Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je eigen hond de stoorzender is...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

ranetje schreef:
Pak-de-bal schreef:
cloris schreef:
ten derde:
waarom maakte je een foto , terwijl jij je hond moet gaan corrigeren?
dat maakt een rare indruk bij die andere eigenaar, dàt moeten ze bij mij niet doen.!!
Want anders? :19:
dus als mijn honden belaagd worden en ze laten even merken daar niet van gediend te zijn moet ik mijn honden corrigeren? nee jij leeft echt in een omgekeerde wereld
nee, dat niet , kijk maar naar die foto:
als Bauke bovenop zit, het is zijn schuld, dàn haal ik hem er GELIJK af, en ga niet eerst een foto maken :roll:
dat bedoelde ik.
Het was NIET de schuld van de herder.
De herder gaf een correctie aan een hond die stoorzender was.
Echt nu even goed lezen hoor!!
Die herder blijft rustig bij zijn baas en houdt contact.
De Labrador was de stoorzender in dit geval.

Als Bauke bovenop zit is het misschien ook niet altijd zijn schuld.
Maar ik vrees dat jij dat niet kunt beoordelen.
:F:

Maar hoe ik het ook verder met je eens ben, ik zou er ook geen foto van maken, maar er goed bij blijven staan dat mócht het uit de hand lopen er ingegrepen kan worden.
Nu neem ik aan dat TS dit ook wel gedaan zou hebben, maar van een ontmoeting tussen twee wildvreemde honden waarbij dit gebeurt (hoe logisch ook) zou ik dus ook niet eventjes een foto maken.

Verder kul natuurlijk dat de hond die bovenop ligt schuldig is en die onderop ligt onschuldig.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Pak-de-bal schreef:
Naad schreef:JE MOET LEZEN!!!!
ik had gelezen:

herder loopt los op strand, maar kan niet tegen opdringerige labradors. en mede-dominante honden, gevecht volgt ,
foto gemaakt, allebei nog los bij volgende ontmoeting,
maar baas labrador houdt zijn hond bezig, , en laat hem aanlijnen, goed gedaan!
compliment gemaakt voor vast, maar herder is nog steeds los.

Want het ligt toch altijd aan de andere hond.? Dit keer de lab.

Als ik "zo'n lab" zie aankomen, dan zou ik even Bauke hebben aangelijnd.
Omdat Bauke daar niet tegen kan, doe ik dat dan, wat een wisselwerking is tussen de 2 bazen.

Als je je hond goed kent, dan weet je vantevoren al wàt je moet doen.
Dat doe ik met Bauke ook.
Die wisselwerking is er lang niet altijd tussen de twee bazen.
Heel veel mensen realiseren zich niet dat hun opgewonden vrolijke onbehouwen hond een stoorzender kan zijn.

Het vastmaken van je eigen hond, kan in zo'n geval tot een ergere knokpartij leiden met schade.
Nu werd er alleen een correctie gegeven.
De verstandige baas van de Labrador begreep de correctie en zorgde dat zijn hond minder storend was.

Ik had er geen foto van gemaakt, omdat ik dat niet zo snel kan :mrgreen:
Maar Blondie misschien wel :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Moos schreef:Ja hoor, ik geef direct toe dat Saar ook opjagen uitlokt door wie ze is. Een stoorzender kan ik haar niet noemen, want ze doet niks meer dan zich wat angstig tonen, maar ik weet dondersgoed dat sommige andere honden daar op een bepaalde manier op kunnen reageren.
Waar ik dan wel weer pissig om kan worden is als ik vanuit de verte naar een andere hondenbaas roep "kunt u uw hond misschien even bij u houden" desnoods zelfs met uitleg erbij dat mijne wat uitlokkend onderdanig gedrag kan vertonen, en dat dat dan dus gewoon niet gebeurt :19: (soms nog met na-mopperen van "je bent toch niet bang he???") Dan kan Saar het nog zo ook zelf uitlokken, maar als ik al loop te waarschuwen en Saar netjes laat volgen dan ben ik er ook wel een beetje klaar mee.
Helaas is Saar altijd de lul in deze, dan kan ik er nog zo klaar mee zijn, ik zal toch iets moeten ondernemen, en daarom gaat ze nu dus op de arm soms :19:

