zitten in een restaurant, maar als het zo uitkomt, neem je die van jezelf gewoon mee en heb je allerlei smoesjes waarom het in jouw geval wél mag.
Je meet dus wel degelijk met 2 maten![]()
Maar omdat het warm was en ik de buurt niet zo goed kende, wilde ik Bauke niet in de auto laten, dus maar meegenomen .
Jeetje, wat wil je toch steeds van mij??

het lijkt het stabijforum wel.

- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder
- Aantal honden: 2
- Biko
- Zeer actief
whah! Dan laat ik voortaan mijn hond eerst mn tafeltje schoonlikkenRami schreef:Over honden en hygiëne gesproken, bij een onderzoek naar vaatdoekjes werden (na één dag gebruik) meer bacteriën gevonden dan op een hondentong. Namelijk zo'n 3.2 miljard en en dat is ruim 400.000 keer zo veel als een hondentong.

Of ga ik dan te ver

Getsie zeg, ik gooi meteen mn vaatdoekje in de was!
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus jij vindt het onhandig dat Bauke onder de tafel ligt maar dat hij (zij?) tegen de stoel van een vreemde aan ligt waardoor zij er bij elke beweging rekening mee moeten houden dát moet dan wel kunnen?Pak-de-bal schreef: ( bauke kan absoluut niet onder de tafel liggen , maar ernaast, met kleine tafeltjes is dat ook onhandig , een hond steeds voor je schoenen, vooral als je gaat eten met een man met lange benen )

Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
- Jaap*
- Zeer actief
Dat geeft niet want hij rookteFemmel schreef:Dus jij vindt het onhandig dat Bauke onder de tafel ligt maar dat hij (zij?) tegen de stoel van een vreemde aan ligt waardoor zij er bij elke beweging rekening mee moeten houden dát moet dan wel kunnen?Pak-de-bal schreef: ( bauke kan absoluut niet onder de tafel liggen , maar ernaast, met kleine tafeltjes is dat ook onhandig , een hond steeds voor je schoenen, vooral als je gaat eten met een man met lange benen )

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
jaFemmel schreef:Dus jij vindt het onhandig dat Bauke onder de tafel ligt maar dat hij (zij?) tegen de stoel van een vreemde aan ligt waardoor zij er bij elke beweging rekening mee moeten houden dát moet dan wel kunnen?Pak-de-bal schreef: ( bauke kan absoluut niet onder de tafel liggen , maar ernaast, met kleine tafeltjes is dat ook onhandig , een hond steeds voor je schoenen, vooral als je gaat eten met een man met lange benen )
wat uitgebreider:
niet onhandig, maar het gaát gewoon niet , met een tafeltje van 2 bij 2 cm.
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 12 sep 2007 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Pak-de-bal schreef:jaFemmel schreef:Dus jij vindt het onhandig dat Bauke onder de tafel ligt maar dat hij (zij?) tegen de stoel van een vreemde aan ligt waardoor zij er bij elke beweging rekening mee moeten houden dát moet dan wel kunnen?Pak-de-bal schreef: ( bauke kan absoluut niet onder de tafel liggen , maar ernaast, met kleine tafeltjes is dat ook onhandig , een hond steeds voor je schoenen, vooral als je gaat eten met een man met lange benen )
Ze zegt nog ja ook !

Honden mogen dus volgens jou niet in een reataurant maar als ze er wel zijn moeten mensen er rekening mee houden door niet met de stoel te schuiven omdat jouw hond daar tegen aan ligt ?
Laatst gewijzigd door Chub op 12 sep 2007 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jaap*
- Zeer actief
nee, ik heb het nog uitgelegd ook nog !Chub schreef:Pak-de-bal schreef:jaFemmel schreef:Dus jij vindt het onhandig dat Bauke onder de tafel ligt maar dat hij (zij?) tegen de stoel van een vreemde aan ligt waardoor zij er bij elke beweging rekening mee moeten houden dát moet dan wel kunnen?Pak-de-bal schreef: ( bauke kan absoluut niet onder de tafel liggen , maar ernaast, met kleine tafeltjes is dat ook onhandig , een hond steeds voor je schoenen, vooral als je gaat eten met een man met lange benen )![]()
![]()
![]()
![]()
Ze zegt nog ja ook !
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
oh uit eten gaan doe je ook in je eigen LaLaLa land? vergelijkbaar met playmobil land begrijp ik?Pak-de-bal schreef:jaFemmel schreef:Dus jij vindt het onhandig dat Bauke onder de tafel ligt maar dat hij (zij?) tegen de stoel van een vreemde aan ligt waardoor zij er bij elke beweging rekening mee moeten houden dát moet dan wel kunnen?Pak-de-bal schreef: ( bauke kan absoluut niet onder de tafel liggen , maar ernaast, met kleine tafeltjes is dat ook onhandig , een hond steeds voor je schoenen, vooral als je gaat eten met een man met lange benen )
wat uitgebreider:
niet onhandig, maar het gaát gewoon niet , met een tafeltje van 2 bij 2 cm.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
PDB is dit netjes genoeg voor in een restaurant

Onze honden gaan vaak mee, liggen ook altijd onder de tafel

Onze honden gaan vaak mee, liggen ook altijd onder de tafel

groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Jaap*
- Zeer actief
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar dit is thuisranetje schreef:jores schreef:PDB is dit netjes genoeg voor in een restaurant![]()
Onze honden gaan vaak mee, liggen ook altijd onder de tafel![]()
![]()
Hier zit zij aan tafel![]()

groetjes Annemie
-
- Zeer actief
- Contacteer:
zie je wel, ik wist dat we wat vergatenJaap* schreef:Oren wel even opbinden
groetjes Annemie
keurig !! Heel goed opgevoed !jores schreef:PDB is dit netjes genoeg voor in een restaurant![]()

hoe doen jullie dat dan?Onze honden gaan vaak mee, liggen ook altijd onder de tafel
Ik krijg Bauke nooit onder de tafel, anders kan ik mijn voeten niet kwijt en mijn mede-eters ook niet meer.

Als je met z'n 2en bent, krijg je bijna nooit een tafeltje voor 4 of 6 personen, dus een grote,, altijd voor 2 ,
dus hoe doen jullie dat dan?
oh, wacht , schoenen uit en je hond als een stoofje gebruiken?

lekker warm inderdaad
-
- Zeer actief
- Contacteer:
heel eenvoudig we vragen altijd een tafel voor 4 personen en vaak wordt je die vanzelf al aangeboden als ze zien dat je meerdere honden hebtPak-de-bal schreef:keurig !! Heel goed opgevoed !jores schreef:PDB is dit netjes genoeg voor in een restaurant![]()
![]()
hoe doen jullie dat dan?Onze honden gaan vaak mee, liggen ook altijd onder de tafel
Ik krijg Bauke nooit onder de tafel, anders kan ik mijn voeten niet kwijt en mijn mede-eters ook niet meer.![]()
Als je met z'n 2en bent, krijg je bijna nooit een tafeltje voor 4 of 6 personen, dus een grote,, altijd voor 2 ,
dus hoe doen jullie dat dan?
oh, wacht , schoenen uit en je hond als een stoofje gebruiken?![]()
lekker warm inderdaad

groetjes Annemie
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond