Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dikke labradors

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

sirene schreef:Zo zie je ze inderdaad op de shows. Vreselijk! :jank:
Als ze lopen zie je de vetrollen heen en weer rollen en achter hun schouders zie je zo'n hele rol verschijnen als ze lopen.
En de eigenaren maar zeggen "nee, hoor er zit geen grammetje vet aan, pure spieren" Yeah, right... :roll: (dat is trouwens niet alleen bij Lab eigenaren hoor. Ik zie hier heel veel dikke honden.
Ik vind dat ze op show sowieso neigen naar dik heeft voorkeur. Met een droge hond hoef je op de gemiddelde show echt niet aan te komen. :neenee: Als ik naar de staande honden kijk op een show of bv de doberman dan zie ik helemaal geen strak en mooi opgetrokken buikjes. Meer wat fatsig hangwerk wat me wel triest maakt. Wij hebben vroeger altijd jachthonden gehad en bv bij een pointer die lekker rent is geen buik aan te kweken. Dus of die honden doen niks, of ze krijgen een hoog energie-voer om ze zo dikkig te maken. :19:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

MARC_S schreef:Je gaat mij niet wijsmaken dat deze hond een labrador is. Ik zie er duidelijk iets van staff in en dat makt nu juist dat deze hond een taille en een strak lijntje heeft.
Als je hem als labrador gekocht hebt ben je echt belazerd. Wat uiteraard niet wil zeggen dat deze hond geen prachtige hond is :ok:
angel_roosje schreef:Ik vind baloe niet te dik, hij is in mijn ogen precies goed zo.... ik loop ongeveer 4 a 5 keer per dag met de honden waarvan 2 of 3 keer meer dan een uur . ze zwemmen ook regelmatig 3 a 4 keer per week of meer en we doen elke week cursus.

oordeel zelf...

Afbeelding

Afbeelding
Is ook een kruising lab-staff, stond geloof ik ergens in een ander topic.
Lisa heeft ook een labrador ( sas) en die heeft als ik me het goed herinner net zo'n taile als bovenstaande kruising..alleen is sas wel een raszuivere lab.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier wat foto's van mijn reu.
Mensen hier in de buurt vinden hem niet zo mooi voor een labrador.
Hij is 59cm schofthoogte en 26kg.
Afbeelding

Afbeelding

Hier in de buurt is er maar 1 mooie slanke lab.
De rest is allemaal best dik.
Macho zijn vriendje is even hoog en weegt 45kg, dat is bijna 20kg zwaarder :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

helaas heb ik het dik voeren advies ook al gehoord van een fokker. Een labrador zou namelijk veel mooiere rondingen krijgen als hij veel puppy vet heeft/gehad heeft. Haar hond schatte ik namelijk op 5 jaar en hij was bijna 10 maanden :jank: :jank: :jank: :jank:
Echt mega zielig gewoon
En samantha, ik vind jou hond een plaatje voor het ras! Qua belijning vele malen beter dat die vette showbeesten (sorry)
samantha!
Zeer actief

Dankjewel Boxersien!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Afbeelding

Hier ook geen dikke :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik vind je hond prachtig van figuur maar inderdaad niet zo mooi :N: :wink:
Bedoel er niks lelijks mee maar de achterhand is te stijl en hij heeft een afhangend kruis, te weinig borstdiepte en te weinig breedte op de borst. Ik weet niet of hij last van zijn heupen heeft? Dat compenseert een hond dan vaak door het bekken wat te kantelen.

Niks ten nadele van je hond hoor. Als hij gezond is en jij hebt er een perfecte hond aan dan is het helemaal prima :wink:
samantha! schreef:Hier wat foto's van mijn reu.
Afbeelding

Afbeelding

Hier in de buurt is er maar 1 mooie slanke lab.
De rest is allemaal best dik.
Macho zijn vriendje is even hoog en weegt 45kg, dat is bijna 20kg zwaarder :N:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Pak-de-bal schreef:
Gollum schreef:Maar je hebt altijd mafkezen op straat die er zomaar een frolicje in stoppen :roll:
Helaas moet ik de mensen meer opvoeden dan mijn hond :mrgreen:
Bauke krijgt ook van alles toegeschoven, hoor , onderweg :wink:

Maar dat is echt overdreven om te zggen, dat ze van àndere mensen dik kunnen gaan worden,
omdat die toevallig een frolicje hebben gegeven.