Moos kan weleen snauwen, meer is het niet, en dat weet ik en ik geef dan ook direct toe dat de mijne een snauwerd kan zijn als hij een andere hond te opdringerig, of te intimideren, vindt. Moos is wat dat betreft wel heel snugger, want hij snauwt niet naar honden die daarna op hem zouden klappen. 1 keer heeft hij dat wel gedaan, maar ook pas nadat die hond hem 15 min. lang bleef achtervolgen en in het nauw drijven. Die dook er toen dus op, maar de baas greep wel direct in.
Dat snauwen wil ik overigens niet hebben bij vreemde honden die hij verder nooit meer zal zien (ik vind het niet netjes tegenover andere hondenbazen, wil niet dat Moos het leert als gedrag van wat hij te pas en onpas toe kan passen, en ik blijf toch wat angstig dat de andere hond er wel op duikt) Opdringerige honden stuur ik dus zelf weg als het even kan. En als Moos zelf eens wat opdringerig doet en hij krijgt daarop een snauw ben ik ook de eerste om te roepen "eigen schuld dikke bult".
Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik hem meestal allang bij me heb geroepen voordat hij te opdringerig zou worden.
Saartje zou ik ook geen stoorzender noemen :wink:
Dat is typisch een situatie waarbij een baas (de andere baas dus :wink: ) moet weten of zijn hond op angstige honden klapt. Dan is het aan die baas om zijn hond weg te houden.
Moosje is weer wat anders, maar daar zorg je zelf voor dat hij niet gaat hinderen. Je roept hem gewoon bij je :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ranetje schreef:Heel veel mensen realiseren zich niet dat hun opgewonden vrolijke onbehouwen hond een stoorzender kan zijn.

Het vastmaken van je eigen hond, kan in zo'n geval tot een ergere knokpartij leiden met schade.
De verstandige baas van de Labrador begreep de correctie en zorgde dat zijn hond minder storend was.
weet je dat ik dit betwijfel?

Als er hier op het strand een onbehouwen labrador, (meestal nog jong) , van hond naar hond zie lopen , dan gebeurt er niets,
ook met Bauke niet.
Dus echt een correctie zou ik dit dus niet noemen.
Bauke zou in ieder geval dit nooit gedaan hebben.
Maar het toelaten. , Of hij loopt gewoon weg, wat hij dus meestal doet.

In dit verhaal zie ik toch , dat de herder gewoon de baas wilde zijn over de lab. Speels onbehouwen of niet.
En dan ben ik zo'n type, die dit geen moment toelaat en snel reageer.

Oké, Bauke geeft alleen een correctie aan een onbehouwen pupje , die teveel naar hem opspringt, maar dat zijn meestal pupjes van kleine honden, die wel erg veel op zijn rug willen springen.
Maar hij snauwt eerst een paar keer , en als ze dat niet willen begrijpen, dan grijpt hij in.
Ik heb hier het idee, dat het ineens prijs was.
Misschien doen herders dat altijd zo, weet niet.

Het kan natuurlijk ook zo gegaan zijn:
eigenaar van lab denkt:
"van deze herder moet mijn hond afstand gaan houden"
ipv keurig aan de lijn doen bij het zien van.., je kan dit van 2 kanten bekijken. :wink:
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

mijn hond is een stoorzender bij andere honden, maar wil daarom ook heel graag op het strand en zwemmen PDB :roll:
Als er andere honden aankomen wordt hij aangelijnd. Vind het niet meer dan logisch. Ik verwacht eigenlijk ook dat als ik mijn hond aanlijn dat andere mensen daar ook wat rekening mee houden.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef:
Moos schreef:Ja hoor, ik geef direct toe dat Saar ook opjagen uitlokt door wie ze is. Een stoorzender kan ik haar niet noemen, want ze doet niks meer dan zich wat angstig tonen, maar ik weet dondersgoed dat sommige andere honden daar op een bepaalde manier op kunnen reageren.
Waar ik dan wel weer pissig om kan worden is als ik vanuit de verte naar een andere hondenbaas roep "kunt u uw hond misschien even bij u houden" desnoods zelfs met uitleg erbij dat mijne wat uitlokkend onderdanig gedrag kan vertonen, en dat dat dan dus gewoon niet gebeurt :19: (soms nog met na-mopperen van "je bent toch niet bang he???") Dan kan Saar het nog zo ook zelf uitlokken, maar als ik al loop te waarschuwen en Saar netjes laat volgen dan ben ik er ook wel een beetje klaar mee.
Helaas is Saar altijd de lul in deze, dan kan ik er nog zo klaar mee zijn, ik zal toch iets moeten ondernemen, en daarom gaat ze nu dus op de arm soms :19:

