Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dikke labradors

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Dikke labradors

Ongelezen bericht door C@rmen »

Voor de labrador eigenaren, is jullie labrador (te) dik? en wat doe je zoal op een dag met je labrador en wat is zijn/haar leeftijd?
Voor de mensen zonder labrador, zien jullie overwegend dikke of slanke labradors in de wijk of tijdens wandelingen ed.?

Het valt me steeds meer op dat er hier op het forum steeds meer een vooroordeel is gevormd dat iedere labrador dik is en een haardkleedje, vandaar deze vraag :wink:
C@rmen

Nanna schreef:Ik heb geen Labrador maar zie wel veel te dikke Labradors rondlopen. Maar ook te dikke Beagles, Goldens en Cockers.
En vaak zijn die rassen de grootste vreters in het hondenrijk. ;-)
Van die onverzadigbare types.
En veel mensen kunnen nu eenmaal die hongerig kijkende ogen niet weerstaan....
Maar denk je ook dat die honden naast veel eten ook veelste weinig beweging krijgen tov andere honden?De labrador staat bijv. algemeen
( onterecht) bekend als gezinshond en daardoor krijgen ze over het algemeen mischien te weinig beweging?
C@rmen

Is dat gigantische vreterige gedrag echt ras typisch? Sjaan vind het heerlijk om een koekje te krijgen oid en hij weet ook prima dat er een koekjespot voor hem in de keuken op de vensterbank staat maar uit zich zelf kijkt hij er niet naar om, ook niet als de deksel eraf is en hij de sterke geur van gedroogde longen prima kan ruiken.Zijn neus gaat dan wel even de lucht in maar hij zal niet tegen het aanrecht op gaan staan bijvoorbeeld.Ook vreet hij niks van de straat, heeft heel even een korte periode gehad in zijn kleine puppentijd maar nu kan ik , zonder daarop te hebben getraind, prima met hem langs een boterham met worst lopen bij wijze van.Ook qua beloningen doe ik hem meer plezier met een balletje dan een koekje.Kan het niet zo zijn dat het vreterige gedrag gewoon door het stereotiep labrador eigenaar word aangeleerd?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zie ook teveel dikke labradors maar ik zie ze ook regelmatig gewoon mooi slank. Dat zijn dan wel vaak jonge exemplaren die nog in hun ADHD-tijd zitten :wink:
Omdat ze dan nogal druk zijn worden ze gecastreerd en dat zal dan wel funest zijn voor hun figuurtje. De drukte gaat er wat af en ze krijgen meer honger in combinatie met een tragere stofwisseling door de castratie.

Er lopen hier dagelijks ongeveer 5 labradors waarvan er 3 echt te dik zijn. Ze lopen dus wel want die mensen komen elke dag hier naar het water en lopen dan een rondje om de plas wat minstens 5 km is. Ze zwemmen en spelen ook maar zijn toch te dik. Zullen hun mooie ogen wel zijn denk ik :mrgreen: :ok:

Goldens zie ik minder vaak dik. Als ik ze dik zie zijn het meestal wat oudere gecastreerde reuen.

Mijn opa had een labrador die getraind was als jachthond en ook echt ieder weekend jaagde in het seizoen. Hij was superstrak maar dan ook niet gecastreerd en hij kreeg afgepast vers eten.

Het kan dus makkelijk. Verder kende ik een oude lab van 12 die zijn hele leven slank was. De baas ken ik ook goed en hij heeft gewoon opegelet met voeren omdat de hond HD had. Plaatje van een hond, ook met 12 en HD. Wel van het heel grove type met de enorme kop maar toch mooi strak in de spieren.
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door flamme »