Als het zo erg is, dan krijgt hij nòg minder zelf te eten, maar dat doe ik niet, hoor :wink:
Ik zeg niet dat ze door andere mensen te dik word, maar wel dat ik er goed van baal dat mensen zomaar koekjes in m'n hond stoppen. Als dat n stuk of 10 keer gebeurt op een dag moet ik dat wel van het voer afhalen, en ik vind frolic nou niet echt een hoogwaardig voer. Het is er ook niet 1 die ze geven, mijn hond ziet er blijkbaar zo hongerig uit dat ze er gelijk n stuk of 3 instoppen, tel uit je winst. Tevens heeft mevrouw een heel goed geheugen en onthoud precies van wie ze koekjes krijgt. Zo ook dus van een dame in een scootmobiel die ik het niet aan het verstand kon peuteren dat ze m'n hond niet moet roepen voor een koekje, helaas snapte ze pas waarom toen Gol keihard op haar af denderde en de scootmobiel bijna omging.
Ik heb trouwens niet echt n goede sta-foto van dr want ik doe niet aan shows dus ze kan niet mooi staan.

Afbeelding
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Ik heb geen recente foto's aangezien het fototoestel 4 nieuwe batterijen niet voldoende vindt om aan te gaan :hmmm: en ergens een kabeltje zweeft om hem te laten praten met de computer maar die is helaas sinds de verbouwing onvindbaar :roll:
Maar hier werd hij 1 jaar :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
en hier ging hij naar de tandarts :mrgreen:
Afbeelding
:lief:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
samantha!
Zeer actief

Marc: Ik moet er wel bij zeggen dat de hond op de foto 10 maanden is.
Dus dat brede enzo komt vast nog wel.
Maar ik bedoel maar te zeggen dat er honden zijn van zijn leeftijd die al heel veel dikker zijn.
Voor de rest interesseert het me niet veel hoe hij eruit ziet.
Wij hebben totaal geen plannen om te gaan showen ofzo.
Bij jacht en gehoorzaamheid doet hij het perfect!
Hij is een leuke huishond, totaal niet druk ofzo.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Oh wat een leukerd die Obelix :ok:
laeken
Zeer actief

samantha! schreef:Marc: Ik moet er wel bij zeggen dat de hond op de foto 10 maanden is.
Dus dat brede enzo komt vast nog wel.
Maar ik bedoel maar te zeggen dat er honden zijn van zijn leeftijd die al heel veel dikker zijn.
Voor de rest interesseert het me niet veel hoe hij eruit ziet.
Wij hebben totaal geen plannen om te gaan showen ofzo.
Bij jacht en gehoorzaamheid doet hij het perfect!
Hij is een leuke huishond, totaal niet druk ofzo.
Precies, het gaat erom of de hond goed werkt en een fijne hond is. Als hij 10 maanden is kan hij ook wat overbouwd zijn en dat trekt dan inderdaad nog wel weg. Ik dacht dat hij uitgegroeid was :wink: Breder wordt hij dan vast ook nog wel :ok:

Zijn kop vind ik overigens nu al erg mooi. :ok:
Afbeelding
C@rmen

Rataplan wat is obelix schattig met dat hoedje! :mann:
Dat compenseerd het valse gedoe met die kater dan weer :wink:
angel_roosje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angel_roosje »

MARC_S schreef:Je gaat mij niet wijsmaken dat deze hond een labrador is. Ik zie er duidelijk iets van staff in en dat makt nu juist dat deze hond een taille en een strak lijntje heeft.
Als je hem als labrador gekocht hebt ben je echt belazerd. Wat uiteraard niet wil zeggen dat deze hond geen prachtige hond is :ok:
Baloe is een kruising, maar heeft echt veel meer lab in zich...
Afbeelding
Puk en Bompa
Actief

Ongelezen bericht door Puk en Bompa »

Yep ik ben één van die eigenaars met een dikke labrador.
Ze is wel nu op dieet en tot nu toe gaat het heel goed.

