Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy in een losloopgebied

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

AnnemiekeenCato
Vaste gebruiker

Puppy in een losloopgebied

Ongelezen bericht door AnnemiekeenCato »

Ik ben gisteren voor de eerste keer met mijn pup (17 weken) naar het losloopgebied in Monnickendam geweest.
Omdat Cato onze eerste pup is (die mijn vriend en ik zonder ouders opvoeden) heb ik een vraagje betreft de "ongeschreven" hondenuitlaat regels.

Ik heb Cato losgelaten in een veldje waar verschillende honden los aan het rennen waren. Cato vond dit helemaal geweldig en heeft zich dan ook naar harte lust vermaakt. Omdat zij nog klein is vond ik het op een gegeven moment genoeg. Natuurlijk kwam ze niet op aanroepen :denken: en een hulpvaardige hondenvriend heeft haar even vast gehouden zodat ik haar weer kon aanlijnen. Mijn vraag is nu dan ook andere hondenbezitters zich er aan ergeren als een vrij onervaren hondenbezitter (zoals ik) de hond los laat laten lopen terwijl ze nog niet luistert en dus niet terug komt? Ben ik misschien wat te vroeg met het loslaten van mijn hondje. Ik heb namelijk wel eens begrepen dat het juist goed is om ze al vroeg los te laten lopen omdat het op latere leeftijd allen maar moeilijker wordt om ze terug bij de baas te laten keren.

Ik heb dit bij ons in het parkje al meerdere malen geoefend en ik merk dat wanneer ik uit het zicht verdwijn of gewoon doorloop Cato uiteindelijk een sprint inzet en heel blij bij mij terug komt (belonen!!!!) :cheer:

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of ik goed of fout bezig ben.

Groetjes Annemieke
Laatst gewijzigd door AnnemiekeenCato op 17 sep 2007 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

als het om een puppy gaat zal iedereen toch wel begrip hebben dat het beestje niet direct perfect luisterd.
We hebben het allemaal eens moeten leren hoor en ook dan zijn er nog mensen die het nooit leren.
maar ik zou er wel voor uitkijken dat ze niet de verkeerde kant op kan lopen en de weg op kan schieten. :ok:

groetjes eefje
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik laat de honden die hier als pup zijn gekomen, meteen vanaf 8 weken al loslopen :wink: Zeker in het begin, zijn ze meestal nog wat onzeker en blijven perfect bij je. Zo leren ze dat al heel goed aan.
Zodra ze iets ouder worden, worden ze ook iets zekerder en dan wordt juist het luisteren iets minder 'ik ken de weg toch wel :pffff: ' :mrgreen:

Uitkijken inderdaad dat het geen gevaarlijke omgeving is, niet vlakbij een weg, enz. En stomweg niet roepen als je weet dat je hond toch niet luistert als ze druk aan het spelen is met andere honden. Het enige wat je hond hiervan leert, is jou te negeren. Dus gewoon zelf even ophalen en op rustigere momenten verder oefenen met hierkomen.

Ik ben zeer zuinig op het commando 'hier' en nu pas (Puchu is 7,5 maand) begin ik het te gebruiken in situatie waarvan ik niet 100% zekerheid heb: dus eerst alleen geroepen als hij al aan kwam rennen en daar het commando aan gekoppeld. Nu begin ik pas met een klein graadje moeilijker.
Verder is het 'kom op' 'kijk' of zijn naam. Maar echt hét commando niet gebruiken in onzekere situaties, want ze leren het alleen maar negeren dan.

Iedere hond moet het leren en puppies luisteren nu eenmaal niet perfect. Ik stoor me er nooit aan, mits de eigenaar wél zijn pup gewoon in de gaten houdt.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Caro. schreef:En stomweg niet roepen als je weet dat je hond toch niet luistert als ze druk aan het spelen is met andere honden. Het enige wat je hond hiervan leert, is jou te negeren. Dus gewoon zelf even ophalen en op rustigere momenten verder oefenen met hierkomen.

