Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dikke labradors

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

LongFields schreef:
MARC_S schreef:
Ik vind dat ze op show sowieso neigen naar dik heeft voorkeur. Met een droge hond hoef je op de gemiddelde show echt niet aan te komen. :neenee: Als ik naar de staande honden kijk op een show of bv de doberman dan zie ik helemaal geen strak en mooi opgetrokken buikjes.
Misschien dat dit voor bepaalde rassen opgaat, maar zeker niet voor alle.
Bij mijn ras in ieder geval niet, daar lees je veel eerder op keurverslagen dat de hond te zwaar is dan dat er staat dat hij/zij te schraal is.
Zoals je weet heb ik Nozem ook vrij schraal en op shows doet ze het toch niet onaardig. :wink:

Voor wat betreft de Labradors die ik hier in de omgeving tegenkom, zijn ongeveer 7 van de 10 honden gewoon te dik.
Het is een uitzondering als ik hier een lab tegenkomt,herders kom ik veel tegen :wink:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Pepie schreef:
LongFields schreef:
MARC_S schreef:
Ik vind dat ze op show sowieso neigen naar dik heeft voorkeur. Met een droge hond hoef je op de gemiddelde show echt niet aan te komen. :neenee: Als ik naar de staande honden kijk op een show of bv de doberman dan zie ik helemaal geen strak en mooi opgetrokken buikjes.
Bij mijn ras in ieder geval niet, daar lees je veel eerder op keurverslagen dat de hond te zwaar is dan dat er staat dat hij/zij te schraal is.
Zoals je weet heb ik Nozem ook vrij schraal en op shows doet ze het toch niet onaardig. :wink:

Voor wat betreft de Labradors die ik hier in de omgeving tegenkom, zijn ongeveer 7 van de 10 honden gewoon te dik.
Het is een uitzondering als ik hier een lab tegenkomt,herders kom ik veel tegen :wink:
Het is hier dus een uitzondering als ik géén Lab tegenkom op de wandeling. :wink:
Herders zie je hier ook wel vaak, maar met herders wordt een hele rasgroep bedoeld, en een Labrador is maar 1 ras.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

LongFields schreef:
MARC_S schreef:

idem bij de jack, er staat best wel eens "te rijke conditie" :mrgreen: op een verslag, niet bij mijn honden trouwens :pffff: maar goed, ze zien dus absoluut niet graag een te dik/stevig jackje, zeker omdat het bij de jack belangrijk is dat ze omspanbaar zijn ( en dat word vaak ook gechecked) :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ken maar 1 mooie slanke labrador, een reu en die weegt 29 kilo. Op een labradordag zeiden ze dat ie te dun was.
ik ben 1x op een labrador dag geweest, nou nooit meer! tjeeee hoe dikker hoe verder ze verderop lopen! en dat noemen ze 'veel bone"
Echt ik was in staat de DB te bellen, zoooo vreselijk dik waren ze!
Ik merk ook regelmatig mensen die een nog dikkere labrador tegen komen en zeggen: die van mij is prima. Dan is het *slik* want die is dus ook echt wel te dik!!
ik hou echt niet van te dikke honden, sorry :19:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Pak-de-bal schreef:
Gollum schreef: Als dat n stuk of 10 keer gebeurt op een dag moet ik dat wel van het voer afhalen, en ik vind frolic nou niet echt een hoogwaardig voer. Het is er ook niet 1 die ze geven, mijn hond ziet er blijkbaar zo hongerig uit dat ze er gelijk n stuk of 3 instoppen, tel uit je winst. Tevens heeft mevrouw een heel goed geheugen en onthoud precies van wie ze koekjes krijgt. Zo ook dus van een dame in een scootmobiel
hier net zo, ook in een scootmobiel, toevallig , een oudere dame.