Puk is wel een hond die echt heel snel dik wordt.
Op haar 2 jaar woog ze nog 28 kilo en op haar 3 jaar woog ze er 45!
Ik heb het idee dat ze te veel uit haar brokken haalt (waar ze ook maar de helft van de aanbevolen hoeveelheid van kreeg).
Sinds een maand staat ze op versvlees en ze is al 3 kilo afgevallen.
Ze mag wel maar maximum 500 gram per dag en geen tussendoortjes.

Ook wandel, loop, zwem ik gemiddeld 3 uur met haar per dag.

Ik ken honden die veel meer eten en minder beweging krijgen en toch gewoon in model zijn.

Als er bij ons in het asiel te dikke honden binnenkomen, zijn het over het algemeen ook de labradors, beagles en goldens die te dik zijn.
Een te dikke stabij bijvoorbeeld heb ik nog nooit weten binnen te komen.

Ik denk wel degelijk dat het aan het metabolisme ligt. Dat dat bij sommige rassen gewoon gevoeliger ligt dan bij andere.

O ja ik vind het trouwens verschrikkelijk om zo'n dikke hond te hebben.
Maar nu ik voor haar de juiste voeding heb gevonden, denk ik dat het toch nog gaat lukken om haar terug in model te krijgen.
Afbeelding
C@rmen

Puk wat voor'n merk versvlees geef je nu?
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

misschien blijven de dikke sjokkende labradors meer in het geheuge hangen
ik ga nu iig opletten, weet wel dat ik vorige week een prachtige lab zag met mooi lijntje en dat mn mond openviel van verbazing (verbazing dat het zo dus ook kan ipv veel vet)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Tja, de mensen die ik onderweg tegenkom zijn over het algemeen ook de sjouwers. Je gaat niet door weilanden ploegen met je hakjes, zeg maar.

Ik ken hier eigenlijk niet veel te dikke honden. Ook de Cane Corso van verderop in de straat die 4x per dag de straat 100 meter uit mag lopen en weer terug, is niet te dik. Ik ken maar 1 Lab (gecastreerd, reu), maar die is gespierd en zeker niet te dik. En ik ken een heleboel Goldens, ook die maar weinig beweging krijgen, en die zijn ook allemaal niet te dik.

Die van mij zijn de diksten, en dat zijn beiden géén vreetschuren (verre van zelfs). En ik denk dat ze het meeste beweging krijgen van alle honden hier in de buurt.
Puk en Bompa
Actief

Ongelezen bericht door Puk en Bompa »

C@rmen schreef:Puk wat voor'n merk versvlees geef je nu?
Ze krijgt nu momenteel ahv versvlees (pens-compleet), maar ik heb nu ook carnibest (light) besteld en vuile pens, dat schijnt ook goed te zijn voor te dikke honden.
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Hier ook een slanke lab van nu 6 jaar.
Er zijn idd veel dikke labjes, maar zie zowieso steeds meer dikke honden lopen.
Er zijn ook rassen die aanleg hebben om dik te worden en daar letten mensen ook niet op.
Op tentoonstellingen hebben ze liever dat compacte, kleine type ipv het "jacht"type.
Ik heb 1 keer meegedaan met de worldwinner,en kreeg van veel mensen die kwamen kijken complimenten dat ik zo'n slanke lab had, want die zie je niet veel daar.
Ik doe niks bijzonders met hem, geen trainingen ed.
Hij krijgt normale beweging en ik let op wat hij eet, af en toe een koekje of kluif en that's it.
Als hij buiten weer wat gevonden heeft :roll: gaat dat van zijn hoeveelheid voer af.