Moos kan weleen snauwen, meer is het niet, en dat weet ik en ik geef dan ook direct toe dat de mijne een snauwerd kan zijn als hij een andere hond te opdringerig, of te intimideren, vindt. Moos is wat dat betreft wel heel snugger, want hij snauwt niet naar honden die daarna op hem zouden klappen. 1 keer heeft hij dat wel gedaan, maar ook pas nadat die hond hem 15 min. lang bleef achtervolgen en in het nauw drijven. Die dook er toen dus op, maar de baas greep wel direct in.
Dat snauwen wil ik overigens niet hebben bij vreemde honden die hij verder nooit meer zal zien (ik vind het niet netjes tegenover andere hondenbazen, wil niet dat Moos het leert als gedrag van wat hij te pas en onpas toe kan passen, en ik blijf toch wat angstig dat de andere hond er wel op duikt) Opdringerige honden stuur ik dus zelf weg als het even kan. En als Moos zelf eens wat opdringerig doet en hij krijgt daarop een snauw ben ik ook de eerste om te roepen "eigen schuld dikke bult".
Alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik hem meestal allang bij me heb geroepen voordat hij te opdringerig zou worden.
Saartje zou ik ook geen stoorzender noemen :wink:
Dat is typisch een situatie waarbij een baas (de andere baas dus :wink: ) moet weten of zijn hond op angstige honden klapt. Dan is het aan die baas om zijn hond weg te houden.
Moosje is weer wat anders, maar daar zorg je zelf voor dat hij niet gaat hinderen. Je roept hem gewoon bij je :ok:
Moos is eigenlijk zelf helemaal niet zo van het op vreemde honden afrennen :wink: Dat zinnetje van Moos die opdringerig doet heb ik er maar bijgezet omdat ik me 1 keer kan herinneren dat hij bij een gecastreerde reu de piemel ging likken en toen op zijn flikker kreeg. Maar dat is ook meteen de enige keer dat ik me kan herinneren dat Moos opdringerig was :mrgreen: :wink:
Overigens gebeurt dat piemel likken (gecastreerde) Moos dus ook wekelijks, en als hij dan snauwt heb ik de 'felle kleine etterbak' :19:
Hij zoekt zelf ook nooit een hond op om eens te snauwen ofzo; het is soms dat ze elkaar opeens tegen het lijf lopen, maar vaker nog dat de andere hond hem opzoekt en dan in Moos' ogen te opdringerig is.
Ik weet wel wanneer hij gaat snauwen, en zie het ook aan zijn 'snauwbekkie' en hij is toch wel met 99% score weg te roepen bij de andere hond dan met een "kijk eens!". Hij kan dan ook heel goed volgen terwijl de andere hond nog aan zijn kont hangt :mrgreen:
(verder is het soms een ongehoorzame draak, dus op die hoge score van het wegroepen bij andere honden ben ik erg trots :smile: :pffff: :wink: )
Het blijft een lastige kwestie, want 9 van de 10 keer dat hij snauwt denk ik "zou ik ook gedaan hebben :pffff: " (en die ene andere keer is Moos dus wel een ettertje, geef ik grif toe). Dat is dan naar van die reuen die haast geil van dominantie aan komen trippelen en tegen hem op gaan staan patsen, of dus aan zijn piemel likken. Maar heel vaak ziet de baas in kwestie dat gedrag niet van zijn eigen hond en sta ik Moos dus te prijzen terwijl hij netjes staat te wachten tot die andere hond klaar is met zijn piemel en ik Moos bij me kan roepen.
Maar het zal misschien 1 keer in de maand zijn dat hij eens snauwt naar een vreemde hond hoor, haha, dus we lopen nou niet direct al snauwend door losloopgebieden :mrgreen:

En Saar, tja..., dat blijft altijd een lastige kwestie omdat ik ook tig bazen tegenkom die wat ik opjagen of 'pesten' noem, "leuk spelen :cheer: " noemen. Dat schiet dus al niet op :wink:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Pak-de-bal schreef:Allereerst vind ik het dubieus dat jij NIET je hond aanlijnde :denken:
toen je hem zag aankomen.

Is het de omgekeerde wereld?
Meestal is het de hond, die aanvalt moet even vast !

Moeten honden dan nu los lopen, die niet te vertrouwen zijn? :denken:
En òp strand notabene. dit snap ik even niet.

Ten tweede
Ik zal nooit het gedrag van mijn hond veroordelen, als hij , net als op deze foto , ONDER ligt :eek:
Wèl als hij boven zou liggen.

ten derde:
waarom maakte je een foto , terwijl jij je hond moet gaan corrigeren? :eek:
dat maakt een rare indruk bij die andere eigenaar, dàt moeten ze bij mij niet doen.!!
Ten eerste, ik had mijn hond al bij me geroepen omdat ik aan de houding van de andere hond had gezien dat hij niet van plan was om vriendjes te maken..de hond liep vervolgens zo'n 5 minuten proberen te fixeren rechts van mij, ging uitdagend op een heuvel zitten schijten onderwijl nog steeds proberend mijn hond uit te dagen en er was geen baas te bekennen...
Toen de hond besloot dus ons de weg te blokken..moet ik mijn hond daarvoor straffen door hem aan te lijnen terwijl hij keurig doet wat van hem verwacht word? nl strak naast me lopen?
Overigens, als ik aanlijn.. en de losse hond duikt erop.. wat dan? Moet ie zich verweren met riem om m heen...

Ten tweede.. of je hond nu wint of niet.. in een gevecht, heb je altijd een winnaar en een verliezer.. ik ga mijn hond omdat hij na uitgedaagd te zijn niet straffen omdat hij toevallig sterker blijkt.. wel als hij zelf gaat provoceren en bewust op een ander afloopt.. maar dit is niet het geval ik heb m altijd bij me in de buurt en bij aanstalten en houding als twee honden gaan fixeren wil ik de aandacht van m, en die krijg ik zodat we spelend samen verderlopen...

