Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vinden jullie mijn hond een Stafford-mix om te zien?
Moderator: moderatorteam
-
*Jolanda*
-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
-
angel_roosje
- Vaste gebruiker
Wij hebben wel een kruising van een stafford met een lab, maar wij hebben hem laten schouwen...en hij is er door heen gekomen.Ody schreef:Nee hoor, we willen gewoon een leuke kruising!![]()
Ik vind haar zelf ook te smal, ze mist het vierkante in haar koppie van een stafford.
Ik stelde mijn vraag, omdat als het inderdaad een mix-stafford zou zijn, ik dus een illegale hond heb ivm de RAD. Je wordt stiekum toch bang als je zo vaak hoort dat je een leuke staff hebt. Iemand van de dierenambulance vroeg zelfs een keer: "Is dat nou een pitbull?"
Edit: Maxim, je was me voor!

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Waar heb je die laten schouwen dan? en ws je niet bang dat hij meteen in beslag genomen zou wordenangel_roosje schreef:Wij hebben wel een kruising van een stafford met een lab, maar wij hebben hem laten schouwen...en hij is er door heen gekomen.Ody schreef:Nee hoor, we willen gewoon een leuke kruising!![]()
Ik vind haar zelf ook te smal, ze mist het vierkante in haar koppie van een stafford.
Ik stelde mijn vraag, omdat als het inderdaad een mix-stafford zou zijn, ik dus een illegale hond heb ivm de RAD. Je wordt stiekum toch bang als je zo vaak hoort dat je een leuke staff hebt. Iemand van de dierenambulance vroeg zelfs een keer: "Is dat nou een pitbull?"
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
angel_roosje
- Vaste gebruiker
Bij 7 maand kan je een hond laten schouwen.... we hebben thuis heel lang nagedacht en gepraat of dat zouden doen of niet.Demi schreef:Waar heb je die laten schouwen dan? en ws je niet bang dat hij meteen in beslag genomen zou wordenangel_roosje schreef:Wij hebben wel een kruising van een stafford met een lab, maar wij hebben hem laten schouwen...en hij is er door heen gekomen.Ody schreef:Nee hoor, we willen gewoon een leuke kruising!![]()
We hebben baloe toen eerst door andere honden experts laten bekijken om te kijken wat hun oordeel over baloe was. eigelijk allemaal kwamen ze er mee dat hij meer lab had dan stafford ook kwa gedrag is hij meer een lab.
Kijk wij hadden de keuze om of baloe in huis te nemen of hij zou naar een asiel gaan, ik kon dat gewoon niet over mijn hart krijgen,maar van de andere kant kon ik het ook niet verdragen dat als we een keer zouden aangehouden worden en ze zouden baloe in beslag nemen en zou hij wel meer staf worden beoordeeld dan waren we hem dan als nog kwijt.
Dus na veel wikken en wegen hebben we toch maar de keus gemaakt om te laten schouwen.
en serieus ik was bang...maarja alles is goed gekomen...

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hoe oud zijn je honden eigenlijk? ( even geheel offtopic :N:angel_roosje schreef:Bij 7 maand kan je een hond laten schouwen.... we hebben thuis heel lang nagedacht en gepraat of dat zouden doen of niet.Demi schreef:Waar heb je die laten schouwen dan? en ws je niet bang dat hij meteen in beslag genomen zou wordenangel_roosje schreef:Wij hebben wel een kruising van een stafford met een lab, maar wij hebben hem laten schouwen...en hij is er door heen gekomen.Ody schreef:Nee hoor, we willen gewoon een leuke kruising!![]()
We hebben baloe toen eerst door andere honden experts laten bekijken om te kijken wat hun oordeel over baloe was. eigelijk allemaal kwamen ze er mee dat hij meer lab had dan stafford ook kwa gedrag is hij meer een lab.
Kijk wij hadden de keuze om of baloe in huis te nemen of hij zou naar een asiel gaan, ik kon dat gewoon niet over mijn hart krijgen,maar van de andere kant kon ik het ook niet verdragen dat als we een keer zouden aangehouden worden en ze zouden baloe in beslag nemen en zou hij wel meer staf worden beoordeeld dan waren we hem dan als nog kwijt.
Dus na veel wikken en wegen hebben we toch maar de keus gemaakt om te laten schouwen.
en serieus ik was bang...maarja alles is goed gekomen...
-
irwi
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
angel_roosje
- Vaste gebruiker
-
angel_roosje
- Vaste gebruiker
In Nederland is het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij officieel aangewezen als erkend schouwer. Daarnaast zijn er medewerkers van de Algemene Inspectie Dienst (AID) en gemeentelijke toezichthouders (hondenwachters die bij gemeenten zijn aangesteld als buitengewoon opsporingsambtenaar), die een cursus hebben gehad, gericht op het herkennen van Pitbulls ten behoeve van inbeslagneming.irwi schreef:Ik ben eigenlijk heel benieuwd door wie de hond geschouwd is en welke instantie jullie daarvoor zijn geweest.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
angel_roosje
- Vaste gebruiker
Aimee schreef:angel_roosje schreef:Farhan is anderhalf en Baloe is nu bijna een jaar...Aimee schreef:
Hoe oud zijn je honden eigenlijk? ( even geheel offtopic :N:)
Okeik hoop dat het goed blijft gaan tussen Farhan en Baloe
Dat hopen wij ook
Baloe is gelukkig heel onderdanig ,denk dat als baloe wat dominater was het al lang mis was gegaan.Gelukkig gaat het nog steeds super en zijn ze beste maatjes met elkaar.Baloe gaan we wel laten "helpen" in de toekomst