Ik ben zeer zuinig op het commando 'hier' en nu pas (Puchu is 7,5 maand) begin ik het te gebruiken in situatie waarvan ik niet 100% zekerheid heb: dus eerst alleen geroepen als hij al aan kwam rennen en daar het commando aan gekoppeld. Nu begin ik pas met een klein graadje moeilijker.
Verder is het 'kom op' 'kijk' of zijn naam. Maar echt hét commando niet gebruiken in onzekere situaties, want ze leren het alleen maar negeren dan.
Mijn Dicha, van 12 weken, komt altijd al als ik hieeeeeeeeeeerrrrrrr roep.....ze houd mij zo goed in de gaten, dat terwijl ze aan t spelen is en ik loop weg ze direct stopt met haar spel en me achterna komt :cheer: :cheer:

En dat leer je uiteraard geduldig aan, ik heb een stukje frikandel ervoor gebruikt daar doet ze een moord voor, in het begin kreeg ze dus altijd een beloning, nu af en toe, wel altijd een mondelinge uitbundige beloning...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

tura schreef:
Caro. schreef:En stomweg niet roepen als je weet dat je hond toch niet luistert als ze druk aan het spelen is met andere honden. Het enige wat je hond hiervan leert, is jou te negeren. Dus gewoon zelf even ophalen en op rustigere momenten verder oefenen met hierkomen.

Mijn Dicha, van 12 weken, komt altijd al als ik hieeeeeeeeeeerrrrrrr roep.....ze houd mij zo goed in de gaten, dat terwijl ze aan t spelen is en ik loop weg ze direct stopt met haar spel en me achterna komt :cheer: :cheer:

En dat leer je uiteraard geduldig aan, ik heb een stukje frikandel ervoor gebruikt daar doet ze een moord voor, in het begin kreeg ze dus altijd een beloning, nu af en toe, wel altijd een mondelinge uitbundige beloning...
Ja..... 12 weken :F:
Wacht maar tot 24 weken :N:

Alhoewel ik moet zeggen, dat het me hier ook erg meevalt hoor. Kaya was sowieso een makkie als pup en Puchu luistert ook heel behoorlijk :ok:

Ik liet hem altijd eerst even uitrazen in het spel, totdat hij even opkeek en dan riep ik hem. Pas als hij naar me toe kwam rennen, dan gebruikte ik 'hierrrrr' (met lekkers). Nu gebruik ik het dus in iets 'onzekere' situaties, maar hij komt nog steeds vrolijk aangerend.
Is de situatie te onzeker, dan gebruik ik het commando dus niet, maar roep 'kom op' of 'kijkkkkk'. Hier reageert hij ook goed op en komt hij dan aanrennen, dan is het weer 'hierrrrr' en belonen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Ik denk ook wel dat een hondebezitter er wel begrip voor heeft, maar blijven oefenen, bij mij hielp een klikker goed.
Succes.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Hardstikke goed bezig! :ok: Zo krijg je een leuk sociaal hondje.

Gewoon lekker het commando 'hier' (o.i.d.) blijven oefenen in een prikkelarme omgeving en dan komt dat luisteren best goed! ga je ook naar puppycursus met je hondje? Daar wordt het ook vaak geoefend.

Veel succes met de kleine!
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Zowel Scence als Xena hebben vanaf de 2de dag dat ze hier waren losgelopen en ze luisterde allebei erg goed als je riep. Later zijn/worden de echte commando's er pas ingetraind.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Zolang jeminderdaad goed in de gaten houdt dat je pup niet helemaal weg kan dan is er niets mis mee toch...en iedereen die honden heeft weet dat een pup van die leeftijd alles leuke en gezellie vind en het baasje is dan iets minder leuk...zolang ze in het zicht zijn dan he haha.....

Jacqueline
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Het lijkt me dat hondeneigenaars hier toch wel begrip voor zullen hebben ,de meeste van ons hebben het allemaal weleens meegemaakt :mrgreen:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

tineke schreef:Het lijkt me dat hondeneigenaars hier toch wel begrip voor zullen hebben ,de meeste van ons hebben het allemaal weleens meegemaakt :mrgreen:
Ja, daar ben ik het mee eens, laat je pup maar lekker vrij.