Ten derde, ik heb de foto's niet gemaakt.. degene die mijn hond met een schop van de lab af te krijgen kon de verleiding niet weerstaan.. :roll:
En ik stond net voor de vechtende honden in een poging de aandacht van mijn hond te krijgen zodat ie doorhad dat ik verder weg was.. ze rolden op en over elkaar heen, je kon geen poot te pakken krijgen..

Zoals ik zei had de lab geen verwondingen, of in ieder geval geen grote aangezien de hond de volgende dag weer op strand liep en wederom recht op mijn hond afkwam.. ik was toen ik de hond spotte al omgekeerd.. dus ja de omgekeerde wereld.. ik moet weglopen en omdraaien omdat een ander zijn hond niet begrijpt... en niet bij zich roept
blondie
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Naad schreef:JE MOET LEZEN!!!!
ik had gelezen:

herder loopt los op strand, maar kan niet tegen opdringerige labradors. en mede-dominante honden, gevecht volgt ,
foto gemaakt, allebei nog los bij volgende ontmoeting,
maar baas labrador houdt zijn hond bezig, , en laat hem aanlijnen, goed gedaan!
compliment gemaakt voor vast, maar herder is nog steeds los.

Want het ligt toch altijd aan de andere hond.? Dit keer de lab.

Als ik "zo'n lab" zie aankomen, dan zou ik even Bauke hebben aangelijnd.
Omdat Bauke daar niet tegen kan, doe ik dat dan, wat een wisselwerking is tussen de 2 bazen.
Als je je hond goed kent, dan weet je vantevoren al wàt je moet doen.
Dat doe ik met Bauke ook.
Ja jij loopt met Bauke achter een hondje dat al allert is naar jouw hond en dus eigenlijk al laat zien het niet prettig te vinden dat Bauke erachter loopt.. vervolgens laat je Bauke toch op het hondje afgaan die in de aanval schiet, je brult tegen een oude man dat hij zijn hond van jouw hond moet halen en duwt hem richting de honden die in de struiken aan het knokken zijn :ok:
Je moet lezen, dag 1 meneer de baas was nergens te bekennen en mijn hond liep naast me omdat ik dat wilde en de lab blokte, dit is zeer provocerend gedrag
Dag 2 ik zie de lab draai me om om de andere richting uit te lopen.. om een tweede ontmoeting te omzeilen..lab komt in 1 streep weer richting mijn hond terwijl we al omgedraaid waren (en mijn hond hem nog niet eens had gezien..boeit m nl niet echt andere honden/reuen)
De baas zag dit keer wel de bedoeling van de hond en lijnde hem aan
3de keer.. baas staat boven op strand wij langs de kust.. baas ziet mij en hond lab ook en staat direct met de staart de lucht in borst vooruit te staren.. baas ging spelen met zijn hond om de aandacht te verleggen dit vond ik top
en gister was hij aan de kustlijn aan het spelen en ik kwam ook aanlopen hij zag ons zijn hond ons ook en ging weer in de houding, mijn hond dacht t zal wel gooi me speel nog een keer dan kan ik zwemmen
baas lijnde hond aan en liep langs ons met hond aangelijnt.. mijn hond reageerde niet was veel te druk met de speel.. ik bedankte de man
en effe later liet hij zijn hond weer los en speelde verder en ik heb mijn hond niet aan hoeven lijnen omdat er niet geprovoceerd werd
Als ik mijn hond aan ga lijnen telkens bij benadering van een andere hond.. dan maak ik hem allert.. dan gaat hij denken oeeeh zal vast wat zijn dat ik aangelijnd wordt... oh kijk een andere hond.. pfff effe allert blijven.. nu negeert hij dat.. want zoals ik al eerder zei.. hij is geen agressor die uit zichzelf wel effe zal gaan knokken..
Heb ik het nu duidelijk voor je beschreven?

en @ranetje ja ik beloonde mijn hond ook .. zeker, gewoon goed gedrag.. negeer modus en doorgaan met zijn ding..
En ik denk dat de labmeneer/jongeman geleerd heeft.. ik zag de hond nu van dichtbij.. hij heeft meerdere littekens op het lichaam en kop, dus ik denk niet dat dit de eerste knokpartij is geweest..wellicht de eerste waarbij de hond "verloor" maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen.. ik ben gewoon blij dat hij in ieder geval gister zelf zijn hond even aanlijnde en kon zien dat mijn hond echt niet de intentie heeft en destijds heeft gehad om op zijn hond te duiken..
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Pak-de-bal schreef:
ranetje schreef:Heel veel mensen realiseren zich niet dat hun opgewonden vrolijke onbehouwen hond een stoorzender kan zijn.

Als er hier op het strand een onbehouwen labrador, (meestal nog jong) , van hond naar hond zie lopen , dan gebeurt er niets,
ook met Bauke niet.

In dit verhaal zie ik toch , dat de herder gewoon de baas wilde zijn over de lab. Speels onbehouwen of niet.

