Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

n.a.v. topic van Marian (ongewenste dekking)

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Sja.. ik denk dat de eigenaar van de teef verantwoordelijk is..
Zeker bij allebei los in het losloopgebied of alleen de teef los.
Ook als de reu los is in het losloopgebied en de eigenaar van de teef zegt niet: de mijne is loops hoor!
Want als baas kun je dat niet weten, al zie je het snel genoeg aan je reu denk ik..
Een reu los in een aanlijngebied en de teef vast, ja dan de eigenaar van de reu..
En als ik geen gecastreerde reu zou hebben, zou ik in dat geval de pineut zijn.. mijn hond loopt altijd los, ook in aanlijngebieden, als ik andere tegen kom die vast zijn volgt hij los. Dat gaat goed, zolang dat goed blijft gaan lijn ik hem ook niet aan.
Maar ik heb niet de illusie dat hij netjes zou blijven volgen als hij een loopse teef ruikt.. Zou ik dat weten, dat er eentje rondloopt, dan gaat hij dus aan de lijn.
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Danielle schreef:maar het verhaal kan dus ook de andere kant op en ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.

Een van mijn reuengastgezinnen liep pas geleden met onze reu los in het bos. Op een gegeven moment komt er een eigenaar aan met een hond in de lijn, dus onze reu wordt aan de zijkant van het pad down gelegd totdat de andere eigenaar met hond is weglopen. Eigenaar van andere hond loopt recht op onze reu af met zijn hond die heel snel in de gaten heeft dat het dus een loopse + dekrijpe teef betreft en hij weet echt wel van wanten. Eigenaar van onze reu geeft een brul en roept hem bij zich, wat gelukkig (met wat moeite) lukt. Eigenaar van loopse teef blijft met haar teef naar onze reu gaan (teef betrof ook (soort van) Border Collie) en zegt dat ze heel graag een dekking wil van onze reu want hij is zo mooi enzo..... Uiteraard was dat voor ons niet de bedoeling en heeft de eigenaar van onze reu hem aan de lijn gedaan en toch wel redelijk mee moeten sleuren.

Oftewel hier was het meer het feit dat onze reu bijna gedwongen werd voor een dekking door iemand die zonodig een nestje pupjes op de wereld wilde zetten.
Volslagen verbrouwereerd heb ik dit ook meegemaakt. De man hield me aan de praat en zette zijn teef zo neer dat ik geen zicht op haar had en Kito half achter mij. Gelukkig ken ik mijn hond door en door en wist meteen wat er gaande was. De man speelde de onschuld zelfe want die wilde alleen maar puppen. kan je je voorstellen, Kito en een rottie :N:
Achterlijke mensen heb je toch af en toe.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

chrico schreef:
Danielle schreef:maar het verhaal kan dus ook de andere kant op en ik ben benieuwd wat jullie daarvan vinden.

Een van mijn reuengastgezinnen liep pas geleden met onze reu los in het bos. Op een gegeven moment komt er een eigenaar aan met een hond in de lijn, dus onze reu wordt aan de zijkant van het pad down gelegd totdat de andere eigenaar met hond is weglopen. Eigenaar van andere hond loopt recht op onze reu af met zijn hond die heel snel in de gaten heeft dat het dus een loopse + dekrijpe teef betreft en hij weet echt wel van wanten. Eigenaar van onze reu geeft een brul en roept hem bij zich, wat gelukkig (met wat moeite) lukt. Eigenaar van loopse teef blijft met haar teef naar onze reu gaan (teef betrof ook (soort van) Border Collie) en zegt dat ze heel graag een dekking wil van onze reu want hij is zo mooi enzo..... Uiteraard was dat voor ons niet de bedoeling en heeft de eigenaar van onze reu hem aan de lijn gedaan en toch wel redelijk mee moeten sleuren.

Oftewel hier was het meer het feit dat onze reu bijna gedwongen werd voor een dekking door iemand die zonodig een nestje pupjes op de wereld wilde zetten.
Volslagen verbrouwereerd heb ik dit ook meegemaakt. De man hield me aan de praat en zette zijn teef zo neer dat ik geen zicht op haar had en Kito half achter mij. Gelukkig ken ik mijn hond door en door en wist meteen wat er gaande was. De man speelde de onschuld zelfe want die wilde alleen maar puppen. kan je je voorstellen, Kito en een rottie :N:
Ja,dan ben je toch echt :piew:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Bea.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies.
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Bea. »

Ik vind dat als beide los lopen er niemand verantwoordelijk is.
Afbeelding
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

ik vind dat de verantwoording aan beide kanten ligt.
Afbeelding
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

chrico schreef:

:eek:

Is toch niet normaal meer???!!
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”