Ik vind het niet zo erg, want ik zie ze niet elke dag,
maar probeer dan eens andere tijden te wandlen , of nèt ergens anders heen willen gaan ( de andere kant op) , en dan je hond even roepen. :wink:
of als je ze ziet aankomen, je hond even aanlijnen , en dan het andere pad in gaan.
Dat doe ik nu ook hoor, en het word nu herfst en regenachtig dus dan zie je bijna niemand meer op straat, ideaal wandelen met de hond dus. De zelfgedroogde leverkoekjes helpen ook een stuk bij de aandacht :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

MARC_S schreef:Als ik naar de staande honden kijk op een show of bv de doberman dan zie ik helemaal geen strak en mooi opgetrokken buikjes. Meer wat fatsig hangwerk wat me wel triest maakt.
Daar ben ik wat verbaasd over Marc.
De Staande Honden op shows zijn juist vaak heel droog.
Niet elk Staande Honden ras heeft een opgetrokken buiklijn, maar dikke honden zie ik juist in die sector zelden.

Welke rassen heb jij gezien die te dik waren?
Dan ga ik daar de volgende keer eens op letten :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Djazz
Actief

Ongelezen bericht door Djazz »

Ik ken een aantal honden die gewoon veel te dik zijn. Ook labradors, maar dit zijn niet de enigen.

Ook vind ik Rottweilers al snel te zwaar.
Djazz (50% Rottw.) is momenteel goed, maar is nog jong. DA gaf aan voorzichtig te zijn met voeding omdat hij zelf van mening is dat de gemiddelde Rottweiler ook te zwaar is, puur omdat men dit mooi vindt.
Echter hebben de honden er zelf geen profijt van zo zwaar te zijn.
Maar ook Roy heeft neiging te zwaar te worden, dus ook daar ben ik mee bezig hem op gewicht te houden...en natuurlijk voldoende beweging...

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat hier puur over de labjes gesproken wordt, maar dat er heel veel honden gewoonweg te zwaar zijn. Net nog een lage, maar zeer grove Berner Sennen tegengekomen.
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
Afbeelding
grtz Nicolet
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

ranetje schreef:
MARC_S schreef:Als ik naar de staande honden kijk op een show of bv de doberman dan zie ik helemaal geen strak en mooi opgetrokken buikjes. Meer wat fatsig hangwerk wat me wel triest maakt.
Niet elk Staande Honden ras heeft een opgetrokken buiklijn, maar dikke honden zie ik juist in die sector zelden.

Weimeraners bv.
Afbeelding

Afbeelding

:eek:

Afbeelding

Maar er zijn ook wel genoeg niet te dikke honden die winnen hoor.

Bij de herders zal het anders zijn. Ook de Duitsers vind ik altijd mooi op gewicht en zelfs vrij smalletjes.
Afbeelding
reem
Actief

Ongelezen bericht door reem »

Nanna schreef:Afbeelding
De humor van het reklamebureau van Pedegruwel is van het zelfde niveau als hun voedsel.
Volgende x de volgevreten bestuursleden van Pedigree graag in deze stand fotograferen.Kijken hoe lollig zij het vinden.
On topic.Ik ken wel aardig wat labjes goed op gewicht.Ze hebben ook wel een beetje een massieve look.Zie toch wel veel honden die goed zijn of misschien ietsjes te zwaar maar de mensen die erbij horen zijn in 90 procent allemaal te zwaar.
nooit meer zonder een Aussie
ranetje
Zeer actief

:smile: :smile: :smile:
Nanna je bent vreselijk :wink:

MARC_S
De foto van de Weimaraners die je laat zien vind ik inderdaad niet zo fraai :mrgreen:
Vooral de reu vind ik zeker niet slank genoeg. De teef op die eerste foto vind ik wel mooi. Mooie diepe borstkas en sterke lendenen :ok:
Als de buiklijn te veel oploopt staan de vaak ook met een wat bolle rug. Dat hoort niet bij het ras.
Die Dobermann ziet er niet uit (vind ik :wink: )
Een beetje een worstelaarstype :N:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Afbeelding

Volgens mij is Ben niet bepaald te dik :mrgreen:

Maar ik zie zeer geregeld veel te dikke labjes :N: zelfs tophonden die inderdaad ook dik zijn/dik gehouden worden.