Oké, Bauke geeft alleen een correctie aan een onbehouwen pupje , die teveel naar hem opspringt, maar dat zijn meestal pupjes van kleine honden, die wel erg veel op zijn rug willen springen.
Maar hij snauwt eerst een paar keer , en als ze dat niet willen begrijpen, dan grijpt hij in.

eigenaar van lab denkt:
ipv keurig aan de lijn doen bij het zien van.., je kan dit van 2 kanten bekijken. :wink:
Jij ziet in dit verhaal dat de herder de baas wilde spelen? Knap hoor :wink:
blondie
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

ook met Bauke niet.

eigenaar van lab denkt:
Was geen jonge vrolijk he laten we spelen lab..zucht...
mijn enge herder heeft tot nu toe .. geen correctie gegeven aan puppen die tegen m opspringen.. heb een labpup gehad.. op strand..een golden pup.. en een chihuaha pup.. oh ja en een teckelpup... allen werden correct of genegeerd en ontweken.. of effe een kleine snuf een blik naar mij van wat mot ik ermee.. en weer doorlopen, dit zijn gebeurtenissen die ik zelf altijd aankijk en op me hond inspreek, want ik kan puppebaasjes niet kwalijk nemen dat hun hondje onbesuist aan komen denderen..
Ik ben dan altijd zeer blij dat hij zo reageert en dat die beestjes geen correctie krijgen, zeg dan altijd zo weer 1 die weet dat niet alle herders eng zijn... :mrgreen: spelen doet ie niet met ze maar hij grijpt ze ook niet ..
EN IK ZEI : de baas liep volgens mij bewust aangelijnd LANGS me.. als je bang bent dat de herder grijpt dan ga je in een boog om iemand heen!
Als ik aangelijnd loop of hond los en we passeren honden dan ga ik daar ook in een boog langs.. als dat kan als honden elkaar niet kennen.. en ook niet van elkaar weten hoe of wat dan lopen ze in een halve volte (circel) langs elkaar heen.. let daar maar eens op PdB!
Ik zit me te ergeren aan je uitspraken ondertussen en ik reageer alleeen op wat je zegt.. heb je het boekje van Turid Rugaas kalmerende signalen eens gelezen? Staat een hoop leerzame info in..
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Pak-de-bal schreef: In dit verhaal zie ik toch , dat de herder gewoon de baas wilde zijn over de lab. Speels onbehouwen of niet.
En dan ben ik zo'n type, die dit geen moment toelaat en snel reageer. :
Denk nou toch eens na voor je wat zegt. Als jij morgen door de stad loopt, zou je het dan niet vervelend vinden als iemand voortdurend voor je kwam staan en zo de weg blokkeerde? Voortdurend je aanstaarde en voor je liep te stuiteren om je uit te dagen? Dat is wat die lab deed hè. Lijkt me logisch dat de herder van TS dan een correctie geeft.
Pak-de-bal schreef:Ik heb hier het idee, dat het ineens prijs was.
Het was dus NIET ineens prijs, die lab deed gewoon vervelend en bleef de herder uitdagen. De herder negeerde hem, wat ook een 'gedraging' is en wat voor die lab genoeg had moeten zijn. Hij had daaruit moeten afleiden dat de herder geen interesse had. De correctie was de volgende stap, omdat de lab niet stopte.
Pak-de-bal schreef:Misschien doen herders dat altijd zo, weet niet.
Waarom moet je dat nou weer betrekken op alle herders?? Veralgemenen is echt wel jou ding hè?
Pak-de-bal schreef:Het kan natuurlijk ook zo gegaan zijn:
eigenaar van lab denkt:
En een diploma gedachten-lezen erbovenop :denken:
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Ik ging het nochthans opgeven, om PdB iets bij te brengen... maar zoals iemand al eerder zei in dit topic: ik word het stilaan doodmoe.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

miemot schreef:Ik ging het nochthans opgeven, om PdB iets bij te brengen... maar zoals iemand al eerder zei in dit topic: ik word het stilaan doodmoe.
Dat kan ik helemaal begrijpen!
Ik heb het ondertussen al lang opgegeven.
Negeren is het enige dat nog een beetje werkt.
Telkens als er op haar wordt gereageerd dan draait het topic wederom helemaal om haar en haar domme reacties :roll:

En TS, ik vind dat jouw enge Hedder :mrgreen: zich heel normaal heeft gedragen.
Het is logisch dat hij die Lab corrigeerde, als negeren niet meer helpt en de Lab blijft hem lastig vallen dan gebeuren zulke dingen.
Een correctie is helemaal niet erg, zolang je hond de andere hond maar niet verwondt.
Zo te lezen luistert jouw hond heel goed naar je en heeft hij geen interesse in andere honden.
Zijn gedrag lijkt heel veel op mijn reu, met het verschil dat mijn reu wel echt bijt, daarom zit hij dus altijd aan de riem, ik wil geen ongelukken.
Een simpele correctie, daar is niets mis mee, is gewone hondentaal.
:zweep:
ranetje
Zeer actief