Deze is van afgelopen zomer
Afbeelding

andor is degene die zit.
Afbeelding
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
C@rmen

Fotos van vanavond zijn mislukt door de regen, maar hier foto's van een paar weken geleden :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janus word in december 2
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

samantha! schreef:Hier wat foto's van mijn reu.
mooie hond, mijn hond weegt 24 en is 52 hoog, dat scheelt niet veel.

Als hij maar lekker gezond eet , is er niets aan de hand.
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Er loopt hier 1 niet te dikke lab in de buurt de rest is allemaal veel te dik, heel zonde. Al lopen hier nog wat meer Goldens dan Labjes en echt ALLE goldens die hier lopen zijn van die dikke, lome slome dingen.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Max in zijn jonge jaren
Afbeelding
Geen heel duidelijke foto maar er is wel op te zien dat ie niet te dik was :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Gollum schreef: Als dat n stuk of 10 keer gebeurt op een dag moet ik dat wel van het voer afhalen, en ik vind frolic nou niet echt een hoogwaardig voer. Het is er ook niet 1 die ze geven, mijn hond ziet er blijkbaar zo hongerig uit dat ze er gelijk n stuk of 3 instoppen, tel uit je winst. Tevens heeft mevrouw een heel goed geheugen en onthoud precies van wie ze koekjes krijgt. Zo ook dus van een dame in een scootmobiel
hier net zo, ook in een scootmobiel, toevallig , een oudere dame.

Ik vind het niet zo erg, want ik zie ze niet elke dag,
maar probeer dan eens andere tijden te wandlen , of nèt ergens anders heen willen gaan ( de andere kant op) , en dan je hond even roepen. :wink:
of als je ze ziet aankomen, je hond even aanlijnen , en dan het andere pad in gaan.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik zie niet meer dikke Labradors dan andere honden die ook dik zijn. Het is wel verbazingwekkend hóeveel dikke honden er wel niet zijn. [size=0] Maar dat geldt ook voor dikke kinderen/mensen[/size]

Hier de Labrador teef van m'n ouders, net zo oud als Bowie:

Afbeelding

Afbeelding

Absoluut niet te dik maar lijkt wel dikker dan ze eigenlijk is door haar vacht (denk ik). De voorbeelden van Nanna lijken niet dik maar die zijn het gewoon :jank: Wat doen mensen hun honden toch aan :19:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Ik ken persoonlijk dus iemand die een veel te dikke labrador heeft.
Echt het type gezinshond. :wink:
Wordt volgepropt met eten. En een hond is wel leuk alleen dat wandelen is niks. :roll:
Ex collega van mij had ook een veel te dikke labrador. Zelfde laken een pak.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Martijn schreef:
Nanna schreef:Deze staat ook op die pagina (eerste afbeelding)
Kijk, zó moet het ;-)
Afbeelding
Ik vind die hond dus te dik.
Dat vind ik dus niet. Ik vind het buiklijntje zelfs verdacht veel lijken op de buiklijn van Dapper in jouw onderschrift. Een Lab heeft wel tonvormige ribben, en is geen windhond.
angel_roosje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door angel_roosje »

Martijn schreef:
Nanna schreef:Deze staat ook op die pagina (eerste afbeelding)
Kijk, zó moet het ;-)
Afbeelding
Ik vind die hond dus te dik.
vind ik niet...misschien een beetje stevig maar niet dik...
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

MARC_S schreef:
Ik vind dat ze op show sowieso neigen naar dik heeft voorkeur. Met een droge hond hoef je op de gemiddelde show echt niet aan te komen. :neenee: Als ik naar de staande honden kijk op een show of bv de doberman dan zie ik helemaal geen strak en mooi opgetrokken buikjes.
Misschien dat dit voor bepaalde rassen opgaat, maar zeker niet voor alle.
Bij mijn ras in ieder geval niet, daar lees je veel eerder op keurverslagen dat de hond te zwaar is dan dat er staat dat hij/zij te schraal is.
Zoals je weet heb ik Nozem ook vrij schraal en op shows doet ze het toch niet onaardig. :wink:

Voor wat betreft de Labradors die ik hier in de omgeving tegenkom, zijn ongeveer 7 van de 10 honden gewoon te dik.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”