Het wordt alleen anders als je een pup van een groot ras hebt en hij is een maand of 5, en hij blijft maar op mijn tekkel (rug!!) springen en ik krijg hem niet weg en de baas krijgt hem ook niet bij zich :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ik heb alle begrip van de wereld, want ik heb ook heel wat meegemaakt met mijn hond als pup (of liever jonge hond)... Maar heb ondervonden dat niet iedereen er zo over denkt :roll: . Ik heb dan ook wel een paar keer achter mijn pup aan moeten lopen terwijl mensen met een volwassen hond maar door bleven lopen terwijl mijn vrolijke flierefluiter er maar achter aan bleef hollen :roll: . Waarschijnlijk was hun hond nooit jong geweest of luisterde perfect vanaf de geboorte :19: . Ik weet in ieder geval dat pups (en vooral jonge honden!) heel verschillend kunnen zijn. Door mijn ervaringen probeer ik dus altijd begrip te hebben voor de 'jonge dwazen' en hun baasjes te helpen met het 'vangen' van hun hond, wanneer nodig! En vind het nog leuk ook :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Moon schreef:Ik heb alle begrip van de wereld, want ik heb ook heel wat meegemaakt met mijn hond als pup (of liever jonge hond)... Maar heb ondervonden dat niet iedereen er zo over denkt :roll: . Ik heb dan ook wel een paar keer achter mijn pup aan moeten lopen terwijl mensen met een volwassen hond maar door bleven lopen terwijl mijn vrolijke flierefluiter er maar achter aan bleef hollen :roll: . Waarschijnlijk was hun hond nooit jong geweest of luisterde perfect vanaf de geboorte :19: .
Ik heb dat ook wel eens gedaan, er kwam een pup op Max af, de baasjes riepen wel, maar dat beestje luisterde helemaal niet. Toen ben ik ook even snel door gelopen in de hoop dat de hond alsnog terug zou gaan. Misschien wel stom, maar het alternatief was blijven staan met Max, die toen helemaal niks van honden moest weten, laat staan van een pup die op haar rug probeerde te springen.
De baasjes waren nog ver weg (ivm hond ophalen/pakken), en bovendien zou er dan een vreemde heel dicht in de buurt bij Max moeten komen, wat ik ook al niet zag zitten. En op dat punt waren de baasjes nog te ver weg om (snel) te kunnen uitleggen wat er aan de hand was.

Waar ik alleen maar mee wil zeggen is dat er misschien niet altijd aan de hand is dat jij denkt dat er aan de hand is.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

tekkel schreef:
tineke schreef:Het lijkt me dat hondeneigenaars hier toch wel begrip voor zullen hebben ,de meeste van ons hebben het allemaal weleens meegemaakt :mrgreen:

Het wordt alleen anders als je een pup van een groot ras hebt en hij is een maand of 5, en hij blijft maar op mijn tekkel (rug!!) springen en ik krijg hem niet weg en de baas krijgt hem ook niet bij zich :wink:
Uiteraard ook de pup moet geen overlast veroorzaken :wink:
Ik zou trouwens zelf niet mijn pup op iedere hond laten afdenderen maar wel op honden waarvan ik weet dat het prima gaat verlopen :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat er een hulpvaardige hondenvriend was :ok:
Zo zou het ook moeten zijn.
Laat je pup lekker spelen tussen (vertrouwde) volwassen honden.
Als je weet of vermoed dat ze niet terug zal komen op het roepen, doe dat dan ook niet.
Ga haar maar halen als je verder wilt lopen.
Even aanlijnen en vrolijk, spelend, met haar verder gaan is goed genoeg op dit moment.
Als je ziet dat ze op weg is naar je toe dan is dat het moment op te roepen en haar vrolijk en blij te belonen omdat ze is gekomen.
Zorg er wel voor dat je haar niet iedere keer aanlijnt als ze zelf naar je toe komt. Dat maakt haar minder gretig om te komen.