Blondie schreef:Ten derde, ik heb de foto's niet gemaakt.. degene die mijn hond met een schop van de lab af te krijgen kon de verleiding niet weerstaan..
En ik stond net voor de vechtende honden in een poging de aandacht van mijn hond te krijgen zodat ie doorhad dat ik verder weg was.. ze rolden op en over elkaar heen, je kon geen poot te pakken krijgen..
Je was dus gewoon bezig met je hond :ok:
Heb jij die foto gekregen van de fotograaf?
Die dus eerst een foto maakte en toen jouw hond wilde schoppen? :roll:
Blondie schreef:en @ranetje ja ik beloonde mijn hond ook .. zeker, gewoon goed gedrag.. negeer modus en doorgaan met zijn ding..
En ik denk dat de labmeneer/jongeman geleerd heeft.. ik zag de hond nu van dichtbij.. hij heeft meerdere littekens op het lichaam en kop, dus ik denk niet dat dit de eerste knokpartij is geweest..wellicht de eerste waarbij de hond "verloor" maar dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen.. ik ben gewoon blij dat hij in ieder geval gister zelf zijn hond even aanlijnde en kon zien dat mijn hond echt niet de intentie heeft en destijds heeft gehad om op zijn hond te duiken..
Dat vermoedde ik al :wink: :ok:
Als die hond al meerdere littekens had kan het ook zijn dat hij al meerdere keren heeft verloren, maar er niets (niets goeds) van leert.
Of het zijn littekens met een andere oorzaak (door prikkeldraad lopen o.i.d.). :wink:
Afbeelding
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Als ik dit verhaal zo lees...lijkt het mij dat jouw hond gereageerd heeft zoals ik zou willen dat alle honden zouden doen.... :denken:
blondie
Zeer actief

ranetje schreef:
Blondie schreef:Ten derde, ik heb de foto's niet gemaakt.. degene die mijn hond met een schop van de lab af te krijgen kon de verleiding niet weerstaan..
Je was dus gewoon bezig met je hond :ok:
Heb jij die foto gekregen van de fotograaf?
Die dus eerst een foto maakte en toen jouw hond wilde schoppen? :roll:

eh bij de quote gaat iets mis..
maar wil pb schrijven maar voor de volledigheid..nee ik ken de fotograaf.. hij en ik liepen samen op hij met zijn hond en ik met de mijne..
Voor hij de foto nam poogde hij de confrontatie te stoppen door een schop.. tsja wat doe je als je t ziet gebeuren..je wilt confrontatie vermijden..of stoppen.. maar daarvoor was t al te laat en schoppen helpt dan niet bij bepaalde honden..dat wist ik.. maar hij nog niet..
over t randje is over t randje dan kun je op je kop gaan staan.. maar goed.. kwestie dat ik de foto maakte is uit de lucht nu.. ik ben overigens stom gezegd wel blij met de foto´s...er zijn meerdere gemaakt, ik weet nu hoe eng t eruitziet. maar ook dat sommige heftige gevechten.. eigenlijk niet veel voorstellen,,
Wat ik verder jammer vind is dat nu ik degene ben die alles en iedereen in de gaten hou om conflicten uit de weg te gaan..
Is volgens mij vrouw eigen mannen zijn makkelijker... als de hond na verschillnde waarschuwingen naar de andere hond .. dan laat ik m gaan..
en heel lullig gezegd.. ik ben t vaak ook beu om mijn hond bij me te roepen omdat een ander niet op zijn hond let en nogmaals pdb... opletten is houdingen van je eigen hond herkennnen, en de vreemde hond aanschouwen.. dan kun je ingrijpn indien nodig
Pak-de-bal

mijn hond kan een stoorzender zijn , tijdens het spel tussen andere honden:

als er 2 spelen, en achter elkaar aan rennen, komt hij altijd blaffend er achteraan , of ertussen, maar dat gebeurd meestal ,
als 1 van de 2 een bekende van hem is, dus "jaloers" als wat, is hij dan !

Het spel wordt wel soms stilgelegd, , door de stoorzender, maar meestal trekken die andere honden er niets van aan, gelukkig ! :ok:
starfleet
Erelid

Re: Als je eigen hond de stoorzender is...

Ongelezen bericht door starfleet »

blondie schreef: Dus wat ik eigenlijk wil zeggen of vragen.. als er gedonder ontstaat, geef je altijd de andere hond de schuld of ben je zo eerlijk om te kunnen zeggen dat je eigen hond steken laat vallen?
Ik ben daar wel eerlijk in denk ik. Natuurlijk kan niet anders dat je soms een beetje bevooroordeeld bent, maar in het algemeen pakken wij wel de verantwoordelijkheid. Zorgen dat Buffy gelijk verwijderd wordt als ze vervelend zou doen etc. En ook als de andere hond een gemene enge herder is ;-)

Het komt wel zelden voor dat Buffy vervelend is, want we kennen haar en ze krijgt er de kans niet voor, het ligt dan dus inderdaad vaak aan de andere hond. Maar Buffy mag nog wel eens graag haar punt maken bij een mindere als die haar staat uit te keffen en ze wil graag lekker meedoen met een paar uitkeffers en grommers als ze in een groepje loopt, dat weet ik dus dat mag ze niet, dat zijn we dan voor.

