Paco komt uit Spanje. Wat vrij goed zichtbaar is aan hem, is dat hij een podenco kruizing is. Hij is ongeveer 58 cm hoog en erg smal.Toch zijn er een aantal dingen die niet van de podenco afkomstig zijn en ik ben heel benieuwd wat er nog meer in Paco's kruising zou kunnen zitten.
Paco is erg lief, mens en hond gericht,zacht aardig, knuffelig, wil overal vooraan staan. Racen is een hele grote hobby. Zowel in zijn eentje als samen met andere honden. Op volle snelheid gaat hij echt loei hard, kan vooral erg hoog en erg ver springen. Een stijle heuvel van ca 10 meter hoog is hij in een sprong of 4 boven en hij sprong laatst ongehoorzaam over een sloot van zeker 2 meter breed
Paco is enerzijds aan de riem erg geneigd om alles behalve mij interessant te vinden. Hij trekt enorm. Ander zijds is hij erg baas gericht. Als er geen jacht prikkels in de buurt zijn is zijn aandacht erg makkelijk te vangen Hij heeft de wandelingen los erg de behoefte om de eerste 10 minuten te sprinten maar blijft mij scherp in de gaten houden. Hij leert erg makkelijk en snel en vindt het ook erg leuk. Zijn jacht instinkt richt zich op staat op poezen en in de natuur op konijnen maar ook......................schapen!
En vooral in het kader van dit laatste dus dit toppic en mijn vraag. Hij ruikt al schapen vanuit de rijdende auto. Gaat dan piepen en nerveus doen in de auto. Op zeker een halve kilometer weet hij ze te vinden. Het is nu al 2 keer voorgekomen dat hij een inmense sloot over sprong en tussen de schapen belandde. Hij bijt ze niet.... hij drijft ze. Hij dreef ze keurig naar het hek door er om heen te cirkelen en te blaffen. Hij is nu 2 keer dus 'ontsnapt' Wanneer hij schapen in het visier heeft krijg ik totaal geen contact meer met hem. Van poezen of konijnen kan ik hem nog wel wat terug roepen na een tijdje maar schapen
Aangezien Paco uit Spanje komt vraag ik me af welke spaanse honden schapen drijven en is dat in het uiterlijk van Paco ergens nog terug te vinden?