Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wil de hond schreef:Eigenlijk zou je gewoon een foto moeten plaatsen Martin, van een windhond-achtige bungelend aan een boom, zonder enige verdere informatie over hoe en wat en dan luidkeels gaan gillen dat alle windhonden-eigenaren allemaal dierenbeulen zijn.
Maar omdat het nitwit-niveau van bepaalde figuren hier zo hoog ligt dat het feitelijk allemaal verspilde moeite is kun je beter iets zinnigers gaan doen dan.
Ik wil ter afsluiting van mijn bijdrage aan deze weergaloze topic alleen nog even kwijt dat er uiteraard in de wereld van de Pit Bulls, net als in alle vormen van omgaan met honden vele misstanden zijn en waren. En daar ben ik, en met mij geen enkele zinnige hondenliefhebber, blij mee.
Maar het feit dat er vele misstanden zijn wil nog niet zeggen dat iedere serieuze Pit Bull liefhebber verkeerd met zijn honden omgaat en per definitie een dierenbeul is.
Aangezien dit soort zaken de gemiddelde ter zake niet kundige hondenliefhebber ver boven de pet gaan ga ik hier verder niet op in, ik doe liever andere nutteloze dingen.
Je hoort mij nergens zeggen dat iedere pit bul eigenaar een dierenbeul is of per definitie verkeerd met zijn hond omgaat.
Ik benoem alleen de misstanden die ik vreselijk vind net zo goed als ik het vreselijk vind als een hond enkel om een gelijkenis met een pitje wordt afgemaakt.
Als dat je een niet kundige hondenbezitter maakt so be it
Wil de hond schreef:
Ik wil ter afsluiting van mijn bijdrage aan deze weergaloze topic alleen nog even kwijt dat er uiteraard in de wereld van de Pit Bulls, net als in alle vormen van omgaan met honden vele misstanden zijn en waren. En daar ben ik, en met mij geen enkele zinnige hondenliefhebber, blij mee.
Maar het feit dat er vele misstanden zijn wil nog niet zeggen dat iedere serieuze Pit Bull liefhebber verkeerd met zijn honden omgaat en per definitie een dierenbeul is.
Aangezien dit soort zaken de gemiddelde ter zake niet kundige hondenliefhebber ver boven de pet gaan ga ik hier verder niet op in, ik doe liever andere nutteloze dingen.
Ik denk zeker niet dat elke pitbull eigenaar zo is. Ik kwam deze documentaire tegen en vond het erg interessant, ook omdat je de verhalen vanuit de handlers hoort. En daarom zette ik hem hier neer. Als ik op een doucmentaire over windhonden die afgeslacht worden na een verloren race was tegengekomen, had ik hem ook hier neer gezet.
Martin schreef:voor de liefhebbers , donderdag bbc 1 panorama, dogfighting under cover, 2200 uur.
Nee daar kijk ik niet naar,ik heb absoluut geen vooroordelen tegen pitjes maar hondengevechten met resultaten zoals bovenstaande foto vind ik echt afschuwelijk.
Als dat zou moeten worden toegestaan omdat het bij het ras zou moeten horen dan wil ik een paar christenen bij mijn volgende mastino,als die er ooit komt ,geleverd krijgen
Zei ik toch ....voor de liefhebbers
Ach joh dat vinden ze lekker , zulke foto`s plaatsen, laten ze eens wat foto`s plaatsen van dieren uit veetransporten, paarden ,varkens ,schapen, of van zwaar verwaarloosde dieren van een algemeen gewaardeerde boer,die zijn minstens net zo erg, maar dat is niet zo interresant, daar hoor je nooit iets over
Dat is net zo afschuwelijk en daar zet ik me ook net zo hard voor in. Dit is echter een hondenforum dus gaat het hier over honden. Voor bovengenoemde voorbeelden zijn er andere fora
- zelfs 16 jaar na de ban op Pitbulls in Engeland, is het nog altijd eenvoudig om een game bred Pitbull te importeren....
- een hond die 45 minuten vocht tot hij bijna dood was, wordt geëlectrocuteerd door zijn baasje omdat hij niet had gewonnen
- opvallend hoe lief die honden toch nog zijn voor hun baasjes (behalve dan voor de kindjes die zijn gebeten).
Even een vraagje is er ergens een link te vinden waarop de uitzending van gisteren terug is te vinden.
