Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sommige mensen

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Dipsausje
Actief
Contacteer:

Sommige mensen

Ongelezen bericht door Dipsausje »

Van een grote afstand kon ik ze al horen in het bos, helaas kwam ik er precies langs. Een paar typische 'stoere' Helmonders met dito 'stoere' honden. En die gaan dan zo met hun honden om:

Hier!
HIERRR!!
HIER NU GODVERDOMME!!
VUIL KLOTE BEEST, HEB JE GEEN OREN OFZO.

Waarna de man naar een van de honden loopt en het nog een keer recht in de oren gaat schreeuwen. En dat hoor je dus al van verre en gaat constant door. :jank:

De honden leken zich er niet veel van aan te trekken maar ik heb Borke maar aangelijnd en ben er snel langs gelopen om me in te kunnen houden, discussie met dat soort lui leek me ook niet zo'n succes.
Gr. Jelle en een poot van Borke
jelledekker.nl | Laatste Update: 12/03/2008 | 205 foto's online
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik schreeuw soms ook wel eens zo hoor naar mijn hele snoezige hondjes :pffff:

en vanmorgen toen demi een pupje op wilde peuzelen heb ik haar zelfs een knal verkocht :N: ,ik vind veel oke maar nu ging ze tever :boos:
en ja ik denk dat dat dus soms wel nodig is,mijn honden hebben zo af en toe echt niet het idee dat ze moeten luisteren als ik op een kalme manier hier roep ofzo en dan gaat er ook een brul uit.
maar dit:

Waarna de man naar een van de honden loopt en het nog een keer recht in de oren gaat schreeuwen. En dat hoor je dus al van verre en gaat constant door.

doe ik niet hoor

groetjes eefje
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik kan me inderdaad ook mateloos irriteren aan dat soort mensen. Maar vaak zijn het ook niet de mensen waar ik in me eentje op straat even een discussie mee aan ga over de opvoeding van hun hond of zo.

Alhoewel je mij ook nog wel eens hoort brullen hoor, 'Sorbonne, nu is het godverdomme heeeeeeeeeeeeeeeeeel snel afgelopen'.... ;) maar dan luistert ie meestal ook verdomd snel ;) hahaha
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
maria1968
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maria1968 »

honden hebben over het algemeen een veel beter gehoor dan de mens.
Schreeeuwen, brullen, schelden heeft volgens mij geen enkel nut, want hij had je de eerste keer ook wel gehoord, maar verkoos oostindisch doof te zijn.

De intentie en intonatie kan dan wel indruk maken, maar dat hoeft echt niet met meer decibellen.

En als je veel schreeuwt tegen mij word ik ook oostindisch doof :cheer:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik voel de adrenaline nu al bruisen...
Ik vraag mij altijd af waarom zulke mensen een hond hebben, net als bij kettinghonden. Ik snap het niet, heb medelijden met zo'n hond en zou zulke lui (diep van binnen) het liefst zo hard haaks tegen de knieen willen trappen dat het kraakte, daar kan ik stiekem heel fijn op dagdromen.
Een uitgesproken hekel heb ik er aan, dom, smakeloos en stijlloos.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Djazz
Actief

Ongelezen bericht door Djazz »

Als iemand hard tegen mij "HIER!" roept, zorg ik ook dat ik uit de buurt blijf, wat denk je dat een hond doet..... :denken:
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
Afbeelding
grtz Nicolet
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Zo loopt hier vaak een kerel in de buurt met twee Jackskes. Eén van die twee trekt enorm aan de lijn, baasje loopt maar te rukken aan die riem en te schelden. Vorige week verkocht hij hem gewoon een trap op zijn ribben. Word je toch misselijk van :boos:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

oke trappen en echt blijven schelden doe ik niet hoor,echt niet maar zo af en toe eens een brul doet iedereen toch wel eens?
laatst ging Harley op een herder reu af waarvan ik weet dat dat knokken word en hij luisterde niet,dan gaat ook echt het volume omhoog want anders dan zit ie in de bek van die herder,en of dat dan korrekt is kan me echt niet schelen .....als mijn hondje maar op mij let ipv dat andere wat ook zo boeiend is.
groetjes eefje
Dipsausje
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dipsausje »

P!nki schreef:Ik kan me inderdaad ook mateloos irriteren aan dat soort mensen. Maar vaak zijn het ook niet de mensen waar ik in me eentje op straat even een discussie mee aan ga over de opvoeding van hun hond of zo.

