Ik daar met een balletje gooien, zie ik opeens een kat op het hek (1 meter hoog). Tuana kwam mijn kant op gerend en de kat zat achter mij op het hek. In eerste instantie zag ze hem niet, maar de kat nam het hazenpad en tja toen zag Tuana hem.
Tuana ging er achteraan, niet echt fanatiek ofzo (dit is eerste keer dat ze uberhaupt echt achter kat aan kon gaan). Ik zag het al voor me dat de kat de weg over schoot en Tuana erachteraan. Gelukkig ging de kat de boom in. Tuana had balletje in der bek en ze bijt niet naar katten, daar verwachtte ik ook geen problemen mee.
Maar stel, ik had 2 rampsenario's.
de eerste...
Stel dat Tuana der wel zou bijten, wie is er dan schuldig? het is immers 1 van de weinige losloopvelden en de kat liep er.
En dan de tweede en de ergste,
stel dat de kat weg overstak (redelijk druk) en dat Tuana erachter aan ging. Stel er komt een auto aan en die schept Tuana. Kan je dan verhaal halen bij de eigenaar van de kat?
Goh leuk leven heeft de kat, achterna gezeten worden door een hond...

En voordat ik commetaar krijg dat ik der maar vast moet houden. Dit is de 1e keer dat Tuana dus achter een kat aanrende, want zij loopt alleen op dat veld los en er lopen daar normaal geen katten op het veld.