Vond het erg om te horen hoe vaak het woord Holland gebruikt werd.
t Verraste mij ook dat Finland blijkbaar ook een draaischijf is voor pitbulls.
Arme hondjes die buiten zaten, vastgeketend aan hun hok en in de sneeuw !
Al die kerels (die dikzak, Fin, Gonzalez), mochten ze de rest van hun leven in de cel gooien ! Je moet toch echt ziek zijn als je zo met honden omgaat ! Niet de honden zijn t gevaar, maar de mensen !
Het was vreselijk en deze mensen zijn het niet waard om mensen genoemd te worden.
Hetzelfde heb je nu met die footballplayer in Amerika met zijn honden in de achtertuin gelukkig is die nu beroofd van vele lucratieve bijbaantjes.
Dat er pitbulls zijn die het leuk vinden om te vechten is gewoon waar maar daarom heb jij als mens wel je verantwoordelijkheid om ze tegen zichzelf in bescherming te nemen.
irwi schreef:Het was vreselijk en deze mensen zijn het niet waard om mensen genoemd te worden.
Hetzelfde heb je nu met die footballplayer in Amerika met zijn honden in de achtertuin gelukkig is die nu beroofd van vele lucratieve bijbaantjes.
Dat er pitbulls zijn die het leuk vinden om te vechten is gewoon waar maar daarom heb jij als mens wel je verantwoordelijkheid om ze tegen zichzelf in bescherming te nemen.
En ze vinden het niet "leuk" om te vechten. Het is ze in de genen mee gegeven om niet tolerant te zijn naar soortgenoten. Daarnaast geeft vechten een adrenalinekick wat verslavend kan werken. Daarom willen honden die eens gevochten hebben vaker aan de knokkerij.
En het is idd aan ons om ze daartegen de beschermen. Honden overzien geen gevolgen wij wel.
Valerie schreef:dat is toch alleen maar om te onderstrepen wat voor leed het geeft?
Ik vind die foto's ook echt vreselijk en zie ze liever niet. Ik blijf dat dan voor me zien, ook s nachts als ik niet kan slapen.. :N:
Het zijn echt schokkende foto's.
Ik zou het fijner vinden als er een link stond naar de foto met duidelijk erbij dat de foto voor sommige mensen schokkend kan zijn.
Natuurlijk zullen hier weer mensen vertellen dat deze honden 'bred for function' zijn en doen waar ze plezier in hebben.
'Bred for function' zorgt echter enkel voor miserie, zeker als er geld mee is gemoeid.
Nog voorbeelden :
- Racing greyhounds
- Foxhounds die gedood worden op 7 jaar
- Idem voor Duitse Staanders die 'per ongeluk' door een andere jager worden neergeschoten, maar wel verzekerd zijn, zodat het baasje nog veel geld kan opstrijken om een jonge hond te kopen
- Amateurs die Mechelaars of DH's fokken om aan de politie te verkopen. De halfopgeleide honden die echter niet slagen, komen in t asiel terecht
Maxiem schreef:Ja, dat snap ik -of liever gezegd, ik kan me er iets bij voorstellen - maar deze man vergeleek het met boksen van mensen. Die hond is natuurlijk in eerste instantie daar wel naar toe gebracht, die is niet op eigen houtje naar de pit gegaan.
Veel pitbulls zouden zelf gaan als ze de weg wisten
Misschien omdat die honden niet beseffen wat de gevolgen zijn van een gevecht.
Ze beseffen niet dat ze gewond raken, ze weten niet dat ze heel veel pijn zullen hebben, ze begrijpen niet dat ze uitgeput neer zullen vallen etc.
En de mens heeft deze honden zo gefokt dat ze graag willen vechten.
Daar hebben deze arme honden zelf niet voor gekozen om zo te zijn.
Ik vind het echt ronduit walgelijk dat mensen dit kunnen doen met een dier!
Ik heb heel de film af gekeken, maar elke minuut dat ik keek kreeg ik een steeds misselijker gevoel in mijn maag.
De foto van de hond die heel zijn neus en lippen kwijt is.....
Deze foto heb ik vaker gezien, en elke keer staat mijn maag op zijn kop.
Niemand maakt mij wijs dat die hond het fijn vindt om zo toegetakeld te zijn. Hij heeft willen vechten, maar kon niet weten wat de gevolgen zouden zijn hiervan.
Dat soort mensen zijn monsters.