Het zijn inderdaad niet de mensen waar je graag een discussie mee voert, vandaar dat ik ook maar zo snel mogelijk doorgelopen ben zo dat ik me nog in kon houden. Het was echt het type "Helmond sport supporter" waarbij het gebrek aan hersencellen wordt gecompenseerd door een overvloed aan agressie. En dat een hond heeft die er 'gevaarlijk' uitziet om dat ze denken daarmee anderen te kunnen imponeren.

En zoals sommigen hier al zeiden, natuurlijk brult iedereen wel eens wat. Maar dit ging echt nergens over, die honden waren nog geen 3 meter van de baas af en stonden een beetje sullig voor zich uit te staren. En dan hoor je die man al een minuut of 10 schreeuwen, gaar volk.
Gr. Jelle en een poot van Borke
jelledekker.nl | Laatste Update: 12/03/2008 | 205 foto's online
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Honden horen heus wel het verschil tussen een commando op normale geluidssterkte en een flinke brul. Maar 10 minuten brullen tegen je hond heeft werkelijk geen zin. Waarschijnlijk hoort zoiets bij het wannabe "stoere baas stoere hond-syndroom".
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Als je je hond wilt laten merken dat je boos bent hoef je echt niet te schreeuwen.
Ik schreeuw als primaire reactie ook wel eens wat hoor, maar je moet niet de illussie hebben dat het voor de hond iets betekent, de betekenis wordt toegekent door andere factoren die bij boosheid van de mens horen zoals houding, uitdrukking en gedrag. Het volume doet niet veel ter zake, als ik echt boos ben praat ik kort, kortaf en op een sissende manier, dat wordt beter opgepikt dan dat asociale geschreeuw.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Als eerste reactie schreeuw ik meestal. Als Shibby achter een kat aangaat, schreeuw ik dus de longen uit m'n lijf dat hij moet stoppen.
Als Leia weer eens achter is gebleven op de dijk door al het gesnuffel dan roep ik ook heel hard: "Heeee, slome trut, krijg eens beweging in je gat!
Prachtig die blikken dan van de mensen die op het Station staan. Leia komt dan trouwens heel vrolijk aangehuppeld. :mrgreen:

Maar als ik echt, echt pissig ben, schreeuw ik niet. Zoiets als wat Jaap hierboven zegt: kort, sissend en ondertussen ziet Shibby ook de duiveltjes in m'n ogen flikkeren en weet dondersgoed dat het dan echt menes is.

Valt me trouwens op dat naast de personen die Dipsausje noemt, ook vaak kinderen als een idioot tegen de hond lopen schreeuwen voor aandacht. Ligt blijkbaar toch ergens op 1 lijn.... :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ik merk het ook wel eens, hoe meer geschreeuw naar de hond, hoe minder ze luisteren. :wink:
Ze worden er immum voor , lijkt het wel.

Maar maak dàt maar eens die mensen duidelijk :roll:

( komt ook voor bij labradors, die maar niet willen luisteren in het park, maar dan zij het vrouwen) :wink:
Djazz
Actief

Ongelezen bericht door Djazz »

Pak-de-bal schreef:ik merk het ook wel eens, hoe meer geschreeuw naar de hond, hoe minder ze luisteren. :wink:
Ze worden er immum voor , lijkt het wel.