Mijn honden gaan los vanaf 8 weken. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vooral in een losloopgebied zie ik verder geen problemen met het los laten lopen van de pup. :ok:

Maar als ik het bekijk vanuit mijn positie, zou ik niet blij zijn als ik bij een aanlijnstuk, een loslopende nieuwsgierige pup tegenkom :mrgreen: Maar dat heeft meer te maken met de veiligheid voor de pup

gr Aimee
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik vind het alleen maar leuk, kleine puppedingen tegenkomen, maar ik heb makkelijk kletsen, want met dat hele jonge spul doen die van mij altijd heel lief en gezellig.

Over 'weglopende' pups: Jack is hem wel eens gepeerd en kwam uiteindelijk terug met twee pups bij zich, die had hij blijkbaar meegelokt. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Maxiem schreef:
Moon schreef:Ik heb alle begrip van de wereld, want ik heb ook heel wat meegemaakt met mijn hond als pup (of liever jonge hond)... Maar heb ondervonden dat niet iedereen er zo over denkt :roll: . Ik heb dan ook wel een paar keer achter mijn pup aan moeten lopen terwijl mensen met een volwassen hond maar door bleven lopen terwijl mijn vrolijke flierefluiter er maar achter aan bleef hollen :roll: . Waarschijnlijk was hun hond nooit jong geweest of luisterde perfect vanaf de geboorte :19: .
Ik heb dat ook wel eens gedaan, er kwam een pup op Max af, de baasjes riepen wel, maar dat beestje luisterde helemaal niet. Toen ben ik ook even snel door gelopen in de hoop dat de hond alsnog terug zou gaan. Misschien wel stom, maar het alternatief was blijven staan met Max, die toen helemaal niks van honden moest weten, laat staan van een pup die op haar rug probeerde te springen.
De baasjes waren nog ver weg (ivm hond ophalen/pakken), en bovendien zou er dan een vreemde heel dicht in de buurt bij Max moeten komen, wat ik ook al niet zag zitten. En op dat punt waren de baasjes nog te ver weg om (snel) te kunnen uitleggen wat er aan de hand was.

Waar ik alleen maar mee wil zeggen is dat er misschien niet altijd aan de hand is dat jij denkt dat er aan de hand is.
Ik denk dat je dan toch wilt dat die situatie zo kort mogelijk duurt? Wanneer je de eigenaar dan niet de kans geeft om zijn hond te pakken te krijgen is de ellende voor allebei toch veel groter :19:
In de situatie's die ik schetste ging het trouwens duidelijk niet om een hond die agressief op mijn hond reageerde; eigenaars + hond liepen onverstoorbaar door. En dat was wat ik ongelofelijk flauw vond :roll:

Heb het trouwens wel eens andersom meegemaakt; twee mensen met pup die totaal niet naar het diertje omkeken. Ik deed mijn best om pupje terug te sturen (die enthousiast achter ons aanhobbelde :wink: ). Ik dacht toen (heel gemeen) laat ik eens proberen wanneer er nu wel gereageerd wordt, dus liep door met pup tot achter de struiken en uit zicht... (afstand niet te groot natuurlijk). Nóg geen reactie :eek: . Toen was ik wel behoorlijk nijdig (meer om de pup, want hoe kun je zo'n scheetje nou zó negeren :19: ) en ben toch maar weer richting baasjes gelopen en geroepen of er nu eindelijk eens op de pup gelet kon worden :devil: Onbegrijpelijk zoiets..
Gr. Marijke
Afbeelding
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik heb er geen moeite mee,ik zou mensen met pups wel adviseren om te vragen of die andere honden het willen en wel sociaal zijn met pups,ik heb namelijk wel ooit met 3 honden gelopen en dat vinden mensen wel leerzaam voor hun pup en laten hem dan los,alleen heb ik er 1 die de pup meteen een oplawaai verkoopt en dat wordt me niet in dank af genomen,ik zelf zou het dus altijd ff vragen of hun honden vriendelijk en sociaal zijn met pups.
Afbeelding
Addy

Re: Puppy in een losloopgebied

Ongelezen bericht door Addy »

AnnemiekeenCato schreef:Ik ben gisteren voor de eerste keer met mijn pup (17 weken) naar het losloopgebied in Monnickendam geweest.
Omdat Cato onze eerste pup is (die mijn vriend en ik zonder ouders opvoeden) heb ik een vraagje betreft de "ongeschreven" hondenuitlaat regels.