Ik heb zelf geen labradors maar wel een flatcoated retriever die de neiging heeft dik te worden. (net als het vrouwtje :jank: :mrgreen: ). Ligt volgens mij toch een beetje aan het retrieverachtige. Ken ook heel wat labradors en bijna allemaal aan de dikkige kant net als de goldens. Wel opvallend is dat de hondjes die bij ons op de hondenschool komen Of niet te dik zijn of snel afvallen. Daarbij zijn er natuurlijk ook mesnen die niet voldoende met hun hond bewegen en hun labje te druk vinden. Tja, laat ze dan helpen en doe er wat te weinig mee dan heb je zo een worstje.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Misschien dat juist ook onder het mom van 'het is een labrador en die eten nou eenmaal veel' er ook makkelijker over gedaan wordt door sommige bazen. 'Dat doen ze nou eenmaal.'
Hier zie ik overigens vrij weinig te dikke labradors. Er loopt hier wel een man die er drie heeft, maar die zijn ontzettend strak en gespierd. Maar wel zoals Marc al zei nog in hun adhd puberteit, dus of het zo gaat blijven is de vraag.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Obelix is te licht, nu valt het wel mee maar voor zijn kruisbandoperatie woog hij net 23 kilo. Normaal weegt hij 29 kilo en laatste keer woog hij 25 kilo. Als hij stress heeft eet hij wel gewoon maar valt hij af. Rataplan heeft hetzelfde, pijn dan valt hij af. Hij is 57 cm schofthoogte.
Normaal wandelen we 1 keer minstens een uur/anderhalf uur, 2/3 keer een minuut of 20. Voor de rest rent hij vaak met Rataplan in de tuin. Apporteren etc. Dit alles ligt al maanden stil vanwege zijn kruisband maar als het meezit mogen we vanaf begin oktober het weer opbouwen. Obelix is ruim 3 jaar, ADHD heeft hij niet, ook niet gehad. Ik was daar wel bedacht op omdat hij een hele jonge moeder heeft en in beslag is genomen bij een mode/broodfokker. Hij is eigenlijk de makkelijkste qua opvoeding in vergelijk met Rataplan en de honden die ik ervoor al heb gehad :wink:
Het liefst eet hij Rodi, Smuldier, Runner etc. maar soms ook brokken.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Nanna schreef:Pupkopers krijgen van fokkers nogal eens het consigne mee om ze flink vet te voeren, want "dat hoort zo". Zij vinden een Labrador die tegen het magere aanhangt een grúwel... :19: Dik en stevig moet ie zijn....
En zoals je ziet op de foto's vindt de keurmeester dat ook.
Anders zouden die honden niet winnen (beste puppy :jank: )

Veel pupkopers krijgen van de fokker de opdracht mee dat de hond elke week een kilo zwaarder moet zijn.
Kennelijk ongeacht of die hond in die week ook omhoog gegroeid is of niet :denken:
Ik heb wel Labrador puppy's op les gehad die je kon rollen vanwege dat advies.
De meeste bazen waren gelukkig bereid om te gaan nadenken. :ok:

Er zijn trouwens ook nogal wat Labradors met een schildklierprobleem de laatste tijd. Voor zover ik het gehoord heb.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Het ligt er aan , hóe de eigenaars met die labs omgaan.

Hier in de buurt is er eentje , mooi slank, maar die man traint elke dag met hem bij de vijver ,
en laat hem steeds de jacht-trainingen uitoefenen.
Prima gezicht is dat ! :ok:

Maar...
er zijn er ook , zoals in de serie "Gooise Vrouwen" , die de lab als een keukenvloerkleed zien,
en een lab hebben omdat dat bij de image van
"Gooise Vrouwen" staat.

En helaas is het laatste steeds meer hèt straatbeeld geworden :19:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb een labrador en doe niet aan jachttraining. Wel krijgt ze elke dag minimaal 2,5 uur beweging, lekker rennen en spelen en zwemmen..
Jah het is een vreetzak, een voertje als beloning vind ze leuker dan een balletje, en of er een eetrem op zit betwijfel ik eigenlijk :mrgreen:
Ik moet erg opletten dat ze niet te dik word, niet te veel snoepies en koekies dus, maar daar ben je zelf bij. Het is trouwens geen stuiterbal die op iedereen afvliegt, dat kun je trainen hoor :wink:
Maar inderdaad zie ik veel te dikke labjes rondlopen, eerst vond ik ze ook niet mooi omdat ik dacht dat het zo hoorde. Trouwens zie ik wel meer verschillende rassen rondlopen die te dik zijn, ik zie zelden een mooie teckel of jack russel. Maar dat ligt aan de mensen, niet persé het ras.
Pak-de-bal

Op een landgoed Fair kwam ik een hele mooie slanke , daarom opvallende lab tegen, en zei dat tegen de eigenaresse,