Maar maak dàt maar eens die mensen duidelijk :roll:

( komt ook voor bij labradors, die maar niet willen luisteren in het park, maar dan zij het vrouwen) :wink:
Het komt bij alle soorten honden voor, heeft niks met de soort hond te maken in mijn ogen, maar met de soort baas.

het is trouwens "immuun", niet immum :wink:
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
Afbeelding
grtz Nicolet
Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ireen »

vet irritant zulke lui, toen ik Richard net had deed ik het ook weleens, ik wist de ballen van honden en hoorde iedereen zo tekeer gaan tegen zijn hond, dus dacht dat het zo hoorde :roll: ...Richard ging dus hard op de loop (niet geheel onlogisch met zijn verleden). Gewoon praten werkt beter en is veeel stoerder :pffff:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ireen schreef:vet irritant zulke lui, toen ik Richard net had deed ik het ook weleens, ik wist de ballen van honden en hoorde iedereen zo tekeer gaan tegen zijn hond, dus dacht dat het zo hoorde :roll: ...Richard ging dus hard op de loop (niet geheel onlogisch met zijn verleden). Gewoon praten werkt beter en is veeel stoerder :pffff:
Inderdaad... vind het ook mooi om met zachte commando's mijn hond al van tevoren te bereiken, soms zelfs zonder woorden :mrgreen:
Maar af en toe geef ik ook een brul hoor, maar niet schreeuwen.. dan eh hoort ie de onmacht in je stem..en alleen maar brullende commando's geven dan wordt de hond ook immuun als je echt brult om iets te stoppen..
Maar ze lopen hier ook hoor.. alleen is dat geen stoere man met grote honden.. een oudere man met twee kleinere hondjes, die man brult ook zo tegen ze als ze andere honden treffen... :denken: nu liep ik vandaag de vrouw tegemoet en die bleerde ook zo.. Finn bleef gewoon staan vol vertwijfeling van wa's dat nu? Keek naar mij met een blik van :eek:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

ik heb vorige week voor mijn gevoel eindeloos lang geschreewt tegen daan terwijl ik een hek open probeerde te krijgen om achter hem aan te gaan. Meneer ging achter een konijn aan richting weg waar keihard wordt gereden. Was meer mijn paniek dan dat het enig effect zou hebben op Daan. Ik zag hem in gedachte al onder een auto liggen.

Verder geef ik wel eens een brul, als meneer bananen in zijn oren heeft. meestal heb ik daarna weer contact en wordt het weer gek doen zodat hij denkt oh wat een leuk baasje daar ga ik maar eens naar luisteren.

Ik heb dus ook een hekel aan mensen die alleen maar kunnen brullen tegen hun hond.
Afbeelding
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Erger ik me ook mateloos aan..
En het nut ontgaat me zo... want van kwaad worden komen ze echt niet sneller...

[/code]
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Bubbles
Actief

Ongelezen bericht door Bubbles »

Ik merk het thuis, vooral binnen als Bubbles in een gekke bui is en achter de katten aan gaat, dan kan ze als der zin er heen staat doorgaan tot dat ik echt ga schreeuwen, maar ben tot de conclusie gekomen nou ik dus hartstikke hees ben door mijn verkoudheid dat gewoon fluisteren ook heel goed kan werken :mrgreen:

Zolang ik dan maar niet naar haar kijk als ik wat probeer te zeggen want ik piep als een vogeltje nou ik hees ben en dan kijkt ze me dus heel dom aan :denken: :smile:
Groetjes Tamara, Bubbles, en de 5 poezebeesten

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Biko schreef:Erger ik me ook mateloos aan..
En het nut ontgaat me zo... want van kwaad worden komen ze echt niet sneller...

[/code]
Jawel als het menus is, dan wordt er wel sneller gereageerd :mrgreen: (maar dat laat ik niet merken door te schreeuwen)
dat horen ze zzo ook wel :19:
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

Tsja als ik als hond zijnde wist dat ik bij het woord "hier" toch de wind van voren zou krijgen, dan zou ik ook niet komen....
Jammer dat veel mensen dat juist niet inzien.

Ik moet soms ook wel eens een paar keer "hier" roepen / schreeuwen voor dat ze komt. :roll:
Maar ik beloon haar altijd als ze eenmaal komt.
Welis waar soms met de tanden op elkaar en kromme tenen.... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”