Ik heb Cato losgelaten in een veldje waar verschillende honden los aan het rennen waren. Cato vond dit helemaal geweldig en heeft zich dan ook naar harte lust vermaakt. Omdat zij nog klein is vond ik het op een gegeven moment genoeg. Natuurlijk kwam ze niet op aanroepen :denken: en een hulpvaardige hondenvriend heeft haar even vast gehouden zodat ik haar weer kon aanlijnen. Mijn vraag is nu dan ook andere hondenbezitters zich er aan ergeren als een vrij onervaren hondenbezitter (zoals ik) de hond los laat laten lopen terwijl ze nog niet luistert en dus niet terug komt? Ben ik misschien wat te vroeg met het loslaten van mijn hondje. Ik heb namelijk wel eens begrepen dat het juist goed is om ze al vroeg los te laten lopen omdat het op latere leeftijd allen maar moeilijker wordt om ze terug bij de baas te laten keren.

Ik heb dit bij ons in het parkje al meerdere malen geoefend en ik merk dat wanneer ik uit het zicht verdwijn of gewoon doorloop Cato uiteindelijk een sprint inzet en heel blij bij mij terug komt (belonen!!!!) :cheer:

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of ik goed of fout bezig ben.

Groetjes Annemieke
Dan heb je op Hemmeland gewandeld denk ik zomaar. Nee mensen zullen zich er niet aan ergeren daar, wel moet je een beetje uitkijken want er lopen ook een paar mensen die hun hond speciaal aangelijnd hebben omdat die agressief zijn tegen honden. Opletten dus dat pupje daar niet naar toe holt.
Verder lekker blijven oefenen en vooral heel goed belonen als hij terug komt.
Marielle&Jinx
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Jinx & Sadie American Staffordshire Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marielle&Jinx »

Dat gebeurt niet allen met puppies hoor!
Die van mij is 1,5 jaar en luisterd nog niet als hij met andere honden in de weer is. :mrgreen:
Ondanks alle training in de wereld,spelen is het leukst. :jump1:
Afbeelding
Marion.

Re: Puppy in een losloopgebied

Ongelezen bericht door Marion. »

AnnemiekeenCato schreef:Mijn vraag is nu dan ook andere hondenbezitters zich er aan ergeren als een vrij onervaren hondenbezitter (zoals ik) de hond los laat laten lopen terwijl ze nog niet luistert en dus niet terug komt? Ben ik misschien wat te vroeg met het loslaten van mijn hondje.
Een dikke nee en nee :mrgreen:

Ik erger me wel eens aan hondenbezitters die gewoon ergens gaan zitten totdat hun volwassen hond besluit om zich bij de baas te voegen. Maar nooit aan puppenkinders en hun (al dan niet ervaren) baasjes. Pupjes moeten alles nog leren toch? En onervaren hondenbezitters ook.

En nee, je bent niet te vroeg met je hondje los laten. Rijkelijk laat, zou ik zeggen. Hoe vroeger, hoe beter.
Dus vooral zo door blijven gaan. En ook als je met je pup alleen aan het wandelen bent, steeds maar weer terugroepen. Komt pup, hoppp "braafff, koekkieeeeee". Echt, er is niets heerlijkers en geruststellender dan een hond die komt als je dat wilt. En die basis leg je het makkelijkst als ze nog jong zijn.