Die schoot gelijk in een houding, en zei dat zó de labs horen te zijn.
Ze was gelijk kwaad op àl die "Randstads-labradors" , die een verkeerd beeld vormen van hoe een lab moet zijn.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik schrijf hier normaal niet ben meer een lezer, maar wil hier tog op reageren.
Ik heb ook een Labrador een reu.
Hij is 58cm schofthoogte en weegt 26kg.
Veel mensen vinden hem te mager en vinden dat hij er niet mooi uitziet.
Ik hoor vaak dat ik echt niet met hem hoef te gaan showen, want hij is tog niet zwaar en breed genoeg.
Ik train veel met hem: gehoorzaamheid, apporteren en we willen ook jacht en/of iets van behendigheid gaan doen.
Dan maar geen mooie showhond.
Laatst gewijzigd door samantha! op 25 sep 2007 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Pak-de-bal

Gollum schreef:Jah het is een vreetzak, een voertje als beloning vind ze leuker dan een balletje, en of er een eetrem op zit betwijfel ik eigenlijk :mrgreen:
Ik moet erg opletten dat ze niet te dik word, niet te veel snoepies en koekies dus, maar daar ben je zelf bij.
wat vind je van een stabij??? ..... ook een vreetzak !! :eek:

Ik geloof, dat dàt excuses zijn, elke hond is toch in principe een vreetzak? :19:

Niet alleen bij labs-eiugenaars, maar ook bij die andere "vreetzakken"

Maar je kàn haar toch ook belonen met gewoon haar etens-brokjes? :denken:
Dat doe ik altijd , ik geef hem snoepjes onderweg ,
ja, maar dat is dan wèl zijn gewone eten, maar dàt weet hij niet , dat hij dan 's avonds wat minder krijgt.

Zo, dat is ook weer opgelost :wink:
Gollum
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:Op een landgoed Fair kwam ik een hele mooie slanke , daarom opvallende lab tegen, en zei dat tegen de eigenaresse,

Ze was gelijk kwaad op àl die "Randstads-labradors" , die een verkeerd beeld vormen van hoe een lab moet zijn.
Is het een tendens uit de randstad dan? Ik zie ook dikke veel labjes uit andere streken voorbijschuiven op de fora..
Bij de labjes is echt een verschuiving ontstaan, je hebt de show- en jachtlijnen. De showlijnen zien er echt heel anders uit dan de jachtlijnen, en aan de meeste gezinnen word er een showlab verkocht.
En inderdaad, owee als ie niet een kilo per week groeit, ik maakte me in het begin helemaal zorgen omdat Gol zo rank is, maar ik vergeleek haar gewoon met de verkeerden.
Gollum
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
Gollum schreef:Jah het is een vreetzak, een voertje als beloning vind ze leuker dan een balletje, en of er een eetrem op zit betwijfel ik eigenlijk :mrgreen:
Ik moet erg opletten dat ze niet te dik word, niet te veel snoepies en koekies dus, maar daar ben je zelf bij.
wat vind je van een stabij??? ..... ook een vreetzak !! :eek:

Ik geloof, dat dàt excuses zijn, elke hond is toch in principe een vreetzak? :19:

Niet alleen bij labs-eiugenaars, maar ook bij die andere "vreetzakken"

Maar je kàn haar toch ook belonen met gewoon haar etens-brokjes? :denken:
Dat doe ik altijd , ik geef hem snoepjes onderweg ,
ja, maar dat is dan wèl zijn gewone eten, maar dàt weet hij niet , dat hij dan 's avonds wat minder krijgt.

Zo, dat is ook weer opgelost :wink:
Jah dat doe ik ook inderdaad, Gollum krijgt rauw voer en als beloning droog ik vlees. Dat gaat inderdaad ook van haar voer af. Maar je hebt altijd mafkezen op straat die er zomaar een frolicje in stoppen :roll:
Helaas moet ik de mensen meer opvoeden dan mijn hond :mrgreen:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Gollum schreef:
Pak-de-bal schreef:Op een landgoed Fair kwam ik een hele mooie slanke , daarom opvallende lab tegen, en zei dat tegen de eigenaresse,

Is het een tendens uit de randstad dan? Ik zie ook dikke veel labjes uit andere streken voorbijschuiven op de fora..
Bij de labjes is echt een verschuiving ontstaan, je hebt de show- en jachtlijnen. De showlijnen zien er echt heel anders uit dan de jachtlijnen, en aan de meeste gezinnen word er een showlab verkocht.
En inderdaad, owee als ie niet een kilo per week groeit, ik maakte me in het begin helemaal zorgen omdat Gol zo rank is, maar ik vergeleek haar gewoon met de verkeerden.
Ja die tendens zag je jaren geleden al op de shows. Ik zie ook labradors waar Obelix drie keer inpast. Hij houdt wel van eten hoor, daar niet van. Hij heet niet voor niets Obelix maar goed hij sjouwt normaal gesproken ook de hele dag rond met van alles.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
angel_roosje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angel_roosje »

Ik vind baloe niet te dik, hij is in mijn ogen precies goed zo.... ik loop ongeveer 4 a 5 keer per dag met de honden waarvan 2 of 3 keer meer dan een uur . ze zwemmen ook regelmatig 3 a 4 keer per week of meer en we doen elke week cursus.

oordeel zelf...