Het is geen engeltje, maar zeker ook geen vervelend hondje en ik vind echt dat wij het wat dat betreft best goed doen. Niemand heeft last van Buffy. Ja, dat mensen het lastig vinden hun labrador even te pakken als die naar ons toe komt terwijl Buffy aangelijnd is, daar kan ik verder weinig aan doen. Als ik zeg: "ze snauwt aan de lijn" mensen latemn toch hun flex vieren om hun hond te laten snuffen en Buffy snauwt (meer doet ze niet) dan sorry is dat niet Buffy's schuld. Ze is heel duidelijk in haar taal: eerst kop afwenden, dan boos kijken, dan snauwen, dan luchthappen en dan ligt het toch echt aan de andere hond+baas als die Buffy vervelend vinden. Ook omdat wij al luid zeggen dat ze geen kennis wil maken.

Maar kort: ja ik ben wel zo eerlijk mijn eigen hond de schuld te geven.

Anne
Pak-de-bal

blondie schreef:hij en ik liepen samen op hij met zijn hond en ik met de mijne..
Voor hij de foto nam poogde hij de confrontatie te stoppen door een schop.. tsja wat doe je als je t ziet gebeuren..je wilt confrontatie vermijden..of stoppen.. maar daarvoor was t al te laat en schoppen helpt dan niet bij bepaalde honden..dat wist ik.. maar hij nog niet..
ik snap dan nog steeds niet, dat JIJ niets deed,
oké, hij maakte dan een foto, maar wat deed jij dan? :denken:

Als Bauke iets doet tegen een andere hond , ga ik niet eerst een potje staan schoppen :eek: , dàn maar een foto maken, en dan maar kijken?
Maar ik ben alleen dan, maar jullie waren met z'n 2en, dus:
eentje foto maken ( zonder schoppen !!!!) , en de ander pakt de hond bij de halsband en haalt hem van die lab af.
Heb je nog meer actie foto's ook !! :ok:

Geen poten vast. Maar gewoon aan de halsband pakken, want het is geen echt gevecht op leven en dood, dus ze houden er snel mee op,
als je de bovenste bij z'n halsband er af trekt.
( Althans, Bauke houdt er dan zo mee op !)
ik ben t vaak ook beu om mijn hond bij me te roepen omdat een ander niet op zijn hond let en nogmaals pdb... opletten is houdingen van je eigen hond herkennnen, en de vreemde hond aanschouwen.. dan kun je ingrijpn indien nodig
natuurlijk, dat doe ik ook, maar ik ben het niet beu, om Bauke bij me te roepen ( of ik pak hem gewoon vast),
als ik niet wil , dat hij naar een bepaalde hond gaat.
Maar voor mij is het anders: Bauke is geen vechter, maar dan vertrouw ìk gewoon die andere hond niet.
Zoals de eigenar van de lab nu deed.
En ik ga er ook geen punt van maken, maar ben dan wel een beetje boos, op die andere hond-eigenaar,
die zijn hond gewoon los heeft lopen.
snap je? :19:
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Sja ik heb er eentje die nooooit iets fout doet.. :pffff:

Euh.. nee.. :) Mijn hond kan ook wel uitdagen of te lang doorgaan bij een leuk teefje en dan is het zijn eigen (domme) schuld dat hij daarvoor op zijn donder krijgt. Bij mij hoeft hij dan niet aan te komen kloppen, van kijk eens hoe zielig ik ben :pffff:

Ik dit geval was jouw herder gewoon geheel terecht aan het corrigeren.
En dat Labje leert daar alleen maar van, dat om iemand heen denderen en springen niet altijd op prijs gesteld wordt. Dat is hondentaal.

Je hebt idd baasjes die vinden dat hun hond nooooooit wat doet, hij wil 'alleen maar spelen'. Dat zijn vaak ook die mensen, waarvan de kinderen nooit vervelend zijn en nooit pesten of uitdagen.. :evil:
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Biko
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
blondie schreef:hij en ik liepen samen op hij met zijn hond en ik met de mijne..
ik snap dan nog steeds niet, dat JIJ niets deed, oké, hij maakte dan een foto, maar wat deed jij dan? :denken:

Als Bauke iets doet tegen een andere hond , ga ik niet eerst een potje staan schoppen :eek: , dàn maar een foto maken, en dan maar kijken?
eentje foto maken ( zonder schoppen !!!!) , en de ander pakt de hond bij de halsband en haalt hem van die lab af.

