het verschil is dat de reu van ts onder appel staat, de lab stond dit duidelijk niet, omdat die niet gedekt heeft is er dus ook niets aan de hand,maar in het geval van de hypothetische vraag is het de lab die schade heeft berokkent aan ts. Die loslopende hond van ts staat er dus helemaal buiten.Pak-de-bal schreef:Het heeft er wel degelijk wat mee te maken !ranetje schreef:Ik ookmarian* schreef:Heeft het ook niet,maar ik reageerde op PdBranetje schreef:Of jouw Max, die voor zover ik weet geen kindertjes meer kan verwekken, los loopt of niet heeft met het hele verhaal niets te maken.
![]()
Want , als ik de eigenaar van de lab zou zijn, dan zou ik dit intrepeteren:
Kijk:
als je zèlf je aan de regels houdt : heeft de tegenpartij geen poot om op te staan.
maar.... heb je dat niet gedaan,
dan.
heb JIJ geen poot om op te staan.![]()
snap je?
Jullie begrijpen even niet, wat wettelijk is toegestaan en wat niet.
( het is toch schijn allemaal dit? Maar zij kunnen dan wel dit aanvechten)
omdat je hùn wel aanvalt voor hun loslopende reu, toch?
Te hard rijden is ook niet wettelijk toegestaan. Toch is er niemand die het in zijn hoofd haalt zijn bekeuring aan te vechten, omdat de buurman de dag ervoor ook te hard reed, en geen bekeuring heeft gekregen.
Net zoals met de lab en reu van ts dus....reu van ts veroorzaakt geen schade, lab dus wel....eigenaars lab zijn dus aansprakelijk, omdat de wet zegt dat honden aangelijnd moeten zijn.