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Pak-de-bal

Gollum schreef:Maar je hebt altijd mafkezen op straat die er zomaar een frolicje in stoppen :roll:
Bauke krijgt ook van alles toegeschoven, hoor , onderweg :wink:

Maar dat is echt overdreven om te zggen, dat ze van àndere mensen dik kunnen gaan worden,
omdat die toevallig een frolicje hebben gegeven.

Als het zo erg is, dan krijgt hij nòg minder zelf te eten, maar dat doe ik niet, hoor :wink:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Om eerlijk te zijn heb ik laast 1 slanke labrador gezien, dat is de eerste die ik gezien heb in minstends 2 à 3 jaar die niet te dik was. En ik zie elke week minstends 3 tot 6 labjes.
Afbeelding
C@rmen

Nanna schreef:Ga eens op een hondententoonstelling kijken. Wat ik aan Labradors in de ring zie staan vind ik ook al volgevreten....
Pupkopers krijgen van fokkers nogal eens het consigne mee om ze flink vet te voeren, want "dat hoort zo". Zij vinden een Labrador die tegen het magere aanhangt een grúwel... :19: Dik en stevig moet ie zijn....

Klik voor de leut eens op google afbeeldingen "show labrador" aan.
Al op de eerste pagina wordt dít je voorgeschoteld als zijnde het summum...

Afbeelding

Afbeelding

En een "best puppy" :jank:
Afbeelding
Zo willen de keurmeesters helaas een show lab ook graag zien :wink:
Dit schijnt mooi te zijn.. :roll: De fokker waar Janus vandaan komt fokte vroeger show lijn, maar die waren toendertijd net zo slank als nu de jachtlijn.Toen we Janus kochten had hij nog 2 showteven nieuw model ( om maar even cru te zeggen ) en 1 jachtlijn en dat was ook een wereld van verschil als je alleen al van bouw uit gaat. Janus is ook het jachttype en ik zie bij hem een duidelijk verschil met de showlijn lab van familie van me terwijl die 2 van dezelfde leeftijd zijn.Janus is nu slank en gespierd maar nog jong en ADHD labrador, geen flauw idee of hij over een 1,5 jaar dikker gaat worden van niks.hij word in ieder geval niet gecastreerd en ik denk dat dat ook al een heel stuk scheelt in 'aanleg' :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Pak-de-bal schreef:dat is echt overdreven om te zggen, dat ze van àndere mensen dik kunnen gaan worden,
Da's waar :smile:
Ik denk niet dat labrador eigenaren bewust bezig zijn hun honden vet te mesten. Ik ben bang dat het ze denken dat het zo hoort omdat het punten scoort. Dat is erg jammer en doet de hond onrecht aan.
Ik vindt het een heel sneu gezicht, zo'n soort "Las Vegas Elvis" lab, zwabberend met een apport in de bek.
Ik begrijp de fokkerij vaak echt niet :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
C@rmen

Rataplan schreef:
Gollum schreef:

Ja die tendens zag je jaren geleden al op de shows. Ik zie ook labradors waar Obelix drie keer inpast. Hij houdt wel van eten hoor, daar niet van. Hij heet niet voor niets Obelix maar goed hij sjouwt normaal gesproken ook de hele dag rond met van alles.
Heb jij een foto van obelix waar hij helemaal op staat?Volgens mij heb ik Obelix alleen nog maar gezien op de foto in je onderschrift.. :denken:
C@rmen

Pak-de-bal schreef:
Gollum schreef:Maar je hebt altijd mafkezen op straat die er zomaar een frolicje in stoppen :roll:
Maar dat is echt overdreven om te zggen, dat ze van àndere mensen dik kunnen gaan worden,
Helemaal mee eens, uiteindelijk ben je er nog altijd zelf bij en als je ziet dat je hond erg veel frolicjes ( :ugh: ) heeft gehad van anderen dan pas je daar zijn maaltijd toch op aan?
Ik doe dat hier zelf al als mijn broertje op Janus heeft gepast krijgt janus de helft van zijn kvv 's avonds omdat ik gewoon weet dat mijn broertje Janus regelmatig een stuk long toe stopt :mrgreen:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zie toch wel een hoop dikke labjes hier in de buurt.
Denk dat het toch wel de combinatie van teveel eten en te weinig beweging is.
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