Geen poten vast. Maar gewoon aan de halsband pakken, want het is geen echt gevecht op leven en dood, dus ze houden er snel mee op,
ik ben t vaak ook beu om mijn hond bij me te roepen omdat een ander niet op zijn hond let en nogmaals pdb... opletten is houdingen van je eigen hond herkennnen, en de vreemde hond aanschouwen.. dan kun je ingrijpn indien nodig
natuurlijk, dat doe ik ook, maar ik ben het niet beu, om Bauke bij me te roepen ( of ik pak hem gewoon vast),
Maar voor mij is het anders: Bauke is geen vechter, maar dan vertrouw ìk gewoon die andere hond niet.
En ik ga er ook geen punt van maken, maar ben dan wel een beetje boos, op die andere hond-eigenaar,
Je moet ook helemaal niets doen!!
De herder corrigeert zelf wel.
Ze heeft hem al netjes laten volgen, de lab blijft irriteren, dan krijgt hij dus op zijn kop. Zo gaat dat.
Als iemand steeds om jou heen staat te springen en te dansen grijp je ook in. Niet raar: hondentaal.
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
ranetje
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Dat is uitgelegd :roll:

En uit deze zin blijkt dat het echt om een correctie ging en niet om een hevige knokpartij met schade.
ik weet nu hoe eng t eruitziet. maar ook dat sommige heftige gevechten.. eigenlijk niet veel voorstellen,,
Ik kan me voorstellen dat Blondie blij is met de foto's :ok:
Ze kunnen heel leerzaam zijn.
Je kunt de houding van de honden nog eens bestuderen. Daaruit leer je nog veel meer dan wanneer je het alleen maar ziet gebeuren.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

ranetje schreef:
Pak-de-bal schreef:
Dat is uitgelegd :roll:

En uit deze zin blijkt dat het echt om een correctie ging en niet om een hevige knokpartij met schade.
ik weet nu hoe eng t eruitziet. maar ook dat sommige heftige gevechten.. eigenlijk niet veel voorstellen,,
Ik kan me voorstellen dat Blondie blij is met de foto's :ok:
Ze kunnen heel leerzaam zijn.
Je kunt de houding van de honden nog eens bestuderen. Daaruit leer je nog veel meer dan wanneer je het alleen maar ziet gebeuren.
idd er zijn meerdere fotos gemaakt en ik heb ze stuk voor stuk bestudeerd en veel van geleerd
blondie
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

Ik blijf in alle redelijkheid...
pdb.. ik had bij voorbaat mijn hond al naast me.. om conflinct te vermijden.. vind je dat niet al iets?
Jij zegt hierboven dat je desnoods je hond bij de band pakt als je niet wil dat hij naar een andere hond gaat... mijn hond heeft niet de neiging om op een ander af te lopen als hij dat wel wil .. helaas na bepaalde aanvaringen durf IK dat niet meer toe te laten, een nee is een nee... ik hoef mijn hond niet bij de halsband te pakken om hem te weerhouden iets te doen dat ik niet wil..
Bauke is geen vechter... mijn Herder is ook geen vechter.. en geen speelse hond die met van alles en nog wat gaat spelen...en hij daagt ook honden niet uit...
PdB nogmaals.. lees nou gewoon is, wat er gezegd word .. jij hebt zon smal kader waarin je denkt.. lees verder en je leert zo veel bij

Ik stoor me oprecht aan jouw stellingname... je hebt een stelling oa over herders.. kijk nou eens verdr dan je neus lang is... ik durf te zeggen dat als bauke en mijn hond elkaar passeren er niets aan de hand is
En ik twijfel persoonlijk aan je eigen inzicht over hoe jouw hond zich presenteerd en hoe anderen daarop reageren
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Pak-de-bal schreef: In dit verhaal zie ik toch , dat de herder gewoon de baas wilde zijn over de lab. Speels onbehouwen of niet.
En dan ben ik zo'n type, die dit geen moment toelaat en snel reageer. :
Net zo snel als dat je ouwe mannetjes de struiken indonderd :denken:

Pak-de-bal schreef:Ik heb hier het idee, dat het ineens prijs was.
Als je het verhaal gelezen had was je niet op dat idee gekomen want het staat er duidelijk

Pak-de-bal schreef:Misschien doen herders dat altijd zo, weet niet.
Ja herders zijn hele intelligente honden en mits opgevoed doen ze ook geen rare dingen. Dit was een normale correctie door een prima opgevoede herder :ok:
Pak-de-bal schreef:Het kan natuurlijk ook zo gegaan zijn:
eigenaar van lab denkt:
Domme meid ben je toch, je hond aanlijnen als andere hond los is loopt in de meeste gevallen uit op behoorlijke agressie, aangelijnde hondje voelt zich dan namelijk gesterkt door het baasje.
Dobervrouw

Ongelezen bericht door Dobervrouw »

Nando is nog nooit in een heftig gevecht belandt, maar als hij naar een loslopend hondje gaat en die laat blijken dat hij er niet van gediend is en Nando huppelt er nog een keer heen (uittesten) en hij krijgt een snauw, dan vind ik het zijn eigen schuld hoor, moet hij maar nie doodrammen.
Biko
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:

ook met Bauke niet.

eigenaar van lab denkt:
Dingen kan je van duizenden kanten bekijken.
In dit geval had de herder gewoon groot gelijk en was de labradorbaas verstandig.
Honden lossen dit soort dingen doorgaan stukken beter op dan mensen dat zouden kunnen.
Hondentaal, daar gaat het hier om.
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”