Osa is ook zeker niet te dik :wink:
Afbeelding

gr Aimee
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Reem, ik mis even de link tussen een te dikke baas en een te dikke hond :19:
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Ik denk niet dat de showhonden echt dikker zijn dan de sporthonden/huishonden, maar gewoon van een ander type. Ik kan mij echt niet voorstellen dat een labrador uit showlijn slank is, dat hoofd gaat daar dan gewoon niet bij passen. :N: Net zoals een labrador uit jachtlijnen, lelijk is, als hij niet slank is. En dan heb je ook nog de labradors uit de broodfok zijn veelal slanker en neigen meer naar een dalmatiër van vorm.
Dat heb je wel een beetje bij alle rassen, honden uit werklijnen zijn veelal slanker (anders) gebouwd dan uit de showlijnen.

Hier staat daar veel info met foto's over:
http://www.woodhavenlabs.com/english-american.html

Maar in het algemeen zijn de labradors die hier op straat rondlopen toch ook wel wat aan de dikke kant, de eigenaars zijn meestal bejaarde mensen, ik denk dat dat er wel veel mee te maken heeft.
C@rmen

Linsey schreef:Ik denk niet dat de showhonden echt dikker zijn dan de sporthonden/huishonden, maar gewoon van een ander type. Ik kan mij echt niet voorstellen dat een labrador uit showlijn slank is, dat hoofd gaat daar dan gewoon niet bij passen. :N: Net zoals een labrador uit jachtlijnen, lelijk is, als hij niet slank is. En dan heb je ook nog de labradors uit de broodfok zijn veelal slanker en neigen meer naar een dalmatiër van vorm.
Dat heb je wel een beetje bij alle rassen, honden uit werklijnen zijn veelal slanker (anders) gebouwd dan uit de showlijnen.

Hier staat daar veel info met foto's over:
http://www.woodhavenlabs.com/english-american.html

Maar in het algemeen zijn de labradors die hier op straat rondlopen toch ook wel wat aan de dikke kant, de eigenaars zijn meestal bejaarde mensen, ik denk dat dat er wel veel mee te maken heeft.
Het lijkt mij juist wel logisch dat een showhond dikker is dan een werkhond/huishond..een jachtlijn lab is gefokt om te werken en heeft een flinke will to please, vaak worden ze strontvervelend als je ze niet aan het werk zet en je bent dan een knappe baas als je dan niet door je hond word overgehaald om hem of haar veel beweging te geven :wink:
Een showhond zit veel minder willen werken ingefokt waardoor die zich sneller zullen neerleggen bij minder beweging.
Uiteraard speelt er inderdaad ook een stuk bouw mee :wink:
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Pak-de-bal schreef:
samantha! schreef:Hier wat foto's van mijn reu.
Mensen hier in de buurt vinden hem niet zo mooi voor een labrador.
Hij is 59cm schofthoogte en 26kg.
mooie hond, mijn hond weegt 24 en is 52 hoog, dat scheelt niet veel.

Als hij maar lekker gezond eet , is er niets aan de hand.
Dat zegt blijkbaar niet veel. Ik had altijd het idee dat Max (XFriese Stabij) juist breder was dan een echte Stabij, en Max is +/- 55 cm en 21 kg, en de fysiotherapeut adviseerd ons haar toch wel wat te laten afvallen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Hier ook veel te dikke labradors. Vooral op zondagmiddag....

Het viel mij ook echt op op een show dat de labradors daar echt tonnetje rond zijn. Ik persoonlijk vind dat echt niet mooi.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

C@rmen schreef:Reem, ik mis even de link tussen een te dikke baas en een te dikke hond :19:
Hahaha, die relatie zie ik ook niet helemaal :wink:
C@rmen

Marion. schreef:
C@rmen schreef:Reem, ik mis even de link tussen een te dikke baas en een te dikke hond :19:
Gelukkig maar...anders moet ik Janus maar zo gaan voeren dat ik hem kan gebruiken als bijzettafel :N:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