C@rmen schreef:
Pak-de-bal schreef:
Helemaal mee eens, uiteindelijk ben je er nog altijd zelf bij en als je ziet dat je hond erg veel frolicjes ( :ugh: ) heeft gehad van anderen dan pas je daar zijn maaltijd toch op aan?
Ik doe dat hier zelf al als mijn broertje op Janus heeft gepast krijgt janus de helft van zijn kvv 's avonds omdat ik gewoon weet dat mijn broertje Janus regelmatig een stuk long toe stopt :mrgreen:
Nou is long gelukkig niet echt een calorierijke snack gelukkig :wink:
Afbeelding
C@rmen

marye schreef:
C@rmen schreef:
Pak-de-bal schreef:
Nou is long gelukkig niet echt een calorierijke snack gelukkig :wink:
Dat klopt, maar Janus krijgt vaak 's ochtends al extra een kong voordat de oppas komt omdat hij dan even alleen zit en als hij dan smiddags ook nog 6 - 8 stukken long krijgt vind ik dat hij savonds best iets minder kan eten :mrgreen:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Nanna schreef:Ga eens op een hondententoonstelling kijken. Wat ik aan Labradors in de ring zie staan vind ik ook al volgevreten....
Pupkopers krijgen van fokkers nogal eens het consigne mee om ze flink vet te voeren, want "dat hoort zo". Zij vinden een Labrador die tegen het magere aanhangt een grúwel... :19: Dik en stevig moet ie zijn....

Klik voor de leut eens op google afbeeldingen "show labrador" aan.
Al op de eerste pagina wordt dít je voorgeschoteld als zijnde het summum...

Afbeelding

Afbeelding

En een "best puppy" :jank:
Afbeelding
Zo zie je ze inderdaad op de shows. Vreselijk! :jank:
Als ze lopen zie je de vetrollen heen en weer rollen en achter hun schouders zie je zo'n hele rol verschijnen als ze lopen.
En de eigenaren maar zeggen "nee, hoor er zit geen grammetje vet aan, pure spieren" Yeah, right... :roll: (dat is trouwens niet alleen bij Lab eigenaren hoor. Ik zie hier heel veel dikke honden.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
C@rmen

Mizzsylver schreef:Afbeelding

dit is de lab van mn zusje, ook een vreetzak maar als je er op let worden ze niet zo dik.
Zo vind ik een blonde labrador wel mooi :mrgreen: (ik hou normaal niet zo van die blonde )
Ik hobbel zo even met mark en janus mee naar het park, als het droog blijft zal ik weer eens wat foto's van janus maken :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

C@rmen schreef:Kan het niet zo zijn dat het vreterige gedrag gewoon door het stereotiep labrador eigenaar word aangeleerd?
Max is dan wel geen 100 procent Lab maar hij vreet werkelijk alles wat los en vast zit en wat hem voor zijn neus komt,en nee,dat heb ik hem niet aangeleerd :wink:
Tenzij je beton opeten terwijl hij net eten heeft gehad aangeleerd gedrag wilt noemen bij een pup die je net hebt?Dit is maar 1 voorbeeld maar ik kan je er tig noemen uit de bijna 13 jaar die hij nu hier is :mrgreen:
Bente heeft dat echt veel en veel minder en is ook niet zo gefocust op eten als Max.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je gaat mij niet wijsmaken dat deze hond een labrador is. Ik zie er duidelijk iets van staff in en dat makt nu juist dat deze hond een taille en een strak lijntje heeft.
Als je hem als labrador gekocht hebt ben je echt belazerd. Wat uiteraard niet wil zeggen dat deze hond geen prachtige hond is :ok:
angel_roosje schreef:Ik vind baloe niet te dik, hij is in mijn ogen precies goed zo.... ik loop ongeveer 4 a 5 keer per dag met de honden waarvan 2 of 3 keer meer dan een uur . ze zwemmen ook regelmatig 3 a 4 keer per week of meer en we doen elke week cursus.

oordeel zelf...

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”