Succes!
Addy

Ja je stopt er heel wat koekies in maar dan krijg je er ook wel wat voor terug :smile: :smile: :smile:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

tineke schreef:
tekkel schreef:

Uiteraard ook de pup moet geen overlast veroorzaken :wink:
Ik zou trouwens zelf niet mijn pup op iedere hond laten afdenderen maar wel op honden waarvan ik weet dat het prima gaat verlopen :wink:
Ik ga ervanuit dat puppies ook moeten leren.. en zit nu al te bedenken hoe ik dat ga aanpakken als ik ooit een pup krijg... :mrgreen: zit eigenlijk nu al naar de mensen in het park te kijken die met hun roedel honden klein en groot de ochtendwandeling met z'n allen maken.. de meesten daarvan zijn zeer sociaal en je leert de honden en eigenaren dan wel kennen..
Verders begrijp ik dat een pup niet 100% luisterd in zijn enthousiasme.. als ik mijn hond niet vertrouw met een pup dan zal ik daar naar handelen..
anders laat je het gewoon gebeuren en als je hond normaal op een puppie reageert is er niets aan de hand.. ik heb vorige keer ook even gewacht tot de roepende puppiebaas bij ons was aangekomen om de pup te halen.. zal ooit ook die fase meemaken denk.. en dan hoop ik ook ok honden te treffen..
AnnemiekeenCato
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door AnnemiekeenCato »

Klopt, ik was idd in Hemmeland. Goed om te weten dat daar dus ook minder lieve honden rondlopen, jammer. Maakt het toch wat minder onbezorgd wandelen.
Ik zit nu als een verzopen kat alle reacties te lezen (was er eerder niet aan toegekomen). Ik kom net uit park waar ik weer heerlijk heb geoefend. Het regende pijpenstelen. Maar zoals een goede hondenbezitter betaamd; "Weer of geen weer, het is altijd hondenuitlaat weer"!

Ik ben er achter gekomen dat Rodi worst een uitvinding is die bijna nog beter is als het wiel! Geweldig! Vandaag bleef ze zowat tegen me aangekleefd en maar volgen waar mijn hand heen ging... "Komt er toevallig weer een stukje worst"? . Ook bij het "hierkomen" gaat dat kleine tongetje al over het bekkie heen, vermoedelijk met de zelfde gedachte. Natuurlijk sla ik er af en toe ook een over en volstaat een hele blijde "Goed zo" of een aai over de bol, ook.

Ik vind het leuk om al de reacties te lezen en denk dat ik dus ook echt niet zo verkeerd bezig ben. Ik zit idd op puppycursus en zo'n park is dan een mooie plek om te trainen met Cato. Het is wel een beetje een eigenwijs gevalletje maar langzaam leert zo ook wat alle andere honden op de cursus een aantal weken daarvoor al konden. :smile:
Addy

AnnemiekeenCato schreef:Klopt, ik was idd in Hemmeland. Goed om te weten dat daar dus ook minder lieve honden rondlopen, jammer. Maakt het toch wat minder onbezorgd wandelen.
flauwekul want die baasjes houden er heel goed rekening mee, ze hebben meer last van honden die op hun afstormenIk zit nu als een verzopen kat alle reacties te lezen (was er eerder niet aan toegekomen). Ik kom net uit park waar ik weer heerlijk heb geoefend. Het regende pijpenstelen. Maar zoals een goede hondenbezitter betaamd; "Weer of geen weer, het is altijd hondenuitlaat weer"!
precies en het went wel :mrgreen:

Ik ben er achter gekomen dat Rodi worst een uitvinding is die bijna nog beter is als het wiel! Geweldig! Vandaag bleef ze zowat tegen me aangekleefd en maar volgen waar mijn hand heen ging... "Komt er toevallig weer een stukje worst"? . Ook bij het "hierkomen" gaat dat kleine tongetje al over het bekkie heen, vermoedelijk met de zelfde gedachte. Natuurlijk sla ik er af en toe ook een over en volstaat een hele blijde "Goed zo" of een aai over de bol, ook.
prima :ok:

Ik vind het leuk om al de reacties te lezen en denk dat ik dus ook echt niet zo verkeerd bezig ben. Ik zit idd op puppycursus en zo'n park is dan een mooie plek om te trainen met Cato. Het is wel een beetje een eigenwijs gevalletje maar langzaam leert zo ook wat alle andere honden op de cursus een aantal weken daarvoor al konden. :smile:
Ik denk dat je het prima doet hoor :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”