C@rmen schreef:
Het lijkt mij juist wel logisch dat een showhond dikker is dan een werkhond/huishond..een jachtlijn lab is gefokt om te werken en heeft een flinke will to please, vaak worden ze strontvervelend als je ze niet aan het werk zet en je bent dan een knappe baas als je dan niet door je hond word overgehaald om hem of haar veel beweging te geven :wink:
Een showhond zit veel minder willen werken ingefokt waardoor die zich sneller zullen neerleggen bij minder beweging.
Ik snap de logica niet zo. De door mij gefokte honden doen het prima op shows, maar ik heb geen showhonden gefokt. Ik heb gezinshonden gefokt die er goed uitzien, gezond zijn en graag voor de baas willen werken, in verschillende takken van de hondensport. Het is prima mogelijk (met mijn ras dan in ieder geval) om honden te fokken die gewoon mooi slank en atletisch zijn, die goede showresultaten behalen maar ook prima sporthonden zijn.
C@rmen

LongFields schreef:
C@rmen schreef:
Ik snap de logica niet zo. De door mij gefokte honden doen het prima op shows, maar ik heb geen showhonden gefokt. Ik heb gezinshonden gefokt die er goed uitzien, gezond zijn en graag voor de baas willen werken, in verschillende takken van de hondensport. Het is prima mogelijk (met mijn ras dan in ieder geval) om honden te fokken die gewoon mooi slank en atletisch zijn, die goede showresultaten behalen maar ook prima sporthonden zijn.
Het gaat er niet om dat showhonden lui en/of dik moeten zijn :wink: Mijn ervaring is met labradors dat de showhonden zich makkelijker schikken bij minder beweging omdat die enorme werklust er niet ingefokt is, hierdoor is het voor de doorsneel huis-tuin-en keukenbaas prima te doen om een labrador in huis te hebben waar je 3x daags een keer mee naar de hoek van de straat loopt.Door die verminderde beweging worden ze sneller dik als je naar normaal gewicht voor een labrador gaat voeren.Janus komt uit werk/jacht ouders en heeft die werklust of hoe je het wil noemen wel erg sterk (omdat daar dus op gefokt is) en loopt me dus thuis tegen de muren op als er te weinig met hem word gedaan..hij schikt zich dus niet met 3x daags een wandelingetje naar de hoek van de straat en gaat dan zo tekeer dat je echt wel je wandelschoenen aantrekt en hem aan het werk zet. :wink: Wat niet wil zeggen dat een jachtlijn lab. niet mooi kan zijn overigens maar deze zal wel minder goede resultaten behalen als een showlabrador omdat een jachtlijn gewoon niet zo veel ' bone' heeft als wat de keurmeesters willen zien(alhoewel ik vet geen bone vind :roll: )
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Marion. schreef:
Vrouwtje een frikandel, Bruintje een frikandel, vrouwtje een chippie, Bruintje een chippie, vrouwtje een koekje, Bruintje een koekje......
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

C@rmen schreef: Het gaat er niet om dat showhonden lui en/of dik moeten zijn :wink: Mijn ervaring is met labradors dat de showhonden zich makkelijker schikken bij minder beweging omdat die enorme werklust er niet ingefokt is, hierdoor is het voor de doorsneel huis-tuin-en keukenbaas prima te doen om een labrador in huis te hebben waar je 3x daags een keer mee naar de hoek van de straat loopt.Door die verminderde beweging worden ze sneller dik als je naar normaal gewicht voor een labrador gaat voeren.Janus komt uit werk/jacht ouders en heeft die werklust of hoe je het wil noemen wel erg sterk (omdat daar dus op gefokt is) en loopt me dus thuis tegen de muren op als er te weinig met hem word gedaan..hij schikt zich dus niet met 3x daags een wandelingetje naar de hoek van de straat en gaat dan zo tekeer dat je echt wel je wandelschoenen aantrekt en hem aan het werk zet. :wink: Wat niet wil zeggen dat een jachtlijn lab. niet mooi kan zijn overigens maar deze zal wel minder goede resultaten behalen als een showlabrador omdat een jachtlijn gewoon niet zo veel ' bone' heeft als wat de keurmeesters willen zien(alhoewel ik vet geen bone vind :roll: )
De "jachtlabrador" was er nooit gekomen als de "showlabrador"door een (volgens mij :wink: ) verkeerde interpretatie van "bone" niet steeds zwaarder was geworden.
Een vriendin van mij heeft Labradors uit een showlijn.
Ze werkt er mee omdat ze dat leuk vindt.
Die honden blijken prima te kunnen werken :ok:
Ze zorgt er natuurlijk wel voor dat er geen grammetje vet op zit.
En heel af en toe laat ze die honden op een show zien. Daar halen ze nog een U ook :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ranetje schreef: En heel af en toe laat ze die honden op een show zien. Daar halen ze nog een U ook :wink:
Dan heeft ze geluk met de keurmeesters of ze kiest diegenen uit waarbij ze kans maakt op een goede beoordeling.Heel veel keurmeesters hebben meer op met veel te dikke Labradors :jank:
Ik heb eens iemand gesproken met een machtig mooie slanke Lab die net een zg had gehaald omdat de keurmeester hem te mager vond.De zelfde hond had de week daarvoor bij een andere keurmeester een U gehaald omdat ie zo mooi op gewicht was.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief

marian* schreef:
ranetje schreef: En heel af en toe laat ze die honden op een show zien. Daar halen ze nog een U ook :wink:
Dan heeft ze geluk met de keurmeesters of ze kiest diegenen uit waarbij ze kans maakt op een goede beoordeling.Heel veel keurmeesters hebben meer op met veel te dikke Labradors :jank:
Ik heb eens iemand gesproken met een machtig mooie slanke Lab die net een zg had gehaald omdat de keurmeester hem te mager vond.De zelfde hond had de week daarvoor bij een andere keurmeester een U gehaald omdat ie zo mooi op gewicht was.
Ze showt niet regelmatig. :wink:
Kiezen van een keurmeester is haar vak niet :mrgreen:
Zo zie je trouwens hoe verschillend de keurmeesters zelf oordelen over een hond :wink:
Afbeelding
Ken
Actief

Ongelezen bericht door Ken »

Marion. schreef:
Ik wel.
Ik zie hier heel veel dikke labradors en de baasjes zijn allemaal ook niet bepaald mager. Zal denk ik combinatie zijn van te veel eten en te weinig bewegen. Zie de parallel met de baasjes :wink: .
Ik las hier dat een hond op dieet was gegaan en nu "nog maar 500 gram per dag krijgt" :denken:
Labradors staan overigens iha wat laag op de poten, hebben een niet erg opgetrokken buiklijn en lijken daardoor ook vaak wat forser.
gr. Ken
C@rmen

Ken schreef:
Marion. schreef:
Ik wel.
Ik zie hier heel veel dikke labradors en de baasjes zijn allemaal ook niet bepaald mager. Zal denk ik combinatie zijn van te veel eten en te weinig bewegen. Zie de parallel met de baasjes :wink: .
Ik las hier dat een hond op dieet was gegaan en nu "nog maar 500 gram per dag krijgt" :denken:
Labradors staan overigens iha wat laag op de poten, hebben een niet erg opgetrokken buiklijn en lijken daardoor ook vaak wat forser.
gr. Ken
Ik ben ook dik, beweeg wel veel en eet weinig net als mijn (slanke) labrador ..zie nog steeds de relatie niet :19:
Overigens zegt 500 gram per dag voeren niet echt veel als je niet weet wat er gevoerd word :wink:
C@rmen

