Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vinden jullie mijn hond een Stafford-mix om te zien?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn voor de RAD...
daar is hij, zoals eerder gezegd, veel te smal voor en verdere kenmerken kan ik er ook niet echt in terug vinden...
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

D'r koppie heeft wel iets weg van een staff maar echt een klein beetje je hoeft je geen zorgen te maken met haar in ieder geval. Vind het wel een schatje zeg...
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
angel_roosje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angel_roosje »

Ody schreef:Nee hoor, we willen gewoon een leuke kruising! :wink:
Ik vind haar zelf ook te smal, ze mist het vierkante in haar koppie van een stafford.

Ik stelde mijn vraag, omdat als het inderdaad een mix-stafford zou zijn, ik dus een illegale hond heb ivm de RAD. Je wordt stiekum toch bang als je zo vaak hoort dat je een leuke staff hebt. Iemand van de dierenambulance vroeg zelfs een keer: "Is dat nou een pitbull?" :roll:

Edit: Maxim, je was me voor! :mrgreen:
Wij hebben wel een kruising van een stafford met een lab, maar wij hebben hem laten schouwen...en hij is er door heen gekomen.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

angel_roosje schreef:
Ik vind haar zelf ook te smal, ze mist het vierkante in haar koppie van een stafford.

Ik stelde mijn vraag, omdat als het inderdaad een mix-stafford zou zijn, ik dus een illegale hond heb ivm de RAD. Je wordt stiekum toch bang als je zo vaak hoort dat je een leuke staff hebt. Iemand van de dierenambulance vroeg zelfs een keer: "Is dat nou een pitbull?" :roll:

Wij hebben wel een kruising van een stafford met een lab, maar wij hebben hem laten schouwen...en hij is er door heen gekomen.
Waar heb je die laten schouwen dan? en ws je niet bang dat hij meteen in beslag genomen zou worden :19:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
angel_roosje
Vaste gebruiker

Demi schreef:
angel_roosje schreef:

Waar heb je die laten schouwen dan? en ws je niet bang dat hij meteen in beslag genomen zou worden :19:
Bij 7 maand kan je een hond laten schouwen.... we hebben thuis heel lang nagedacht en gepraat of dat zouden doen of niet.

We hebben baloe toen eerst door andere honden experts laten bekijken om te kijken wat hun oordeel over baloe was. eigelijk allemaal kwamen ze er mee dat hij meer lab had dan stafford ook kwa gedrag is hij meer een lab.

Kijk wij hadden de keuze om of baloe in huis te nemen of hij zou naar een asiel gaan, ik kon dat gewoon niet over mijn hart krijgen,maar van de andere kant kon ik het ook niet verdragen dat als we een keer zouden aangehouden worden en ze zouden baloe in beslag nemen en zou hij wel meer staf worden beoordeeld dan waren we hem dan als nog kwijt.

Dus na veel wikken en wegen hebben we toch maar de keus gemaakt om te laten schouwen.

en serieus ik was bang...maarja alles is goed gekomen...
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

angel_roosje schreef:
Demi schreef:
angel_roosje schreef:

Bij 7 maand kan je een hond laten schouwen.... we hebben thuis heel lang nagedacht en gepraat of dat zouden doen of niet.

We hebben baloe toen eerst door andere honden experts laten bekijken om te kijken wat hun oordeel over baloe was. eigelijk allemaal kwamen ze er mee dat hij meer lab had dan stafford ook kwa gedrag is hij meer een lab.

Kijk wij hadden de keuze om of baloe in huis te nemen of hij zou naar een asiel gaan, ik kon dat gewoon niet over mijn hart krijgen,maar van de andere kant kon ik het ook niet verdragen dat als we een keer zouden aangehouden worden en ze zouden baloe in beslag nemen en zou hij wel meer staf worden beoordeeld dan waren we hem dan als nog kwijt.

Dus na veel wikken en wegen hebben we toch maar de keus gemaakt om te laten schouwen.

en serieus ik was bang...maarja alles is goed gekomen...
Hoe oud zijn je honden eigenlijk? ( even geheel offtopic :N: :mrgreen: )
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Ik ben eigenlijk heel benieuwd door wie de hond geschouwd is en welke instantie jullie daarvoor zijn geweest.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

vanaf fotos vind ik Baloe ook zeker geen radhond, het labradorgen heeft goed doorgezet :wink:
angel_roosje
Vaste gebruiker

Aimee schreef:
Farhan is anderhalf en Baloe is nu bijna een jaar...
Afbeelding
angel_roosje
Vaste gebruiker

irwi schreef:Ik ben eigenlijk heel benieuwd door wie de hond geschouwd is en welke instantie jullie daarvoor zijn geweest.
In Nederland is het Ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij officieel aangewezen als erkend schouwer. Daarnaast zijn er medewerkers van de Algemene Inspectie Dienst (AID) en gemeentelijke toezichthouders (hondenwachters die bij gemeenten zijn aangesteld als buitengewoon opsporingsambtenaar), die een cursus hebben gehad, gericht op het herkennen van Pitbulls ten behoeve van inbeslagneming.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

angel_roosje schreef:
Aimee schreef:

Oke :wink: ik hoop dat het goed blijft gaan tussen Farhan en Baloe :ok:
angel_roosje
Vaste gebruiker

Aimee schreef:
angel_roosje schreef:
Aimee schreef:

Oke :wink: ik hoop dat het goed blijft gaan tussen Farhan en Baloe :ok:

Dat hopen wij ook :roll: Het was eigelijk niet de bedoeling om Baloe in huis te nemen, maar vanaf het eerste moment was het eigelijk"vriendschap " op het eerste gezicht.

Baloe is gelukkig heel onderdanig ,denk dat als baloe wat dominater was het al lang mis was gegaan.Gelukkig gaat het nog steeds super en zijn ze beste maatjes met elkaar.Baloe gaan we wel laten "helpen" in de toekomst
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”