ranetje schreef:
C@rmen schreef: Het gaat er niet om dat showhonden lui en/of dik moeten zijn :wink: Mijn ervaring is met labradors dat de showhonden zich makkelijker schikken bij minder beweging omdat die enorme werklust er niet ingefokt is, hierdoor is het voor de doorsneel huis-tuin-en keukenbaas prima te doen om een labrador in huis te hebben waar je 3x daags een keer mee naar de hoek van de straat loopt.Door die verminderde beweging worden ze sneller dik als je naar normaal gewicht voor een labrador gaat voeren.Janus komt uit werk/jacht ouders en heeft die werklust of hoe je het wil noemen wel erg sterk (omdat daar dus op gefokt is) en loopt me dus thuis tegen de muren op als er te weinig met hem word gedaan..hij schikt zich dus niet met 3x daags een wandelingetje naar de hoek van de straat en gaat dan zo tekeer dat je echt wel je wandelschoenen aantrekt en hem aan het werk zet. :wink: Wat niet wil zeggen dat een jachtlijn lab. niet mooi kan zijn overigens maar deze zal wel minder goede resultaten behalen als een showlabrador omdat een jachtlijn gewoon niet zo veel ' bone' heeft als wat de keurmeesters willen zien(alhoewel ik vet geen bone vind :roll: )
De "jachtlabrador" was er nooit gekomen als de "showlabrador"door een (volgens mij :wink: ) verkeerde interpretatie van "bone" niet steeds zwaarder was geworden.
Een vriendin van mij heeft Labradors uit een showlijn.
Ze werkt er mee omdat ze dat leuk vindt.
Die honden blijken prima te kunnen werken :ok:
Ze zorgt er natuurlijk wel voor dat er geen grammetje vet op zit.
En heel af en toe laat ze die honden op een show zien. Daar halen ze nog een U ook :wink:
Het is ook niet per definitie zo dat elke labrador uit een show lijn dik(of lui) is, net als dat niet elke jachtlijn labrador slank is. :wink:
Maar een showlijn labrador bij een doorsnee type hondenbaas zal zich schikken bij 3x daags een poep/piesrondje en verder geen beweging of uitdagingen.Een jachtlijn doet dit niet zo snel..dat was mijn punt waarmee ik het dus wel logisch vind dat de te dikke labjes vaak de showlijn labradors zijn al dan wel of niet binnen een gezin.Ik geloof ook graag dat showlabjes prima kunnen werken en slank kunnen zijn, maar dan moet je er dus wel iets mee doen en dan doe je het omdat je het zo leuk vind.Bij een jachtlab in een doorsnee gezin doe je het dan omdat je anders je labrador bijna niet kunt houden in huis vanwege zijn drukke gedrag. en dan is het vaak of meer uitdaging en beweging bieden of herplaatsen :19:
Ken
Actief

Ongelezen bericht door Ken »

MARC_S schreef:
ranetje schreef:

Weimeraners bv.
Afbeelding

Afbeelding
Whow, die Weim vind ik wel te stevig idd. Niet echt dik, maar ik zie bv geen strakke borst-buiklijn. Toch is de foto die jij toont nmm zeker niet doorsnee. Je moet de ribben wel kunnen voelen, maar net niet kunnen zien volgens mij. :wink:
ranetje
Zeer actief

C@rmen schreef: Het is ook niet per definitie zo dat elke labrador uit een show lijn dik(of lui) is, net als dat niet elke jachtlijn labrador slank is. :wink:
Maar een showlijn labrador bij een doorsnee type hondenbaas zal zich schikken bij 3x daags een poep/piesrondje en verder geen beweging of uitdagingen.Een jachtlijn doet dit niet zo snel..dat was mijn punt waarmee ik het dus wel logisch vind dat de te dikke labjes vaak de showlijn labradors zijn al dan wel of niet binnen een gezin.Ik geloof ook graag dat showlabjes prima kunnen werken en slank kunnen zijn, maar dan moet je er dus wel iets mee doen en dan doe je het omdat je het zo leuk vind.Bij een jachtlab in een doorsnee gezin doe je het dan omdat je anders je labrador bijna niet kunt houden in huis vanwege zijn drukke gedrag. en dan is het vaak of meer uitdaging en beweging bieden of herplaatsen :19:
Ik snap wat je bedoelt :ok:
Daar heb je denk ik wel een punt. :wink:
Afbeelding
Bailey
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Bailey »

Hier een vette showlab in jullie ogen.
Hij is 30 kg schoon aan de haak.Heeft zijn ribbenkast tonvormiger dan de labs die ik in deze topic tegen kom,waardoor hij natuurlijk vetter oogt
Hij staat ook lager op de poten,wat ik juist super vind
Hij zit ruim in zijn vel (vanwege gebrek aan vet misschien) en oogt daardoor nog als een grote pup (hij is 4 )
Mijn labrador eet niet van de straat,want daar ben je als baas zelf nog bij door dat gedrag af te leren

Hier wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor mij is hij perfect in zijn karakter en uiterlijk :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”